Kirjoittaja Aihe: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA  (Luettu 165972 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jonu93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #120 : 05.11.11 - klo: 12.50 »
Eikös noi oo sellaset että saa 1/8 buggyn renkaat slashiin, ettei tarvi mitään muuta lisäks.

http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=61303
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #121 : 05.11.11 - klo: 13.26 »
Niinhän siinä näyttäisi lukevan.

Poissa finski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #122 : 05.11.11 - klo: 20.14 »
Mr:DR:Hoke

uskaltaako/kannattaako spektrum dx3s mukana tulleen vastarin (3300t) antennin jättää semmoisenaan radiokoteloon?

T:marko

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #123 : 05.11.11 - klo: 22.04 »
Kyllä.

Tosin kantomatka kärsii aina, eli kannattaa mielellään kokeilla että kantomatka riittää.

Pistä sähköt päälle... pyydä kaveriakatselemaan auton vieressä ja itse lähdet kävelemään pois auton luota radio kourassa, rattia puolelta toiselle käännellen.
Kaveri sitten huutaa/näyttää kädellä merkin milloin renkaat eivät enää käänny, tai alkaa mennä epämääräiseksi pätkimiseksi.
Jos kantomatka on edelleen useamman sata metriä niin tiedät että voi hyvillä mielin jättää vastarikoteloon.

Itse tosin aina vedän radion kuin radion vastarista antenniin kotelosta esiin edes muutaman sentin, ihan vaan varmistaakseni että kantomatka on varmasti riittävä.

Poissa samp-pa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #124 : 06.11.11 - klo: 18.48 »
Pitäisikö ratasdiffin olla suunnilleen äänetön kun sitä pyörittelee, eli kun toista ulostuloa pitää paikallaan ja toista pyörittää?

Vaihdoin Losi scte:n diffin ristitapit alkuperäisiä kestävämpiin, kasatessa laitoin saman määrän shimejä ja samassa järjestyksessä kuin diffissä alunperin oli. Nyt se tuntuu pitävän selvästi kuuluvampaa rapinaa (en nyt kuvaavampaakaan sanaa keksi), mutta kuitenkin pyörii ihan hyvin ja samalla tavalla kuin ennen remonttia. Mietin pitäisikö tuota yrittää saada hiljaisemmaksi esim.  shimmejä poistamalla tai saanko siinä operaatiossa vain vahinkoa aikaan.

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #125 : 08.11.11 - klo: 11.26 »
Mistähän mahtaa johtua,kun yritän kalibroida lennokkinoparia rattradiolla.
Niin joo onnistuu mutta jos servoa kääntää,niin moottori ottaa kaameaa häikkää.
Vastaavasti jos vaihtaa 1 ja 2 kanavan  paikkaa eli ohjaus kaasuna jne.

Silloin toimii ihan normaalisti,joten jotain mystistä tässä on vai onko nyt vain niin ettei nopari sovellu rattiradiolle?
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #126 : 08.11.11 - klo: 20.20 »
Vastaan Tohtorin puolesta.

Ainakaan Spektrumin lennokki ja auto radiot eivät ole yhteensopivat.

Eli vähän turhaan niitä yrität sovitella. Lennokki ja auto radioita ei ole suuniteltu yhteensopivaksi. Tietenkin jos sulla on jotkut radiot mitkä pitäisi toimia kummallakin, niin sitten sun romut on rikki ja viet ne takasin kauppaan.

-JJ
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #127 : 08.11.11 - klo: 20.21 »
Tuskin hänellä on mikään muu lennokista kun nopari.

