2) Stockkiin ykstyyppisäädin - Mielellään sellainen, jossa ei ole mitään "turhia" säätöjä. Vaikka nollaprofiilit käytössä on säätimien välillä edelleen aikamoisia eroja.
Senverran pieniä ne erot nollaennakoilla on että näillä eroilla ei ole ratkaistu yhtäkään sijoitusta stocki luokissa.
Ei mitään monopoli kikkailua tähän, kun ei ole mitään oikeaa ongelmaakaan olemassa.
3) Stockkiin sama välitys kaikille - Näin jengi opettelee säätämään autoja ja ajamaan välityskikkailujen sijasta ja koneitakaan ei polteta. Kaikkien energia säästyy siihen mihin luokka on tehtykin, eli ajamisen opetteluun.
Eli lisää tiukkoja sääntöjä luokkaan jonka pitäisi olla nimenomaan aloitteleville kuskeille helppo aloittaa???
4) Reseedit käyttöön - vapaiden treenien jälkeen tehtäisiin vasta erälistat tuloksien mukaan.
Miksi ihmeessä???
Tuota käytetään ainoastaan kilpailuissa missä on mahdotonta tietää kuskejen tasoja etukäteen...
Eli kansainväliset kisat jne.
FTT kisoissa on sentään erittäin helppoa katsella kuskeja omantasoisiin hiitteihin nykyisellä tyylillä.
Harvassa kuitenkin ne tapaukset että joku olisi hiitissä mikä ei mitenkään vastaa hänen tasoaan.
Sitten yleisesti:
Mielestäni nousupistejärjestelmä pitäisi ottaa takaisin, esimerkiksi prostockkia ja viriä ajaa sellaisetkin kaverit, jotka tuskin olisivat kärkipäätä edes stanussa. Mielestäni hommassa ei ole mitään järkeä, jos ei pysytä tolppien välissä edes auttavasti. Se, että on enemmän tehoa, ei tarkoita että ajaa kovempaa. Kuskit jotka eivät pysy tolppien välissä nopeissa luokissa tuhoavat helposti muiden ajon.
Lisäksi sarjassa pitäisi ajaa tietty määrä pisteitä, muuten tulisi tippuminen hitaampaan luokkaan - Tällä saataisiin enemmän jengiä ajamaan aktiivisesti kisat.
Stockista pitäisi tehdä niin helppo luokka, että hommaa keskittyy auton perussäätöihin ja ajamisen opetteluun, ei tuunaamiseen.
Kuskit jotka tuhoavat muiden ajon, ajavat yleensä nimenomaan niissä hitaimmissa alkuerissä... Eikövain???
Eli tuhoavat lähinnä vain keskenään toistensa ajoa.
Nousupistejärjestelmässä on toki joitain hyviäkin puolia, mutta eikös koko systeemistä ole luovuttu niiden huonojen puolien takia.
Se että putoaisi vielä hitaampaan luokkaan, olisi jo totaalisen kahjoa.
Monikohan kohtalaisen kovatasoinen kuski ajelisi stanuluokassa koska on pitänyt luokasta taukoa jne.
Jokaisella täytyy kuitenkin olla oikeus valita oma harastusluokkansa vapaasti.
Mikäli näitä kaikkia aletaan rajoittamaan niin sillä ei niitä uusia kisaajia todellakaan saada mukaan, vaan karkoitetaan jopa osa nykyisistä harrastajista.
Omalla kohdalla voisin sanoa esimerkkinä heti että mikäli minut nostettaisiin pakolla viriin niin saattaisi jäädä koko luokka välittömästi ajamatta... (eikä todellakaan siksi että olis pakko pärjätä...
Ja taas jos tulis syystä tai toisesta katkoksia sarjan ajamisen kanssa ja mut tiputettais stanuun niin... tartteeko edes sanoa tähän yhtään enempää???