Kirjoittaja Aihe: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.  (Luettu 29046 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« Vastaus #60 : 03.06.12 - klo: 19.20 »
Sensoritonkin toimii hienosti. Viime kesänä ajelin onnelisen tietämättömänä ilmeisen pitkän aikaa katkenneella sensorin johdolla. Johto oli sen näköinen että irtojohtimet olivat jo pyörineet hetken aikaa savessa. Toisilla nopareilla ei tule mitään katkosta käytössä vaikka johdon nyppäsee kesken ajon pois.

Ei näillä vehkeillä niin hiljaa ajeta että moottori alkaisi rykimään sensorittomuuttaan. Paikaltaan lähtöönkään tuo ei näköjään vaikuttanut, ainakaan en sitä itse huomannut.

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« Vastaus #61 : 03.06.12 - klo: 19.32 »
Niin tosiaan miksipä nelkkucorrissakaan sensoria tarviisi kun patterikasissakin pärjää ihan hyvin ilman sitä.

http://fi.eurorc.com/product/1153/hobbywing-ezrun-sc-8-combo-120a-4000kv alkuperäiseen postaukseen sopivin combo mutta ilman sensoria. Tuosta waterprooffista ei ole tietoa, toinen saitti lupaa että tuolla kestäisi jopa vedessä ajaa, tuuletin vain kärsii siitä. Saa nähdä miten sit hobbywing suhtautuu takuukorjauksiin jos on järvessä uittanut noita nopareita.. Ilmeisesti hobbywing on kuitenkin hyvin myönteinen korjausten suhteen eikä ihan helpolla laita käyttäjän piikkiin korjauksia. Oman Xerun 120A:n juuri lähetin sinne sensorivian takia korjaukseen.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« Vastaus #62 : 07.06.12 - klo: 10.15 »
Nyt autossa on Hobbywingin SCT Pro nopari, se on ollut käytössä vasta viikon verran joten arvosanaa on vaikea antaa vielä. Ajoin kyllä oman bestläpin Jyrkkälässä ekalla kerralla kun ton kanssa siellä ajelin. Moottorikin oli kyllä myös uusi ja se tohon läppiin varmaan enemmän vaikutti. Mutta jos toi mun 550 ballistic motti osittauttu ehjäkis niin sitten saan suoraan verrattua Novakkia ja Hobbywingiä


Onko kokemuksia kertynyt tosta hobbywingin noparista. Alkaa itellä menemään jo hermo omiin romuihin ja hintansa puolesta tuo hobbywing kiinnostaisi. Millaisia moottoreita ja akkuja on ton kanssa käytössä, osaisi hieman pohtia omia setuppeja myös.


Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« Vastaus #63 : 07.06.12 - klo: 12.38 »
Kävin ekan kerran savagella meidän paikallisella radalla ajamassa, tosi mukavaa puuhaa.
Nykyinen setuppi on aika karkea ja voimaa tuntuisi tuolle pienelle syheröiselle radalle olevan enemmän kuin tarpeeksi. Voisin pohtia tuota SCT pro noppaa tuohon laitokseen. Onkohan savage liian raskas tällaiselle, periaatteessa 1/10 nopalle? Vai onks tuo teidän mielestä 1/10 vai 1/8

Kun nykyisellään paikallaan on HW 80A esci, toisin sanoen M1A combo ja minun logiikka sanoisi että 80 < 120 joten tämä olisi vielä jytympi paketti? Tossa ylemmän linkin videollakin tosin veti tuon, oliko tuo nyt  Traxxas Slash, ympäri katolleen.
En ole nähnyt Slashia koskaan livenä etten tiedä minkä kokoinen auto on, luulisin että se on ainakin kevyempi kuin Savage Flux.

Vedenkestävyyshän on aina vain plussaa, harmi että ehdin tilata 150A hobbywingin niin tätä pakettia ei nyt varmaan ihan äkkiä pääse testaamaan. Hintansa puolesta olisi myös tervetullut.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« Vastaus #64 : 07.06.12 - klo: 13.43 »
Kävin ekan kerran savagella meidän paikallisella radalla ajamassa, tosi mukavaa puuhaa.
Nykyinen setuppi on aika karkea ja voimaa tuntuisi tuolle pienelle syheröiselle radalle olevan enemmän kuin tarpeeksi. Voisin pohtia tuota SCT pro noppaa tuohon laitokseen. Onkohan savage liian raskas tällaiselle, periaatteessa 1/10 nopalle? Vai onks tuo teidän mielestä 1/10 vai 1/8
SCT on 1/8 luokan säädin joka on laitettu hieman pienempään pakettiin. SCT kestää myös 1/8 moottoria ja 4s setuppia missä se on vastaava säädin kuin HW 80A
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« Vastaus #65 : 10.06.12 - klo: 22.07 »
Hiukan OT, mutta vahvistan ettei noparin virrankesto muutu vaikka pakki olisi käytössä.
Tämä siksi, ettei kukaan oleta toisin.
Lähde Tekinin tekninen tuki.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Re: Vs: Re: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« Vastaus #66 : 10.06.12 - klo: 22.14 »
Testit LRP:llä ajettu. Alla lopputulos parilla akulla ja auton mekaanisen toimivuuden varmistamisen jälkeen:

- 13T ja rata-ajoa = mylly ylikuumeni
- Johtojen uusi juottaminen ja siirto toiseen SCTE:n. Moottori kuumeni edelleen reilusti, mutta ei cut-offiin.
- Toinen akku: nopari antoi periksi

Sen jälkeen selamaan rctechiä: ko. nopareita on paukkunut kuten popcorneja. V2 ei kestä.

Hello,
Menee hieman off-topicin suuntaan, mutta tämä tuntuu sopivimmalta kohdalta kysyä asiaa kun kyseessä on nimenomaan sc-vehkeet:

- Säädin LRP SXX TC v2
- Moottori LRP X12L SC 550 modified 4.5 T
- Auto SCTE

Esim. Novak kielsi ainakin mekaanisen ennakon antamisen 4.5 T moottorille.

Manuaalista en löydä kieltoa LRP:n kohdalla "Boost" parametrin säätöön. Mikä mahtaa olla asian laita ja minkälaista asetusta suosittelette ko. combolla?




Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« Vastaus #67 : 10.06.12 - klo: 22.24 »
Nyt autossa on Hobbywingin SCT Pro nopari, se on ollut käytössä vasta viikon verran joten arvosanaa on vaikea antaa vielä. Ajoin kyllä oman bestläpin Jyrkkälässä ekalla kerralla kun ton kanssa siellä ajelin. Moottorikin oli kyllä myös uusi ja se tohon läppiin varmaan enemmän vaikutti. Mutta jos toi mun 550 ballistic motti osittauttu ehjäkis niin sitten saan suoraan verrattua Novakkia ja Hobbywingiä


Onko kokemuksia kertynyt tosta hobbywingin noparista. Alkaa itellä menemään jo hermo omiin romuihin ja hintansa puolesta tuo hobbywing kiinnostaisi. Millaisia moottoreita ja akkuja on ton kanssa käytössä, osaisi hieman pohtia omia setuppeja myös.

että oisko jollain kokemuksia kiitos?


Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« Vastaus #68 : 10.06.12 - klo: 22.38 »
Mulla ainakin on ihan hyviä kokemuksia tuosta hobbywingin sct:stä viime syksystä lähtien, voin suositella. Ny on Durangon nelkkukorris se uusin kombo kiini sillä 4-pole moottorilla ja autohan suorastaan lentää.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Re: Vs: Re: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« Vastaus #69 : 11.06.12 - klo: 07.19 »
Testit LRP:llä ajettu. Alla lopputulos parilla akulla ja auton mekaanisen toimivuuden varmistamisen jälkeen:

- 13T ja rata-ajoa = mylly ylikuumeni
- Johtojen uusi juottaminen ja siirto toiseen SCTE:n. Moottori kuumeni edelleen reilusti, mutta ei cut-offiin.
- Toinen akku: nopari antoi periksi

Sen jälkeen selamaan rctechiä: ko. nopareita on paukkunut kuten popcorneja. V2 ei kestä.

Tunnetusti en muutenkaan mistään mitään tiedä mutta... 1/10 sähköjen laittaminen Losin panssarivaunuun on ongelmien kerjäämistä oli ne minkä merkkiset tahansa, Losi painaa sen verran että mä en laittaisi sinne muuta kuin 1:8 kokoluokan sähköjä. Kevyessä Durangossa tilanne on toinen, siinä ei ole niin paljoa massaa liikuteltavana.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« Vastaus #70 : 11.06.12 - klo: 08.13 »
Testit LRP:llä ajettu. Alla lopputulos parilla akulla ja auton mekaanisen toimivuuden varmistamisen jälkeen:

- 13T ja rata-ajoa = mylly ylikuumeni
- Johtojen uusi juottaminen ja siirto toiseen SCTE:n. Moottori kuumeni edelleen reilusti, mutta ei cut-offiin.
- Toinen akku: nopari antoi periksi

Sen jälkeen selamaan rctechiä: ko. nopareita on paukkunut kuten popcorneja. V2 ei kestä.

Tunnetusti en muutenkaan mistään mitään tiedä mutta... 1/10 sähköjen laittaminen Losin panssarivaunuun on ongelmien kerjäämistä oli ne minkä merkkiset tahansa, Losi painaa sen verran että mä en laittaisi sinne muuta kuin 1:8 kokoluokan sähköjä. Kevyessä Durangossa tilanne on toinen, siinä ei ole niin paljoa massaa liikuteltavana.

Mulla on ainakin ollut oletuksena ,että 550 kokoiset motit toimivat ja kestävät Losissa? Itse ajelin Novakin noparilla ja tekin sx4pro myllyllä ilman ongelmia.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« Vastaus #71 : 11.06.12 - klo: 08.25 »
Mun moka, jäi huomaamatta että oli 550 kone, lähinnä toi mun kommentti koski noparin kestävyyttä. Mutta kuten jo mainitsin niin mä mistään mitään tiedä... :grin:
Kylätason RC-kuski.

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« Vastaus #72 : 11.06.12 - klo: 08.47 »
Nyt autossa on Hobbywingin SCT Pro nopari, se on ollut käytössä vasta viikon verran joten arvosanaa on vaikea antaa vielä. Ajoin kyllä oman bestläpin Jyrkkälässä ekalla kerralla kun ton kanssa siellä ajelin. Moottorikin oli kyllä myös uusi ja se tohon läppiin varmaan enemmän vaikutti. Mutta jos toi mun 550 ballistic motti osittauttu ehjäkis niin sitten saan suoraan verrattua Novakkia ja Hobbywingiä


Onko kokemuksia kertynyt tosta hobbywingin noparista. Alkaa itellä menemään jo hermo omiin romuihin ja hintansa puolesta tuo hobbywing kiinnostaisi. Millaisia moottoreita ja akkuja on ton kanssa käytössä, osaisi hieman pohtia omia setuppeja myös.

että oisko jollain kokemuksia kiitos?
Tähän mennessä hyvältä vaikuttaa Losissa, noparia erikseen en sen tarkemmin osaa arvioida mutta kokonaisuutena toi Hobbywingin kombo vaikuttaa hyvältä.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« Vastaus #73 : 11.06.12 - klo: 10.30 »
Hiukan OT, mutta vahvistan ettei noparin virrankesto muutu vaikka pakki olisi käytössä.
Tämä siksi, ettei kukaan oleta toisin.
Lähde Tekinin tekninen tuki.


Älä vänkää  :wink:

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« Vastaus #74 : 11.06.12 - klo: 16.29 »
että oisko jollain kokemuksia kiitos?
Tähän mennessä hyvältä vaikuttaa Losissa, noparia erikseen en sen tarkemmin osaa arvioida mutta kokonaisuutena toi Hobbywingin kombo vaikuttaa hyvältä.