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #128 : 08.11.11 - klo: 20.31 »
Niin tietenkin tätä tarkoitin vaikka sen huonosti ilmaisin. Eli lennokki vastari ei yleensä ikinä toimi maa (auto/vene) lähettimen kanssa.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #129 : 08.11.11 - klo: 22.28 »
Radioina toimii näitä Eurglen "markan radio"
ja noparina nimensä mukainen mystery säädin.Sinänsä hupaista kun toimii normaalisti ohjaus kaasuna ja kaasu/jarru ohjauksena,ei siinä mitään mutta ei ole oikein käyttäjäystävällinen :wink:

Pitänee tilailla joku kohtuuhintainen tikkuradio,että pääse kokeilemaan "diy" hydropaattia jahka lumet laskeentuu :smiley:

kiitoksia vastauksista.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa väinö

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #130 : 09.11.11 - klo: 17.43 »
Mitkä osat pitää suojata talvee varten vedeltä/lumelta?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #131 : 09.11.11 - klo: 17.52 »
kaikki sähköosat tietysti.

Lähinnä talviajossa pitää muistaa putsata auto hyvin lumesta ennen sisälle tuomista, ja tietysti kannattaa kuivata huolellisesti.
Myös laakerit yms kannattaa voidella säännöllisesti.

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #132 : 10.11.11 - klo: 00.38 »





Tollanen uusi mekkausliina tartui pykälään Milanosta
Eicma messuilta. Tosin sitä valtsun allekirjoitusta en siihen
saanut kun ukko oli kisamatkalla.
Nyt kaikki varmaan tunnistaa kisapaikoilla kuka on Hoke.
Noit ei tietääkseni ole suomessa kuin tuo yksi jos ei sit joku
muukin ole tuollaista itse itselleen netin etc  kautta tilannut.

Toimitetaan kun keritään.
« Viimeksi muokattu: 10.11.11 - klo: 00.43 kirjoittanut Koiranputki »
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #133 : 10.11.11 - klo: 01.18 »
wow!!!!

Upeeta ja mahtavaa... Suuret kiitokset.

Poissa Pastirolli

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #134 : 10.11.11 - klo: 13.44 »
Mistä *HOKE* on oppinut kaiken rc-auto tietämyksensä kun tuskin nuorempana on ollut tälläistä kysymyspalstaa käytössä ja vain vastasyntyneet "googlettivat"?  :grin:
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #135 : 10.11.11 - klo: 14.25 »
Harrastamalla 80 luvun puolelta tähän päivään...
Testaillen... testaillen... kysyen kokeneemmilta neuvoa ja mikä tärkeintä KUUNNELLUT ja jopa uskonut heitä ilman kyseenalaistamista.

Lopulta sitä huomaa itse tietävänsä paljon...
Mutta jokapäivä huomaa oppivansa taas jotain uutta.
Aina löytyy kuitenkin joku kaveri joka on vielä kokeneempi ja tietää vielä enemmän joidenkin pikku säätöjen vaikutuksista.
Ja aina löytää jotain uutta kun testailee.

Onnekseni olen saanut olla hyvin monen suomen huippukuskin kaveri kun tuppaavat asumaan kohtalaisen vieressä.
Siinä sitä kumman nopeasti oppii kun pari vuotta imee itseensä kaiken tiedon mitä esim vaikka JQ on minulle antanut ja siihen vielä lisäksi testaa itse moneen kertaan kaikkea mahdollista.

Tärkeintä kuitenkin on kiinnostus kaikenlaista tekniikkaa kohtaan ja yhtä tärkeää että haluaa itse myös räpeltää ja kaivaa tietoa ympäriinsä.

Ei tarvitse kuin kerran kysyä osaavammalta miten joku asia tehdään ja viitsiikö näyttää sen kerran...
Vähintään kerran viikkoon saa nähdä kuinka jotku eivät vain opi iskareiden ilmausta... Ei vaikka heille on sen joskus näyttänyt...
Tosin... ei tarvitse ihmetellä kun muistaa että eihän kyseinen henkilö itseasiassa ihmeemmin tuijottanut vieressä oppimis tarkoituksessa, vaan mielummin keskittyi ihan muuhun... = oppi ei mene perille.

Poissa Pastirolli

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #136 : 10.11.11 - klo: 14.29 »
Jotain tälläistä epäilinkin.  :smiley:
Toivottavasti nuoremmille foorumin käyttäjille ei tullut ihan yllätyksenä että internettiä ei aina ole ollut olemassa. Välillä sitä toivoo ettei olisi vieläkään...  :grin:
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

Poissa simasuu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #137 : 10.11.11 - klo: 16.01 »
Arvoista tohtori!

