tässä ruokatunnilla kirjotan vähän mädin kasaamisesta,
pettymys oli suuri kun akselit oli kasattu valmiiksi, mutta päätin kuitenkin purkaa ne nähtyäni aikoinaan miten surkeat tehdasrasvat jäävän diffikotelon reunoille, mm. savagessa oli sama juttu. Eli vanhat jämät veke ja Shellin retinaxia tilalle. Diffien koteloihin pistin silikoni öljyt, saa nähdä pysyykö sisällä, ei ainakaan vielä ole akselit märkinä mistään päin.
Vaan empä sitten ollut enään yöllä 1:en aikaan niin huolellinen akseleita kasatessani, että oisin pistäny sen niin kun piti, yllätys oli melkoinen kun 2aikoihin yöllä ruvettiin ajamaan moottoria sisään, ja etu ja takapyörät pyörivät vastakkain, :O eli etuakselin lautaspyörä oli menny väärälle puolelle pikku pyörää mikä siis tuo voiman akseliin. No akseli auki osat oikein päin ja taas mentiin.
Toinen moka tuli servosaverin sijoituksessa, kuvissa on kuva ohjeesta, jota ei taaskaan seurattu tarpeeksi tarkasti, vaan hätäitiin ja sitten ku servot oli kii, ruvettiin ihmetteleen että miks ei linkit osu kohilleen. Taas luettiin ohjetta tarkemmin ja vika löyty, saveri ois pitäny olla viereisessä reijässä.
oon pari litraa kerenny ajaan, ja laite tuntuu kivalta, off-roadiin jousitus on ehkä liian jäykkä, akselit ei saa aivan kaikkia jousitus varoja käyttöön, vaikka poistin jousista jo ne säätöpalatkin, jolloin jouset jäi löysemmäksi. Eli joutunee harkitsemaan punaisia jousia, eikös ne ollut erikoispehmeät, vai mitkä olikaan.
oon ajellu nyt 16% aineella, ja neula on ollu 1.5kierrosta auki, eilen kävin vähän ajamassa ja kiristin neulaa 1/4 kierroksen, tuntu kyllä heti, menee märällä asfaltilla hienoja luisuja, tosin perä vaan lähtee heti hakeen ku vaihteisto vaihtaa kakkoselle. No se tuo tiettyä haastetta, Toi ohjaus-servo on aikas lailla sopiva, riittävän nopea ja voimakas, kaasussa riittää ihan vakio servo, jarru ei ole käytössä koska se jumittaa ikävästi, jarrulevyt pääsee kääntymään sen etupään vapaanavan ympärillä hiukan, ja ne meinaa tukkia aika ikävästi etenemisen. Sitä pitää siis pähkiä kun kerkee.
Sorakuoppa on kyllä kiva ajopaikka, laitan tässä iltapäivällä mahd. muutamia pätkiä lisää kuopalta, mm. rinteen nousua inffin renkailla, joilla mädi kiipesikin samaan malliin kuin vakioilla, yllätys oli melkoinen koska halkaisija ja leveys ero on valtava, inffin renkaat on yli 2kertaa, melkein kolme kertaa kapeammat kuin mädin vakiot.
Moottori toimii mainiosti, pysyy käynnissä ja lähtee käymään. Epäilin tässä taannoin akseleiden kestävyyttä kivisessa maastossa, varsinkin infernon renkailla kivet kolis tasasesti akseliin, mutta mitään vaurioita ei tullut. Vetoakselikin irton kertaalleen edestä, vastapalloon laskeutuminen hyppyristä riitti :D
Mutta mutta, ei kai siinä hittoikaan, Lahden porukka miten ois tänä sunnuntaina iltapuhteella fillari radalla, en tunne teitä lahtelaisia muita kun kukkalapion... ja ois kiva vähän tutustua muidenkin vehkeisiin, mun kyydissä mahtuu pari äijää tuleen, toinen joutuu vähän ahtaaseen tilaan mutta mahtuu ton matkaa hyvin, tuun ite mukkulasta, ja otan kukkalapion hmm... en muista mistä :) Mutta kehitellään, Jounilla on mun numerokin koska landella en ole koneen ääressä, tietokoneen siis... tänäänkin vois harkita, jso ei kauheesti sada. Tosin en paljoo uskalla hyppiä kun ei ole kori vielä kunnossa. Ja kerran jo kävi huonosto ku ilman koria ajoin.