Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Penguin

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 84
151
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 13.03.11 - klo: 21.25 »
Honkkarille sen sijaan kävi hieman ikävämmin..  :cry:

Pistä YV:tä ja kerro mitä tarvitset, niin katsotaan mitä osia löytyy. Sikäli kun on tarve CRT.5:n kanssa yhteisille osille, niin periaatteessa lähes kaikkea löytyy.

Missä sanotaan että nouto on ainoa toimitustapa? RC-Garagella ei ole enää myymälää, joten epäilen Janin myyvän osat suoraan kotoa, mutta sitä en tiedä saako niitä postitse.

152
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 13.03.11 - klo: 15.18 »
Kokemuksesta voin sanoa, että nuo säätöjutut kannattaa lukea ihan ajatuksella tuolta Ari-Pekan sivuilta ja ne kyllä pitävät paikkansa myös Stampeden ja Rustlerin tapauksessa.  Mutusäädöillä autosta tehdään vain huonosti toimiva kivireki, joka ei kestä hyppimistä ehjänä. Noita ohjeita soveltaen kannattaa testailla erilaisia säätöjä ja todeta itse miten ne vaikuttavat omaan autoon. Testaamalla nuo jutut käytännössä oppii miten ne vaikuttavat auton käyttäytymiseen ja pikkuhiljaa oppii itsekin säätämään autoa. Muutoksia tehdessä on tärkeää muuttaa vain yhtä asiaa kerrallaan, jotta tietää miten se vaikuttaa auton käyttäytymiseen. Jos muuttaa useampaa, niin ei tiedä mikä niistä vaikutti mitenkin.

153
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 22.02.11 - klo: 21.12 »
Ostin vähän aikaa sitten kingshedistä sen alumiinisen "moottoripukin" ja isomman laakerin sinne slipperiin. Niin tuli mieleen, että olisiko laakeri pitänyt käsitellä jollain öljyllä ennen asennusta? Laakerilla on ajettu nyt noin 5 akullista. Niin ja koska autoon kannataa vaihtaa laakerit, itse kun en noista ymmärrä.

Tuo mukana tuleva on valmiiksi voideltu. Laakereiden voitelun tarve vaihtelee kovasti sen mukaan kuinka laadukkaita ne ovat ja miten autoa muuten käsitellään; missä ajetaan ja miten puhdistetaan. Itse en ole laakereita voidellut käytön aikana. Sillä tavalla saa melko varmasti laakeri sisään menemään likaa, joka rikkoo sen laakerin hyvin pian. Toisaalta itse laitan laakerit vaihtoo siinä vaiheessa, kun niistä alkaa kuulua yhtään rahinaa. Tarkistan jokaisen laakerin erikseen ja vaihdan tarpeen mukaan. Pääsääntö kuitenkin, että paras olisi vaihtaa se laakeri ennenkuin se hajoaa, näin oheisvahinkoja ei pääse syntymään. Sitähän ei voi tietää milloin se hajoaa, mutta kaikki rahinat viittaavat siihen, että likaa (esim. hiekkaa) on jo päässyt laakeriin ja siten laakeri lähestyy kovaa vauhtia käyttöikänsä loppua.

154
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 21.02.11 - klo: 10.32 »
Tuli vastaus rapakon takaa, että oli uudet kopat loppu ja laittoivat siksi vanhan, vaikka oikein rautalangasta oli väännetty ja moneen kertaan varmistettu, että vain uusi kelpaa. Halvalla nyt sitten ainakin tuli kun sain rahat takaisin, kun on väärä kori :)

Jatketaan arvontaa, jos tuo uusikin jostain löytyisi... Toisaalta ei ole kehuja saanut tuo uusi kori: ei lennä kunnolla ja on liian ohut takalokareista.

155
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 19.02.11 - klo: 16.20 »
Katsotaan mitä vastaavat kyselyyn aiheesta. Ainakaan tässä korissa ei ole mitään eroa vanhaan, mutta ei tätä takaisinkaan kannata lähetellä, joten käytetään pois.

156
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 19.02.11 - klo: 13.31 »
On. Leikkelin nyt kopan sopivaksi ja nostin koritolppia ylempään asentoon.  Mantan kopalla voi laittaa tolpat ala-asentoon, mutta tuolla mennään nyt ja joka tapauksessa sopii auton päälle kuten orkkiskopan tuleekin sopia. Kaikista pyöränkaarista lähti 5-6 mm pois, edestä maskin kohdalta lippa pois ja muuten vähän pyöristelin pyräkoteloiden etu- ja takapuolelta. Aika näyttää miten kestää ja miten sitä taas ehtii radalle. Tässä kuussa ei ole ehtinyt, joten on mennyt aika lähinnä korien odottelussa ja sovittelussa.

157
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 17.02.11 - klo: 18.52 »
Suoraan OFNAlta tilasin, samalla kun muutakin tavaraa. Joutui ottamaan RTR:n kopan, joka on valmiiksi maalattu, mutta tässä tapauksessa ei väliä.

Eipä ole mitään eroa tuossa kopassa, jos se nyt sitten mitenkään uudempi malli edes on. Toki se sopii autoon muuten paremmin, mutta on kapea, erityisesti eturenkaiden kohdalta. Toki autossa on Prolinen Slash-vanteet ja pienemmällä offsetilla renkaat mahtuisivat paremmin korin alle. Pitää nyt katsoa leikkeleekö tuosta pyöräkotelot suuremmiksi vai laitetaanko samantien myyntiin.

158
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 14.02.11 - klo: 13.45 »
katsoppa vielä että siinä tulevassa autossa on 2,4ghz taajuus. Jenkeissä myydään (ainakin ennen myytiin) mhz vehkeitä jotka suomessa on laittomia maakäytössä.

Kaikissa Traxxasin autoissa on Suomessa sallitut taajuudet käytössä.

Siitä Stampede 4x4:stä kannattaa todellakin kysellä sen auton omassa aiheessa. Myös Slash 4x4 -aihe kannattaa lukea läpi, sillä autot on lähes identtiset. Vaikka auton nimi on melkein sama tämän tuuppimallin kanssa, niin autoissa on vain muutama sama osa.

159
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 14.02.11 - klo: 13.37 »
Mistä Penguin tilasit sen uuden kopan ?

Suoraan OFNAlta tilasin, samalla kun muutakin tavaraa. Joutui ottamaan RTR:n kopan, joka on valmiiksi maalattu, mutta tässä tapauksessa ei väliä.

160
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 09.02.11 - klo: 19.00 »
Suunnilleen sen verran mitä tästä aiheesta voi lukea. Tiedot on hyvin hajanaisia, ei mitään virallista. Joistakin kuvista kuitenkin selvästi näkee muutokset verrattuna vanhaan. Tiettävästi ne rajoittuvat kuitenkin vain renkaiden kokoon, joka on jatkossa vakiona sama kuin muissa SC-autoissa ja siinä samalla koriin, johon on tehty vastaavat muutokset. Se että jenkkien myymässä versiossa (Jammin SCRT10) mahdollisesti on muita muutoksia ei tarkoita Hong Noriin mitään, kun siinä on ollutkin vakiona huomattavasti parempi "varustelu".

161
Sähköautot / Vs: HoBao Hyper 10SC
« : 09.02.11 - klo: 18.13 »
Ei kai siinä kulkupuolessa ole valittamista, jos ei paremmasta tiedä. Tehoissa tulee niin reippaasti tasoitusta, että saa olla todellinen rattimies, jotta muiden vauhdissa pysyy ja jos muutkin on rattimiehiä, niin ei pysy. Hypyissä sen eron näkee ja mutkista ulostulossa. On meinaan kokeiltu ja vaikka ei juuri aiheen nimenomaisella autolla, niin nelkku-SC:llä ja tuuppi- ja nelkkutrukilla sekä tuo kyseinen moottori (60A noparilla), että tehokkaampia vaihtoehtoja.

162
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 09.02.11 - klo: 18.08 »
Nyt on tulossa uuden version orkkiskoppa valmiiksi maalattuna. En tiedä onko siinä muuta eroa, mutta pyöräkotelot näyttävät valmiiksi jo leikatun suuremmiksi kuin aiemmin. Saa sitten nähdä miten tuo kestää ja renkaat mahtuu korin alle. Kokeiltava on kuitenkin.

163
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 09.02.11 - klo: 17.58 »
Joka aiheessa pitää nämä tulliasiat käydä näköjään moneen kertaan läpi. No, olkoon sitten niin. Sillä ei ole mitään merkitystä mitä siihen pakettiin on päälle merkitty. Kaksi akkua tuskin jää tulliin, mutta voi jäädä eli tilatessa pitää asennoitua siten, että tilauksen arvoon (toimituskuluineen) lisätään 23 % arvonlisäveroa (ALV). Tullimaksua noista ei mene, mutta ALV:n perii tulli. Lisäksi omasta asuinpaikasta riippuen kannattaa myös varautua joko matkustamaan pidemmän matkan päästä siihen lähimpään tullin toimipisteeseen tai maksamaan Itellalle 22,90 € lähetyksen tullaamisesta.

Enemmän asiaa aiheessa Hobbykingistä akkujen tilaaminen.

164
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 08.02.11 - klo: 23.41 »
Pistä se Castlen Sidewinder SCT combo tuohon autoon, niin ei ainakaan tehosta ole puutetta. Rajoittamaa voi vähän joutua, jos ei sormella osaa rajoittaa tarpeeksi. Aivan varmasti saa Slashin liikkumaan riittävästi tuolla koneella 2S:lläkin, siitä ei ole pelkoa.

165
Sähköautot / Vs: HoBao Hyper 10SC
« : 08.02.11 - klo: 22.50 »
Mitä järkeä laittaa 380-kokoista harjatonta tämän kokoiseen autoon? Noparikin ihan olemattomalla virrankestolla.

166
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 08.02.11 - klo: 21.09 »
Sehän riippuu ihan välityksistä, rengastuksesta, miten ajaa ja siitä missä kunnossa voimansiirto on. Noilla on ajettu kisaa näillä autoilla vaikka kuinka paljon, niin ei se nyt kohtuuttomasti voi liikaa lämmetä.

167
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 08.02.11 - klo: 21.07 »
Otahan sitten huomioon että, moottoreissa, joiden molemmat päädyt on avattavissa on 5x11x5 laakerit. Uudemmissa moottoreissa vain toinen pääty on avattava ja laakerin koko 5x11x4. Nelkkuslashissä on ollut vain tätä uudemman mallista moottoria, joten laakerin kokokin on niissä pienempi. Molempia korjaus paketteja löytyy ja itse tilasin viime syksynä juurikin väärän.

Isommat laakerit käyvät myös tähän uudempaan moottorin malliin, kun vaihtaa myös kaikki välissä olevat sovitinholkit. Korjauspaketti on kyllä molemmille moottorimalleille samalla varaosanumerolla, joten voi olla aika vaikeaa löytää juuri haluamaansa. Useimmissa verkkokaupoissa on sarjasta väärä kuva ja laakerin koko mainittu väärin. Käytännössä vanhemman malliseen moottoriin joutuu laittamaan uudemman korjaussarjan ja vaihtamaan myös väliholkit laakerien lisäksi.

Korjaussarja on yleensä tarpeeton laakeririkon sattuessa, sen kun vaihtaa vain tuon laakerin. Tuo uudemman mallin laakeri on aivan standardi 5x11x4 -kokoinen laakeri, jota saa paljon halvemmalla ihan vain laakerina kuin osana korjaussarjaa. Ei kuitenkaan kannata sortua siihen halvimpaan kiinalaiseen laakeriin, sillä moottorin laakeri on lujilla ja siinä on syytä olla mittatarkka ja kestävä laakeri.

168
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 08.02.11 - klo: 20.56 »
Satuin jostain lukemaan että toisin kuin VXL-malli, tämä vanhempi Stampede XL-5 ei ole kuulalaakeroitu. Mutta mistä osista laakerit puuttuvat? Renkaissa ei ymmärtääkseni ole, mutta pitäisikö myös voimansiirtoon hommata? Entä minkälaiset olisivat passelit?

EDIT. Nämä taitavat sopia renkaisiin:
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_363/products_id/14862/n/Traxxas-Ball-Bearings-5x8mm-2

Miten paljon nuo renkaitten laakerit muuten parantavat kulkua?

Pyörännavoista puuttuu laakerit XL-5 -mallissa, ainakin vanhemmissa. Melkein kannattaa samalla päivittää navat uudempaan malliin, johon käy 5x11x4-kokoinen laakeri. Tällöin auton kaikki laakerit on saman kokoisia ja nuo suuremmat kestävät paljon paremmin ehjänä. Tuo pienempi koko on alimitoitettu ja melkein huonompi vaihtoehto kuin vakiona olevat pronssiholkit. Jos auto ja pyöränakselit on kovin vanhat, niin voivat olla liian väljät ja nekin joutuu uusimaan. Muuten riskinä on, että pyörivät laakerin sisärei'ässä eikä laakeri pyöri.

Laakerit poistavat vastusta merkittävästi. Käytännössä näkyy moottorin vähäisempänä lämpenemisenä, parempana suorituskykynä ja lisääntyvänä akun kestona ja sitä kautta pidempänä ajoaikana. Yksi etu on myös siitä että laakerin sisäreikä ei kulu väljäksi, kuten holkkit tai niissä pyörivä akseli ja siten pyörien kulmat ovat paremmin paikallaan ja klappia on vähemmän.

169
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 08.02.11 - klo: 12.48 »
Kyllä mulla toiminut versiosta riippumatta sekä ohjelmoitukortti, että USB-ohjelmointiboksi. Jälkimmäisen firmware tosin pitää olla riittävän uusi, mutta kaikkien vanhempien kanssa on toiminut.

170
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 05.02.11 - klo: 01.05 »
Tiesin tämän ja tein juuri näin. Se ei silti auta kopan halkeamiseen keskeltä, tässä tapauksessa katon takakulmista, jotka kaikissa aikaisemmissa koreissa(SCRT10:n oma, JConcept Manta ja Slash 4x4 -orkkis) ovat kestäneet ehjänä, vaikka kori muuten on ollut jo ihan riekaleina. Tuonne eteen tullut halkea johtuu ihan siitä, että kori pääsee jossain tilanteessa jäämään puskurin päälle ja leikkauslinjojen mukaan leikattuna se on edestä keskeltä matalammalla kuin "valojen" kohdalta. Tämä halkeama on juuri noiden rajalla ja tulee varmaankin kun kori jää siitä ikävästi puskurin päälle ja saa sen jälkeen iskun. Tästä viisastuneena sekä tämä, että muut korit on nyt leikattu etureunasta tasaisiksi ja puskuria on muutettu.

171
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 05.02.11 - klo: 00.22 »
Yks tykkää yhdestä, toinen toisesta. Meidän junioreille noi on kelvanneet.

172
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 04.02.11 - klo: 22.34 »
Juu ei ainakaan lisää painoa kaivata koriin, kun radalla ajetaan ja tarkoitus olisi ajaa kovaa ja kisatakin. Huvittavaa sinänsä, että toistaiseksi kestävin on ollut Traxxasin Slash 4x4:n vakiokori SCRT10:iin sopivaksi leikeltynä. Tuo on vieläpä todella ohut ja kevyt verrattuna Jconceptin tai Prolinen koreihin. No tuo keltainen kori joutuu nyt vähän vahvistettavaksi, niin sitten näkee kestääkö vai ei.

173
Sivun "leveyttä" voisi isontaa.
Jotenkin ärsyttää selata foorumia missä sivuilla oleva harmaa vie 50% ruudusta. Tekstiä voisi myös tummentaa.

Pakkoko sitä selainta on pitää kokoruudun kokoisena. Itselläni on 2560 pikseliä näytöllä vaakasuunnassa ja mielellään pidän ikkunat sen kokoisina, että pari muutakin sovellusta mahtuu niiden rinnalle samanaikaisesti. Taitaa tosin tuo kokoruudun kokoisten ikkunoiden käyttö olla lähinnä Windows-käyttäjien vaiva.

174
Vanhassa sai uutiset ja Red RC RSS-feedin piilotettu kun klikkasi niiden otsikkoa ja piilotus myös pysyi muistissa. Ensimmäinen kun ei niin kauhean usein täällä päivity ja jälkimmäinen ei itseäni vähempää voisi kiinnostaa, niin sillä tavalla sai uusimmat viestit nousumaan sivun reunassa ylemmäs. (Edit: saahan tuon tietty adblockilla tehtyä... ;)

Nyt jos klikkaa jotain otsikoista "Yleiset", "Muut", "Ilmoitukset" tai "Mainostajat", niin koko vasen reuna katoaa.

Entinen käytöntö, jossa aiheet oli lihavoitu, jos niissä oli uusia kirjoituksia, oli huomattavasti havaittavampi. Ihmettelin ensin miksi missään ei ole mitään uutta, kunnes huomasin tuon hailakan oranssin "uusia" ikonin.

175
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 03.02.11 - klo: 20.58 »
Vanhat korit alkoivat olla jo enemmän teippiä kuin polykarbonaattia, joten uutta koria pukkaa.



Vasen: Proline Chevy Silverado ´09 Slash + Ultimate Racing Desert Orange & Basic White
Oikea: JConcepts Manta Slash + Ultimate Racing Fluorescent Orange + Daytona Yellow



Piti tehdä etupuskuriin modaus, joka on jo pidempään ollut mielessä. Nyt se tuli kuitenkin ajankohtaiseksi, kun Silveradon koppa ei yksinkertaisesti mahtunut paikalleen vanhalla puskurilla. Omasta mielestäni tuo näyttää ihan hyvältä ja auto tuntuu hyppäävän sen kanssa tasapainoisesti. Muilta ominaisuuksiltaan kuitenkin sopimaton tähän autoon. Renkaat ottavat koriin kiinni ja täytyy seuraavaksi testata mitä se vaikuttaisi jos nostaa koria ylemmäs.

Manta on vanha tuttu, pistin vain uudet värit ja opettelin ensimmäistä kertaa tekemään jotain muuta kuin yksivärisen korin. Täytyy sitäkin vielä edestä vähän trimmata ja tehdä varmaan tuohonkin autoon puskuriin pieni modaus, jos kori kestäisi sen jälkeen paremmin ehjänä.

Näyttää kuitenkin siltä, että SCRT10:n omat Manta-korit on laitettava tilaukseen jotain kautta. Jos sitten sopisivat paremmin tähän autoon kuin nämä.



Takaa on kylmästi leikattu kaikki pois, mikä tulee puskureiden yli. Molemmat kun on Slashiin tarkoitettuja koreja ja ovat liki 4 cm liian pitkiä SCRT10:iin.

Edit: surkea tuo Silveradon kori. Kahden tunnin ajosession jälkeen kori on halki kolmesta kohdasta, katon takanurkista ja edestä korin reunasta. Etuosan halkeama ehkä vielä menee omaan piikkiin, kun leikkasin sen korin linjojen mukaan, enkä niin että se varmasti kestää. Katon halkeamat sen sijaan menee kyllä korin huonouden piikkiin. No tulipahan maaleineen 50 euroa tähänkin koppaan upotettua, että sen hintainen kokeilu se.

176
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 03.02.11 - klo: 16.21 »
Hong Nor on aina ollut upgraded-versio verrattuna Jamminiin ja siltä osin tuskin mikään on muuttunut.

177
Olis ihan kiva, kun navigoinnin "Yksityisviestit" -linkki tottelisi profiilin asetuksia ja näyttäisi viestit siinä järjestyksessä kun ne on profiilissa määritelty näkymään. Nyt ne näkyy aina laskevassa järjestyksessä, eikä järjestys edes muutu klikkaamalla päiväys-otsikkoa.

178
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 02.02.11 - klo: 20.24 »
Ainakin Jamminissa on uudet renkaat 2,2/3,0" vanteella, mutta ihan yhtä surkeilta ne muuten vaikuttavat kuin ennenkin.

179
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 01.02.11 - klo: 23.34 »
Voihan siihen MM:n kaveriksi laittaa Velineon 3500 kV koneen tai tuon uuden Neu/Castle 1410 1Y 3800 kV:n, joka Sidewinder SCT combossa on. Sama XeRunin kanssa, eihän sitä hyvää noparia kannata pilata jollain halvalla ja huonolla koneella. MM:t tosin alkaa olla uutena jo aika vähissä ja tuota 3800 kV -konetta on vielä aika vähän liikkeellä yksinään, kun se tuo tuotu myyntiin vain combon osana.

180
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 01.02.11 - klo: 20.20 »
Castlen SCT combo voisi olla myös hyvä vaihtoehto. Ei ole itsellä kokemusta, mutta lukemani ja speksien mukaan pitäisi kiidättää tätäkin autoa rivakasti, eikä todellakaan ole hinnalla pilattu.

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 84