Kirjoittaja Aihe: HPI Savage 2.0  (Luettu 116231 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
HPI Savage 2.0
« Vastaus #210 : 20.05.04 - klo: 22.35 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
http://www.savage-shop.com/
Onko tossa ylimmässä kuvassa paljonki muutaki ku truckzilla? Jos ostaa sen version missä tulee ne renkaatki mukana, ni onko ne noin isot? Ja pitentääkö se tota autoa noin paljon?

On ne noin isot. Truckzillassa tulee joku toinen runko joten se ehkä pidentää autoa vähän.
Mistäs löysit sivun?

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #211 : 20.05.04 - klo: 22.36 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Apua Apua..

Niin jos ostaa ne pohjaan tulevat suojat niin tarviiko sillon välttämättä käyttää puskureita?

Skid plate eli pohjapanssari jatkuu ja kiinnittyy puskuriin asti eli tarvii puskureita. Lisäksi ylätukivarsien kiinnitys tappi pysyy paikoillaan puskurin avulla.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 2.0
« Vastaus #212 : 20.05.04 - klo: 22.37 »

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #213 : 20.05.04 - klo: 22.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
http://www.hotbodiesonline.net/truckzilla_big_twin.html

Kiva Kiva ;)
Missdä tossa on tankki  :shock:

Ei ole eikä tule tankkia. Se täytyy itse säveltää.  :mrgreen:
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #214 : 20.05.04 - klo: 23.07 »
Se runko taitaa olla 25mm pidempi  :roll:
Taas kehissä.. ;)

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #215 : 21.05.04 - klo: 00.54 »
Päivittelin sivujani ja lisäsin SS-mallin tekniikkaosion. Myös 25-mallin tekniikkaa sivutaan. Jos olette löytäneet netistä jotain Savageen liittyvää jota ei löydy sivuiltani, niin lähettäkää sähköpostia. 8)
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #216 : 23.05.04 - klo: 22.38 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Whii, täällä taas.

Kävin ostamassa silikoniletkua,makso peräti 2kpl + letkuklemmari =2€ :)

On sitten  vähän paksumpaa versiota,kuulemma palamatonta..



toivotaan :wink:   Miten laitat sen hexxin?
-EhtoollisWeli

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #217 : 24.05.04 - klo: 07.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Lyön tappivirityksellä..

Tai muotoilet sen polttamalla uudestaan :roll:

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #218 : 24.05.04 - klo: 15.09 »
Noniin. Vihdoinkin sain towerista tilaamani osat! Kestikin yli 3 viikkoa :lol:
Oli siinä oottamista! Kohta lähetää sudittaa jollei rupee sataa.
Eli nyt sain 14 hampaisen kellon 13 rikkimenneen tilalle sekä (outoa sinänsä) 3 kytkinpalaa jousineen vaikka tilasin vain 2. Ja lisäksi sain 4 kuulalaakeria tilattuani vain 2kpl.
Mikko on vissii vähä sekoillu tai muuten vaan vähä laittanu ylimäärästä :mrgreen:

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #219 : 24.05.04 - klo: 16.02 »
Nyt on pari tankkii rällätty taas savagella pitkästä aikaa ja auto on melko kurassa ja pölyssä :mrgreen:  Kohta lähettävä putsailee.

Mutta mulle kävi varmaan niin, että sain uudet kytkinpalat heti palamaan kiinni :cry:  :cry:
Tuli siitä ku päärattaasta pyörittää tosi jäykkä, ei rullaa juuri ollenkaan :x  Nyt ketuttaa!
Taidan putsauksen ohessa avata sen kytkimen ja kattoo onko sielä tosiaan joku vialla.
Jäykkyys johtuu osaksi siitä, että pääratas hinkkaa kytkinkelloon jostain syystä. Ajattelin, että kai se siitä kuluu kun vähä ajaa.. ja kai se kuluuki...

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #220 : 24.05.04 - klo: 17.26 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Nyt on pari tankkii rällätty taas savagella pitkästä aikaa ja auto on melko kurassa ja pölyssä :mrgreen:  Kohta lähettävä putsailee.

Mutta mulle kävi varmaan niin, että sain uudet kytkinpalat heti palamaan kiinni :cry:  :cry:
Tuli siitä ku päärattaasta pyörittää tosi jäykkä, ei rullaa juuri ollenkaan :x  Nyt ketuttaa!
Taidan putsauksen ohessa avata sen kytkimen ja kattoo onko sielä tosiaan joku vialla.
Jäykkyys johtuu osaksi siitä, että pääratas hinkkaa kytkinkelloon jostain syystä. Ajattelin, että kai se siitä kuluu kun vähä ajaa.. ja kai se kuluuki...

Kytkinkellon ja spur-gearin välys on äärettömän tärkeätä olla oikea, eli pieni "klappi" pitää olla rattaiden välillä.
Vanha konsti tähän on loistava, eli paperin pala väliin ja ruuvit kireälle.
Näin saa juuri oikean välyksen aikaiseksi.
Tyhjä

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 2.0
« Vastaus #221 : 24.05.04 - klo: 18.18 »
Joo! Ja jos tarkoitat että spur hinkkaa kelloa sivusuunnassa (siis ei rattaisiin vaan kellon kylkeen tmv) niin yritä ihmeessä saada tämä pois siirtämällä konetta, lisäämällä/poistamalla shimmejä vauhtipyörän akseliin tmv. ihan mitä tahansa kunhan saat sen pois  - ehkä Jakke asiantuntijana osaa arvailla tarkemmin mistä voisi olla kyse..

Jos tällasta hankaamista on, niin riskit että jotain hajoaa ovat suuret.

Itsellä SNRallyssa kello rupesi yhtäkkiä jumittamaan koko vetoakselistoa ja aattelin että nyt kytkin sulanut tmv. Kun avasin niin syyksi paljastu niinkin yksinkertainen juttu että racing kytkimen jousi oli lähtenyt päistää irti, joka jumitti kytkinpalat kelloon.  Pikku juttu!

Eli avaa kello ja tutki asiaa.

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #222 : 24.05.04 - klo: 20.10 »
Ei ole moottorille säätöä siihen suuntaan. Normaalisti kellon otsapinnan ja spur-gear:n välissä on pari milliä rakoa. Ettei nyt ole kiinnitysruuvi löystynyt ja kello päässyt siirtymään ja ottanut kiinni spur gear:iin. Jos vaihdoit uudet kytkinpalat, niin muistitko laittaa ruuvilukitetta kampiakselin päätyruuviin ja oliko ne uudet palat kolmipalaisen kytkimen? Jos oli, niin ne vaativat kolmitappisen vauhtipyörän eivätkä toimi kaksitappisessa vauhtipyörässä.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
HPI Savage 2.0
« Vastaus #223 : 24.05.04 - klo: 20.31 »
Niin joutuuko tuossa ss mallissa etu- ja takaperän rakentamaan myös itse?

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #224 : 24.05.04 - klo: 21.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Toni N"
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Nyt on pari tankkii rällätty taas savagella pitkästä aikaa ja auto on melko kurassa ja pölyssä :mrgreen:  Kohta lähettävä putsailee.

Mutta mulle kävi varmaan niin, että sain uudet kytkinpalat heti palamaan kiinni :cry:  :cry:
Tuli siitä ku päärattaasta pyörittää tosi jäykkä, ei rullaa juuri ollenkaan :x  Nyt ketuttaa!
Taidan putsauksen ohessa avata sen kytkimen ja kattoo onko sielä tosiaan joku vialla.
Jäykkyys johtuu osaksi siitä, että pääratas hinkkaa kytkinkelloon jostain syystä. Ajattelin, että kai se siitä kuluu kun vähä ajaa.. ja kai se kuluuki...

Kytkinkellon ja spur-gearin välys on äärettömän tärkeätä olla oikea, eli pieni "klappi" pitää olla rattaiden välillä.
Vanha konsti tähän on loistava, eli paperin pala väliin ja ruuvit kireälle.
Näin saa juuri oikean välyksen aikaiseksi.

Sori, että kirjoitin viestin vähän epäselvästi, eli se ei ollut rattaiden välyksestä kiinni vaan spur gearin sivu hinkkasi kytkinkellon laitaan eikä piikkeihin! Mut enää ei oo sitäkään ongelmaa.. Avasin sen kytkimen, ni toinen kytkinpaloista oli tullut hieman ulospäin ja jousi melkin pois paikaltaan ja jotain siinä oli vikana, mutta kun sitten sitä väsäilin ja laitoin takasin läjään, ni rupes toimii ihan loistavasti.

Mutta kytkimen saatuani loistokuntoon tuli takadiffin ulostulon vuoro, sillä se oli hyvin kulunut. Siis puhun siitä takemman keskikardaanin takadiffin puoleisesta diffin ulostulosta (huhhuh mikä lause)
No viisaana poikana otin ja viilasin sitä diffin ulostuloa niin, että ne kolot on taas ihan suorat, eikä enää vetari jumita, eikä pätki työntäessä autoa eteenpäin. Myös jarrun kohalla oleva vaihteiskon ulostulo oli kulunut, mutta se osa multa löytyki ihan säkällä pakista :mrgreen:  Siinä kävi vielä semmonen pikku juttu, että kun viilailin sitä diffin ulostuloa, niin siitä tulikin vähän terävä siitä reunasta ja ovelasti repäisin peukalon auki.. Ei mikään syvä haava, mutta kyllä vähän verta tuli ja riittävän syvä siihen, että kun sitten vähän ajan päästä saatuani auton läjään lähdin ajamaan ja ovelasti loiskautin polttoainetta siihen haavaan, ni arvatkaa kolmesti, että kirvelikö? :mrgreen:  Ei usein niin paljon kirvele mikään!

Ja kivasti päivän päätteksi tein pienimuotoisen kolarin sellaisenabout 6cm kertaa 4cm kepin kanssa joka oli omenapuun taimen tukikeppi :D  Ajoin iiiihan täysiä pitkän matkaa ja olin itse melkosen kaukana kepistä ainakin n.30m, eli ei niinku ihan vierestä, enkä jotenkin vain ajatellut, että se saattaisi osua siihen, mutta kuitenkin kuului kiva rusahdus ja katsoin kuinka auto ja keppi lentää kilpaa ilmassa ja multa pöllähti kivasti nurmen alta, kun keppi ratkesi kahtia. :mrgreen:  Autokin kaarsi ainakin metrin korkeudella tehden muutaman sataa volttia ja ilman koria katolleen alas ja pyöri siitä vielä muutaman kierroksen maassa ja keppi tössähti jonkin matkan päähän autosta sivuun. Mutta kun kyseessä oli juuri savage, mitään ei hajonnut! Ei edes huomannut jälkeä mistään ilmalennoista paitsi, että renkaissa oli vähän nurmikkoa.. :P  8)

Sellasta hauskaa mulla on tänään ollut...
Voi olla, että jotain puuttuukin, mutta en ainakaan jaksa muistaa...

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 2.0
« Vastaus #225 : 24.05.04 - klo: 21.57 »
No, ainakin arvaukseni kytkimestä ja tuosta ongelmasta menivät aika kohdalleen :-D Hyvä että ongelmat selvisisivät!

Tuo Jaken kytkinkellon "otsapinta" oli mainio termi :-D
Samoin tuo Kukkalapion stoori tuosta "(kukka)kepistä" ...! :-D

Tsemppiä kaikille!
-Mika

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #226 : 24.05.04 - klo: 22.06 »
Lainaus käyttäjältä: "Jakke"
Jos vaihdoit uudet kytkinpalat, niin muistitko laittaa ruuvilukitetta kampiakselin päätyruuviin ja oliko ne uudet palat kolmipalaisen kytkimen? Jos oli, niin ne vaativat kolmitappisen vauhtipyörän eivätkä toimi kaksitappisessa vauhtipyörässä.

AAARRGGG, ootko tosta iiihan varma :?:  :?:  :|
Mikko meinaa lähetti mulle just ton kolmipalasarjan, vaikka tilasin kaksipalaisen(lähetti myös 4 kuulalaakeria vaikka piti tulla 2) Mitähän silläkin ollut mielessä :mrgreen:
Miks ne ei toimi muka, mulla on kyl tähän asti toiminu ihan täysin sen jäkeen ku sain sen hinkkauksen pois.
Mut siis en mä sinne oo tunkenu kolmee palaa, vaan kaksi ja yhen sain varalle.

ps. ja mikko hobbylinnasta vielä laskutti ihan kahesta kytkinpalasta ja kahesta kuulalaakerista..

pps. on muuten USKOMATON ero yhellä piikillä kytkinkellossa! Mul oli ennen 13t ja nyt hommasin 14t ja menee paljon kovempaa, mutta ei enää keuli nurtsillakaan 21 koneella, en tiedä 25...

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #227 : 24.05.04 - klo: 22.10 »
Niin ja minkä lämpöarvon tulppaa te savagen omistajat käytätte näin kesäainkaan? Mulla on jonkun valmistajan tulppa jossa lukee kyljessä R3, onkohan kuinka kuuma/kylmä?

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 2.0
« Vastaus #228 : 24.05.04 - klo: 22.18 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Niin ja minkä lämpöarvon tulppaa te savagen omistajat käytätte näin kesäainkaan? Mulla on jonkun valmistajan tulppa jossa lukee kyljessä R3, onkohan kuinka kuuma/kylmä?


Epäilenpä et se on NovaRossi, 10003    R3 Medium from 3.5 TO 6CC  eli ihan jees luulisin
(Tääkin olis selvinny googlettamalla)

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #229 : 24.05.04 - klo: 22.31 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Niin ja minkä lämpöarvon tulppaa te savagen omistajat käytätte näin kesäainkaan? Mulla on jonkun valmistajan tulppa jossa lukee kyljessä R3, onkohan kuinka kuuma/kylmä?


Epäilenpä et se on NovaRossi, 10003    R3 Medium from 3.5 TO 6CC  eli ihan jees luulisin
(Tääkin olis selvinny googlettamalla)


No joo kylhän tollasen tiedon varmaan googlella löytää, mutta sitä ei, että se on ihan jees, eli mulle toi ei kyl ihan kauheesti kerro toi ihme koodirykelmä :mrgreen:
Edit: mutta kiitos tiedosta!
Meinaa mulla on ehkä vähän koneen lämpöjen kanssa onkelmia, tiedän, että seuraava kommentti on, että osta se infrapunalämpömittari, mut ei oikee raaskis... Pääasiassa ongelmat kyllä johtuu sittä, että se pahuksen systeemi käy paljon laihemmalla   melkein tyhjällä tankilla kuin täydellä! Ei voi ajaa niin, että jos on tankki täynni ja kiertää kunnolla ja säätämättä ajaa tankin loppuun asti, niin suuret erot on. :|
Varmaan falskaa tankin primmeri tai joku ku ei se primmerikää ees toimi..

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #230 : 25.05.04 - klo: 00.32 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
AAARRGGG, ootko tosta iiihan varma :?:  :?:  :|
Mikko meinaa lähetti mulle just ton kolmipalasarjan, vaikka tilasin kaksipalaisen(lähetti myös 4 kuulalaakeria vaikka piti tulla 2) Mitähän silläkin ollut mielessä :mrgreen:
Miks ne ei toimi muka, mulla on kyl tähän asti toiminu ihan täysin sen jäkeen ku sain sen hinkkauksen pois.
Mut siis en mä sinne oo tunkenu kolmee palaa, vaan kaksi ja yhen sain varalle.

ps. ja mikko hobbylinnasta vielä laskutti ihan kahesta kytkinpalasta ja kahesta kuulalaakerista..

pps. on muuten USKOMATON ero yhellä piikillä kytkinkellossa! Mul oli ennen 13t ja nyt hommasin 14t ja menee paljon kovempaa, mutta ei enää keuli nurtsillakaan 21 koneella, en tiedä 25...

En uskonutkaan, että olit tunkenut ne kolme palaa kelloon.  :wink:
Kyllä kolmipalaisen kahdella kytkinpalalla hetken voi ajaa, mutta ne palat on huomattavasti pienemmät, joten ne kuluu nopeammin ja niissä on vähemmän pitopintaa. Mikolla on varmaankin tullut katkos enkä ihmettele, kun kävin viime keskiviikkona siellä. Koko liike oli täynnä Towerin laatikoita. Tuli muuten "halvaksi" se reissu. Mukaan tarttui Dirt Bonz- kierros, alumiiniset alatukivarret ja aluiskarit
Soita Mikolle ja kysy kuinka toimitaan. Jos saan ehdottaa, niin pyydä Mikolta sopivalla hinnalla kolmitappinen 25- mallin vauhtipyörä. Meillä on molemmissa autoissa sellaiset ja ihmettelen ettei SS-Savagessa ole sellaista vakiona. Pito on parempi kuin kaksipalaisessa.
Nyt kun jutellaan Savagen kytkimestä, niin tässä olis aika toimivan näköinen kytkin:
http://store.savagess.com/product_info.php?products_id=694&osCsid=579800a10752b4e68352cd463eb0927f
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 2.0
« Vastaus #231 : 25.05.04 - klo: 00.38 »
Joo, noi uudet kytkimet mallia crossari on aika huimannäköisiä.. hankipas Jakke tollanen ja kerro kuinka pelaa :-D Tiedä sitten onko oikeesti kauheesti eroa..

(Mullekin tuli tänään ISO laatikko HPIltä sälää ja kun miettii mitä kirjeenvaihtoa tuohonkin liittyy ym. niin on siinä Mikolla tekemistä! Mutta sitähän se busineksen pyörittäminen on .. 24h.)

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #232 : 25.05.04 - klo: 01.09 »
Uskon, että tuolla kytkimellä saa parhaan pidon nimenomaan sillä, kun siinä on palat oikealla säteellä. Näyttävät nuo palat olevan hiukan leveämmätkin kuin vakiot.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #233 : 25.05.04 - klo: 16.13 »
Hei, mitä luulette, että kannattaako mun ostaa sit taas uudet kytkinpalat jos päivitänki sen samalla kolmilpalaiseksi, kun oon ajanu niillä kahilla paloilla n. 3 tankkia. Että tykkääkö se kytkin sitten ku on kaksi vähän kulunutta ja yks ihan uus?
Hobbylinnan Mikko vaan vähä arvuutteli, mut luulisi, ettei tarvis.. :|

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #234 : 25.05.04 - klo: 16.18 »
Tällöinhän se yksipalainen kuluu nopeammin ja saavuttaa ne kaksi muuta?
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #235 : 25.05.04 - klo: 16.19 »
Nonii, nyt se mailas mulle, että sillä ei oo niitä kolmipalaisia vauhtipyöriä varastossa, eli joutuisin ajaa niillä paloilla vielä n. 2-3 viikkoa, mitenköhän kävis? Kestäisköhän ja meniskö se sit ihan sekasin, ku tunkis yhtäkkiä kolmannen, uuden palan sekaan? No sittenhän luulis sen uudenki kuluvana nopeesti muitten tasolle. :lol:

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #236 : 25.05.04 - klo: 16.20 »
No pahimmassa tapauksessa palat hajoavat ja joudut ostamaan uudet, minkä joutuisit kuitenkin tekemään.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #237 : 25.05.04 - klo: 16.21 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
No pahimmassa tapauksessa palat hajoavat ja joudut ostamaan uudet, minkä joutuisit kuitenkin tekemään.

Mutta kun lähtee ajatteleen, ni miten ne vois ees hajota?

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #238 : 25.05.04 - klo: 16.24 »
Tai siis, kytkin luistaa. Pahoittelen hieman tökeröä ilmausta. Voivathan ne palat tietysti sulaakkin.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #239 : 25.05.04 - klo: 16.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Tai siis, kytkin luistaa. Pahoittelen hieman tökeröä ilmausta. Voivathan ne palat tietysti sulaakkin.

Nii-in, sehän siinä oikeestaa on vaa vaarana. Se lähteeki sillee, et just ja just sutii hiekalla :cry:  Kytkin on ajon aikana niin kuuma, että ei voi sormella koskee kelloo, onko normaalia?