Ensi viikolla haen pojalle (11 kk) Tamiyan tt-01:sen ja koneita ja säätimiä tässä tuskissani katsellut.
HK:lta tilaan koneen ja säätimen.

Voisiko saada valaistusta noihin sensori/sensorittomuus juttuihin, kun ei tiedä minkälaisen koneen ja säätimen tilaisi ja minkä koneen ja säätimen itse tilaisit ko. autoon HK:lta? Jos niin joutuisit tekemään!

Koitin tätä asiaa kysellä tuolta tt-01 omalta foorumilta mutta ilmeisemmin kaikki vastaustaitoiset ovat olleet poissa ko. foorumilta pari päivää.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #138 : 10.11.11 - klo: 19.27 »
Mielenkiinnolla odotan kunninarvoisan tohtorin vastausta, omani kävin raapustamassa sinne TT-01 topicciin juuri äsken.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa ana100

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #139 : 10.11.11 - klo: 19.59 »
arvoisa tohtori hoke kysyisin että mikä minun autoa vaivaa ?

auto on cen racing gsr 5.0 (polttis) ja se huutaa aivan sietämättomästi eli se saa aivan liikaa kieroksia niinkuin se saisi jostakin ilmaa. kieroksia on yritettu laskea mutta ei ole autanut ja bensa kinon vaihdettu mutta ei auta. auta nyt please :cry: :cry:  :wink:

niin ja vielä yksi asia miten hpi baja 5t (pensa) johon on vaihdettu kaasu servo joka toimi väärinpäin mutta servoin sai käänetyä ohjaimesta toisin päin mutta fail seiver sekosi. kun painat ohjaimen kiinin niin fail seiver aukaisee kaasun täysille ja kun laitat takaisin virrat niin se palautuu takaisin. ennen fail seiver on toiminut niin että se on painanut jarrun kiinni eikä aukaise kaasu jos akku lopuu mutta nyt kaasu aukeaa eikä jarru mene kiinni. autatko tässäkin please  :cry: :grin:
E-Savage, E-firestorm, Baja 5t, TLR 2.0 sc

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #140 : 14.11.11 - klo: 23.29 »
Feili pitää ohjelmoida uudestaan kun vaihtaa servon, ja varsinkin jos joutuu säätämään kääntymissuuntaa ja kenties trimmiä.

Se että kierrokset jää päälle, voi johtua monestakin asiasta.
Jos tyhjäkäyntiruuvin säätäminen ei vaikuta niin silloin kaasulinkistö on pielessä.
Varsinkin jos tyhjäkäynti laskee tai kone jopa sammuu kun painetaan hieman jarrua.

Ilmavuoto aiheuttaa yleensä paljon muutakin ongelmaa.
Ja jos kone saa ilmaa jostain väärästä paikasta ja sen takia kierrokset jää korkealle niin kierrokset eivät ole tasaisesti korkeat, vaan ääni on epätasainen ja läpättävä.

Jos kaasulinkistö on varmasti oikein, ja kierrokset jää täyden kaasun painalluksen jälkeen korkealle tasaisesti huutaen, mutta esim jarrulla saa hidastumaan ja tämän jälkeen kierrokset jää jollekin tasolle niin yleensä alaneula on rikkaalla ja taas tyhjäkäynti myös turhan isolla.
Yleensä aina auttaa säätää tyhjäkäyntiä selkeästi pienemmälle ja samalla kiristää alaneulaa hieman.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #141 : 20.11.11 - klo: 23.13 »
Ajelin tänään muutaman tunnin treeniä Xray T2 TSS turistilla. Auton ohjaus oli aivan kauhea: mutkaan käännyttäessä auto yhtäkkiä "haukkasi" jyrkemmin käännökseen päin. Pari viikkoa aikaisemmin auto oli hyvä. Haukkaamisen alku tai jyrkkyys olivat satunnaisen tuntuisia ja siten kääntyminen oli aika mahdotonta. Tämän takia kulmista noin joka toinen onnistui jotenkin. Kyse ei ole mistään pienestä säätöongelmasta, vaan auto oli jotenkin aivan rikki.  :sad:

Ensi viikonloppuna on kerhokisat, joissa on hiukan lämmittelyä, jonka aikana auto pitäisi saada jotenkin ajettavaksi. :roll: Sitä ennen minulla on kyllä aikaa autoa säätää, mutten pääse radalle testaamaan. Nyt tarvitsisinkin tohtorin apua siihen, mitä minun kannattaisi yrittää, että minulla olisi mitään mahdollisuuksia onnistua?

Kiitoksia!

(Olin muuttanut auton etupäähän täksi viikoksi etujouset, etuiskunvaimentimet ja etuvakaajan. Muutin ne päivän aikana takaisin ennalleen, mutta tilanne ei merkittävästi parantunut. Ajon jälkeen tarkastin iskarit ja ne olivat ihan kunnossa - täytin ne uudelleen. Lisäksi minulla oli uusi GT3b radio, mutta se on muussa kokeilussa ollut ihan hyvä. Itse luulen, että jotain muutakin on muuttunut, mutta en tajua mitä.)
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #142 : 21.11.11 - klo: 12.01 »
Tarkista ensimmäisenä että kaikki on herkkää.
Eli tukivarret liikkuvat herkästi, hiertämättä, iskareiden ylä ja alapää ovat herkät, jos autossa on vakaajat niin nekin herkät.

Sen jälkeen iskarin rebound.

Eli ota jousi pois... paina mäntä pohjaan ja päästä irti.
Ei saisi tulla koko matkalta takaisin ulos.
Mielummin ei edes puoliväliin saakka.

Nämä kun on kunnossa niin sitten pientä setuppia.
Etu camppeeri 1,5 astetta.
Taka camppeeri 2 astetta.
Eteen pieni haritus... mikäli on mittalaitteet niin asteen verran.
Jos ei ole mittalaitetta niin sen verran haritusta että näet eturenkaiden olevan ennemmin harituksen puolella, kuin ainakaan aurauksella.
Maavara... eteen 4,6 ja taakse 4,8 milliä.

Mainitset että olet vaihtanut osia jne.

Tuosta tulee mieleen heti että on vakaaja kireällä.
Eli ne pienet pidätinruuvit joilla säädetään vakaajasta klappi pienelle, ovat kireällä.

Ota vakaajan päistä linkit pois...
Kokeile että vakaaja pääsee vapaasti liikkumaan ja tippuu omalla painollaan nätisti alas.

Mikäli puhut nyt viikonloppuna olevista Tikkurilan kisoista niin tule näyttämään autoa mikäli edelleen ongelmia.

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #143 : 22.11.11 - klo: 01.33 »
Täytyypä ihan Hokelta kysäistä kun en osaa itse vatvoa tätä.

Sanopa onko E-Revo parempi kahdella alkuperäisellä 2075 digital (125oz) servolla vai yhdellä yhtä tehokkaalla voimaservolla. Nyt tarkoitan sitä että onko kestävyydessä eroja? Ottaako 2 servoa linkistöihin kohdistuvat rasitukset vastaan paremmin? Voit myös kirjoittaa muita pointteja mitä tulee mieleen.

Kiitos vastauksista etukäteen. :)
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #144 : 22.11.11 - klo: 08.39 »
ainoa hyöty kahdesta servosta vastaan yksi on että servojen rattaat joutuu pienemmälle rasitukselle kahdella servolla.
Tosin siinä yhdessä kalliissa on monesti paremmat rattaat. Esim savöx sc- 1256 servossa on titaanirattaat.
Myöskin jos servo hajoaa niin tuplaservoja käytettäessä servot ovat tietysti halvempia kappaleelta... Eli jos toinen hajoaa niin pääsee puolet halvemmalla, kuin ostamalla yhden kalliin.
Tosin... Savöx on senverran edullinen että kaksi servoa joilla pääsee samoihin spekseihin, voi maksaa selvästi enemmän.

