Säännöt on annettu, ne on kaikille samat, ja niillä mennään. Pari kommenttia niille täällä annettuihin perusteluihin, vastaisuuden varalle.
6h ajoa ei kuluta autoa loppuun, vaikka ajettais yhdellä autolla. 6h = n. 3 iltaa aktiivista ajoa. Kenen auto kuluu loppuun viikossa/kuukaudessa?
Sähköt ei pala siitä, että ajetaan 6h putkeen. Jos käry käy, niin se johtuu siitä, että härvelit on väärin säädetty. Vehkeet voi säätää niin, että lämmöt pysyy aisoissa (kuten kestävyyskisan luonteeseen kuuluisi) eikä enää käyntilämpötilan saavutettuaa lämpene lisää. Jos lämmöt on ok yhden akullisen ajon jälkeen, eivätkä enää olleet nousussa, ei ne siitä enää lämpene vaikka ajetaan tuntikaupalla putkeen. Suurin tekijähän tässä on se, minkä kokoinen näköispatsas Kiinan tunnetuimmasta pienoisautoilijasta Pin Jonista on moottorin akselille valittu. Mikäli palikat on siedettävissä lämpötiloissa ajossa, niin ei ne siitä hajoa vaikka ovat siinä lämmössä tunteja. Jos nyt tarkkoja ollaan niin itseasiassa elektroniikka vanhenee (eli "kuluu") enempi, jos lämmöt kokoajan sahaa edestakaisin (ajetaan kuumaksi, jäähdytetään, samaa toistetaan jne.). Vetävien pyörien lukumäärä tai ajokin massa ei tätä muuta mihinkään. Mikäli autossa on enempi mekaanista kitkaa (neliveto) tai massaa aiheuttamassa moottorille kuormitusta, niin käytännössä se joudutaan kompensoimaan tiheämmällä välityksellä (sillä oletuksella, että moottori on sama).
Kaksi autoa ei mitenkään pienennä eri tiimien välineresursseista johtuvia eroja ("maahantuojan/yksityistiimi"), vaan kasvattaa niitä. Kun ajetaan kahden auton viestikisaa, niin silloin tarvitaan yhden hyvän kiesin sijaan kaksi huippukalustoa, ja niille varaosat. Kaikkea kaksi kertaa enempi.