Kirjoittaja Aihe: Xray XB8  (Luettu 255600 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jani Lindqvist

  • Veteraani
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #420 : 08.06.05 - klo: 23.19 »
Valmiina Imatralle.. :)

http://www.rc-racing.info/xb8/8.6/
Kuvat eivät mitenkään erityisen onnistuneita ole.. jostain syystä kauempaa otetut tärähti kaikki

Alkoi harmittamaan kun lattialla pyöri kaks kisaa ajettu HoBaon koppa.. Piti keksiä sille hyötykäyttöä ja nyt istuu xrayssa nätisti. Dremeliä sai näyttää aika reilusti. Se Hobaon koppa vaan painaa ilmansuodatinta aika pahasti kaasulinkistöä päin..
( http://www.rc-racing.info/xb8/8.6/P1010017.JPG )

Ekaa kertaa tänävuonna sain aikaseksi puhdistaa auton muullakin kun paineilmalla ;) ..kyllä se nyt kiiltelee.. hetken..  Softit tukivarret laitoin paikalleen, jospa vaikka ne kovat ois sitten saanut rikki
Yhden kopankin maalasin, siitä tosin ei tullut ihan sellainen kun oli tarkoitus

Kaikesta löytyy kuvia tuolla yllä olevasta kansiosta

Edit: kuvassa olevalla pannulla en ihan raaski mennä Imatran pölyn sekaan, sisäänajoin sen vaan varakoneeksi..  Vanhemmalla Novarossilla (Rex) koitan ajaa kisat

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #421 : 12.06.05 - klo: 00.50 »
No nyt sain auton sitten reilusti parempaan timmiin.
Osia tuli vaihdettua Imatran kisoissa, erienvälissä taas niin paljon että hirvittää.
Auto toimii lähes niinkuin sen haluan toimivan.
Perä pysyy kiihdytyksissä tiessä, eikä enää tee täysin arvaamattomia liikkeitä.
Nopeutta tuli kierrosaikoihin sekunteja, vaikka rata olikin jo aika pahasti kulunut paikkapaikoin.

Vai miltä kuulostaa 13 pykälän nousu tuloksissa yhden alkuerän aikana?

Pahus kun tuli vaan selkeän jatkoonpääsyn kohdilla teknisiä murheita.
Kykinlaakeri korkkas, kytkinkello hajos niin ettei jäljellä oo koko ratasosaa ja kaikenkukkuraks sit samaan syssyyn piti isorattaankin paukahtaa. :cry:

Se siitä ilosta sitten ja loppusijoitus rojahti alas taas reilusti.

Mut näinhän mulla on kokoajan menny.
Joko kaikki kestää ja auto ei toimi, tai sit auto toimii ja kokoajan paukkuu jotain.

No mut seuraaviin koitoksiin onkin jo sitten uutta palikkaa ja viripalikkaa jolla pitäisi tuokin ongelma poistua.

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #422 : 12.06.05 - klo: 10.28 »
Aikamoisia teknisiä vikoja tuntuu olevan. Eihän esim. pääratas voi hajota. Ehkä kannattais ajaa Hobaolla? En halua moittia Xrayta mutta ei vaan tunnu olevan kypsä tasapäiseen kilpailuun.

Poissa Midder

  • Veteraani
    • Profiili
    • TeamLrp
Xray XB8
« Vastaus #423 : 12.06.05 - klo: 10.30 »
Itse kyllä käsitin Hoken puheista niin, että pääratas hajosi siksi koska kytkinkello ja pääratas pääsivät koskemaan toisiaan huonosti kytkinlaakerin rikkoutumisen johdosta.

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #424 : 12.06.05 - klo: 10.31 »
No joo, mutta ei kai se silti voi hajota. Oli miten oli ei tuo laatu minua ainakaan vakuuta. No eipähän ole minun asiani, tosin onko Hoke itsekään tyytyväinen. Kun auto toimii niin kyllähän se sitten on hyvä auto ja vauhti riittää.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Xray XB8
« Vastaus #425 : 12.06.05 - klo: 10.33 »
Voit vaikka kysyä Joselta voiko pääratas hajota, tai ihan keneltä tahansa Kyosho Turun kuskilta...   Samalla voi vaikka kysyä Mylläriseltä että voiko C5 hajota 8L ajon jälkeen...    tuskin se C5 huonouttaa hajos, on vissiin vaan kiukkunen käskyttäjä ;)

Mikä tahansa osa voi hajota mistä tahansa autosta...

Nii ja mulla hajos tulppa niinkuin Lindqvistin Janilla, ruoskat rokkas, vihdoinkin...

En väitä etteikö ruoskan orkkis (siis ihan alkuperäinen) pääratas olis susi, onhan se, mutta esim: omani ei ole mennyt rikki, tosin en ole sitä jäänyt odottamaan vaan vaihdoin suosiolla MP777 spurrin...   ja saa senkin kuulemma lohkeemaan...

No HOKElla oli huonoa tuuria rattaiden, korjaan, kytkinlaakerin kanssa, itselläni tulpan kanssa... minkäs teet, tää on tätä...

EDIT: "Koristelua"
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #426 : 12.06.05 - klo: 10.35 »
No voi anteeksi. Perun puheeni. Kaikki voi hajota se on totta.
Ilmeisesti Xray on loistavaa laatua, ei siinä mitään sitten. Sain vain toisen käsityksen Hoken puheista.

Ai hajos Petriltä C5, geez. Mitenhän se kävi...

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Xray XB8
« Vastaus #427 : 12.06.05 - klo: 11.49 »
Niitä Kyoshon päärattaita meni kuin ketun neniä siksi, koska pohjalevy jousti liikaa. Kun laittoivat kunnon rungonjäykistimet alkuperäisten tilalle, niin alkoi pääratas kestämään.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #428 : 12.06.05 - klo: 12.30 »
Jep.
Eli tuo hajoaminen johtui mitäsuuremmalla todennäköisyydellä rungon joustosta ja liian tiukasta rattaiden välyksestä. Ois varmaan kannattanu pistää välystä isommaks kun pisti runkoa joustavammaks.
Ja muistan että auto sai järkyttävän tällin siinä ekassa hyndässä.
Auto nous todella korkealle ja osuin alastulossa olevaan monttuun niin että keula haukkas siihen reunaan ja vauhti stoppas totaalisesti seinään kaasun ollessa pohjassa. Rattaisiin ja kytkimelle kohdistui varmasti älytön voima.
No mutta uudet osat on jo, ja nyt on uus pitkä moottoripukki ja pohjalevy jossa on sille reikä.
Tuon pitäisi poistaa kyseinen ongelma kokonaan.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #429 : 12.06.05 - klo: 16.53 »
Noniin tännekkin on kotiutunut hieman "perheenlisäystä":





Tuo sininen hiilikuitu on muuten livenä paremman näköistä kuin kuvissa.
(Loput kuvat: http://www.rc-racing.info/kuvat/kayttajat/sami_leppala )
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Xray XB8
« Vastaus #430 : 12.06.05 - klo: 22.31 »
Uuden kisavaunun rakennus on startattu...   odottelen vielä muutamaa osaa ja muutamia harkitsen joten ei taida vielä Ulvilan Hobao Cup kisassa näkyä... ;) mutta SM kolmoseen olis tarkoitus uusi vaunu saada iskuun :P



Sikäli että ei vanhassa mitään vikaa ole mutta rakennetaan nyt tuosta "varaosa" autosta uusilla osilla herkku ja otetaan täysverisestä sitten kaikki naminamiosat...  loput jää sitten varalle...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #431 : 12.06.05 - klo: 22.33 »
Noni... taas muut hifistelly mua enemmän. Enginemountit kaikilla!  :lol:

Ei oo huono kyl...
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #432 : 12.06.05 - klo: 22.34 »
Stylen näkönen peli!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #433 : 12.06.05 - klo: 23.32 »
Mulla on täyttähäkää sama homma menossa.
Uus moottoripukki, kone ja pilli on odottamassa pääsyä tositoimiin.

Eikä sit saa kopioida mun osavalintaa joka tuli todettua loistavaks Imatralla.  :lol:

Meinaaks HVoltage laittaa noi uudet akselit jokapuolelle autoa?
Ite en niitä vielä laita koska on vanhatkin vielä niin hyvässä kunnossa.
Kulumisenmerkkejä ainoastaan kardaaneitten koiranluutapeissa.

Mut nyt pitää mennä taas jatkamaan ja laittaa Dremeli soimaan.  :wink:

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #434 : 12.06.05 - klo: 23.36 »
Mitä mitä mitä.... eikai autoon ole pultattu nopeaa sinistä hiilikuitua? :)

Villi arvaus "osavalinnasta": komposiittijäykkärit
Muita radikaaleja muutoksia en keksi - softit tukivarret tietysti toinen optio...

Jäykkäreitä itse ainakin ajattelin radalla kokeilla, jos jotain eroa huomaisi.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #435 : 12.06.05 - klo: 23.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Mitä mitä mitä.... eikai autoon ole pultattu nopeaa sinistä hiilikuitua? :)

Villi arvaus "osavalinnasta": komposiittijäykkärit
Muita radikaaleja muutoksia en keksi - softit tukivarret tietysti toinen optio...

Jäykkäreitä itse ainakin ajattelin radalla kokeilla, jos jotain eroa huomaisi.


Kaikki noi + jotain vielä lisää.
Yks pieni homma joka vaikutti mielettömästi.  :wink:  :lol:

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Xray XB8
« Vastaus #436 : 13.06.05 - klo: 09.18 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"

Meinaaks HVoltage laittaa noi uudet akselit jokapuolelle autoa?


Ei meinaa, otan mitä todennäköisimmin vanhasta ripustukset sellaisenaan. Vantit vaihdan takaisin Hudy Steeliin, titaani vääntyy, Hudy ei :shock:.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Xray XB8
« Vastaus #437 : 13.06.05 - klo: 15.34 »
Xrayiltä pukkaa taas päivitystä. Xrayltä tulle päivityksiä nopeammin kuin Microsoftilta LOL

http://www.teamxray.com/teamxray/news/newsdesc.php?news_id=581&kategoria=581
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #438 : 13.06.05 - klo: 18.53 »
Kertokaas joku kuinka saan juuttuneet ruuvit parhaiten pois vahingoittamatta osia.
Narahti jostainsyystä toi eturungontuki niin tiukkaan että meni ruuvit pyöreiks vaikka olikin huippu työkalut.

Kestääkös hiilari kuumennusta?

Vai pitääkö pistää Dremeli laulamaan ja jyrsiä kaiverrusterällä kanta kokonaan pois?
Yks ruuvi taitaa ainakin mennä Dremeli hommiks.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Xray XB8
« Vastaus #439 : 13.06.05 - klo: 20.05 »
Itse tein dremelin laikalla uran ruuvin päähän ja talttapäisellä sitten ruuvi auki, vähän siihen hiilikuituun tuli jälkeä mutta eipä se menoa ole haitannut...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #440 : 13.06.05 - klo: 20.11 »
Paljon muuten köyhdyitte noista bling. moottoripukeista?
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Xray XB8
« Vastaus #441 : 13.06.05 - klo: 20.14 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Paljon muuten köyhdyitte noista bling. moottoripukeista?


Paaaljon vähemmän kuin RMV:n. Listahinta taitaa olla 56,80 tjms. Ei ilmainen mut sikahieno ja kätevä, moottorin saa pois kääntämättä autoa ylösalaisin ja ruuvinkannat on aina puhtaita, nii ja ei tartte shimmailla ratasvälyksiä joka irroituksen jälkeen. Mut tämä tais ollakkin kaikille jo selvää lihaa...

Ainiin muista samalla ottaa osapussi numero 35 8715 (Shim for engine mount) [senkkausprikka], niitä ei tule mukana ja R:n mukanahan tulee vain lättäriruuvit...  joten sieltäkään niitä ei saa...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #442 : 13.06.05 - klo: 20.17 »
On kyllä _must have_, kun tuon uuden cheissiksen innostuu vaihtamaan. Tyyliä ja käytännöllisyyttä taas XRay annos.

Blingin voimalla eteenpäin!

Huomasin eilen sen ruuvien puutteen, kun tarkastin kytkintä. (Pitää ostaa Jartsalta sinisiä senkkauslevyjä! <- bling)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #443 : 13.06.05 - klo: 20.25 »
Ai että kun tulee hyvä...
Dremeli laulaa niin maan perusteellisesti ja kaikki osat käydään puunaten läpi.
Pitää vaan toivoa ettei mee mikään noista sorvatuista osista rikki Ulvilassa ettei tartte alkaa kiireessä remelöimään. Tietysti, mikähän mua estää sorvailemasta varapalikoitakin samanlaisiks  :mrgreen:

Joo kyl kai se pitää vaan tosiaan laikalla tehä ruuviin talttapää... Oispa vaan oikein kulunu laikanterä niin olis pienempi kehä ja menis siis syvemmälle ottamatta pohjaan tai hiilariin kiinni.
No mut toisaalta... noi osat ei oo tulossa mun härveliin kiinni.
Vaikka voishan se olla hyvä olla toi alu tuki säätöpalikkana mukana, jos vaikka tarttiskin.

Ai että kun on fiilikset tonne Ulvilaan jo nyt korkeella kun tietää auton olevan heti iskussa, eikä tartte vielä nousuissa asti vaihtaa 1/3 auton osia ja siihen päälle vielä heittää uutta säätöä.
Onneks noi kaikki muutokset mitä Imatralla tein teki autosta kokoajan vain paremman. Ja paras vielä että siitä tuli myös nopeempi. Paukutin nousuissa siinä uusitussa erässä kaikki kierrokset alle 39 sekunnin. Okei, tietysti tankkaus kierrokset oli hitaampia, mut pääsääntösesti kierrokset pysy kokoajan 37-38 sekkaa...
Kovempaakin ois päässy, mut ei ollu tarvetta kun kukaan ei ollu lähimainkaan.
Oispa ollu kiva nähä mihin tolla ois pystyny kun ois kestäny ratkasevan nousun maaliin asti ja ois heti erän jälkeen vaihtanu kytkimen ja isonrattaan.

Poissa Jani Lindqvist

  • Veteraani
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #444 : 13.06.05 - klo: 20.43 »
Oli pakko saada nopeen värinen siipi autoon  :)  Xray ei niitä vielä toistaiseksi tee..   Siipi by GS Racing


Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #445 : 13.06.05 - klo: 21.00 »
Kertokaas muuten joku että mitä hyötyä olisi säätää takahubista aurausta 2astetta ja tukivarsista sitten vähemmän.
Eli mitä eroa on siihen että hubit on suorassa ja tukivarsista on käännetty haluttu auraus.
Tuli vaan mieleen kun niissä uusissa CNC hubeissahan on tuo mahdollisuus.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #446 : 13.06.05 - klo: 23.57 »
Setuppeja kyselevälle kaverille:

Jalaksen setupilla mennään. Se löytyy www.iso-hepa.com (-> tiedostot)

Valkoiset jouset kannattaa hankkia. Mikäli on vanhempaa patchia oleva auto, niin suositan kotona katkomaan M5 kierretangosta / pultista 3.5cm palan. Etuvantti saattaa paukkua, jolloin kyseinen patentti pelastaa ajot!
Softit tukivarret on myös saaneet kehuja, joten niitä kannattaa miettiä. Tuovat autoon enemmän vakautta ja helpottavat ajamista käsittääkseni.

Pääratas ja kytkinkello ovat myös yksi "ongelmakohta" vanhemmissa malleissa. Rattaiden välys kannattaa jättää hieman isommaksi. Tästä on ainakin R-mallin manuaalissa huomautus, kuten uskoisin myös uusien XB8:ien manuaaleissa olevan.

Tervetuloa joukkoon iloiseen!  :wink:
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #447 : 14.06.05 - klo: 00.17 »
Joo... noi timpan säädöt on ihan kelvolliset, mutta pitää ottaa huomioon että timpalla on 3 reikäset männät takana, softit tukivarret ja reilusti löysemmät kallistuksenvakaajat.

Itse suosittelen ehdottomasti kokeilemaan ekoina säätöinä:
Etupää:
-iskarit 1,4 reiät 40 öljyt vakio kiinnityspisteet.
-medium jouset
-ylätukivarren ulompi kiinnityspiste ulkona.
-sisempi kiinnityspiste edessä 0 pala, takana 1 alaspäin
-Kickup maksimiin.
-Pari astetta haritusta.
-Noin 2 astetta camppeeria.
-Diffi 5000

Takapää
-iskarit 1,5 reiät 35 öljyt vakio kiinnityspisteet.
-medium jouset (voi kokeilla valkosia pehmeitä, mutta itse en pidä siitä että auto pohjaa montuissa ja perä nousee korkeuksiin)
-Ylätukivarren kiinnityspisteet vakiot.
-Auraus 2-3 astetta (itse käytin Imatralla 3 ja auto toimi reilusti paremmin, mutta lavangossa taas parempi on 2)
-Noin kolme astetta camppeeria.
-Diffi 1000
Muuten perä hyvin vakiona.

-Keskidiffi 5000

Tällä setupilla auto hyppää helposti ja todella hyvin.
Muutenkin aika helppo ajettava.

Enää auto vaatiikin vain läjän osia niin sit mennää todella kovaa.

Kunhan saan tän autoni ruuvattua taas kunnolla timmiin niin tuutte näkemään kovaa ampuvan reiskan lavangossa.
Dremeliä on vingutettu jo pari tuntia ja nyt alkaa olemaan hyvä.
Ei enää puutukkaan kun perä, tankki, radiot, kone, keskidiffi, koko halvatun radiolevy ja boxi... ym.  :mrgreen:

Eli siis urakalla oon vääntämässä autoa iskuun... joka paikka käydään nyt läpi ja viritetään mitä viritettävissä on.
Hyvällä säkällä saan huomenna auton niputettua niin että pääsen sisäänajamaan uutta pannua ja pilliä.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #448 : 14.06.05 - klo: 00.37 »
Mielenkiinnolla odotetaan mitä Hoken autolinjalta valmistuu...

Tuo Timpan setuppi kuitenkin on parempi lähtökohta kuin manuaalin setuppi. Sillä kun lähtee on jo aika pitkällä. (iskarien männät saa porattua) Kaikkea kannattaa kokeilla, sitä varten ne säädöt on tehty - kokeilun ja erehdyksen kautta tässä opitaan.

Hoke - käyppä värkkäämäs setupsheetti Xrayn foorumille, niin ei tarvi ikkunan taakse tulla vaklaamaan sun cämpereitä.  :wink:
(Helpompi lukeakkin sitä setupsheettiä!)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #449 : 14.06.05 - klo: 07.21 »
Ja sit kaikki sais tietää mun kauan haetut säädöt... :mrgreen:
No joo... kunhan saan ton auton valmiiks ja pääsen kokeilemaan kuinka toimii muutosten jälkeen niin sit käyn tekemässä.