Kirjoittaja Aihe: HPI baja projektit  (Luettu 526534 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #990 : 07.04.13 - klo: 09.24 »
Ku sulla on juhamatti näitä lempinimiä niin monille niin mites nälleen:

Jusamasa,  :grin:

huomaan pyttykuvissasi, että olet simmannut sytkäpuolaa muttereilla keskelle vauhtiksen magneetteja. Toi ei ole hyvä juttu ollenkaan. Tossa välissä pitää olla lämpöä johtamatonta matskua koska puola menettää energiantuottoaan todella nopeasti lämmetessään.Laita vaikka muoviholkit ja lukitusliimaa. Tulee lisää luotettavuutta.

Millä korkeudella ylösnousukanavien katto on verrattuna pakoaukon reiän korkeuteen pytyssä tuossa Gizmossa? Eli jos pakoaukko on vaikka 10mm korkea, niin onko puolessavälissä eli yhteisaukioloaikaa 5mm jne.

Juha riittää kiitos :smiley:

Pakoaukko on 5mm korkeammalla kuin huuhtelukanava ylöosa, jos tuo on se mittä mitä tarkoitit?

Heikki, sulle kans suosittelen näitä palikoita, saat välykset pois ja ei maksa omaisuutta.
2x tää setti ja raidentangon päät on kondiksessa..
http://www.davesmotors.com/tt245_2

Tässä rcmk:n koneessa mulla oli kahteen kertaan puolan ja pytyn välissä ne muovi holkit, mut prkl ne suli pois kun toi kone kävi niin kuumana, tosin nyt voisi toimia kun lämmöt putos kun lisäsin öljyä bensaan..
Kesällä tuon tehohävikin voi huomata kun kone käy kuumemepana, vaikka kävi tuo talvellakin kuumana ennen ku remppasin ja tein noi muutokset :laugh:
« Viimeksi muokattu: 07.04.13 - klo: 09.34 kirjoittanut juhamatti »

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #991 : 07.04.13 - klo: 10.03 »
Minun ymmärrys ei kyllä riitä siihen että vielä allekirjoittaisin noiden pysty ripojen olevan haitaksi jäähdytykselle.

Vauhtipyörältä tuleva ilma ei esty kyllä noiden ripojen olemassaolosta millään lailla. Tilanne pysyy täysin vakiona vaikka tuo kuva olisi zenoahin pytystä koska ilmavirta kulkee ylimmän vaakarivan alapuolella kuten kuvassa on esitetty.

Tämä ei nyt suinkaan varpaille polkemista ole joten ilman sarvia ja hampaita. Ihmettelen vain spekulointia siitä että ne olisivat haitaksi. Eikö tuo pytyn kansi ole yleensä kuumin kohta pytyssä. Pysty evät ovat vain tuomassa extra jäähtytystä. Enemmän jäähdytyspinta-alaa = parempi jäähtyminen, toiseen vakioon vaikuttaa enää materiaalin kyky luovuttaa energiaa. Avonaisessa ajokissa hyöty on suurempi kun eville tulee enemmän ilmavirtaa. Suljetummassa kopassa ne saattaa taas varastoida lämpöä (mikä tietysti ei ole hyvä asia) ja luovuttavat vain passiivisesti lämpöä. (tästä syystä CR300B:tä ei saisi käyttää suljetussa kopassa)

Lupaan muuttaa uskomustani ja kumartaa Bensa autojen mekkaa kohti kun joku pystyy todistamaan ja perustelemaan että olen väärässä.  :smiley: T: Suomalainen vatipää  :grin:




Kiitoksia Juhalle tuas vinkeistä  :smiley::wink: olisi pitänyt kysäistä jo aikoja sitten.  :laugh: Olisi voinut laittaa jo matkalla olevaan tilaukseen  :embarrassed:

Vaihtoon menee kyllä tukivarretkin kun pallot pomppii noissa kupeissa jo niin paljon. Hiekka tehnyt tehtävänsä.

« Viimeksi muokattu: 07.04.13 - klo: 10.24 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #992 : 07.04.13 - klo: 11.16 »
Ite viilasin pois nuo pystyrivat ja teippasin kotelon umpeen päältä, nyt se vauhtipyörän ilma jäähdyttää tehokkaammin sylinterin, eikä se ilma mene harakoille noista rei´istä.
Ei ainakaan huonontanut koneen viilennystä, päin vastoin tuo modaus..
Eli näin.



juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #993 : 07.04.13 - klo: 13.01 »
Erikoista tosiaan tossa kytkinkellon akselin pyöristymisess on se, että tuo pinioni on täysin kunnossa.

Hieman tuo talviajo verottaa mustaa rautaa, ruostuu aika kivasti..

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #994 : 07.04.13 - klo: 15.18 »
Paljonko se Gizmon pakoaukon korkeus on? Oliko se 10mm?
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #995 : 07.04.13 - klo: 16.58 »
Mittailen tuossa jonkin ajan kuluttua..

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #996 : 07.04.13 - klo: 19.29 »
Pytyn sisältä mitattuna pakoaukon korkeus on omassa pytyssäni 12mm.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #997 : 07.04.13 - klo: 19.35 »
Kiitos juhamatti.
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #998 : 07.04.13 - klo: 19.55 »
Eipä kestä :wink:

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #999 : 11.04.13 - klo: 12.51 »
Kylläpä nyt fedexin paketin tulo kestää. Kävin aamulla jäällä kävelemässä. Jostain syystä tuli tarve saada auto kuntoon.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1000 : 11.04.13 - klo: 13.32 »
Nyt ois just oikee aika jäällä ajaa, ja ihan aamusta kun se on rapeen rapsakka ja kantaa auton hyvin..
Tosin kovin kauas ei kannata rannasta lähtee, tiedä miten ohkasta alkaa virtapaikoissa jo olla, mut rannassa on vielä turvallista ajaa..
Ketuttaa kun ei ole bajassa alakertaa, sillä ois laparenkailla ollu törkeen hienoa nyt ajaa..

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1001 : 11.04.13 - klo: 15.10 »
Jeps. Olin tekemässä sähköjä yhteen hirsi mökkiin joka oli järven rannalla. Jäällä on vielä lunta mutta hyvin hanki kantoi tällaisen 90kg tynnyrin. Siitäpä idea ajamaan, jos nyt vain Fedex mulle sen paketin toisi että sais sen TR:n servo palikat kiinni. Muutenhan autossa ei ajamista rajoittavia muuttujia ole.

Kotimatkalla kävin ostamassa aspenin 4T ainetta, Motulin Karting öljyä ja Motulin ilmanputsari spayta.  :azn:


FedEx:

In transit
ALL FINLAND EXCEPT HELSINKI, FI

.........nuffsaid.........
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1002 : 11.04.13 - klo: 15.29 »
miten toi suljettu kytkinkellon kannatin tuo lämpöä kytkimelle.

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1003 : 11.04.13 - klo: 16.22 »
Hiukan enempi ku avoinainen, mut ota suljettu jos ajat hiekassa ym pazkassa..
Kytkimen saat muuten vaihtaa joka ajokerran jälkeen.
Ite ainakin pidän suljetusta.

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1004 : 11.04.13 - klo: 21.22 »
"Vaihtoon menee kyllä tukivarretkin kun pallot pomppii noissa kupeissa jo niin paljon. Hiekka tehnyt tehtävänsä." (Lerppu86)

Elä alistu, laita pykälää isommat pallot  :azn: !

"Erikoista tosiaan tossa kytkinkellon akselin pyöristymisess on se, että tuo pinioni on täysin kunnossa." (juhamatti)

No siinä pinjonissa on vaan parempi karkaisu.
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1005 : 11.04.13 - klo: 21.26 »
Täysin suljetusta kytkimestä ei pääse kenkien kitkan tuottama lämpö poistumaan. Kytkinkopan takareunaan voi porata jäähyreikiä oikeisiin paikkoihin niin p.skasista ajoalustoista ja kuumuudesta ei tartte enää olla huolissaan.
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1006 : 12.04.13 - klo: 14.27 »
Alas voisi poratakkin, sieltähän se sonta sit pääsee poistumaan ja lika jos sinne sitä pääsee..
Itellä on toi obr/tr billet palikka, niin siihen ei kyllä raaski porata, tohon kytkimen kannatimeen voisi parit reiät ehkä tehä..

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1007 : 12.04.13 - klo: 18.14 »
Etureunaan, takareunaan ja alareunaan. Tuuletus toimii ja pska pääsee alarei'istä pois. Alareiät porataan isommiksi kuin muut. Jos vaan alas poraa reikiä niin läpivirtaus ei toimi ja koko touhun järki jää aika kyseenalaseks.
Just joo.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1008 : 14.04.13 - klo: 14.39 »
Tulihan se Turtlen servo saverikin viimein perille. Tuo jousi oli aika rajun kokoinen. Näppi voimilla tuota ei saa leviämään ensinkään. Tuota keskitystä en oikein ymmärtänyt kun eihän jousi mitään keskitä vaan jousihan on se jonka pitäisi antaa periksi tälleille. Ei jousta, ei saveria.

Samassa paketissa tuli Prolinen Baja 5T Trencher renkaat, team chasen takaiskarin tolpat ja alu tuet niille. Alkuperäisistä muovisista tuista toinen oli puoliksi sulanut poikki jo aikoja sitten kun ajoin Juhamatilta hankkimallani Dominaattorilla  :laugh: Putken tuennat oli löystyny ajossa ja käyrä nojannut tukea vasten. Hyvinhän tuo oli kestänyt tähän päivään asti vaikka vähän sulanut olikin  :grin:





Kai sitä vielä jotain tulee hankintaan ennenkuin lumet lähtevät kokonaan. Nyt auto on kuitenkin ajokunnossa, josko joku päivä pääsisi kasurilan rinteeseen ajamaan. Lasku kausi loppuu ainakin tänään  :azn:




« Viimeksi muokattu: 14.04.13 - klo: 14.45 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1009 : 14.04.13 - klo: 17.59 »
Tulihan se Turtlen servo saverikin viimein perille. Tuo jousi oli aika rajun kokoinen. Näppi voimilla tuota ei saa leviämään ensinkään. Tuota keskitystä en oikein ymmärtänyt kun eihän jousi mitään keskitä vaan jousihan on se jonka pitäisi antaa periksi tälleille. Ei jousta, ei saveria.

Mitä keskitystä oikeen tos tarkoitat?
Toivon mukaan joustaa kumminkin toi servosaveri ettei kovassa tällissä riko vaan servoa...
Siin on näemmä myös kolme kiinnitys reikää "raidetangoille" kokeile jos paikkaa vaihtamalla muuttuu renkaan auraus kun painaa etupään pohjaan eli pumpstreering vai miksi sitä kutsutaan!
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1010 : 14.04.13 - klo: 18.22 »
rata fg ssä on tollanen toimii.

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1011 : 14.04.13 - klo: 18.27 »
Eikö se tuo jousi keskitä sen ohjauksen suunnilleen suoraan kun toi paketti on autoon asennettunna.
Servo seiveriä ei varmaan tossa oikeen ole, muuta ku että tuo jousi on varmaan senkin asian takana..
Tää mun mielipide tosta paketista.
Tämä video tukee minun mielipidettä, kattookaa kuinka tuo jousi liikkuu tossa ajon aikana.
Sauve servo turtle en action

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1012 : 14.04.13 - klo: 18.40 »
Huvittaa mainontaa mitä ddm ja varmaan moni muukin on joutunu laittamaan tähän tr servo saver ilmotukseensa turtlen racingin takia, huomatkaa että noin on oikein isolla kirjotettu mitä turtle ei korvaa..
http://www.davesmotors.com/ht360
Liekkö mennyt monta servoa tuolla setillä rikki, kun kerta noin lukee jo ilmoituksessa..
Mutta tuskin menee rattaat pyöreiksi servosta jos on kunnollinen laatu servo ohjauksessa, eikä se hpi.n vakio muovirattainen.
Toi jousi antaa jo melkosen rasitteen servolle yksistäänkin..

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1013 : 14.04.13 - klo: 19.16 »
Ei tuo jousi keskitä yhtään mitään. Jos keskittäisi niin renkaat palautuisivat suoraan virran ollessa pois päältä. Virran ollessa päällä servo kyllä keskittää itse itsensä sehän on selvä. Virrattomassa tilassa keula on yhtä makarooni kuin aina ennenkin. Jos servo saveriin asennettaisiin keskittävä jousi niin se olisi aivan järjetön taakka servolle koska servo joutuisi ensin vääntämään jousen rusetille ennenkuin renkaat kääntyisivät. Nämä vehkeet kun painaa muutenkin ja servot ovat kovilla niin extra vastusta ei ohjaukseen varmasti kukaan kaipaa. Moinen idea olisi susi jo syntyessään  :wink: :smiley:

Sen ainut tehtävä tuossa paketissa on antaa iskuille periksi josta moinen vispilä on saanut nimensä. Tästä syystä jousi on niin jäykkä ettei se normaalissa ajotilanteessa taivu. (ainakaan niin paljon että moisella olisi vaikutusta ajamiseen) Mutta kovemmissa pesukone kärryn pyörissä ja kolareissa antautuu sen verran että toivottavasti vältetään servon rikkoutuminen. Jos jousi ei anna periksi niin sitten antaa servo.

Äkkiseltään tämä turtlen tekele vaikuttaa juurikin siltä että servoja tulee menemään. Vaikka minulla onkin tuo 35kg:n metallirattainen savöksi ohjauksessa. Tuo jousi on niin simo kireä että jos joku tuon sormillaan vääntää auki niin tahdon nähdä ne kädet. Paketissa tulee kaksi ruuvia, kaksi vartta, linkki varsi sekä tuo jousi/laakeri/servo horn "mötikkä"

Tuossa alemmassa kuvassani olen siis jo pujottanut tuon jousi "mötikän" paikalleen, se ei siis ole tuossa mitenkään kiinni, muuten kuin tuon kireän jousen pitäessä sitä paikallaan.

Varmasti halpa kopiokin olisi ajanut saman asian mutta kun kerran 69$:n kulta harkolla tuon sai itselleen niin otin. Perus ideahan tuossa on aivan sama kuin vakio muovisessakin. Materiaali on tietysti lujempaa joten heikko lenkki siirtyy taas jonnekkin muualle.   :undecided:

(:facepalm: to myself on tämä niiiiin loputon suo...)



Summa summarum:

Aivan samaan lopputulokseen olisin päässyt ostamalla tämän. Sen verran "harakan" vikaa minussa on että kaikki mikä kiiltää ja pärisee kiinnostaa  :cool:
http://www.davesmotors.com/s.nl/it.A/id.5797/.f
« Viimeksi muokattu: 14.04.13 - klo: 19.51 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1014 : 14.04.13 - klo: 20.13 »
Aivan samaan lopputulokseen olisin päässyt ostamalla tämän. Sen verran "harakan" vikaa minussa on että kaikki mikä kiiltää ja pärisee kiinnostaa  :cool:
http://www.davesmotors.com/s.nl/it.A/id.5797/.f

Toi on se alkuperänen muovinen servosaverin osa toi gunmetal on vaan värin nimi...

No toivottavasti olet tyytyväinen ostokseesi ja servo pysyy ehjänä!
Paljonko maksoit muuten siit 35kg Savöxistä?
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1015 : 15.04.13 - klo: 06.41 »
Aivan samaan lopputulokseen olisin päässyt ostamalla tämän. Sen verran "harakan" vikaa minussa on että kaikki mikä kiiltää ja pärisee kiinnostaa  :cool:
http://www.davesmotors.com/s.nl/it.A/id.5797/.f

Toi on se alkuperänen muovinen servosaverin osa toi gunmetal on vaan värin nimi...

No toivottavasti olet tyytyväinen ostokseesi ja servo pysyy ehjänä!
Paljonko maksoit muuten siit 35kg Savöxistä?


Tiedän kyllä että tuo on alkuperäinen osa. Värinäkin tuossa paketissa muuttuu vain tuo "prikka"
Toivottavasti servot kestää, muuten kai tuohon voi yleisesti olla tyytyväinen.

Nyt kysyt vaikeita kun ostosta on kuitenkin aikaa. Suomesta ostin, olisiko ollut hobbyfactorylta ja hinta taisi olla noin 70€ (+/-5€)
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1016 : 15.04.13 - klo: 09.05 »
Mulla on sama Savöxi, 70€ se tosiaan suunnilleen oli. Mielenkiinnolla odotan kokemuksia Turtlen saverista, itsekin olen harkinnut sen hankkimista.
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1017 : 21.04.13 - klo: 19.49 »
Mielenkiinnolla odotan kokemuksia Turtlen saverista, itsekin olen harkinnut sen hankkimista.

Juu kerrotaan kunhan vähän saveri saa kilometrejä alleen.  :azn:

Ei liity autoon mutta tällainen telemetria mankka on ilmestynyt FlySky:lta.
http://www.ebay.com/itm/Flysky-RC-FS-IT4-2-4ghz-AFHDS-2-Touch-screen-LCD-Transmitter-combo-RC-car-boat-/281035210792?pt=US_Radio_Control_Control_Line&hash=item416f010028

Tässä toinen, käytännössä sama mankka, eri kuoret.
http://www.rceet.net/cr4t-4ch-24ghz-p-1627.html

New FlySky FS iT4 Transmitter with Touchscreen

Mielenkiintoinen siinä mielessä että nykyinen GT3B on kyllä hintansa haukkunut. Hyvä ja todella edullinen perus 3ch mankka. Tästä syystä tämä uusikin FS herättää kiinnostuksen ainakin itsessä.
« Viimeksi muokattu: 21.04.13 - klo: 21.33 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1018 : 22.04.13 - klo: 15.32 »
Tulihan se Ranskan pakettikin viimein..
Pääsi konetta kasaamaan, tai se ois jo kasattu, sit vaan pitäs naittaa se takas autoon..
Välillä lasten kans ulkoilemaan, jaksaa sit rojektin loppuun saattaa ja saattas huomenna päästä jopa jo testille.. :azn:

Poissa Fleku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1019 : 25.04.13 - klo: 19.51 »
Erikoista tosiaan tossa kytkinkellon akselin pyöristymisess on se, että tuo pinioni on täysin kunnossa.

Hieman tuo talviajo verottaa mustaa rautaa, ruostuu aika kivasti..
No niin,kevään ensi ajo montulla ja tuo verticon kellon akseli pyöristyi samalla lailla kuin Juhamatilla,ihme shittii tavaraa,nevö enää osta tollasia meltorauta tuotteita   :angry:  kuvittelin tuolla tavalla toteutetun alkseli/pinjoni yhdeistelmän olevan tuolta akseliltaan ikuinen. . .
Baja 5sc