Toisaalta taas jos kalustoa on enemmän ja löytyy esim polttis krossari tai trukki niin ne toimivat yhdellä servolla ja vaativat siis yhden järeän... Eli jos kalustoa on paljon niin sillon voi olla helpompaa että on samat servot molemmissa autoissa.
Sillon jos esim siitä krossarista hajoaa servo niin sillon voi lainata siitä E-Revosta.

Vähän on semmonen kaks piippunen juttu mihin en itsekään keksi mitään yksiselitteistä ratkaisua.

Jos vakio servo on mennyt rikki niin silloin hommaisin tilalle yhden paremman... Vakio on vähän ylihinnoteltu kun vertaa edellä mainitsemaani merkkiin.

Poissa Maukka70

  • KUArc
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #145 : 22.11.11 - klo: 19.02 »
Hei HOKE


Tuli assoon (B44.1) tilattua takatukivarret, mutta siitä puuttu oikea kiinnityskohta kallistuksenvakaimelle. Ainostaan molemmilla puolilla on samassa kohdassa takana kiinnituskohdat, joten laitoin siihen vakaajan kiinni.

(eli oikeanpuoleisessa ei ollut sitä napaa ollenkaan etupuolella, mihin se vakaaja oikeasti kiinnitetään)


Kysymys kuuluu: onko tuolla tavalla kiinnittämällä mitään virkaa sillä vakaimella, vai onko vain haittaa.


Tietysti ajamallahan se selviää, mutta näin periaatteessa.


Toivottavasti sait jotain tolkkua tästä kysymyksestä ja tuosta pienestä kuvasta :)
« Viimeksi muokattu: 22.11.11 - klo: 19.10 kirjoittanut Maukka70 »
Mugen Seiki, Ninja, Team Associated, Futaba, Robitronic, Sky Rc,Novarossi,Hudy

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #146 : 22.11.11 - klo: 20.10 »
 Kysymys Hokelle. Jos saisi auton säätöihin ja siten sitä pitoa lisää :) nyt renkaina kyoshon sc renkaat....

Olen tulossa to tiksin radalle ajelemaan Losi Ten stce autolla.

Auto on vakio setupeissa ja ainoastaan diffeihin on vaihdettu 3k nesteet. Muut tiedot sigussa.

Mitkä diffinesteet toimivat kyseisellä radalla?
Kysymys myös kallistuksen vakaajista. Miten ne vaikuttaa auton käytökseen ja kannattaako niitä ylipäätään pitää? Mulla on niitä neljää eri jäykkyyttä.

Seuraava kysymys. Autossa on jousituksen liikettä rajoittavat ruuvit. Mitä hyötyä/haittaa niistä on? Nyt ne ei rajoita liikettä lainkaan.

Lisää kysymyksiä.
Meneekö iskareissa jousten jäykkyys ja nesteiden jäykkyys aina käsikädessä? Eli jos vaihtaa kireämmät jouset, niin pitääkö vaihtaa jäykemmät nesteet?

Ps. Jos nyt keskittyis ajamiseen ja säätämiseen... :)
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #147 : 05.12.11 - klo: 17.18 »
Arvoisa Tohtori HOKE

Olen seurannut tätä keskustelua sen alkumetreistä saakka, mutta rohkenen esitää kysymykseni vasta nyt. Minua on pitkään vaivannut muutama asia, joihin kaipaisin kovasti valaistusta. Olen yrittänyt tutkia asioita internetistä ja tietosanakirjoista saamatta niihin kuitenkaan tyydyttävää vastausta. Myös useat eri alan asiantuntijat ovat antaneet asioistani lausuntoja, mutta minulla on silti sellainen tunne, että lopullinen arvoitus on yhä ratkaisematta. Näitä vastauksiasi lukiessani olen yhä vakuuttuneempi siitä, että tietämyksesi valtava spektri ja vastaustesi monimuotoisuus sekä runollisuus voisivat tuoda lopullisen rauhan tähän levottomaan sieluun. Siispä;

1) Voiko lähihoitaja olla etätöissä? Jos voi, niin kuinka kaukana?

