Kirjoittaja Aihe: M-8 yksityyppirenkaat?  (Luettu 44646 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
M-8 yksityyppirenkaat?
« : 08.10.12 - klo: 20.11 »
Kokouksessa päätetään. Aika surkeeta efralta ettei seuraavan vuoden em-kisakalenteri ole aiemmin päätetty.

Ja siellähän on sitten kanssa tyyppirengasta ehdotettu em-kisoihin. Sillalailla. 3 settiä per kilpailija koko kisas. Toisihan tuo uuden mausteen, kun rinkuloita pitäisi säästellä. Kaukomatkailijat ja normikuskit kiittää. 2 rinkulaa saisi vioittuneita korvata. Sellaista soppaa sitten... Ei varmaan keneltäkään mene renkaita rikki?

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #1 : 08.10.12 - klo: 20.17 »
Vihdoinkin on EFRA:ssakin tajuttu että se mikä toimii muissakin luokissa, toimii varmasti myös M-8:ssa.

Jos turisteilla on voitu ajaa kuudella (6) renkaalla EM kisojen alkuerät (5-6 alkuerää), niin eiköhän krossissa voi ajaa 3 setillä ajaa yhdet kisat, ottaen huomioon, ettei A-finaaliin menee kaikki kuskit. Ja finalistit saa yleensä aina 1-3 settiä renkaita alle.

Niillä krossirenkaillahan ajaa Suomessa kuuleman mukaan koko kauden..... ;)

EM-kisoja ei välttämättä olla edes vielä anottu tai anomuksia voi olla useita, joten siksi kai päätös vasta nyt.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #2 : 08.10.12 - klo: 20.29 »
Ja siellähän on sitten kanssa tyyppirengasta ehdotettu em-kisoihin. Sillalailla.

HÄÄHÄÄÄ. Meneehän se järki kovemapaankin päähän. Kohta nämä ajatukset sitten rantautuvatkin jo Suomeen ja pääsen sanomaan ne kuuluisat "mitä-minä-sanoin" -sanat.. :cool:
Flying Calacucco

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #3 : 08.10.12 - klo: 20.54 »
No meillä meni sarja renkaita yhdessä lähdössä.... Eli jos menee alkuerät pipariksi ja nousee 2056 erästä eteenpäin niin kaikki renkaat on loppu 512 erien kohdalla... Mitäs sit tehdään ??? Sähköautoilu on aika eri asia kun polttis....
-Henry Mort

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #4 : 08.10.12 - klo: 21.33 »
Ehdotus on ehdotus, Mattihan voi ehdottaa, että sallitaan vapaa määrä renkaita, kunhan on yksityyppirengas. Sillä ainakin varmistetaan se, että kovat jätkät ajaa varmaankin joka hiitin uusilla, budget racerit huomattavasti vähemmällä määrällä.

Mä en ole polttiskokouksessa paikalla, ainoastaan sähköluokkien AGM:ssä.

Jos ehdotus meneekin läpi, niin sen käyttöönottoa Suomessa katsotaan sitten jonkinlaisella siirtymäajalla, josta on nyt tässä vaiheessa vielä turha stressata.

Mutta kuten sanottu niin monesti aiemminkin jo vuosien ajan, vapaalla renkaalla ajettaessa voittaa vain tehtaat ja kauppiaat.

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #5 : 09.10.12 - klo: 09.30 »
Vesa: Kyllä se on efran moka. Samassa kokouksessa päätetään alustavasti maakohtaiset paikat b-em kisaan. Miten vatussa voi maa hakea paikkoja, kun ei edes tiedä missäpäin velkalandiaa koko kisat pidetään? Saati suomalaisittain sitoutua kisamaksuihin jonnekin. Ehkä tämäkin on vain suomalaisuutta. Jätetään maksut maksamatta. Kait ne joku hoitaa.

Kukahan muodostaa suomalaisten mielipiteen mm rengasasiassa ja sen kokouksessa kertoo? Nyt vinkkinä vaan, että se luokkayhteyshenkilön paikka on auki! Siitä vaan rohkeasti puskista esiin. Aivan loistava tilaisuus vaikka ajaa sitä rengasasiaa Suomen kisoihin. Kaippa tämä asia on oman topicin arvoinen.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #6 : 09.10.12 - klo: 10.04 »
Suosittelen ottamaan yhteyttä Korvenmaan Mattiin asian tiimoilta, hän on polttisluokkien vastaava lajiryhmässä.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #7 : 09.10.12 - klo: 17.30 »
Ja siellähän on sitten kanssa tyyppirengasta ehdotettu em-kisoihin. Sillalailla.

HÄÄHÄÄÄ. Meneehän se järki kovemapaankin päähän. Kohta nämä ajatukset sitten rantautuvatkin jo Suomeen ja pääsen sanomaan ne kuuluisat "mitä-minä-sanoin" -sanat.. :cool:

Joo... todella nerokasta.

Vantaan radan pinta muuttu kelistä riippuen niin naurettavasti että 3 settiä hardeja renkaita olis riittäny just kisapäiväks ja taas jonain toisena päivänä pinta sellainen että kisan läpiviemiseks riittäis kaks sarjaa supersofteja.

Ei siihen tarvita edes kovaa päätä kun tajuaa että tuo homma on hieman hankala oikeasti toteuttaa niin että siinä olis järkeä.

Euroissa tuon asian ymmärrän, kuten on jo sillon aikaasitten ollutkin puhe kun näistä ykstyyppirenkaista on puhuttu.
Ainut vaan että sepäs muuttuu taas totaalisen farssiksi tosiaan kun keli muuttuu yhtäkkiä sellaiseksi että renkaat sulaa vartissa alle.

