Kirjoittaja Aihe: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck  (Luettu 269796 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #360 : 15.08.12 - klo: 10.57 »
Onkos muut tilailleet noita Losin omia koreja vai ajaako kaikki Prolinen ja JC:n koreilla? Noissa näyttäisi tuotekuvien perusteella olevan se etu, että ne on valmiiksi leikattuja jolloin jää pois yksi ärsyttävä työvaihe. Lisäksi esim. valmiiksi maalattu kori näyttäisi olevan vain 45 taalan luokkaa joka ei ole paha varsinkin jos vertaa esim. spray-maaleilla maalamisen kustannuksiin. Tosin ainakin Amainissa noiden korien postikulut on kyllä tähtitieteellisen kovat, ehkä niitä saisi jostain muualta?
Mulla on ollut nippu prolinen koreja ja niitten kestävyys mun ajotaidoille ei ole kyllä riittävä. Nyt käytössä on TLR kori ja sen kestävyys on ihan eri luokkaa. TLR kori on myös leikkaamaton, mutta aika helpollahan sen leikkaa.
Losin orggis kori on kokemusten perusteella myös paljon kestävämpi kaatokäytössä.

Maalasin nyt käytössä olevan korin ekaa kertaa kynäruiskulla ja kustannukset (jos vaan on kompura ja kynäruisku valmiina) on paljon pienemmät kuin kolinatölkeillä.

JC:n koreista mulla ei ole kokemusta.

Me tilattiin kimpassa koreja Amainista niin postilulut jäi yhtä koria kohden pieniksi.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa VAJ

  • Honkala GP
    • Profiili
    • Honkala GP
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #361 : 15.08.12 - klo: 11.10 »
Onkos muut tilailleet noita Losin omia koreja vai ajaako kaikki Prolinen ja JC:n koreilla? Noissa näyttäisi tuotekuvien perusteella olevan se etu, että ne on valmiiksi leikattuja jolloin jää pois yksi ärsyttävä työvaihe. Lisäksi esim. valmiiksi maalattu kori näyttäisi olevan vain 45 taalan luokkaa joka ei ole paha varsinkin jos vertaa esim. spray-maaleilla maalamisen kustannuksiin. Tosin ainakin Amainissa noiden korien postikulut on kyllä tähtitieteellisen kovat, ehkä niitä saisi jostain muualta?

Amainista kannattaa tilata useampi kori kerralla niin postit OK.
Mulle tuli 4 koria ja postit yhteensä 2,90$ . tuolla 4:llä korilla oli kulut pienimmät.
Toki sit ALVit päälle. koreille jäi suunnilleen sama hinta kuin Suomessa ilman Itellan kuluja.

Poissa Mice

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #362 : 15.08.12 - klo: 22.36 »
Mä oon käyttäny ja käytän orggis koreja.
Ihan vaan ulkonäkö kysymys. En oo vielä löytäny muuta koria, mikä osuis mun silmään. Otin yhen tlr:n kopan ja pyörittelin sitä kotona ja myin eteenpäin maalaamattomana, ku ei sekään miellyttänyt.

Orggis korit on mulla kestäny sillai, että oon ostanu aina ennen kauden alkua uuden ja käyttäny treeneissä jotain vanhaa.
On kyl originaalit melko kestäviä, mut saattaa olla et ne on myös paksumpia ja sitä kautta painavampia. En oo koskaan laittanu maalaamatonta koria puntariin.

Mikko
#88
JB-Design ja West Coast Interior tarjoavat mittatilaustöitä ja ajoneuvoverhoilua ympäri Suomea. www.jb-design.fi

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #363 : 15.08.12 - klo: 22.48 »
No mäpä punnitsin noita koppia joita on tuola tallissa riekaleina puolen tusinaa. Ei niissä merkittäviä painoeroja ole jollei niitä kovasti vahvistele sisältä jollain. Mulla tuntuu menevän noin 3-4 koria kaudessa ja kaikenlaisia olen kokeillut. Mikään ei toistaiseksi ole mielestäni ollut huomattavasti kestävämpi toista.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #364 : 16.08.12 - klo: 08.58 »
Oli pakko hiukan leikkiä ja hiilikuidutin hiukan koria. Katsotaan miten toimii. Tilasin myös hiili/kevlarkuitua, jolla voi tehdä koko korin. :)
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Re: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #365 : 19.08.12 - klo: 17.59 »
Kysymys: onko joku löytänyt pelkkiä rengashexien tai diffien pinnejä nettikaupoista?
Nimimerkillä: kaksi hexien pinniä hävittänyt.

---------------------------
Losi SCTE
Tekin RX8 & Pro4 4000
« Viimeksi muokattu: 10.09.12 - klo: 08.49 kirjoittanut mamyllyn »

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Re: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #366 : 19.08.12 - klo: 18.03 »
Kysymys: onko joku löytänyt pelkkiä rengashexien tai diffien pinnejä nettikaupoista?
Nimimerkillä: kaksi hexien pinniä hävittänyt.

Osta sellaiset hexit, joissa pinni lukitaan ruuvilla paikalleen.
Mittaa pinnit ja katso löytyykö vaikka A Mainista about samankokoista tuotetta.

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Re: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #367 : 19.08.12 - klo: 18.12 »
Kysymys: onko joku löytänyt pelkkiä rengashexien tai diffien pinnejä nettikaupoista?
Nimimerkillä: kaksi hexien pinniä hävittänyt.

Osta sellaiset hexit, joissa pinni lukitaan ruuvilla paikalleen.
Mittaa pinnit ja katso löytyykö vaikka A Mainista about samankokoista tuotetta.
Tossaolisi edullisia. Laadusta en tiedä.

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Re: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #368 : 19.08.12 - klo: 18.29 »
Kysymys: onko joku löytänyt pelkkiä rengashexien tai diffien pinnejä nettikaupoista?
Nimimerkillä: kaksi hexien pinniä hävittänyt.

Osta sellaiset hexit, joissa pinni lukitaan ruuvilla paikalleen.
Mittaa pinnit ja katso löytyykö vaikka A Mainista about samankokoista tuotetta.
Tossaolisi edullisia. Laadusta en tiedä.

Molempien ehdotukset on ihan hyviä -joskin kiertävät vielä hieman asiaa ;-)
Haluaisin PELKÄT pinnit, kun on jo kahdeksan hexiä.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #369 : 19.08.12 - klo: 18.49 »
Minkä kokoiset pinnit Losissa on?
Mulla on TRX:n pinnejä aika paljon...

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Re: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #370 : 19.08.12 - klo: 19.07 »
Kysymys: onko joku löytänyt pelkkiä rengashexien tai diffien pinnejä nettikaupoista?
Nimimerkillä: kaksi hexien pinniä hävittänyt.

---------------------------
Losi SCTE
Tekin RX8 & Pro4 4000
Savox

laakeriliikkeestä löytyy edelleenkin niitä neulalaakerin neuloja jotka käyvät ja ovat ihan yhtä kestäviä.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #371 : 19.08.12 - klo: 19.20 »
Hitsaustarvikelaatikostasi kaivat 1,6mm rosterilankaa ja pätkit valmiiksi sivareilla jokusen varastoon. Sama pinni käy vetareihin ja diffin ulostulojen lukitsemiseen.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #372 : 19.08.12 - klo: 20.02 »
Ja yks vihje hexin tappejen paikallaan pysymiseen on ruuvilukite tai vanha kunnon kontaktiliima.

Pitää tapin kaikoillaan, eikä putoo kun renkaita irrotellaan jne, mutta on vielä helppo irrottaa kun tarvitsee irrotella.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #373 : 19.08.12 - klo: 21.22 »
Ja jos hitsauslanka sattuu olemaan loppu niin polkupyörän pinnat on aika pirun laadukasta kamaa ja niitä löytyy fillarikaupasta ja kellarista eri paksuisia. Toimii. Ei tarvii olla rc auto metallia se pinni.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #374 : 19.08.12 - klo: 21.36 »
Tai radiokaupasta esim radiopuhelinten auto antenni piiska ovatten hyvin useasti jousiterästä tai rosteria. Ja noi pyörän pinnat ym sopivat pinni aihiot on aika kovaa materiaalia joten sivarit on syytä olla riittäbän järeät ja hyvälaatuiset muuten voi käydä niin että leikkurin leuoissa on kolo mutta langassa ainoastaan pieni nirhauma :afro:
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa andetee

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #375 : 19.08.12 - klo: 21.48 »
Ja vaikkei nyt täysin tähän autoon liitykään, niin noiden tappien katkaisuun mä olen itse käyttänyt dremelin katkaisulaikkaa. Ei tartte murehtia sivareista ja niiden kunnosta  :wink:
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Poissa pOINTER

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #376 : 19.08.12 - klo: 21.58 »
Onkos Hazardilla jo antaa analyysia orkkis vs MIP-layoutista? Ajettavuutteen jotain suurta eroa tai miten kello tykkäsi muutoksesta?
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #377 : 19.08.12 - klo: 22.07 »
Ja vaikkei nyt täysin tähän autoon liitykään, niin noiden tappien katkaisuun mä olen itse käyttänyt dremelin katkaisulaikkaa. Ei tartte murehtia sivareista ja niiden kunnosta  :wink:

Hyvillä riittävänkokoisilla sivareilla ei tarvia ottaa silmiinsä halenneen dremelin laikan palasia saati etsiä virtaa tai ladata akkua
  kuitenkaan kukaan niitä kadonneita suojalaseja etsi :tongue:
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #378 : 19.08.12 - klo: 22.30 »
Unohtaa ne ohuet ja helposti hajoavat näkkärilaikat ja käyttää joko verkotettua laikkaa tai timanttilaikkaa, jälkimmäiset olen ostanut Biltemasta ja hyvin pelittää sekä kestää.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #379 : 19.08.12 - klo: 23.02 »
Onkos Hazardilla jo antaa analyysia orkkis vs MIP-layoutista? Ajettavuutteen jotain suurta eroa tai miten kello tykkäsi muutoksesta?

Me varmaan joudutaan odottaan analyysiä vielä ens lauantaihin ja Vaasan kisaan. Omalla radalla ei ole ajanottoa joten suoraa vertailua en ole päässyt tekemään. MipLosi painaa 2825g ajokunnossa joka on sama kuin oma viritelmäni Jammin pohjalevyn kanssa. Mipin iskarinmännissä on varmasti potentiaalia, mutta mä olen väärä mies etsimään sitä. Positiivinen fiilis tästä muutoksesta kumminkin on jäänyt.


Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #380 : 19.08.12 - klo: 23.07 »
Onkos Hazardilla jo antaa analyysia orkkis vs MIP-layoutista? Ajettavuutteen jotain suurta eroa tai miten kello tykkäsi muutoksesta?

Me varmaan joudutaan odottaan analyysiä vielä ens lauantaihin ja Vaasan kisaan. Omalla radalla ei ole ajanottoa joten suoraa vertailua en ole päässyt tekemään. MipLosi painaa 2825g ajokunnossa joka on sama kuin oma viritelmäni Jammin pohjalevyn kanssa. Mipin iskarinmännissä on varmasti potentiaalia, mutta mä olen väärä mies etsimään sitä. Positiivinen fiilis tästä muutoksesta kumminkin on jäänyt.
Kyllä on kevyttä. Mulla painaa jonkin verran enemmän. Takapainoisuuden huomaa helposti ja ajaminen on jotenkin sujuvamman tuntuista siis kommenttina tuohon MIPpiin. Itsellä setti on ollut jo hetken käytössä, mutta ajot on jääneet todella vähiin. 55öljyt tuntuu liian jäykiltä, joten pitänee tiputtaa 45siin.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #381 : 19.08.12 - klo: 23.09 »
. MipLosi painaa 2825g ajokunnossa
Mitä kaikkea olet keventänyt? Paljon paino ilman akkua ja koria?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #382 : 19.08.12 - klo: 23.09 »
Onkos Hazardilla jo antaa analyysia orkkis vs MIP-layoutista? Ajettavuutteen jotain suurta eroa tai miten kello tykkäsi muutoksesta?

Me varmaan joudutaan odottaan analyysiä vielä ens lauantaihin ja Vaasan kisaan. Omalla radalla ei ole ajanottoa joten suoraa vertailua en ole päässyt tekemään. MipLosi painaa 2825g ajokunnossa joka on sama kuin oma viritelmäni Jammin pohjalevyn kanssa. Mipin iskarinmännissä on varmasti potentiaalia, mutta mä olen väärä mies etsimään sitä. Positiivinen fiilis tästä muutoksesta kumminkin on jäänyt.

Eikös se ole jo todistettu, että tämä Losi on parhaimmillaan RTR-kunnossa?  :azn:

Noin vakavasti ottaen, muutaman kisan perusteella en ole vielä keksinyt suurempia tuunaamisen tarpeita. Tuo kolmen kilon vakiopainokaan ei tunnu mitenkään häiritsevän, ainakaan ulkoradoilla. Ehkä teknisillä sisäradoilla (LRP Areena?) saa parhaan hyödyn noista kevyemmistä pohjalevyistä.

Minkälaisilla välityksillä muut ajaa? Mulla on mottina Hobbywingin 4-polen 4700kv, ja siinä 13 piikkinen pinioni on tuntunut sopivalta.
Wacky Stack Racing Team

Poissa FrOZ

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #383 : 19.08.12 - klo: 23.19 »
Mä oon ajanut koko kesän joka radalla 14pinjonilla ja sisällä LRP-areenalla 13.
Sähköt novakin combo. Vakioroottorilla.

Poissa Mice

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #384 : 20.08.12 - klo: 19.05 »
Mä oon ajanu 15 ja 13 pinionilla ulkona. Novakin compo perus setupilla.

Huomaat Mikko sitten sen auton kevennys tarpeen, ku siirryt sisälle.

"Varsinkin jos puntaroit oman autos jossain kisassa ja edellinen ku on just puntaroinu, ni on ollu joku durango. Ei lämmitä mieltä lähtee viivalle, ku lasket äkkiä päässäsi että n.kilon verran tulee pataan...  :cry:" (oma kokemus)

Huomaa sen painon ja painon pudotuksen kyllä ajossakin.
Ja sit viel ku ruokahalu kasvaa syödessä, ni tuntuu että mikään ei riitä...
"tosta hiukan painoo pois ja tosta ja tosta ja kyl sitä tostakin voi hiukan ottaa"  :wink:
JB-Design ja West Coast Interior tarjoavat mittatilaustöitä ja ajoneuvoverhoilua ympäri Suomea. www.jb-design.fi

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #385 : 21.08.12 - klo: 08.45 »
Hyviä vinkkejä ja varmasti toimivia :-)

Mittoja voi joskus kaivata, joten tässä mahdollisimman tarkat mittaukset:
- Hexien pinnit: 1,95 x 9,72 mm
- Vetareiden pinnit x,xx x x,xx mm (lisätään mittauksen jälkeen)
- Diffien outdriven pinnit: 1,98 x 9,98 mm
 

Hitsaustarvikelaatikostasi kaivat 1,6mm rosterilankaa ja pätkit valmiiksi sivareilla jokusen varastoon. Sama pinni käy vetareihin ja diffin ulostulojen lukitsemiseen.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #386 : 21.08.12 - klo: 14.48 »
Hyviä vinkkejä ja varmasti toimivia :-)

Mittoja voi joskus kaivata, joten tässä mahdollisimman tarkat mittaukset:
- Hexien pinnit: 1,95 x 9,72 mm
- Vetareiden pinnit x,xx x x,xx mm (lisätään mittauksen jälkeen)
- Diffien outdriven pinnit: 1,98 x 9,98 mm
 

Hitsaustarvikelaatikostasi kaivat 1,6mm rosterilankaa ja pätkit valmiiksi sivareilla jokusen varastoon. Sama pinni käy vetareihin ja diffin ulostulojen lukitsemiseen.

Pituuden maksimin taitaa määrittää laakerin sisähalkaisija vetareissa ja kardaaneissa sen kupin sisähalkaisija. Mittaa nuo vielä.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #387 : 22.08.12 - klo: 17.53 »
Testiä- Hiilikuitu kori
Versio on viimeistelemätön ja vasta proto. Ehkä seuraavalla kerralla tulee jo edustuskelpoinen
[img width=640 height=359]http://i47.tinypic.com/
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Voima_K

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #388 : 22.08.12 - klo: 18.57 »
Ei näy mulle tuo linkkisi?
Suurella innolla odotan miltä se näyttää.

//K

Testiä- Hiilikuitu kori
Versio on viimeistelemätön ja vasta proto. Ehkä seuraavalla kerralla tulee jo edustuskelpoinen
[img width=640 height=359]http://i47.tinypic.com/

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #389 : 22.08.12 - klo: 19.20 »
Hiilikuitukorin Corriin. Versio on viimeistelemätön ja vasta proto. Ehkä seuraavalla kerralla tulee jo edustuskelpoinen
Sworkz Team Finland
Driven to perfection