2) Voiko sikalan rakentamiseen liittyvissä määräyksissä olla porsaanreikiä? Jos voi, niin miten ne tukitaan?

3) Miten on mahdollista, että päiväsaikaan puolikuuta katsoessa, siitä näkyy todellakin vain se puolikas ja lopusta näkyy läpi? Onko sittenkin niin, että kuu on kovera peili ja puheet pallojuustosta ovat olleet vaan kylmän sodan aikaista propagandaa?

4) Missä vaiheessa ihimisen perimään on tullut sängyllä pomppimisen geeni? Ja vielä haluaisin kysäistä, että miksi se esiintyy voimakkaimmin tuossa 3-6 vuoden iässä?

Olisin erittäin onnellinen, jos voisit antaa tyhjentävät ja perustellut vastaukset edellä esitettyihin kysymyksiin. Tämä antaisi sielulleni rauhan ja levoton mieleni pääsisi vihdoin siitä vuosien tuskasta ja piinasta, jota nämä ratkaisemattomat asiat ovat kylväneet.

Ystävällisin terveisin

Epätoivoinen Itä-Suomesta

 :tongue: :tongue:
Flying Calacucco

Poissa jööni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #148 : 05.12.11 - klo: 19.21 »
Arvoisa Tohtori HOKE

Olen seurannut tätä keskustelua sen alkumetreistä saakka, mutta rohkenen esitää kysymykseni vasta nyt. Minua on pitkään vaivannut muutama asia, joihin kaipaisin kovasti valaistusta. Olen yrittänyt tutkia asioita internetistä ja tietosanakirjoista saamatta niihin kuitenkaan tyydyttävää vastausta. Myös useat eri alan asiantuntijat ovat antaneet asioistani lausuntoja, mutta minulla on silti sellainen tunne, että lopullinen arvoitus on yhä ratkaisematta. Näitä vastauksiasi lukiessani olen yhä vakuuttuneempi siitä, että tietämyksesi valtava spektri ja vastaustesi monimuotoisuus sekä runollisuus voisivat tuoda lopullisen rauhan tähän levottomaan sieluun. Siispä;

1) Voiko lähihoitaja olla etätöissä? Jos voi, niin kuinka kaukana?

2) Voiko sikalan rakentamiseen liittyvissä määräyksissä olla porsaanreikiä? Jos voi, niin miten ne tukitaan?

3) Miten on mahdollista, että päiväsaikaan puolikuuta katsoessa, siitä näkyy todellakin vain se puolikas ja lopusta näkyy läpi? Onko sittenkin niin, että kuu on kovera peili ja puheet pallojuustosta ovat olleet vaan kylmän sodan aikaista propagandaa?

4) Missä vaiheessa ihimisen perimään on tullut sängyllä pomppimisen geeni? Ja vielä haluaisin kysäistä, että miksi se esiintyy voimakkaimmin tuossa 3-6 vuoden iässä?

Olisin erittäin onnellinen, jos voisit antaa tyhjentävät ja perustellut vastaukset edellä esitettyihin kysymyksiin. Tämä antaisi sielulleni rauhan ja levoton mieleni pääsisi vihdoin siitä vuosien tuskasta ja piinasta, jota nämä ratkaisemattomat asiat ovat kylväneet.

Ystävällisin terveisin

Epätoivoinen Itä-Suomesta

 :tongue: :tongue:

 :grin: missä like -nappi kun sitä tarvitaan!!

Poissa ripwalker

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Re: Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #149 : 05.12.11 - klo: 20.21 »
:grin: missä like -nappi kun sitä tarvitaan!!
Olettaisin sen löytyvän facebookista. Siellä kun tykätään kaikesta. Toivottavasti tänne ei tulekkaan sellaista.
Yokomo BD7 / Xray T3 2012 / Xray T3 / Associated B44 / Sanwa M11
"These Go To Eleven"