Poissa *Wimmu*

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #8 : 10.10.12 - klo: 17.16 »
"There is a similar proposal from the AKK Federation not mentioning specific 'A' or 'B' Euros, so relating to all, "All TYRES European Championships: The organizer will propose 1 type of tyre. The manufacturer and full description of the tyres chosen must be given, but there remains free choice of compound. The proposed tyre choice will be ratified at the EFRA section AGM prior to the EC and provided always that the chosen tyres are commercially available throughout the EFRA Nations. The manufacturer(s) of the chosen tyres will be notified which specific tyre has been chosen as soon as the decision is finalized."

Suora lainaus agendasta, AKK HYVÄ SUOMI!!  :police:
The

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #9 : 12.10.12 - klo: 16.13 »
Mutta kuten sanottu niin monesti aiemminkin jo vuosien ajan, vapaalla renkaalla ajettaessa voittaa vain tehtaat ja kauppiaat.

Voitko Vesa yksilöidä ketkä M8-rengaskauppiaat ovat hyötyneet Suomessa vapaasta rengassäännöstä?

Ja kaikille. Kenenkä M8 kilpailu on tänä vuonna mennyt pieleen toisten renkaiden takia? Miksi et laittanut niitä oikeita kumeja autoon?

Ja kolmanneksi. Miten ajattelitte harjoitella, kun vain yksi rengasmalli/-kuvio on sallittu? Ajatteko vain ko renkailla vai sillä mikä milläkin radalla parhaiten kunakin päivänä toimii?

Neljänneksi. Muistuu mieleen yksityyppikisa Jyväskylästä Suurajojen yhteydessänä nämä pienajot, jossa siis vain yksi rengas sallittu. No sittenhän M8 väki alkoi leikkailemaan kuvioo uusiksi. Saako yksityyppirengassäännöillä renkaita leikellä?

Ja lopuksi, en ole jääräpäisesti yksityyppirengastusta vastaan, mutta ensin pitää ihan aikuisten oikeasti siitä olla hyötyä lajin kehittymisen kannalta. Nyt en vain sitä näe.

EM-kisoissa on todennäköisesti se yksi rengasvalmistaja paikalla. Muut loistaa poissaolollaan. Onko hyvä?

EM-kisarenkaan valintahan varmasti on kaikkien demokratian sääntöjen mukainen? Ehkä kannattaa silloin olla maan edustaja efran kokouksessa. Saattaa postimies tuoda "vahingossa" rengaspaketin. Eli miksi luoda tilanne, jossa on väärinkäyttömahdollisuus?

MM-kisoissa eurooppalaiset tasamaakiitäjät menee jatkossa parivuotta vanhojen rinkuloiden opettamana ... niin omaa vauhtiaan.

Miksi vain renkaat ovat vakiot? Miksei radiot, servot, autot, moottorit, polttoaineet, laakerit, filtterit, kopat, värit, setupit tai filtteriöljyt vakioida?

Tämmöinen "oksennus" perjantain ratoksi. Ja muistakaa ilmoittautua ensi kesän EM-kisoihin. Kovin niukka on lähtijöiden määrä.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #10 : 12.10.12 - klo: 17.24 »
Sun vastauksesta ja asennoitumisesta asiaan huomaa selvästi, että et ole muussa luokassa ollut mukana kuin M-8.

Eli

Mutta kuten sanottu niin monesti aiemminkin jo vuosien ajan, vapaalla renkaalla ajettaessa voittaa vain tehtaat ja kauppiaat.

Voitko Vesa yksilöidä ketkä M8-rengaskauppiaat ovat hyötyneet Suomessa vapaasta rengassäännöstä?

Kuten otsikko kertoo, kyse on arvokilpailujen paikan hakemisesta, näin myös keskustelu pohjautuu arvokilpailujen siirtymistä M-8 luokassa ykstyyppirenkaaseen. Jos näin käy, mahdollisesti myös Suomessa, mutta siitä ei ole keskusteltu tai sovittu mitään, joten ei ainakaan 2013.

Et voi oikeasti väittää vastaan, että on sun mielestä helpompi roudata kv-kisoihin peräkärryllinen erilaisia renkaita ja seoksia vs että tietäisit että yksityyppirenkaalla ajetaan ja otat mukaan vaikka 10 settiä samaa seosta. Vai onko mielestäsi helpompaa ja halvempaa ottaa 10 eri merkin renkaita se 10 settiä jokaista? Huhuhhuh? Nyt kyllä joku logiikka ei toimi.



Ja kaikille. Kenenkä M8 kilpailu on tänä vuonna mennyt pieleen toisten renkaiden takia? Miksi et laittanut niitä oikeita kumeja autoon?


Omalta osaltani vastaan: Jos sähkökrossiluokissa ykstyyppirengas on toiminut ongelmitta jo vuosia kansallisissa kisoissa, ja kv-kisoissa, niin miksi se ei toimisi Suomessa? Useita M-8 luokan kuskeja haastateltuani hommasin esim. omaan ens kesän autoon AKA:n cityblockit koska ne kuulemma on parhaat renkaat yleensä kaikilla radoilla. Parhaat renkaat yleensä kaikilla radoilla - eli esimerkiksi sopiva vaihtoehto ykstyyppirenkaaksi, koska ne ei ainakaan ole huonoimmat renkaat todennäköisesti millään radalla.

Jokainen joka vähänkin ymmärtää miksi yksityyppikäytäntöön siirrytään ymmärtää myös, että valinta on aina kompromissi. Mutta kaikille sama. Opetellaan säätämään sitä autoa myös.

Ja kolmanneksi. Miten ajattelitte harjoitella, kun vain yksi rengasmalli/-kuvio on sallittu? Ajatteko vain ko renkailla vai sillä mikä milläkin radalla parhaiten kunakin päivänä toimii?

Ai milläkö ajetaan harjottelut? No tottakai sillä samalla rengastyypillä jolla kisatkin, jotta saadaan kokemusta jne. Ei sähkökrossiakaan varmaan kukaan treenaa suomessa semmosilla renkailla joilla ei kisoja ajeta. Jotkut renkaat vois tietyssä olosuhteissa olla 0.5s nopeemmat, mutta muuttujien määrä taas on suurempi jos on 2 tai useampi rengas valittavana. Simple as that.

Neljänneksi. Muistuu mieleen yksityyppikisa Jyväskylästä Suurajojen yhteydessänä nämä pienajot, jossa siis vain yksi rengas sallittu. No sittenhän M8 väki alkoi leikkailemaan kuvioo uusiksi. Saako yksityyppirengassäännöillä renkaita leikellä?

Käsittääkseni renkaita leikataan tilanteen mukaan, olipa kyseessä mikä sääntö tahansa. Nappuloita siis karsitaan. Renkaiden kaventaminen on kielletty säännöissä, simple as that. Ei tarvitse sitäkään siis testata, taas joutuu ajamaan ja säätämään että pysyy vauhdissa mukana. Oh no.

Ja lopuksi, en ole jääräpäisesti yksityyppirengastusta vastaan, mutta ensin pitää ihan aikuisten oikeasti siitä olla hyötyä lajin kehittymisen kannalta. Nyt en vain sitä näe.

EM-kisoissa on todennäköisesti se yksi rengasvalmistaja paikalla. Muut loistaa poissaolollaan. Onko hyvä?

Jos on yksityyppirengas, niin miksi kuljettajan pitäisi huolestua missä muut valmistajat ovat? Oletko sijoittanut kenties ProLinen tai AKA:n toimintaan? EM ja MM kisoissa tehdään aina kiertävä valinta merkin suhteen, joka kerta ei ole sama valmistaja. EM tai MM kisoissa valmistajan "vakuutus" on tuoda tarpeeksi renkaita jotta niitä riittää kaikille. Jos ja kun näin ei ole, on myös ihan varma, että jos ajetaan vapaalla renkaalla, sitä oikeaa rengasta ei varmasti riitä 10 settiä kaikille.

EM-kisarenkaan valintahan varmasti on kaikkien demokratian sääntöjen mukainen? Ehkä kannattaa silloin olla maan edustaja efran kokouksessa. Saattaa postimies tuoda "vahingossa" rengaspaketin. Eli miksi luoda tilanne, jossa on väärinkäyttömahdollisuus?

En ymmärrä mitä tarkoitat. Minkä väärinkäytöstä nyt tarkoitat?

MM-kisoissa eurooppalaiset tasamaakiitäjät menee jatkossa parivuotta vanhojen rinkuloiden opettamana ... niin omaa vauhtiaan.

Miksi vain renkaat ovat vakiot? Miksei radiot, servot, autot, moottorit, polttoaineet, laakerit, filtterit, kopat, värit, setupit tai filtteriöljyt vakioida?

POlttoaineen vakioinnista on keskusteltu tietääkseni vuosia koska väärinkäytöksiä ja kusetusta on ilmennyt.
Ymmärrät varmaan itsekin, että rengas on se suurin vaikuttaja pitoon, ja sitä kautta vauhtiin. Jos rengas on sama, keskitytään muihin tekijöihin. Servomerkki tai radio ei vaikuta siihen miten auto etenee radalla, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Useimmat varmaan löytävät punaisen langan.

Tämmöinen "oksennus" perjantain ratoksi. Ja muistakaa ilmoittautua ensi kesän EM-kisoihin. Kovin niukka on lähtijöiden määrä.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #11 : 12.10.12 - klo: 18.11 »
Hauska sinäänsä että aina ajatellaan asiaa huonona kun puhutaan että kauppias, tehdas jne hyötyy.

Miks ei meillä koskaan muisteta että mitä paremmin meidän kauppiailla menee (kaikilla kauppiailla) niin sitä paremmin kauppiaat pystyvät palvelemaan suomalaiset asiakkaat, maksamaan mainosrahoja radoille ja sponssaamaan kerhokisoihin palkinnot jne.

Eli ainakin täällä pääkaupunkiseudulla olevissa harrastepaikoissa pystyy näkemään ainoastaan positiivisia asioita nimenomaan HARRASTAJILLE kun tällähetkellä muutama suomalainen kauppias elää jokainen edes jotenkuten bisneksellään.
Heti kun meidän kauppiailla menee edes piirun huonommin niin se näkyy harrastilla samantien nimenomaan esim harrastepaikoilla.
Ja pahimmillaan siis se näkyy siinä että harrastajien ratamaksut nousevat kun ei firmoilta pysty saamaan mainostuottoa joka edes hieman vaikuttaa siihen että kerhoilla on vara maksaa pääkaupunkiseudun järkyttävän hintaiset harrastepaikat.
Tai siis vielä pahimmillaan se näkyy siinä että harrastepaikka yksinkertaisesti pienenee radikaalisti tai jopa pahimmillaan sisäharrastepaikkaa ei ole ollenkaan kun ei harrastajilla ole varaa maksaa tähtitieteellisiä ratamaksuja.

Ihan yksinkertainen asia.
Mitä paremmin useammalla firmalla menee, sitä paremmaksi harrastajien harrastepaikoilla menee ja harrastajien ratamaksutkin pystyvät olemaan järkevillä tasoilla...
Firmat maksaa kerhokisojen palkinnot tai jopa lahjoittavat tavaraa arvottavaksi kisaajien kesken jne.

On jo moneen kertaan nähty miten juuri näitä asioita harrastajat kaipaavat enemmän ja enemmän.
Kerhokisoihinkin tulee enemmän porukkaa kun on varaa järjestää hienommat kisat ja hienommat palkinnot jotka eivät ole ainoastaan kippoja jotka nekin vie lähinnä vain kärkiporukka.
Täällä on arvottu digitelkkareita, sitä ja tätä tavarapalkintoa, ja nimenomaan arvottu jolloin kuka tahansa kisaan osallistunut on täysin samoilla lähtökohdilla voittamassa palkintoa itselleen.
Ja tästä on todellakin pidetty.

Ei muutakuin kaikki tuotteet yksityypiksi niin kohta meillä ei ole suomessa kuin yksi firma jolla on ne kaikki merkit.
Eikä sillä firmalla ole mitään syytä sponssata kerhoja tai kisoja, kun ei ole tarvetta kilpailla mainostamisessa tai missään.
Ja tämähän se onkin sitten niin mahtavaa juuri harrastajille.

Turhan kapeakatseista näkee aina kun vastaavista asioista keskustellaan.
Mitään ei pystytä miettimään oikeasti pidemmän kaavan mukaan...
Nähdään kolikosta vain se yksi puoli.

Yksityyppirengastus ei todellakaan tuo meillä tässä maassa maan sisäisissä kisoissa yhtään mitään parannusta harrastajille.
Vain ja ainoastaan negatiivista kun oikeesti mietitään vastaavia asioita mistä yllä puhuin.
Ja kun nimenomaan tämän luokan sisällä tässä maassa ei todellakaan tarvitse olla sitä ja tätä rengasta pakissa joka nostais harrastajan kustannuksia.
Sen oikean renkaan kun tietää kisapäivänä kun vaan kysyy.
Ei siis latiakaan enemmän kustannuksia kuin siinä että olis yksityyppirengas.

Nyt meillä on jopa kilpailua monissa renkaissa ja hinnat pysyy tämänkin takia maltillisina.
On myös halvempia vaihtoehtoja joilla harrastaja voi aivan hyvin ajaa kisaa, tai kovempi kuski treenailla... Joka siis ainoastaan laskee kustannuksia sillä harrastajalla.

Mut läväytetään yksyyppisääntö niin totta helkkarissa harrastajan on maksettava se summa mikä siitä pyydetään, kun ei edullisempaa vaihtoehtoa ole rinnalla.
Miksi olisikaan kun kauppiaan on turha tuhlata rahojaan renkaaseen joka on vain vaihtoehtona.
Eli taaaaaaas harrastaja on se joka maksaa asiasta enemmän.

Nyt meillä on olemassa monta edullisempaa merkkiä ja harrastajat puhuvat radoilla vain miten se on heille vain ja ainoastaan plussaa.

En ole pariin vuoteen kuullut kenenkään suusta radalla valitusta renkaiden suhteen.
En niin sanaakaan.... Ja uskokaa pois... Minä kuulen päivittäin paaaljon kitinää ja keskustelua kaikenlaisesta tätäkin luokkaa koskevista asioista.
Minä olen pääkaupunkiseudulla valehtelematta eniten harratajien valitusta kuunteleva, koska tohtorille tullaan avautumaan kaikista huolista.
Ja nimenomaan näissä missään minkään luokan sääntöihin viittaavissa keskusteluissa en toitota todellakaan oman napani ääntä.
Vain ja ainoastaan sitä mitä täysin objektiivisesti on pystynyt radoilla ja jopa kotisohvalla kuuntelemaan ties kuinka ziljoonan harrastajan suusta suoraan.


On täysin eri asia puhua arvokisojen rengas säännöistä.
Asia on täysin eri ja suurin ongelma on ettei monesti sitä toimivaa rengasta ole saatavilla vaikka olis tonnin seteli kädessä.
Kyllä tiimikuskeilla jne on vaikka muille jakaa, mutta kun eivät jaa.
Eikä voi suomessa ennen kisoihin lähtöä selvittää mikä siellä toimii ja mikä ei.
Mahdotonta.
Pahimmillaan lähetellään muutama laatikollinen renkaita kisoihin valmiiks kun ei matkatavaroiden mukana yksinkertaisesti pysty viemään sitä määrää EHKÄ toimivia renkaita.
Ei meillä suomen sisällä ole tätä ongelmaa.
Kauppiaat kantaa autolastillisen renkaita kisapaikalle... Kärkijätkät kyllä tietää samantien millää mennään (monesti myös kauppiaat)
Ja tämä tieto myös jaetaan.
Parhaimmillaan kun vaikka täysin aloittelija menee kisapaikalla kauppiaan luokse ostamaan rengassettiä niin kauppias kertoo millä kannattaa ajaa, eikä harratajan tosiaan tarvitse ostaa mitään muuta kuin juuri saman setin renkaita millä ne kovimmat jätkät ajaa.
Tai sitten ostaa edullisemman version jonka senkin toimivuuden tietää muutama tiimikuski, jotka ovat tehneet sen testityön harrastajan puolesta...
Sitäkään ei tapahdu siinä vaiheessa kun täräytetään yksityyppisyys päälle.
On vain the rengas minkä ostat sillä hinnalla kuin sanotaan.
Ja annas olla kun jenkkilän poika pelleilee lähetysten kanssa eikä rekaita olekaan suomessa kuin ainoastaan joitain settejä...
Ei riitä kaikille... Ja tämäkin on nähty jo ziljoona kertaa.
Eikä siihen auta selitykset miten yksityyppisyys tähänkin auttaa... Kun ei tehtaat ole sellaisista asioista kiinnostuneita.
Kun päättävät tehdä jonkun jekun niin sitten suomessa odotellaan kuukausitolkulla...
Vaikka olis tilattu jouluna ensivuoden heinäkuulle renkaat niin se on nähty tuhat kertaa että ei välttämättä tule, tai kun tulee niin vajaa määrä.

Huoh.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #12 : 12.10.12 - klo: 18.16 »
Sun vastauksesta ja asennoitumisesta asiaan huomaa selvästi, että et ole muussa luokassa ollut mukana kuin M-8.


Eri luokissa yksinkertaisesti toimii eri asiat.
Kaikkia luokkia ei voida tehdä säännöiltään samanlaisiksi tai nimenomaan harrastajat ja koko luokka kärsii.

Satun myös tietämään että Tuukan asennoituminen johtuu siitä että hän on puhunut juuri kyseistä luokkaa ajavien harrastajien kanssa.
Hän ei itse aja jne.
Hän puhuu siis niillä ideoilla mitä nimenomaan tätä luokkaa ajavat harrastajat ovat asiasta mieltä.

Ja erittäin hyvä että näin on, ettei ovikiilamiehen mileipide ole se ainut minkä mukaan mennään ja piste.
Puhtaasti luokkaa ajavien harrastajien mukaan tässä luokassa mennään.

Tässä ei vaan toimi samat asiat mitkä toimii turistissa tai jossain toisessa luokassa.
Kuten ei myöskään vastaavasti toisinpäin.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #13 : 12.10.12 - klo: 19.15 »
En ole kuullut/nähnyt yhtään järkevää ja konkreettista perustelua siitä, miksi ykstyyppirengas ei sovellu M8 luokkaan. Keskittymiskyky näin työviikon jälkeen on sen verran heikko, että pyytäisin yhden lauseen mittaisia argumentteja yo. asiasta?

Taitaa tässäkin olla oikeammin kyse joko siitä, että on omia pelimerkkejä kiinni rengasmyynnissä tai siitä, että muutosta (tai edes sen uhkaa) pitää periaatteellisella tasolla vastustaa.

Vesan postauksessa oli kyllä äärimäisen hyvin kerrottu se, miksi tämä olisi oikeasti PARANNUS sääntöihin.
Flying Calacucco

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #14 : 12.10.12 - klo: 20.37 »
Mä en ole ikinä tajunnut Yksityyppi rengassääntöä... Meillä ei viime kesänä ollut kertaakaan tilannetta että sijoitukset olisi joutuneet renkaasta... Me ajettiin koko kesä Procircuit renkailla. Osa porukasta väitti että ne on ihan paskoja ei toimi Suomessa... No ei ollut sijoitukset renkaista kiinni.. Vesa jos rupeet puhumaan että renkailla suurin vaikutus M8 luokassa... Sori et taida tajuta mitään luokasta... Miksi EM kisoissa ja MM kisoissa oli 10 joukossa muistaakseni ainakin 4 eri rengas merkkiä?? Yksityyppi rengas puheet on terveestä.. Jokainen ajaa millä haluu.. Harrastajat saa renkaita joko kalliilla tai halvalla saa valita... Ei tarvii ostaa kalleinta YKSITYYPPI RENGASTA . Näkeehän sen kaikissa luokissa yksityyppi rengas on joko kallein tai toiseksi kallein vaihtoehto.. Ja Yksityyppi renkaaseen on helppo saada sponssia... Buhahaaa mitä bull shittiä. Tässä esimerkki jos ajaisi esim. AKA:lla a50€/sarja procircuit 35€/sarja nämä noin hintoja viime kesältä... Ajat kesässä noin 30 sarjaa... AKA 1500€ renkaat kesässä tai Procircuit 1050€. Mukana oli myös muita. Renkaita Sweep, Beta yms yms. Tässä näet jo näiden renkaiden eron. Nyt kun meillä on mistä valita hinnat pysyy edes jotenkin kohtuullisena... Kaikki renkaat ovat suunnilleen samalla viivalla.... Tehdään lisää typeriä sääntöjä millä saadaan lisää kustannuksia ja vähemmän harrastajia...

Terveisin: Henry Mört
« Viimeksi muokattu: 12.10.12 - klo: 20.49 kirjoittanut hmort »
-Henry Mort

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #15 : 12.10.12 - klo: 20.44 »
Hauska sinäänsä että aina ajatellaan asiaa huonona kun puhutaan että kauppias, tehdas jne hyötyy.

Miks ei meillä koskaan muisteta että mitä paremmin meidän kauppiailla menee (kaikilla kauppiailla) niin sitä paremmin kauppiaat pystyvät palvelemaan suomalaiset asiakkaat, maksamaan mainosrahoja radoille ja sponssaamaan kerhokisoihin palkinnot jne.

Eli ainakin täällä pääkaupunkiseudulla olevissa harrastepaikoissa pystyy näkemään ainoastaan positiivisia asioita nimenomaan HARRASTAJILLE kun tällähetkellä muutama suomalainen kauppias elää jokainen edes jotenkuten bisneksellään.
Heti kun meidän kauppiailla menee edes piirun huonommin niin se näkyy harrastilla samantien nimenomaan esim harrastepaikoilla.
Ja pahimmillaan siis se näkyy siinä että harrastajien ratamaksut nousevat kun ei firmoilta pysty saamaan mainostuottoa joka edes hieman vaikuttaa siihen että kerhoilla on vara maksaa pääkaupunkiseudun järkyttävän hintaiset harrastepaikat.
Tai siis vielä pahimmillaan se näkyy siinä että harrastepaikka yksinkertaisesti pienenee radikaalisti tai jopa pahimmillaan sisäharrastepaikkaa ei ole ollenkaan kun ei harrastajilla ole varaa maksaa tähtitieteellisiä ratamaksuja.

Ihan yksinkertainen asia.
Mitä paremmin useammalla firmalla menee, sitä paremmaksi harrastajien harrastepaikoilla menee ja harrastajien ratamaksutkin pystyvät olemaan järkevillä tasoilla...
Firmat maksaa kerhokisojen palkinnot tai jopa lahjoittavat tavaraa arvottavaksi kisaajien kesken jne.

On jo moneen kertaan nähty miten juuri näitä asioita harrastajat kaipaavat enemmän ja enemmän.
Kerhokisoihinkin tulee enemmän porukkaa kun on varaa järjestää hienommat kisat ja hienommat palkinnot jotka eivät ole ainoastaan kippoja jotka nekin vie lähinnä vain kärkiporukka.
Täällä on arvottu digitelkkareita, sitä ja tätä tavarapalkintoa, ja nimenomaan arvottu jolloin kuka tahansa kisaan osallistunut on täysin samoilla lähtökohdilla voittamassa palkintoa itselleen.
Ja tästä on todellakin pidetty.

Ei muutakuin kaikki tuotteet yksityypiksi niin kohta meillä ei ole suomessa kuin yksi firma jolla on ne kaikki merkit.
Eikä sillä firmalla ole mitään syytä sponssata kerhoja tai kisoja, kun ei ole tarvetta kilpailla mainostamisessa tai missään.
Ja tämähän se onkin sitten niin mahtavaa juuri harrastajille.

Turhan kapeakatseista näkee aina kun vastaavista asioista keskustellaan.
Mitään ei pystytä miettimään oikeasti pidemmän kaavan mukaan...
Nähdään kolikosta vain se yksi puoli.

Yksityyppirengastus ei todellakaan tuo meillä tässä maassa maan sisäisissä kisoissa yhtään mitään parannusta harrastajille.
Vain ja ainoastaan negatiivista kun oikeesti mietitään vastaavia asioita mistä yllä puhuin.
Ja kun nimenomaan tämän luokan sisällä tässä maassa ei todellakaan tarvitse olla sitä ja tätä rengasta pakissa joka nostais harrastajan kustannuksia.
Sen oikean renkaan kun tietää kisapäivänä kun vaan kysyy.
Ei siis latiakaan enemmän kustannuksia kuin siinä että olis yksityyppirengas.

Nyt meillä on jopa kilpailua monissa renkaissa ja hinnat pysyy tämänkin takia maltillisina.
On myös halvempia vaihtoehtoja joilla harrastaja voi aivan hyvin ajaa kisaa, tai kovempi kuski treenailla... Joka siis ainoastaan laskee kustannuksia sillä harrastajalla.

Mut läväytetään yksyyppisääntö niin totta helkkarissa harrastajan on maksettava se summa mikä siitä pyydetään, kun ei edullisempaa vaihtoehtoa ole rinnalla.
Miksi olisikaan kun kauppiaan on turha tuhlata rahojaan renkaaseen joka on vain vaihtoehtona.
Eli taaaaaaas harrastaja on se joka maksaa asiasta enemmän.

Nyt meillä on olemassa monta edullisempaa merkkiä ja harrastajat puhuvat radoilla vain miten se on heille vain ja ainoastaan plussaa.

En ole pariin vuoteen kuullut kenenkään suusta radalla valitusta renkaiden suhteen.
En niin sanaakaan.... Ja uskokaa pois... Minä kuulen päivittäin paaaljon kitinää ja keskustelua kaikenlaisesta tätäkin luokkaa koskevista asioista.
Minä olen pääkaupunkiseudulla valehtelematta eniten harratajien valitusta kuunteleva, koska tohtorille tullaan avautumaan kaikista huolista.
Ja nimenomaan näissä missään minkään luokan sääntöihin viittaavissa keskusteluissa en toitota todellakaan oman napani ääntä.
Vain ja ainoastaan sitä mitä täysin objektiivisesti on pystynyt radoilla ja jopa kotisohvalla kuuntelemaan ties kuinka ziljoonan harrastajan suusta suoraan.


On täysin eri asia puhua arvokisojen rengas säännöistä.
Asia on täysin eri ja suurin ongelma on ettei monesti sitä toimivaa rengasta ole saatavilla vaikka olis tonnin seteli kädessä.
Kyllä tiimikuskeilla jne on vaikka muille jakaa, mutta kun eivät jaa.
Eikä voi suomessa ennen kisoihin lähtöä selvittää mikä siellä toimii ja mikä ei.
Mahdotonta.
Pahimmillaan lähetellään muutama laatikollinen renkaita kisoihin valmiiks kun ei matkatavaroiden mukana yksinkertaisesti pysty viemään sitä määrää EHKÄ toimivia renkaita.
Ei meillä suomen sisällä ole tätä ongelmaa.
Kauppiaat kantaa autolastillisen renkaita kisapaikalle... Kärkijätkät kyllä tietää samantien millää mennään (monesti myös kauppiaat)
Ja tämä tieto myös jaetaan.
Parhaimmillaan kun vaikka täysin aloittelija menee kisapaikalla kauppiaan luokse ostamaan rengassettiä niin kauppias kertoo millä kannattaa ajaa, eikä harratajan tosiaan tarvitse ostaa mitään muuta kuin juuri saman setin renkaita millä ne kovimmat jätkät ajaa.
Tai sitten ostaa edullisemman version jonka senkin toimivuuden tietää muutama tiimikuski, jotka ovat tehneet sen testityön harrastajan puolesta...
Sitäkään ei tapahdu siinä vaiheessa kun täräytetään yksityyppisyys päälle.
On vain the rengas minkä ostat sillä hinnalla kuin sanotaan.
Ja annas olla kun jenkkilän poika pelleilee lähetysten kanssa eikä rekaita olekaan suomessa kuin ainoastaan joitain settejä...
Ei riitä kaikille... Ja tämäkin on nähty jo ziljoona kertaa.
Eikä siihen auta selitykset miten yksityyppisyys tähänkin auttaa... Kun ei tehtaat ole sellaisista asioista kiinnostuneita.
Kun päättävät tehdä jonkun jekun niin sitten suomessa odotellaan kuukausitolkulla...
Vaikka olis tilattu jouluna ensivuoden heinäkuulle renkaat niin se on nähty tuhat kertaa että ei välttämättä tule, tai kun tulee niin vajaa määrä.

Huoh.

Aamen
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #16 : 12.10.12 - klo: 21.00 »
En oikeen tajua, miksi jotkut eivät tajua että nimenomaan tuo 4-10 eri rengasmerkkiä top 10:ssä tarkoittaa sitä, että se jengi joka renkaistaan maksaa on joutunut käymään läpi nuo kaikki seokset päätyäkseen tuohon lopulliseen. Pitää ymmärtää, että kaikki eivät ole Hokeja jotka tietää sen toimivan renkaan.


En edes viitsi kommentoida asiaa enempää, jos vastakommenteissa ei ole mitään järjen häivää.

Tehdäänpä konkreettinen esimerkki, kumpi on harrastajalle ja kisaajalleystävällisempi ratkaisu:

Esimerkki 1

Seura X järjestää kilpailun uudella radalla, jossa määrä Y kuljettajia on ajanut mutta muut eivät. Ajetaan yksityyppirenkaalla. Mennessä kisapaikalle, keskitytään radan opetteluun ja auton säätämiseen sen sijaan että testataan rataa opetellessa (suhteellisen tehotonta testaamista) erilaisia renkaita olosuhteiden koko ajan muuttuessa. Kaikilla on samat renkaat.

Esimerkki 2.

Kisat ajetaan vaikkapa Etelä-Ranskassa. Rengas on vapaa ja rata on kuskille X tuntematon. 99 muuta kuskia ajavat vuorollaan nopeita aikoja eri renkailla. Tulee tarve testata renkaita A, B, C, D ja E koska kaikilla on ajettu kovaa. Ottaen kuitenkin huomioon ajotyylit ja kokemuksen radasta aiemmin, A, C ja C rengas on ostettu loppuu kaikkialta, ja sitä ei ole saatavilla kisapaikalta. Rengasta D ja E sensijaan löytyy, mutta ne eivät enää siinä vaiheessa kisaa ole toimivimmat, kun niitä viimein kuski X saa käsiinsä. Renkaita on kertynyt jo 5 settiä, + vaikkapa 3x5 settiä jotka tuotiin kotimaasta, mikään ei niistä toiminut.


Esimerkki 3.

Kisa x ajetaan ykstyyppirenkaalla. Kuski Y ja Z tietävät millä renkaalla kisa ajetaan, joten he ovat säätäneet autoaan renkaan mukaan ja saaneet autosta irti 1s lisävauhtia verrattuna ekaan akulliseen kyseisellä renkaalla, koska säätivät autoaan ja käyttivät siihen aikaa, sensijan että olisivat vain vaihtaneet renkaita. renkaita on saatavilla kisapaikalta ja matkalaukussa on mukana vain muutamat treenirenkaat.


Ei tässä nyt ole kyse siitä, maksaako toisen merkin renkaat 15 settiä 2euroa vähemmän kuin merkin X renkaat kesässä. On kyse siitä, että tietyt asiat standardisoidaan jotta kilpailuista saadaan tasaisempia, AIVAN KUTEN useimmissa muissakin luokissa on tehty. Tulen henkilökohtaisesti pitämään huolen, että ainakin Suomen äänestyksessä on mun ääni ykstyyppirenkaan puolesta, ja saman toivon tulevaan säännöksi Suomeen mahdollisimman pian.


Toivoisin myös, että mattoluokassa olisi yksityyppirenkaat, mutta se ei vain ole mahdollista useista eri kiinnitystavoista johtuen, ja lisäksi kaikki foamit ovat samannäköisiä ja tunnistaminen olisi mahdotonta.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #17 : 12.10.12 - klo: 21.30 »
Jos ei mun aiemmista perusteluista vielä ilmennyt ykstyyppirenkaan etuja, niin voitte kuvitella millaista F1-kisaaminen esimerkiksi olisi, jos rengas olisi vapaa? Reilumpaa vai tasaisempaa? Halvempaa vai kalliimpaa? Miten on Tuukka? Ostatko mieluummin 5 settiä renkaita kun voisit ajaa yhdellä?

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #18 : 12.10.12 - klo: 22.21 »
Jos ei mun aiemmista perusteluista vielä ilmennyt ykstyyppirenkaan etuja, niin voitte kuvitella millaista F1-kisaaminen esimerkiksi olisi, jos rengas olisi vapaa? Reilumpaa vai tasaisempaa? Halvempaa vai kalliimpaa? Miten on Tuukka? Ostatko mieluummin 5 settiä renkaita kun voisit ajaa yhdellä?
Jos meillä on jokaisella merkillä Team kuskeja on todella helppo käydä kysymässä mikä rengas toimii ja ajaa sillä... Ei tarvii ostaa kun yksi setti sen on siinä... Mä en tajuu miten kaveri kuka ei aja edes kyseisistä luokkaa voi ehdotella tämmöisiä...
-Henry Mort

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #19 : 12.10.12 - klo: 22.32 »
Ihan oikeesti hmort, etkai nyt tosissaan ole tuota mieltä?

Jos kerta kaikki ajaa Cityblockilla niin sehän olisi selkeä valinta ykstyyppirenkaaksi. Ei tarvi arvuutella ja kysellä enää tiimikuskeilta millä renkaalla ajetaan. Ens kesänä ajan, kalusto on kasassa ja kone ajettuna sisään jo. Uskoisin omaavani riittävästi kokemusta että harkintakyky riittää tekemään päätöksiä yhdessä lajiryhmän muiden jäsenten kanssa, myös muiden luokkien osalta, joita en itse aja.

Jos sähkökrossissa mentiin ykstyyppirenkaisiin vuosia sitten harrastajien pyynnöstä, oletan, että jokin ero on sitten näissä harrastajissa, jos myös muissa luokissa ko. käytäntöön siirtyminen on ollut etu.

On aika huvittava lukea noita ylläolevia kommentteja, ilman mitään järkiperusteita. Valitan, pysyn kannassani nyt ja aina. Muistutetaan, että M-8 luokka on myös monessa muussa vastahankaaja ja jäljessä kulkija sääntöjen suhteen verrattuna sähköluokkiin, rata ja krossi.

Pitäisi nyt hetki pinttyneen krossikuskin miettiä että onko oikeasti ykstyyppirengas noin vaikea asia suvaita ja ymmärtää. Jos pidät minua asialleni vihkiytyneenä, siinä olet oikeassa. Mutta en pidä ajamiani luokkia täydellisinä tai parempina, kuin muut, niissäkin on omat ongelmansa, mutta mulla ei ole ongelmaa myöntää sitä, toisin kuin M-8 luokassa tuntuu olevan tapana. Kun ei tiedetä paremmasta niin tyydytään vaikka pettuleipään ja rankkiin.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa HYPER 11 WRC

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #20 : 12.10.12 - klo: 22.35 »
Ja otsikon mukainen keskustelu ?

Poissa HYPER 11 WRC

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #21 : 12.10.12 - klo: 22.36 »
Ja otsikon mukainen keskustelu ?
Ja Henkan kannssa rinkuloista samaa mieltä.

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #22 : 12.10.12 - klo: 22.38 »
Jos joku tuolle kysely linjalle tahtoo lähteä, niin saa ostaa sitten rengas settejä pitkin päivää koska vetomiehet/kauppiaat ajavat kisassa yleensä aika monella eri setillä olosuhteiden muuttuessa, sekä sitä nopeinta kuviota/seosta hakiessa. Parhaimmissa tapauksissa jopa eri kuviolla edessä/takana. Näin ei ole budjettiharrastajalle täysin sama lähtökohta jos ei ole kuin vaikka se yksi/kaksi settiä yhtä ja samaa (esim cityblokkia) jolla aikoo kisan ajaa.
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #23 : 12.10.12 - klo: 22.42 »
No sen voin sanoa että jos tulee Yksityyppirengas SM kilpailuihin. Meidän Team ei osallistu enään SM:n olen nähnyt niin monta kertaa kuinka kalliiksi Yksityyppi renkaat tulee ja samalla tapetaan RC kauppoja Suomesta yms yms. Se on kumma että jos itse ollaan aloittamassa lajia pitää heti ruveta säätää omia tietämättä miten moneen asiaan vaikuttaa... Sä olet oikeasti Vesa tosi hakoteillä... Kysy M8 harrastajilta mitä mieltä ne on.
« Viimeksi muokattu: 12.10.12 - klo: 22.48 kirjoittanut hmort »
-Henry Mort

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #24 : 12.10.12 - klo: 22.43 »
Otsikosta johdettu keskustelu kansainvälisten kisojen ykstyyppirenkaasta joihin on 2 mielipidettä


Vastakkainasettelun aika ei ole ohi:


Minä + muut:
-ykstyyppirengas on edullisin, helpoin ja vaivattomin  ratkaisu myös M-8 luokkaan
-toimii muissakin luokissa
-vähentää muiden merkkien myyntiä > sama käytäntö on muissa merkeissä ollut jo kohta 10vuotta> kaikki maat eivät aja samalla renkaalla> firmat eivät mene konkkaan yhden maan myynnin laskiessa
-ykstyyppirengasta toimittaa valmistaja kisoihin riittävän määrän joka riittää kaikille, ja kisassa sallittu määrä on ilmoitettu kisakutsussa tai säännöissä, treenirenkaat voi joutua itse roudaamaan paikalle


Tuukka + muut
-monirengasvaihtoehto on edullisin, koska on helpompaa viedä lentokoneella mukana suuri määrä erilaisia renkaita, mieluummin kuin yhtä rengastyyppiä
-tiimin kärkikuskit kertovat aina mikä rengas on paras ja nopein
-nopeinta rengasta on saatavilla rajaton määrä kaikille kuskeille
-ykstyyppirengas ei toimi koska saattaa tulla paketti postissa (mitä lienee tarkoittaakaan)
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa HYPER 11 WRC

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #25 : 12.10.12 - klo: 22.51 »
TÄSTÄ topikista Vesalle plus !

Poissa HYPER 11 WRC

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #26 : 12.10.12 - klo: 22.53 »
TÄSTÄ topikista Vesalle plus !
Niin Tuukalle +

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #27 : 12.10.12 - klo: 22.53 »
No mitenkäs Vesa edetään jos kuskeilla on sopimus jonkun rengasmerkin kanssa ja nyt ei sitten saa ajaa KO renkaalla ??? Ja sitten varmaan voisimme rajata että yksi automerkki ja yksi moottori valmistaja. Sittenhän se olisi todella tasaväkistä?? Vai mitä ?? Ja samaan listaan voisimme lisätä radiot koska jollain voi olla sadasmiljoonasosa nopeampi radio... Hitto meinasin unohtaa servot...
« Viimeksi muokattu: 12.10.12 - klo: 22.59 kirjoittanut hmort »
-Henry Mort

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #28 : 12.10.12 - klo: 23.00 »
Nyt viimestään katson itseä peilistä ja kysyn, olenko hereillä vai unessa.

En nyt enää viitsi edes asiaa enempää valottaa, mutta 3 pisteen vihjeenä voin kertoa sen saman, mitä on tehty myös seuraavissa luokissa kuskien kanssa joilla on sopimus muiden merkkien renkaiden kanssa. vai meinaatko että Ryan Maifield ei aja yhtään kisaa jossa on ProLine renkaat pakolliset, kuten MM kisat?

Eihän nykytietoyhteiskunnassa voida enää näin pihalla olla. Say it ain't so.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« Vastaus #29 : 12.10.12 - klo: 23.02 »
On ihan pakko esittää kysymys, että kuinka paljon teille maksetaan että ajatte jollain tietyllä rengasmerkillä? Päivätyö on jo jätetty ilmeisesti. :cool: :cool:

Viimeistään tässä vaiheessa kysy itseltäsi: ajatteletko omaa vai lajin etua? Eli huolettaako sua että et saa alennusta renkaista tai niitä ehkä ilmaiseksi?
« Viimeksi muokattu: 12.10.12 - klo: 23.07 kirjoittanut Vesa »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC