Kirjoittaja Aihe: HoBao Hyper ST  (Luettu 224722 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #300 : 20.09.07 - klo: 22.11 »
Hä hä,

vai helvetinkoneen  :grin: :grin:
No onhan toi vehe kyl sellanen että kun se käynnistyy ni siinä ei viiti ihan vieressä olla. Ja voi kyl sanoo myöski niin, että sen kun autotallissa starttaa ni kyllä se sieltä täytyy suunniilleen 5 sekunnin sisällä tuoda ulos käymään tyhjää ja lämpeemään, on meinaan mökki savussa heti...

Sit noista pikatankkausnipoista, niitä on 3 eri kokoo, mulla on keskikoko. Se on ite asiassa varsin fiksu systeemi ja jos nyt ite ostasin nipan niin ostaisin sen isoimman. Päivittäsin samalla letkukoon isommaksi joten 150cc tankin saa paineella täytettyy todella nopeesti. Siinä isoimmassa on myös suojakansi, jota mulla ei keskikokosessa oo. Olis ihan hyvä mm. sillon kun lippaa vehkeen katolleen.
Onkos truggyjen ja M8 sääntöjen puitteissa mainittu polttoainelinjan halkasijalle vaatimuksia? Jos ei, niin tolla systeemilla sais varmaan 10-15cc lisätilavuuttakin.
Just joo.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #301 : 21.09.07 - klo: 08.58 »
Eipä ole mitään määritystä polttoaineletkujen koolle, mutta kun on hyvinkin tarkka määritys polttoainejärjestelmän koolle.  :wink:
125ml on maksimi.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #302 : 21.09.07 - klo: 09.13 »
Miten tota mitataan kisoissa?

Otetaan tankki ja letkut täytenä irti ja kaadetaan mitta-astiaan? Vai?
Just joo.

Poissa Zigma

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #303 : 21.09.07 - klo: 10.37 »
Mistäs noita pikatankkausnippoja on saatavilla? Saakos noita tankkauspistooleja
sovitettua noihin nippoihin ja jos saa tiedätkö sopivia malleja/merkkejä?
Milläs sää itse ammut sen löpön sisään.?
Onkos sulla kokemusta siitä että, miten vika altis tuo systeemi on lähinnä
lika/pöly/savi tms.

Täytynee tulevana talvena alkaa testailee tuommosta tankkausysteemiä.
Jokos oot keksinyt tuohon sun HellMachine  :evil: autoon kytkin osastoon tarpeeksi kestävän systeemin.?
:evil: :evil: :evil: :evil:
TEAM PAPPA RACING / HONG NOR X2 / Revo / Rb-523, Ofna Picco .26 Max , O.S .25 XZ, / React 2.4Ghz

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #304 : 21.09.07 - klo: 10.41 »
Miten tota mitataan kisoissa?

Otetaan tankki ja letkut täytenä irti ja kaadetaan mitta-astiaan? Vai?

Ei irroteta autosta.
Riippuen mittalaitteista, mutta yleensä on mittaus tehty siten että tankki täytetään piripintaan... Työnnetään paineletkusta painetta jotta letkut ja mahdolliset filsut välissä täyttyy.
Soppaletku koneesta mittapulloon ja työnnetään paineletkusta painetta kunnes tankki ja letkut ovat tyhjät.
Mitassa täytyy tämän jälkeen olla polttoainetta maksimissaan 125ml

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #305 : 21.09.07 - klo: 11.17 »
Okei,

kiitokset tosta HOKE. Eli lisätilavuuden toivossa tätä ei ainakaan kisoihin voi siis laittaa.

Tossa linkki nippaan, yks vaihtoehto siis:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=2924&grpid=2404

Ja joo, kytkin on kunnossa ja toimiva. Tosin tällä hetkellä työn alla on seuraava kehitysversio vauhtipyörästä, edellinen ei ihan ollu käytössä sellanen että olisin ollut tyytyväinen. Mutt nyt kytkin siis pitää ja kestää ja sopiva jousikuormakin löytyi.
Just joo.

Mika R

  • Vieras
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #306 : 21.09.07 - klo: 11.44 »
Hienoa Jari ton kytkimen osalta. Päästään siis näkee toi livenä kulkemassa...grrreat

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #307 : 21.09.07 - klo: 12.26 »
Juu,

viikonloppuna olis tarkotus yrittää saada toi uus vauhtis valmiiks. Sit vaan kiinni ja kokeilemaan. Todennäkösesti jos saan ton valmiiks ja kaikki ookoo, niin täytyypä mennä sunnuntaina kattelemaan siihen lentokentän kupeeseen sille hiekkamestalle mistä aikasemmin kirjoittelin täällä toisaalla. Toivotaan ettei satais ainakaan hirveen paljoo...
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #308 : 22.09.07 - klo: 00.16 »
Pari fotoa Evo 2 vauhtipyörästä ja kytkimestä. Kampuran kiilaura on vielä tekemättä, mutta eiköhän sen saa huomenna väsättyä. Tuli duunattua tohon vauhtiksen takareunaan vielä hammaskehä, että tarvittaessa saa startattua laitteen vaikkapa hammasratassovitteisella starttikärjellä. Jos siis tarttee. Tämä kytkin on siis perushalkaisijaltaan 50mm.





Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #309 : 22.09.07 - klo: 12.16 »
No nyt on taas kilkkeet nipussa ja aloin tekemään hammasratas-starttikärkeäkin. Käytin siihen 14-piikkistä kytkinkelloa. Vielä tarttis vaan funtsia että miten tukea se tilapäisesti niin hyvin ettei se startatessa hypi yli. Ja myös tietenkin silleen, että ton saa heti pois tosta vauhtipyörän hammaskehältä kun motti käynnistyy ja ettei se oo siellä ajon aikana mukana saati pyörimässä.

Toki sen pystyy myös kumipyörällä karhennuksesta starttaamaan, mut jotenkin mä en vaan luota tohon pelkään kitkaan tässä tapauksessa kun tossa motissa on sen verran kovat puristukset, että jopa Sullivanin Hi-Torque startteri meinaa 12 voltilla alkaa huutamaan leipää tai apua. 24 volttisena se taas pyörii niin maan julmetusti et savu vaan nousee kumipyörän ja vauhtipyörän välistä.
« Viimeksi muokattu: 22.09.07 - klo: 12.25 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa Verre

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #310 : 26.09.07 - klo: 14.15 »
Mielenkiinnosta kysyn, onko täällä muita jotka olisi saanut takaa tukuvarren halkeamaan pituussuunnassa? Ei koko matkaa mutta ensimmäiseen paksumpaan kohtaan asti niin, että renkaan hubia pitävä akseli lähti kokonaan irti ehjänä  :tongue:
HoBao Hyper ST
XRAY XB8

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #311 : 26.09.07 - klo: 15.40 »
Täällä murtunut yksi tukivarsi pitkittäin, tosin hubiosasta yksi askel sisäänpäin. Hubi pysyi paikallaan.. Eipä suuremmin suhteutettuna ajomäärään (edestä mennyt kerran/pari varikkomuuria murtaessa)

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #312 : 09.10.07 - klo: 15.12 »
Ajelin sunnuntaina Hyper ST Prolla. Toivottavasti keli kuivuu, niin voisi lähteä Lavankoonkin kokeilemaan. Hirvee ajokuume  :afro:
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

  • Vieras
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #313 : 09.10.07 - klo: 15.31 »
Täytyy tulla messiin Truggylla, saako?  :grin: :cool: (ja jos haluu tehdä kauppoja niin saa samalla esittelyn ja kokeilla)

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #314 : 09.10.07 - klo: 15.32 »
Mika mä pelkään et HoBao jättä sut puremaan pölyä. ;)
Huehue

Mika R

  • Vieras
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #315 : 09.10.07 - klo: 15.33 »
Saa nähä sit. Näin ei käyny Turuus  :laugh: Tai no, taisi se Niko mennä kyl kovempaa siihen asti ku sen pata skulas ok. Mut nyt mulla toimii ohjaus ja renkaat

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #316 : 09.10.07 - klo: 15.38 »
Saa nähä sit. Näin ei käyny Turuus  :laugh: Tai no, taisi se Niko mennä kyl kovempaa siihen asti ku sen pata skulas ok. Mut nyt mulla toimii ohjaus ja renkaat
No en sit tiiä. :D
Huehue

Mika R

  • Vieras
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #317 : 12.10.07 - klo: 11.28 »
Ei päästä ottaa Nikon kanssa erää, kun auto meni uudelle omistajalle. Eikä sääkään ehkä oikein sallis.

Eli meitsi ajelee tota ämkasia vain ja ainostaan tästä eteenpäin. Ei tämän enempää offia..soriii...

Poissa Verre

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #318 : 16.10.07 - klo: 11.14 »
Minkäslaisia diffiöljyjä ihmiset käyttää ST:ssä?
HoBao Hyper ST
XRAY XB8

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #319 : 16.10.07 - klo: 14.40 »
7000, 30000 ja 5000
Axial SCX 10 TR

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #320 : 16.10.07 - klo: 22.43 »
Me käytetään UR 7000-15000-4000, etu-keski-taka.

Jos keskellä Spider-diffi, niin sitten keskellä 12500.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #321 : 28.10.07 - klo: 18.02 »
Yllä oli puhetta tankin koosta. Truggyissa kisoissa polttoainejärjestelmän maksimi koko on 150.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Rölli

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #322 : 01.11.07 - klo: 23.23 »
Sopivasti pomppas tää aihe ylös. Olen harkinnut ostavani Hobao Hyper ST RTR:n :http://www.jp-nitroracing.com/product_info.php?cPath=21&products_id=576 Auto tulisi enimmäkseen monttukäyttöön ja ensikesän tavoitteena on osallistua kisoihinkin. Aiempaa kisakokemusta ei ole rc vehkeillä.
Sijoituksella ei ole paljon väliä, mutta jos maaliin pääsisi niin se olisi jotain. Siis kysyn saako rahoilleen vastinetta, jos laittaa ne tuohon RTR malliin. Onko jollain ehdotuksia mikä muu trukki kannattaisi mahdollisesti ostaa. Buggytkaan eivät ole täysin poissuljettuja, mutta auton budjetti on enimmillään 500€.
Traxxas T-Maxx 2.5R, Mini-z Racer, Himoto Mini Cobra

Poissa LittleDemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #323 : 02.11.07 - klo: 10.50 »
Kyllä rahoilleen vastinetta saa kun tuon ostaa. Itsellä ei ole truggya, mutta eipä se hyper 8.5 buggy perusteiltaan varmaan niin erilainen ole että ei voisi laatua vertailla  :mrgreen: itse tykännyt kolmen kyoshon jälkeen TODELLA paljon hobaosta!
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #324 : 02.11.07 - klo: 11.15 »
Ja kysymys oli vissiin, että saatko rtr mallista rahoille vastinetta...kyllä varmaankin, mutta jos kisaakin meinaat ajaa kannattaisi ehkä suoraan pro malli ostaa joudut varmaan ajan myötä päivittää ja ja korjaamaan rtr mallin heikkoja kohtia, mutta pro malliin koneineen ja sähköineen ei kyllä 500e riitä...toinen vaihtoehto on hn x1 crt..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #325 : 02.11.07 - klo: 13.28 »
RTR malli riittää hyvinkin.
Tarkoitushan oli ensin ajella ja sitten tulevaisuudessa ruveta kisaamaan.
No siinä ajelu vaiheessa on ehtinyt hyvinkin hommaamaan muutamat osat jotka on hyvä päivittää kestävempiin.
Ohjauspalat ja tukivarsien kiinnikkeet.
Muita osia ei ole mikään pakko vaihtaa.
Viimevuonna nähtiin hyvinkin kuinka sillä rtr mallilla mentiin kovaa.
Valkeakoskella irtos voitto jne.
Autoon oli vaihdettu vain nuo yllä mainitsemani osat ja tietysti sähköt+moottori.
Pro mallihan on aivan uusi, eli eipä kukaan suomessa ollut pro mallisella autolla ajanut ennenkuin se tuli ihan yleiseen myyntiin (eli tässä syksyn kynnyksellä)

HoBaon RTR auto antaa aivan varmasti rahoilleen vastineen.
Siitä on sitten helppo päivitellä sähköjä ja moottoria parempiin sitämukaa kun rahaa kertyy jne.

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #326 : 02.11.07 - klo: 13.59 »
Mitenkäs tuon RTR-mallin moottori, kun oon noita lontoon-kielisiä forumheja lukenu niin moottorista ei oikein paljoa positiivista ole kuulunut. Lähinnä on vaikea säädettävä eikä muutenkaan oikein kuulosta laatuvehkeeltä, tuo kone siis. Kuulopuhetta jees, mutta mites suomiveljillä ja -tyttärillä on toi moottoripuoli RTR-autossa toiminut?

Poissa Verre

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #327 : 02.11.07 - klo: 15.05 »
Itselläni on Hyper ST RTR eikä vielä ainakaan ole pahaa sanottavaa. Säätäminen pitää toki ensin oppia ja siihen meni oma aikansa, mutta kun sen oppii niin ei se niin vaikeaa ole. Omani on toiminut hyvin ja auto on todella kestävä (nimim. kerran täydellä vauhdilla metallista ajajakoroketta päin ilman mitään vahinkoa autolle)  :smiley:
HoBao Hyper ST
XRAY XB8

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #328 : 02.11.07 - klo: 15.31 »
RTR - mosasta sen verran että aivan hienosti toimi tuossa buggyssä kun harrastusta aloittelin. Ajelin sillä kohtuu paljon, eteenpäin meni. Ja konehan on aivan sama kuin truggyssä. RTR truggyn kone tuossa hyllyssä, pidän sitä vara-koneena kisoissa..
Samaa olen kuullut että hieman kinkkinen on säätää. Itse en saa säätöihin minkään merkkistä konetta joten jätetään kommentoimatta. Jenkkilehden RTR truggy arvostelussa suosittelivat tekemään reiän etuikkunaan jotta koneen saisi pysymään viileämpänä koska kuulema kuumeni helposti. Mr. JQ kommentoi aikanaan tuolla Lavangon RC-koulussa että kun kyseisen koneen sai säätöihin, niin sen lämmöt olivat 150 asteen tienoilla (eli ainakin 20 astetta enemmän kuin normaalin mosan).

Itse autosta oikeastaan ainoa "tyyppivika" on ollut noi takana olevat alatukivarret, jotka haljenneet pitkittäin. Tosin 3 kpl kesässä ei paha, ja kertaakaan ei ole matka katkennut sen takia..

Poissa Rölli

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper ST
« Vastaus #329 : 02.11.07 - klo: 23.01 »
Ihan hyvältä autolta vaikuttaa hintaisekseen tuo RTR. Mitäs polttoainetta olette käyttäneet ja paljonko nitroa? Ja mitä noihin säätöongelmiin tulee, niin olen tottunut kyllä että tuo polttistouhu on melkoista säätämistä (ostan sitten sähköauton, kun on varaa investoida lipoihin + latureihin ja harjattomien säätimiin :wink:)
Traxxas T-Maxx 2.5R, Mini-z Racer, Himoto Mini Cobra