Kirjoittaja Aihe: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck  (Luettu 269439 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #210 : 09.01.12 - klo: 10.08 »
Moi,

Mulla olisi yksi kysymys johon tosin sainkin jo radalla vinkkejä: vuotaako muiden diffit helposti hyvin ohutta öljyä käyttäessä?

Mulla on 3-3-2 Tikkurilan sisäradalla käytössä ja kahdesti etudiffin avatessa olen todennut sen vuotaneen täysin tyhjäksi. Epäilen kiristäneeni ruuvit liian kireälle kansiosasta.

Vinkkejä otetaan vastaan, kiitos :-)

Poissa samp-pa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #211 : 09.01.12 - klo: 10.35 »
Diffien metallisten inserttien liimaamista on rctech.net:n puolella harrastettu vuotojen vähentämiseksi. Oman autoni insertit liimasin, mutta vielä on liian aikaista sanoa auttoiko se mitenkään, koska en liimaamisen jälkeen ole metriäkään ajanut. (Ja ei, ajamattomuus ei mitenkään liity inserttien liimaamiseen :smiley:)

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #212 : 09.01.12 - klo: 12.00 »
Diffien metallisten inserttien liimaamista on rctech.net:n puolella harrastettu vuotojen vähentämiseksi. Oman autoni insertit liimasin, mutta vielä on liian aikaista sanoa auttoiko se mitenkään, koska en liimaamisen jälkeen ole metriäkään ajanut. (Ja ei, ajamattomuus ei mitenkään liity inserttien liimaamiseen :smiley:)

Moi,

Kiitokset linkistä ja kokeillaan tuolla :-)

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #213 : 09.01.12 - klo: 14.43 »
Lisäksi ulostuloissa näyttää olevan pienen pieni ura mihin saa O-renkaan vähentämään vuotoa, veikkaan että insertin liimaus ja O-renkaan lisääminen tekee diffeistä sellaiset kun pitää.

Omaan autoon piti noi tehdä mutta nyt ei enään jaksa kun laitoin auton myyntiin.
Kylätason RC-kuski.

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Re: Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #214 : 09.01.12 - klo: 15.32 »
Lisäksi ulostuloissa näyttää olevan pienen pieni ura mihin saa O-renkaan vähentämään vuotoa, veikkaan että insertin liimaus ja O-renkaan lisääminen tekee diffeistä sellaiset kun pitää.

Omaan autoon piti noi tehdä mutta nyt ei enään jaksa kun laitoin auton myyntiin.

Ok täytyy tarkastaa. Ihme kun noita hommia ei ole suunniteltu/ testattu tehtaalla loppuun asti.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #215 : 09.01.12 - klo: 16.10 »
Jos tästä tulee joskus kisaversio niin siinä noi on varmaan huomioitu. Nyt on kyse hinnat alkaen ARTR/RTR autosta niin joka paikassa pitää säästää, kuten diffien pienissä O-renkaissa. Joskus tuntuu käsittämättömältä nämä säästökohteet, mutta jenkit on aina jenkkejä näissä asioissa.

« Viimeksi muokattu: 23.02.12 - klo: 16.22 kirjoittanut Koheltaja »
Kylätason RC-kuski.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #216 : 09.01.12 - klo: 18.48 »
Jos tästä tulee joskus kisaversio niin siinä noi on varmaan huomioitu. Nyt on kyse hinnat alkaen ARTR/RTR autosta niin joka paikassa pitää säästää, kuten diffien pienissä O-renkaissa. Joskus tuntuu käsittämättömältä nämä säästökohteet, mutta jenkit on aina jenkkejä näissä asioissa.

Samalla aion törkeästi mainostaa sen verran että jos joku on SCTE:tä hankkimassa niin mulla on uusi ja reilusti päivitetty auto myynnissä.
Mihin vaihdat ja miksi? Losi on omassa käytössä ollut hyvä peli.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #217 : 09.01.12 - klo: 19.34 »
Ei ole vaihtumassa, myydään tässä tarpeettomia kamppeita pois. Syyskuussa tilatut sähköt ei koskaan tulleet kyselyistä huolimatta, pojalla (kuskilla) jalka kipsissä ja kohta kevät häämöttää joten kesä menee kurapyörän selässä.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #218 : 09.01.12 - klo: 19.42 »
Ei ole vaihtumassa, myydään tässä tarpeettomia kamppeita pois. Syyskuussa tilatut sähköt ei koskaan tulleet kyselyistä huolimatta, pojalla (kuskilla) jalka kipsissä ja kohta kevät häämöttää joten kesä menee kurapyörän selässä.
Ok, tuo on ihan hyvä, joskin harmillinen syy.

Turun suunnalla Losi tuntuu olevan todella suosittu, joten sinne suunnalle se varmasti menee. Toisaalta onhan Tiksissä nähty kuinka kovaa auto kulkee ja kestävyydestäkään ei ole pahaa sanottavaa, niin voi hyvin jäädä tännekin.

Mitä modeja sulla on autossa?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #219 : 09.01.12 - klo: 19.44 »
Niin paljoa en viitsi mainostaa että laittaisin linkin myynti ilmosta, sinne mä olen listannut kaikki modit ja juttua niistä modeista löytyy tästä topicista.

EDIT: Myyty
« Viimeksi muokattu: 23.02.12 - klo: 16.22 kirjoittanut Koheltaja »
Kylätason RC-kuski.

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Re: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #220 : 12.01.12 - klo: 20.06 »
Nyt on diffien outdrivet liimattu Locktiten Gel-liimalla ja laitettu uudelleen kasaan hyvin kevyesti ruuveja kiristämällä. Eron tosiaan tuntee vanhaan kiristykseen kun rattaat pyörivät paljon kevyemmin. Nyt katson Nokian skabojen jälkeen ovatko öljyt pysyneet 100 % sisällä punnitsemalla diffit. Ne painaa 58...60 g kappale mun nesteillä (3-3-2) ja rattailla ilman laakereita.

Samalla toteutin Bigbearin ehdotuksen: Titaanipalat on liimattu pohjalevyyn sisäänjouston ruuvien iskukohtiin. Taitavat olla ikuiset....

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Poissa samp-pa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Re: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #221 : 18.01.12 - klo: 12.57 »
Nyt on diffien outdrivet liimattu Locktiten Gel-liimalla ja laitettu uudelleen kasaan hyvin kevyesti ruuveja kiristämällä. Eron tosiaan tuntee vanhaan kiristykseen kun rattaat pyörivät paljon kevyemmin. Nyt katson Nokian skabojen jälkeen ovatko öljyt pysyneet 100 % sisällä punnitsemalla diffit. Ne painaa 58...60 g kappale mun nesteillä (3-3-2) ja rattailla ilman laakereita.

Onko uusintapunnituksen tuloksia vielä saatavilla?

Poissa LorenttioRC

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #222 : 23.01.12 - klo: 19.19 »
Tähän asti on kokemukset ollu tästä autosta täysin positiiviset.

Tässä lähi päivinä olen diffeihin öljyä laitellut ja tänään oli tarkoitus laittaa öljyt viimeiseen, etudiffiin. Helposti sain auton purettua ja diffin otettua autosta pois.
Rupesin avamaan diffiä ja ei julmettu kun oli ruuvi tiukassa ja samalla meisseli pyörähti ikävästi tyhjää. Olivat nähtävästi tehtaalla ylikiristäneet ruuvin ja kaiken lisäksi p****neet ruuvin kannan, nyt ruuvi ei liiku mihinkään suuntaan. Ja mainittakoon, että käytän kunnon kuusiokoloavaimia, joten kannan pyöristyminen ei ollut välineiden vika. Myös muut etudiffin ruuvit olivat huomattavasti muiden diffien ruuveja tiekemmalla, mutta ne aukesivat normaalisti.

Onneksi auto on täysin kunnossa ja valmiina ajoon, jotta saan öljyt diffiin täytyy tilailla osia, mutta muutenkin oli tarkoitus tilata pieni varaosasetti. Yhtään osaa (en laske tätä ruuvin kantaa) en ole rikkonut, eikä minulla tällä hetkellä ole yhtään varaosaa.
TLR SCTE 2.0/ Losi SCTE 1.0/Traxxas Stampede vxl

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #223 : 23.01.12 - klo: 23.00 »
Mulla ja kaverilla on aika kattava varaosa setti.
Osat mitä itseltä on hajonnut tai kulunut kelvottomaksi
- diffien pinnit, korvattu uusilla tai paremmilla
- diffien rattaat kuluneet ja vaihdettu, saattaneet kulua kun diffit ovat päässeet tyhjäksi
- kardaanin pinnit lentäneet taivaan tuuleen muoviholkin läpi. Nykyään asia on ilmeisesti korjattu lukittavilla pinneillä.
- vetarin pinnit poikki pariin otteeseen, täytyy muistaa että rääkkäsin autoa 4s tehoilla....
- ohjauksen "steeringpostin linkki" poikki, se mihin servon armi kiinnittyy. Servosaveri kenties lian tiukalla.
- etu- ja takapuskuri, en osaa ajaa...
- yksi etutukivarsi meni rikki iskarin kiinnityksestä, kolari tai vastaava syy
- koritolppia mennyt muutama, saa kuin puskureissa
- takadiffin "spur ja pinion" kuluneet. Mikälie oikea nimitys rattaille. Asennus virhe ja ajoa 10 akullista ennen vian aikantamista..

Laakereita ei ole hajonnut eikä spurreja mennyt. Iskarit pysyneet ehjinä jne.

Autolla ajettu kesällä bashausta 4s tehoilla ja syksy/talvi 2s kisasäädöillä.
Suurin osa rikkoontuneista tai kuluneista osista on ymtrtääkseni korvattu valmistajan toimesta paremmilla osilla uusissa autoissa.
Ilman bashausta auto olisi säästynyt paljolta. Auto on saanut melkoista sikaa :)
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Re: Vs: Re: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #224 : 29.01.12 - klo: 14.10 »
Nyt on diffien outdrivet liimattu Locktiten Gel-liimalla ja laitettu uudelleen kasaan hyvin kevyesti ruuveja kiristämällä. Eron tosiaan tuntee vanhaan kiristykseen kun rattaat pyörivät paljon kevyemmin. Nyt katson Nokian skabojen jälkeen ovatko öljyt pysyneet 100 % sisällä punnitsemalla diffit. Ne painaa 58...60 g kappale mun nesteillä (3-3-2) ja rattailla ilman laakereita.

Onko uusintapunnituksen tuloksia vielä saatavilla?

Diffit tarkistettu (oikeastaan vain etu ja taka) koska keskidiffin vuodon näkee päällepäin.

Valitettavasti se taitaa olla ainoa jossa nesteet pysyneet sisällä (tarkistan toki asian).

Takadiffissä oli jäljellä n. 80 % nesteestä.
Etudiffi oli TÄYSIN tyhjä.

Vuotokohta ei ole selvillä, pitäisi tosiaan laittaa jotain väriainetta sisään jotta saisi vuotokohdan selville.

Isokarhu oli löytänyt RCTechistä kohdan jossa todettiin seuraavaa:

1) Metalliholkit liimataan paikalle koteloihin kuten olen tehnyt.
2) Asennetaan HD outdrivet (mulla on paikalla).
3) Vaihdetaan alkuperäisten O-renkaiden paikalle Mugen S5 O-Ring (MUGT0244).

Näiden jälkeen niiden PITÄISI olla 100 % tiiviit. Kerron tuloksen kun saamme ko. tiivisteet A Mainilta.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #225 : 02.03.12 - klo: 13.59 »
Taas olis Losilta tullu läjä hopup-osia painon kanssa tuskaileville, eli titaaniruuvisarja, titaaniset iskarinvarret sekä saranatappisarja. Lisäksi aikaisemmin julkaistiin hardanodized iskarinrungot, pallonivelten pallot ja servosaverin tolppa. Titaanivanttisarjakin on jo sekä HA-mutteri jousen esikiristykseen.

Itse aion ainakin noi saranatapit hankkia ja mahdollisesti iskarinvarret kesää varten.






Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #226 : 29.03.12 - klo: 09.56 »
Moni meistä on varmaan paininnut diffien vuotojen kanssa. Nyt uskon asian olevan ratkaistu.
Teimme Ison Karhun kanssa muutamia testejä omilla diffeillä (uusilla ja vanhoilla) sekä kirjoitimme tuloksista Losille.

Alla viimeisin ja toistaiseksi helpoin ratkaisu:
http://www.rctech.net/forum/electric-off-road/473164-losi-1-10-ten-scte-arr-4x4-short-course-truck-thread-2121.html

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #227 : 06.04.12 - klo: 10.12 »
Diffien vuotoja ei ole ollut mutta diffikoteloissa on eroja. Tein joku viikko sitten uusista osista diffejä ja yhteen kuoreen se metalli-insertti oli todella väljä eikä pysynyt paikoillaan. Tämä diffi olisi varmasti vuotanut joten vaihdoin kotelon johon insertti meni napakasti paikoilleen.

Eilen tuli askarreltua hieman lisää. Halusin painoa hieman taakse joten heivasin akkukotelon pois ja askartelin uuden. Neljä uutta reikää pohjalevyyn ja neljä koritolppaa sopiviin kohtiin. Kanneksi hiilikuitua johon tuli kuvan oton jälkeen vielä POM:sta pieni kynsi ulkolaitaan. Vaaka näyttää nyt 2760g slikseillä Pinneillä ja korin kanssa. Uudet Endurot tai Cityblokit alle ja painoa tulee melkein 100g lisää.


Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #228 : 06.04.12 - klo: 10.53 »
Diffien vuotoja ei ole ollut mutta diffikoteloissa on eroja. Tein joku viikko sitten uusista osista diffejä ja yhteen kuoreen se metalli-insertti oli todella väljä eikä pysynyt paikoillaan. Tämä diffi olisi varmasti vuotanut joten vaihdoin kotelon johon insertti meni napakasti paikoilleen.

Eilen tuli askarreltua hieman lisää. Halusin painoa hieman taakse joten heivasin akkukotelon pois ja askartelin uuden. Neljä uutta reikää pohjalevyyn ja neljä koritolppaa sopiviin kohtiin. Kanneksi hiilikuitua johon tuli kuvan oton jälkeen vielä POM:sta pieni kynsi ulkolaitaan. Vaaka näyttää nyt 2760g slikseillä Pinneillä ja korin kanssa. Uudet Endurot tai Cityblokit alle ja painoa tulee melkein 100g lisää.



Makee modaus. Laitatko lisää kuvia projektista.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Linssi89

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #229 : 20.04.12 - klo: 22.04 »
Kuis kun mulla on Tekin pro4 4600v ja xerun 150A nopari ja ratas on 13. Niin piha suttailussa 8min jälkeen lämpöä motorilla on 90 astetta mikä on kait parikyt astetta liikaa. Suojana sisäkaluille käytin kyl sitä 810 koppaa mihin pitäis varmaan tehrä muutamia ylimääräisiä reikiä ilman saanin vuoksi. Mites noi asetukset kannattaa olla noparissa että olisivat terveelliset koneelle?

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #230 : 21.04.12 - klo: 09.33 »
En tunne tuota noparia mutta tuon moottorin kanssa ei käytetä ennakkoa. Eikä käytetä muidenkaan 4-pole moottorien kanssa.

Sisäkopan kanssa en ole ajanut sitten viime syksyn ja silloinkin oli eri moottori kiinni mutta sisällä lämpimässä hallissa kun ajaa vartin rataa, mun 4000kV Tekini on 65-68C ja nopari 55C ilman mitään lisäsiilejä tai puhaltimia. Ulkona joutuu vaihtamaan pidemmät välitykset joten nähtäväksi jää mitä silloin tapahtuu.

Poissa Linssi89

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #231 : 21.04.12 - klo: 12.10 »
Ok kiitos.

Noparin lämpötila pysyy alhaisena 30c onhan siinä tuo tuuletin. Täytyy tehrä muutamia reikiä suojakoppaan ja kokeila ilmanki sitä. Millaisia rengas settejä foameineen porukka käyttää ulkoradoilla?

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #232 : 21.04.12 - klo: 12.19 »
Elä tee lisätuuletusta ennenkuin korjaat ongelman. Ei sen moottorin pitäisi lämmetä edes 70 asteeseen vaikka ei ole tuuletusta. 90 astetta tarkoittaa että jokin aiheuttaa liikaa rasitusta moottorille, pyöriikö voimansiirto kevyesti? onko välitys oikea?
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa samp-pa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #233 : 21.04.12 - klo: 13.58 »
Tuossa noparissa on oletuksena ennakko 15 (timing), kannattaa tarkastaa että se on nollassa.

Poissa Linssi89

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #234 : 21.04.12 - klo: 22.00 »
Ennakon olen joo laittanut nolliin. Entäs nuo drag brake force, initial brake force mitä niiden pitäis olla? Englanti vähän hakusessa niin en ole varma mitä noi meinaa. Start mode (punch) on level 3.

Voimansiirto tuntuu ihan normaalilta ettei mikään vastaan laita. Välitys on kait ihan ok mitä on tuolta RcTech sivulta muilta lukenut. 13:sta on kiinni kun tos pientä rinksaa ajelen.

Tuli muuten mieleen voisko se johtuu kun ajan ilman sensori ominaisuutta?

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #235 : 26.04.12 - klo: 20.29 »
Autossa on vielä kaksi alkuperäistä osaa, radioboksi ja moottoripukki. Tuli laitettua iskarit uusiksi kokonaan ja männiksi M2C Racing kasireikäset.










Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #236 : 04.05.12 - klo: 09.51 »
Rupiaa olemaan ajankohtainen aihe itelle Lossin hankinta, millaisella varaosalistalla lähtisitte liikenteeseen? Mietin että vois ottaa jonkun osakierroksen samaan nippuun messiin niin pärjäis tovin aikaa.

Entä mitkä renkaat pihalle saviradalle? Toimiiko Losin vakiot missään?


Poissa tstv

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #237 : 04.05.12 - klo: 10.16 »
Rupiaa olemaan ajankohtainen aihe itelle Lossin hankinta, millaisella varaosalistalla lähtisitte liikenteeseen? Mietin että vois ottaa jonkun osakierroksen samaan nippuun messiin niin pärjäis tovin aikaa.

Entä mitkä renkaat pihalle saviradalle? Toimiiko Losin vakiot missään?

n. 100:n akullisen aikana vaihdettu toinen takavetari (tappi irtosi), kaikki diffien ulostulot ja etupuskuri kahteen kertaan. Muuta ei ole mennyt rikki.

Vakio Pohjalevy vääntyy kohtuu helposti, sen tosin päivitin heti TLR4000:n


Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #238 : 04.05.12 - klo: 11.02 »
Jos ajat paljon, niin diffin HD ulostulot voi hankkia. Samalla ehkä laakerit?
Ajaessa ei ole hajonnut juuri mitään.

Virityksenä:
Jousisatsi on hyvä hankkia samantien ja säädettävät kickup/auraus palat eteen ja taakse.
Nuo palat on ollut satsina, jossa myös mukana iskaritornit ja iskarien alumiinihatut.




Poissa pOINTER

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #239 : 10.05.12 - klo: 00.15 »
Kummosta pinjonia Hazardi on ruuvannut ulkoradalle ton 4000kv tekinin kaveriksi? Klikatakko 4000kv vai 4600kv kone tulemaan, kas siinä pulma..
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.