Kirjoittaja Aihe: HPI baja projektit  (Luettu 526522 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Doikin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1320 : 07.12.13 - klo: 17.24 »
Mietin sellasta kun tuossa super killer biissä on virtavalolle se lähtö niin voiskohan siitä esim. Y-haara piuhalla vetää takavalojen piuhat vai pitääkö siihen ostaa erikseen se mötikkä missä on ne valojen ohjaukset?
HPI Vorza Flux/ Baja Kraken class1 / 3Racing sakura XI sport/ Axial SCX10 Tundra/ Tamiya TT-02

Poissa Fleku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1321 : 07.12.13 - klo: 20.56 »
Talvi ajot meinaa olla hankalia,kun painitaan kaasuttimen jäätymisen kanssa.Avoimella kytkin sydeemillä toteutus onnistuu ohjaamalla ilma kaasuttimelle vaikka bensa purkista tehdyllä ohjurilla,mutta suljettu ei sillä tavalla puhalla.Ajatus tasolla tämä saattaa toimia,käytännön näkee myöhemmin.
https://lh3.googleusercontent.com/-X4XJBJ9D_GQ/UqNsAJuvOXI/AAAAAAAABh4/yE8pI_ebh6I/w1077-h808-no/IMG_0714.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-cyFTLaqFK74/UqNsBxH6HEI/AAAAAAAABiA/g8vPVmcZvVA/w1077-h808-no/IMG_0715.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-BzZHV7m4H7Y/UqNsDSysoxI/AAAAAAAABiI/tYhBBGS-y7A/w1077-h808-no/IMG_0716.JPG
Eli tässä nyt tulee kaasuttimen ala puolelle lämmin ilma kytkin kotelosta,mahdollisesti. . .  :grin: Saattaa olla ,että vaatii suojan yläpuolelle,mikä pitää koko kaasuttimen ilma virtauksessa.
Baja 5sc

Poissa Zeerios

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1322 : 07.12.13 - klo: 23.50 »
Ei se kaasutinkaa jäädy jossei se saa kosteutta... ;)
HPI Baja 5B 2.0

Poissa Nieminen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1323 : 08.12.13 - klo: 02.30 »
Ei se kaasutinkaa jäädy jossei se saa kosteutta... ;)

Itsellä aiheutti kanssa ongelmia ilmansuodattimen suojapussin kastuminen, Moo moo moo ja sammu sen jälkeen ei kirveelläkään käyntiin. Kastunut suojapussi pois ja tulppa kuivaksi ja toisella nykäsyllä käyntiin.
Täytyy  kehitellä jokin suoja filtterille ettei pääse kastumaan. :roll:
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

Poissa Fleku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1324 : 08.12.13 - klo: 10.52 »
Ei se kaasutinkaa jäädy jossei se saa kosteutta... ;)

Pakkasella ajettaessa jo lämmön vaihtelu aiheuttaa kosteutta ja alkaa jäätämään.Ja aina jonkin verran pääsee lumipölyä.
Baja 5sc

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1325 : 08.12.13 - klo: 11.51 »
Rc40 evon pitäis tulla ulos parin viikon päästä jos kaikki menee hyvin. Laitoin myös bartolonelle sähköpostia, josko sais samalla julkaisun yhteydessä putkenkin moottorille.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1326 : 08.12.13 - klo: 11.59 »
Minkäslaista välitystä meinasit laittaa tolle motille jos sen ostat?
Just joo.

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1327 : 08.12.13 - klo: 12.37 »
Mietin sellasta kun tuossa super killer biissä on virtavalolle se lähtö niin voiskohan siitä esim. Y-haara piuhalla vetää takavalojen piuhat vai pitääkö siihen ostaa erikseen se mötikkä missä on ne valojen ohjaukset?

Miksi ne Killeristä haluat ottaa...merkkivaloiksiko ajattelit ?  Voihan valot ottaa vaikka vastarista, jos siellä on ylimääränen kanava vapaana. Tai haarottaa vaikka virtakatkasijan takaa tai oma ihan katkasija niille.

Myös muita valojen ohajus boxeja on kuin Killeri...katso Ebay:sta.

Killerin Light Kontroller valojen ohjaus boxi on toisaalta aika fixu, siitä saa ajovalot x 2, parkit, jarruvalot, vilkut jne. Niitä voi ketjuttaa peräkkäin useampia ja myös Killerin voi liittää siihen perään.
Sen kautta kiertävät kaasu/jarru servon virrat, jolloin se ei turhaa rasita vastaria kun käytetään isoja servoja.

http://www.killerrc.com/product/killer-light-kontroller-v3/
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa Doikin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1328 : 08.12.13 - klo: 13.41 »
Mietin sellasta kun tuossa super killer biissä on virtavalolle se lähtö niin voiskohan siitä esim. Y-haara piuhalla vetää takavalojen piuhat vai pitääkö siihen ostaa erikseen se mötikkä missä on ne valojen ohjaukset?

Miksi ne Killeristä haluat ottaa...merkkivaloiksiko ajattelit ?  Voihan valot ottaa vaikka vastarista, jos siellä on ylimääränen kanava vapaana. Tai haarottaa vaikka virtakatkasijan takaa tai oma ihan katkasija niille.

Myös muita valojen ohajus boxeja on kuin Killeri...katso Ebay:sta.

Killerin Light Kontroller valojen ohjaus boxi on toisaalta aika fixu, siitä saa ajovalot x 2, parkit, jarruvalot, vilkut jne. Niitä voi ketjuttaa peräkkäin useampia ja myös Killerin voi liittää siihen perään.
Sen kautta kiertävät kaasu/jarru servon virrat, jolloin se ei turhaa rasita vastaria kun käytetään isoja servoja.

http://www.killerrc.com/product/killer-light-kontroller-v3/

noita killerrc:n sivuja olen kytänny mut mä mitään niistä ymmärtäny :) Ihan vaan merkkivaloksi meinasin jos oli laittanu jotain muuta kun sen pikku ledin mikä siihen on tarkotettu.Pitää tuota tutkiskelua ja etsimistä jatkaa.
HPI Vorza Flux/ Baja Kraken class1 / 3Racing sakura XI sport/ Axial SCX10 Tundra/ Tamiya TT-02

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1329 : 08.12.13 - klo: 16.23 »
Minkäslaista välitystä meinasit laittaa tolle motille jos sen ostat?

Preorder on jätetty. Ian kertoi että "We hope to have the last parts this week and then just a quick bit of anodising to do." joten julkaisu ei enää ole kaukana.

Luulen että minimissään kokeilen jotain 22/52:sta. 20/54:sta kuulemma kokeiltu ja kone kiertää maksimit samantien ja viskoo autoa katolleen. Testatut koneet, kuten myös myyntiin tulevat ovat toistaiseksi kaikki olleet vakio koneita.

Bartolonelle tosiaan tänään laitoin viestiä ja kyselin millaisia putkia hän aikoo tehdä tuohon koneeseen. Nyt kai siihen ei ole muuta kuin se VRC:n putki
http://mmrmodeltech.com/acatalog/RCB8801.html

Tässä tämä bartolonen putki jota ovat jo kokeilleetkin. Nopeasti katsottuna näyttää vain lihonneelta torpedolta. "Periaatteessa" kaikkia putkia tuon RC40 kanssa voi käyttää, mutta laippa täytyy kairata BZM koneeseen sopivaksi.


Itse tahtoisin käyttää sitä ProMX 50cc: tarkoitettua putkea. Sekin naukui tuon koneen jatkona todella iloisesti. Noita vain ei taida saada erikseen ostettua ja näillä käsillä sitä ei tehdä. Lupaan maksaa jos joku järkevällä hinnalla sellaisen suostuu tekemään  :wink:





Bartolone rc40 pipe testing
Rc40 pipe testing
« Viimeksi muokattu: 08.12.13 - klo: 17.08 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1330 : 08.12.13 - klo: 17.00 »
Hupsista, tuli tupla postaus  :embarrassed:
« Viimeksi muokattu: 08.12.13 - klo: 17.04 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Zeerios

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1331 : 08.12.13 - klo: 17.19 »
Pakkasella ajettaessa jo lämmön vaihtelu aiheuttaa kosteutta ja alkaa jäätämään.Ja aina jonkin verran pääsee lumipölyä.
Totta kyl. Itel ei ny o ollu ongelmaa ite kaasarin jäätymisen kanssa. Mutta säätöruuvien puolelle kertyvä lumi jäätyessään jumittaa tyhjäkäynti vipstaakin nii jää kaasu päälle. Pitää kehittää joku suoja siihen ettei sinne kerry lunta nii prkleesti. Kaasarin toiselle puolelle ei kerry yhtään lunta  :shocked: Jotain vikaa vissii mun ikkuna systeemissä :(

edit: kuva kertyneestä lumesta. Toinen puoli on ihan puhas lumesta.
« Viimeksi muokattu: 08.12.13 - klo: 17.25 kirjoittanut Zeerios »
HPI Baja 5B 2.0

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1332 : 08.12.13 - klo: 22.27 »
Tilasitko lerppu koneen suoraan bzm:ltä ? Mielenkiinnolla odotan tuloksiaftp://
Sinulla alkaa olla aikas arsenaali koneita..

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1333 : 09.12.13 - klo: 06.07 »
Ennakkotilaus on jätetty vain sähköpostin välityksellä. Eli ns nimi listaan periaatteella.

Onhan noita koneita joku kappale. Myyntiinkään ei ole tullut laitettua, kun niiden myynti tahtoo olla hankalaa. Kukaan ei kuitenkaan usko että niistä on pidetty huolta jne. Helpompi pitää kipeenään.

Jos niistä vaikka innostuu rakentelemaan jotain myöhemmin  :roll: tai jos tulee hankittua toinen auto niin voi lingota vakio padan hevon kuuseen.

Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1334 : 09.12.13 - klo: 08.21 »
Itsellä on ollut talvella sellanen skuuppi mikä ohjaa lämpimän ilman pytyn oikeasta reunasta kaasuttimelle ja siihen loppui kaasarin jäätyminen...
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

Poissa Nieminen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1335 : 09.12.13 - klo: 12.46 »
Itsellä on ollut talvella sellanen skuuppi mikä ohjaa lämpimän ilman pytyn oikeasta reunasta kaasuttimelle ja siihen loppui kaasarin jäätyminen...

Olisiko kuvaa laittaa tuosta virityksestä?  :smiley:
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1336 : 09.12.13 - klo: 14.27 »
Uskoisin että helppo tehdä vanhasta öljypurkista...sopivan öljykanisterin kaatokahvasta saisi ehkä muotoiltua jopa sellaisen lämpökanavan kaasarille... :wink:
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa Zeerios

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1337 : 09.12.13 - klo: 16.39 »
Yhen piikkisian jakso väsää tähän välii. Toinen huomenna. Ja kattoo ny koska eturenkaita jaksaa piikittää...
HPI Baja 5B 2.0

Poissa Doikin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1338 : 09.12.13 - klo: 19.11 »
Tänään tuli uudet pro-linen kuoret bajaan :) Nyt pitäs vaan kehitellä jotain maalausta mut aivot vaan raksuttaa tyhjää.Tuli otettua kokeeks toi pohjan suoja jos olis jotain hyötyä.
HPI Vorza Flux/ Baja Kraken class1 / 3Racing sakura XI sport/ Axial SCX10 Tundra/ Tamiya TT-02

Poissa Zeerios

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1339 : 09.12.13 - klo: 20.06 »
itteeki kiinnostais vähä miten toi pohjasuoja toimii. Pitää varmaa iha hyvin p*skat pois mitä sieltä rungon reijistä tulee.
HPI Baja 5B 2.0

Poissa Doikin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1340 : 09.12.13 - klo: 20.41 »
itteeki kiinnostais vähä miten toi pohjasuoja toimii. Pitää varmaa iha hyvin p*skat pois mitä sieltä rungon reijistä tulee.

Taidan leikellä kaikki ensin valmiiks ja mallata autoon valmiiks. Sit ois helpompi suunnitella maalausta ja samalla näkee miten hyvin se suojaa tota autoa.
HPI Vorza Flux/ Baja Kraken class1 / 3Racing sakura XI sport/ Axial SCX10 Tundra/ Tamiya TT-02

Poissa Zeerios

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1341 : 10.12.13 - klo: 17.00 »
Nyt o taka piikkisiat valmiina. Taidan pätkästä noit lyhkäsemmiks viel. Saa nähä sit miten noi rovanin gummit kestää :D räjähtää osiin ekalla sutasulla  :roll:
« Viimeksi muokattu: 10.12.13 - klo: 17.04 kirjoittanut Zeerios »
HPI Baja 5B 2.0

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1342 : 10.12.13 - klo: 19.19 »
Älä lyhennä jos meinaat lumessa ajaa. Jos vaan jäällä niin sit anna palaa vaan. Ite olisin laittanut enemmän piikkejä mutta hyvä se tolleen on joka tapauksessa.
Just joo.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1343 : 10.12.13 - klo: 19.24 »
Toivottavasti kestääpi. Kaverilla oli vastaavat rovanin kumit testissä kesällä ja ne räjähti riekaleiksi jo kolmannella ajokerralla. Oli muuten näyttävin rengasrikko ikinä! :smiley:

Mutta kuten tuossa JariV jo totesikin. Lyhyt piikki jäälle ja pitkä piikki lumelle.

Itse en ole vielä ehtinyt tai päässyt ajamaan tänä talvena. Toivottavasti viimeistään vuoden vaihteen jälkeen olisi aikaa ja pelit iskussa.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1344 : 10.12.13 - klo: 20.04 »
Keskiriville riittää ne nastat, sivuille tulevista ole kuin lisäpainoa haittana.
Itellä suti viime talvena tälleen jäällä jossa oli sentti, pari lunta.
Selvät jäljet jotta vain keskimmäiset ruuvit ovat purreet jäähän.



Sellaset 5-7mm syvät oli noi urat, ois voinu sattua jos ois koipi ollu tossa renkaan ja jään välissä :grin:
Kunnes kävi sitten hostilen renkaille näin.

Halvaksi tulee talvirenkaat tälläsillä 13mm peltiruuveilla.

Tosin hemmetin työlästä verrattuna kold kuttereihin, mut kevyemmät renkaat tulee ja jäällä pito aivan törkeen hyvä sekä paljon halvemmat ku kutterit.
« Viimeksi muokattu: 10.12.13 - klo: 20.14 kirjoittanut juhamatti »

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1345 : 10.12.13 - klo: 20.16 »
Mulla on sekä Hostileja ja Rovaneita piikitettynä ja hyvin kestää. Hostilen Mini MX:issä on pitkät piikit takana lumelle ja samoissa eturenkaissa on on lyhyet piikit. Rovanin kumit on Hostile MX Knobby -kopiot ja niissä on lyhyemmät piikit.

Kaikilla noilla kumeilla oon ajanut hiekalla, nurmikolla, lumella ja jäällä. Piikkirenkaat pitää muuten nurtsilla sitten ihan järkyttävästi  :grin: Mulla on koko leveydeltä piikkejä ja mä oon kyllä saanut ne raapimaan koko pinnaltaan. Oon säätänyt alustaa silleen että jousitus siirtää painoa vetäville pyörille mahdollisimman paljon. Mutta toki sitten kun kumit muuttuu vauhdissa pitsaleikkureiksi niin keskeltä ne eniten raapii.
Just joo.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1346 : 10.12.13 - klo: 20.45 »
Pakko lisätä että tarkoituksena ei nyt ollut siis lytätä Rovanin renkaita. Renkaat on kuitenkin aika nopeasti kuluvaa tavaraa ajotavasta ja määrästä riippuen.

Voi olla että kaverille sattui vain huono tuuri kohdalle, tai terävämpi kivi joka viilsi renkaan kyljen auki. Tämän jälkeen se pamahti ainakin kolmeen osaan ja riekaleet lenteli pitkin kenttää. Foumeille kävi tietysti samoin.

Itsellä on Hostilen MX:t ja kaverilla niiden kopiot. Laatu on muuten ihan ok, mutta Rovanin kumi on huomattavasti Hostilea pehmeämpää.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1347 : 10.12.13 - klo: 20.49 »
En mä sitä lyttäämisenä ainakaan ottanut. Kaikki ookoo mun puolesta. Piikkirenkailla ei vaan ilmalennon aikana saa kiljuttaa kaasu pohjassa, se on ehkä ainoo "sääntö".

Ja mitään koldkuttereita ei kannata edes harkita ainakaan mun mielestä jos siis vertaan niitä piikkeihin. Mutta toikin kai on makuasia.
Just joo.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1348 : 10.12.13 - klo: 21.06 »
Itse laitoin tälle talvelle kutterit koviin hostilen MXT renkaisiin. En ole aikaisemmin niitä kokeillut joten annan niille mahdollisuuden.

Itse käytin hieman liimaa niiden kanssa. Itseä ahdistaa vain ajatus että ne sinkoaa renkaasta ja lentää, minnekkäs muualle kuin silmään.

Ruuvi aka "kronikki" kesti viime talvena loistavasti. Ne on myös niin kovia ettei ne helposti katkea ja leveän kannan vuoksi pysyvät paikoillaankin. Työläät asentaa, mutta hyvät.

Saattaapi olla ettei kutterit pysy renkaassa jos RC40 vetää niinkuin puhuvat  :embarrassed:

Toivottavasti ei ole pettymys. Voihan sitä tietysti kairata sitten jälkikäteen. Itse en kyllä ala sitä tekemään. Aivan liian kallis kone harjoitella.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1349 : 10.12.13 - klo: 21.18 »
Helppo tapa millä voi muuttaa tollasta mottia on se, että nostaa sylinteriä ylöspäin laittamalla lohkon ja pytyn väliin 2 tai 3 tiivistettä ja sitten jättää kuparisen kansitiivistysrenkaan pois jos siellä on käytetty sellaista. Jos ei ole niin toisella varakannella voi kokeilla ja sorvata sen matalammaksi että saa ruttua joko lisää tai samaksi kuin aiemmin. Sylkän nostolla saa kaikille kanaville lisää aukioloaikaa.

Sitä kuparista kannentiivistettä ei siellä tarvitse koska sylkkä ja kansi on alsaa ja tiivistyvät toisiinsa. Jos siellä tälle kuparirenkaalle on taas koneistettu ura, niin silloin sitä ei voi jättää pois.
« Viimeksi muokattu: 10.12.13 - klo: 21.52 kirjoittanut JariV »
Just joo.