Sama homma tosin Losia kevyemmässä kärryssä. Kombokoneen kanssa menee täysii ja voi huoletta ajella akullisia peräjälkeen ilman kummempia jäähdyttelytaukoja.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« Vastaus #75 : 12.06.12 - klo: 10.15 »
Sensoritonkin toimii hienosti. Viime kesänä ajelin onnelisen tietämättömänä ilmeisen pitkän aikaa katkenneella sensorin johdolla. Johto oli sen näköinen että irtojohtimet olivat jo pyörineet hetken aikaa savessa. Toisilla nopareilla ei tule mitään katkosta käytössä vaikka johdon nyppäsee kesken ajon pois.

Ei näillä vehkeillä niin hiljaa ajeta että moottori alkaisi rykimään sensorittomuuttaan. Paikaltaan lähtöönkään tuo ei näköjään vaikuttanut, ainakaan en sitä itse huomannut.

Mikä funktio on sensorijohdossa olevassa ylimääräisessä piuhassa? Siis CS:n noparissa
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« Vastaus #76 : 14.06.12 - klo: 01.17 »
Ainakin 4 pole moottorit "tykkäävät" staattisesta ennakosta joka on juuri kohdallaan. Riippuu toki käämityksestä. Se liene yksi syy siihen ettei esim hobbywing SCT:ssä ole dynaamista ennakkoa kun se on juurikin niille moottoreille suunniteltu.
Valmistajan suositukset pitäisi löytää sille ennakolle ja säätää sen mukaan, kaikki moottorit eivät ole edes viileimmillään 0 ennakolla.

Tähän kommenttiin viitaten, onko kenelläkään havaintoa mikä olisi hyvä ajoitus Tenshockin SC401 moottoriin? Tämä Tenshockin vanhempi mallihan on sensoriton ja ainakin alustavissa testeissä tuntuu 0-ennakolla lähtevän paikaltaan hieman nikoitellen. Kun vauhtiin on päästy, tehoa piisaa sitten reilusti.
Wacky Stack Racing Team

Poissa samp-pa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« Vastaus #77 : 14.06.12 - klo: 08.47 »
Tuolta löytyy "Recommended timing: 8"
http://www.tenshock-motors.de/Tenshock-Brushless-Motor-6-Pole-TSTS-X-401-Car-Motor

Käytännönkokemusta ennakon vaikutuksesta minulla ei ole, hieman rykivä lähtö ei sitä vertaa haitannut, että olisin edes kokeillut muuta kuin 0-ennakkoa.

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« Vastaus #78 : 16.06.13 - klo: 17.31 »
Olen ajanut aiemmin Losin SCTE:tä seuraavilla säätimillä:

- Novak Havoc SC Pro
- Novak Havoc SC Pro (x-drivellä)
- LRP SXX TC spec Version 2
- Tekin RX8
- Hobbywing SCT Pro

Nyt autona on kaikista raskain tykki, eli Tekno RC SCT410 (3100 g) seuraavalla kokoonpanolla:

Akku: Race Formula 7.4V 7200mAh 70C
Moottori: Hobbywing Xerun 3656SD 4000kv SCT
Pinion: 16-18T

Auto painaa paljon ja potkua saa olla reilusti, jotta se kiihtyy ripeästi. Nyt ensimmäinen osuus kokeilusta on tehty kahden säätimen osalta:

Hobbywing SCT Pro vs Team Orion Vortex R10 Pro 160A.

Molemmissa säätimissä käytettiin lähes tehdasasetuksia ja tulos oli todella mielenkiintoinen:
- Kaasutuntuma on lähes sama
- Orion antaa paljon paremman kiihtyvyyden sekä huippunopeuden, kuin Hobbywing!

Testiä ennen kysyin Eurorc:ltä myös mahdollisuutta saada HW 3.1:n mukaan testiin, mutta se todettiin "turhaksi".

Tämän jälkeen säädin asetuksia kireämmälle (lähinnä Orionista, koska HW:ssa ei ole montaa säätöä "punchin" lisäksi) ja jatkoin testejä. Uusilla säädöillä ero ei ollut kovin merkittävä.

Nyt paikalla on taas Hobbywingin säädin ja tehon puute on iso joka mielessä. Auto siis lähtee hitaammin paikaltaan ja se kiihtyy huonommin, sekä huippunopeus on matalampi. Orion käy edelleen viileänä joten asetuksia on varaa kiristää näinkin raskaalla laitteella.

Teemme vielä sokkotestin, jossa kolme kuskia ajaa samaa autoa tietämättä mikä nopari on paikalla ja raportoin sen jälkeen eroista.


Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« Vastaus #79 : 16.06.13 - klo: 23.53 »
Olen ajanut aiemmin Losin SCTE:tä seuraavilla säätimillä:

- Novak Havoc SC Pro
- Novak Havoc SC Pro (x-drivellä)
- LRP SXX TC spec Version 2
- Tekin RX8
- Hobbywing SCT Pro

Nyt autona on kaikista raskain tykki, eli Tekno RC SCT410 (3100 g) seuraavalla kokoonpanolla:

Akku: Race Formula 7.4V 7200mAh 70C
Moottori: Hobbywing Xerun 3656SD 4000kv SCT
Pinion: 16-18T

Auto painaa paljon ja potkua saa olla reilusti, jotta se kiihtyy ripeästi. Nyt ensimmäinen osuus kokeilusta on tehty kahden säätimen osalta:

Hobbywing SCT Pro vs Team Orion Vortex R10 Pro 160A.

Molemmissa säätimissä käytettiin lähes tehdasasetuksia ja tulos oli todella mielenkiintoinen:
- Kaasutuntuma on lähes sama
- Orion antaa paljon paremman kiihtyvyyden sekä huippunopeuden, kuin Hobbywing!

Testiä ennen kysyin Eurorc:ltä myös mahdollisuutta saada HW 3.1:n mukaan testiin, mutta se todettiin "turhaksi".

Tämän jälkeen säädin asetuksia kireämmälle (lähinnä Orionista, koska HW:ssa ei ole montaa säätöä "punchin" lisäksi) ja jatkoin testejä. Uusilla säädöillä ero ei ollut kovin merkittävä.

Nyt paikalla on taas Hobbywingin säädin ja tehon puute on iso joka mielessä. Auto siis lähtee hitaammin paikaltaan ja se kiihtyy huonommin, sekä huippunopeus on matalampi. Orion käy edelleen viileänä joten asetuksia on varaa kiristää näinkin raskaalla laitteella.

Teemme vielä sokkotestin, jossa kolme kuskia ajaa samaa autoa tietämättä mikä nopari on paikalla ja raportoin sen jälkeen eroista.
Itselläni on vastaavanlaisia kokemuksia orion vs HW SCT-pro;
Minulla oli 4sc durangossa ensin HW SCT-pro, sitten HW v.2.1 ja nykyään Orion R10 Pro. Olin aina ihan tyytyväinen SCT-proohon ja ajoin ensin HW 4pole koneella. Vaihdoin LRP 7.5t normi 540 koneen 4 pole koneen tilalle ja ajettavuus parani selkeästi. Mielestäni kaikki toimi hyvin. Jotkut sanoi että minun noparissa oli huono kaasutuntuma, mutta en itse huomannut sellaista. Sen jälkeen päätin kokeilla HW v2.1 kun sattui löytyä pakista. Ajo parantui selkeästi. Auto oli tehokkaampi ja oli enenmmän jarrua mutta kaasutuntuma oli paremepi ja perä lähti vähemmän alta vaikka auto oli tehokkaampi. SCT-Pro oli vähän niinkuin on/off kytkin verrattuna v2.ykköseen  :grin: Sekä Bestläppi että varsinkin tasaisuus parani noparivaihdolla. Kevyeessä Durangossa pystyi hyvin ajaamaan v2.1 ja nopari lämpeni n. 50 asteeseen. Ilman tuuletinta en olisi kauheasti viitsinyt ajaa, lämmöt silloin n. 70c. Sen jälkeen hankin Orionin r10 Proon ja auto parani entisestään. Tehoa oli jostain syystä enemmän kuin v2.1 vaikka siinä oli ennakot melkein tapissa ja orionissa ei ollut mitään ennakkoa. Orioni oli myös vieläkin pehmeämpi ajaa. En päässyt samalla radalla vertaamaan kierroksia, mutta mielestäni auto muuttui helpommaksi vaikka tehoa oli enemmän. Orion lämpenei tänään kuin mittasin akun jälkeen 36 asteeseen, pohjalevy oli 33 ja moottori 50. Käytössä on Orion 7.5t motti. Vanha SCT-pro lämpeni n. 40 asteeseen. Tämä testi ei ihan vastaa sun kysymykseen koska ajat 4pole moottorilla, mutta sanotaanko niin että hintaeron huomaa kyllä laadussa...

Nyt ulkona sähköinä Orion r10 Pro ja HW 4k kone ja tehoa on ihan järkyttävän paljon. Noparin lämmöt riippuen ulkoläpötiloista n.35-40, moottori n. 55-65. Ennakot minimissä ja punchi ykkösessä.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« Vastaus #80 : 10.07.13 - klo: 12.51 »
Kysymys: Vaikuttaako "punchi" huipputehoon vai ainoastaan kuinka nopeasti nopari antaa tehon moottorille.

Mulla on Losi SCTE/MIP ja HW 4000kv 4pole+SCT pro noparina ja uskallan väittää sen olevan ihan yhtä tehokas kuin Maxin/Mamyllyn autot Orioneilla :)

Moottori noin 70-75 asteinen ja nopari ehkä 50 asteinen
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« Vastaus #81 : 11.07.13 - klo: 00.41 »
väittää sen olevan ihan yhtä tehokas kuin Maxin/Mamyllyn autot Orioneilla :)

Challenge accepted! Lavangossa otetaan viivat ens kerralla kun tulet ajamaan!  :cool:
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« Vastaus #82 : 11.07.13 - klo: 09.49 »
Mä väitän että mun asso on tehokkaampi kuin teidän autot yhteensä!
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« Vastaus #83 : 11.07.13 - klo: 10.10 »
Dyno pitäisi olla. Muuten tää on (taas) turhaa jauhantaa :tongue:

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« Vastaus #84 : 14.07.13 - klo: 16.35 »
Dyno pitäisi olla. Muuten tää on (taas) turhaa jauhantaa :tongue:
Mulla on loggeri, joka mittaa jänniteen, virran jne. Tuolla saadaan ottoteho selville. Sitten vaan parkkipaikalle kiihdyttelemään. 
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Mikko_

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« Vastaus #85 : 29.08.13 - klo: 10.23 »
Olen ajanut aiemmin Losin SCTE:tä seuraavilla säätimillä:

- Novak Havoc SC Pro
- Novak Havoc SC Pro (x-drivellä)
- LRP SXX TC spec Version 2
- Tekin RX8
- Hobbywing SCT Pro

Nyt autona on kaikista raskain tykki, eli Tekno RC SCT410 (3100 g) seuraavalla kokoonpanolla:

Akku: Race Formula 7.4V 7200mAh 70C
Moottori: Hobbywing Xerun 3656SD 4000kv SCT
Pinion: 16-18T

Auto painaa paljon ja potkua saa olla reilusti, jotta se kiihtyy ripeästi. Nyt ensimmäinen osuus kokeilusta on tehty kahden säätimen osalta:

Hobbywing SCT Pro vs Team Orion Vortex R10 Pro 160A.

Molemmissa säätimissä käytettiin lähes tehdasasetuksia ja tulos oli todella mielenkiintoinen:
- Kaasutuntuma on lähes sama
- Orion antaa paljon paremman kiihtyvyyden sekä huippunopeuden, kuin Hobbywing!

Testiä ennen kysyin Eurorc:ltä myös mahdollisuutta saada HW 3.1:n mukaan testiin, mutta se todettiin "turhaksi".

Tämän jälkeen säädin asetuksia kireämmälle (lähinnä Orionista, koska HW:ssa ei ole montaa säätöä "punchin" lisäksi) ja jatkoin testejä. Uusilla säädöillä ero ei ollut kovin merkittävä.

Nyt paikalla on taas Hobbywingin säädin ja tehon puute on iso joka mielessä. Auto siis lähtee hitaammin paikaltaan ja se kiihtyy huonommin, sekä huippunopeus on matalampi. Orion käy edelleen viileänä joten asetuksia on varaa kiristää näinkin raskaalla laitteella.

Teemme vielä sokkotestin, jossa kolme kuskia ajaa samaa autoa tietämättä mikä nopari on paikalla ja raportoin sen jälkeen eroista.

Joko sokkotestit on pidetty?
Tekno SCT410

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« Vastaus #86 : 29.08.13 - klo: 11.20 »
Pojat vaan puhuu.. Vaasan radalla tutkattiin autoja ja Maxin ultrakevyt sikanopee Orion ihme oli jotain 63 km/h ja Micsan vakio Losi 61km/h, jossa HW SCT pro nopari. autoissa painoeroa varmaan 15-20%, joten kiihtyvyys on teoreettisesti tuon verran hitaampaa.

Todellisuudessa tuossa on niin monta asiaan vaikuttavaa elementtiä ettei tuosta voi vetää juuri johtopäätöksiä.

Mielenkiintoista oli, että nelkkukrossarit meni korkeintaan samaa vauhtia kuin corrit. Ehkä corri kuskit jarrutti myöhemmin?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« Vastaus #87 : 29.08.13 - klo: 14.43 »
Kertokaapa nyt viisaammat, mikä olisi hyvä ja kohtuuhintainen combo Slashiin Traxxasin vakiosähköjen tilalle?  Käyttötarve on leppoisaa ajelua radalla!  :smiley:  Kalustoa löytyy sekä Rustler että Slash ja tuohon
Rustleriin pitäisi päivittää tekniikkaa, kun siinä on pientä häikkää nykyisellään. Ehkäpä järkevintä olisi sitten
laittaa Slashiin uusi moottori + nopari -paketti ja siirtää siinä nyt oleva Velineon tuohon Rustleriin.

Mutta mikä setti siis hankintaan? Vai onko selvinä pitäytyä alkuperäisessä? Waterproof olisi toivottava
ominaisuus.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« Vastaus #88 : 29.08.13 - klo: 15.06 »
Pojat vaan puhuu.. Vaasan radalla tutkattiin autoja ja Maxin ultrakevyt sikanopee Orion ihme oli jotain 63 km/h ja Micsan vakio Losi 61km/h, jossa HW SCT pro nopari. autoissa painoeroa varmaan 15-20%, joten kiihtyvyys on teoreettisesti tuon verran hitaampaa.

Todellisuudessa tuossa on niin monta asiaan vaikuttavaa elementtiä ettei tuosta voi vetää juuri johtopäätöksiä.

testissä puhuttiin erityisesti kiihtyvyydestä ja olihan onhan tossa huippunopeuskin parempi.
just saying ..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« Vastaus #89 : 29.08.13 - klo: 15.09 »
testissä puhuttiin erityisesti kiihtyvyydestä ja olihan onhan tossa huippunopeuskin parempi.
just saying ..
2km huippunopeus ero saattaa tulla akuista myös tai puhtaasti siitä miten ajoit mutkaan :) Ei nyt oleteta että koska tää on "nopeussäädin topic" että kaikki muut asiat olisivat vakioita yhtäkkiä.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook