Jees, nyt on sitten eilen kone ajettu sisään ja hieman päästy kokeilemaan auton toimintaakin. Kun paketin aukasin, niin vaikutelma kieltämättä oli hieman "muovinen". Ensimmäisenä kun paketissa silmiin osui alumiinisten iskareiden ja pukkien kuvat, jotka sitten osoittautuivatkin mainoksiksi, eli siis osiksi jotka voidaan hankkia erikseen. ;)
Noh ei muuta kuin auto paketista ulos, pattereita tms ohjaimeen ja vastariin, Sähköstarttiin akut latautumaan ja sen jälkeen sitten ulos ajamaan sisään. Lämpötila oli nollan kupeessa, joten moottoriin laitoin ympärille hieman suojaa että lämmöt pysyvät paremmin ylhäällä. Hehku kiinni, sähköstartti paikoilleen, napin painallus .. Lähti käyntiin heti ensi yrityksellä ilman ongelmia!
Neulat tarkistin tietysti tätä ennen ja laitoin 3 kierrosta auki ylä- ja tyhjäkäyntineuloja. Tyhjäkäyntiä saikin sitten availla aika reippaasti sisäänajon aikana, mutta kyllä ne säädöt löytyivät. Alaneulaan en juurikaan koskenut, pikkasen kiristin sisäänajon jälkeen, samoin myöskin pääneulaa tuosta avaamastani 3 kierroksesta. Paketissa manuaalin mukaan tehdas asetus oli 2 ½ kierrosta auki, mutta sisäänajossa ei ainakaan haittaa ole siitä jos hieman rikkaammalle laittaa. ;)
Sisäänajon aikana ei mitään ongelmia ollut. Kone ei sammunut kertaakaan eikä mitään muitakaan ongelmia ollut esim. käynnistymisen kanssa. Varsin luotettavalta peliltä siis tuntui tuo mukana tullut pata.
Kun kone oli ajettu sisään, niin sitten rauhallisesti muutama lenkki etupihalla ja tiellä. Auton ajettavuus oli ihmeellisen hyvä, vaikka renkaiden kuviointikaan ei pahemmin lupaillut pitoja Suomen pakkasille. Ajettavuus oli mielestäni todella hyvä, auto kääntyi hyvin ja oli kokoajan hallinnassa, paitsi tietenkin tilanteissa joissa sitten tarkoituksella haettiin pientä perän irroittamista sladissa. Sisäänajon aikana huomasin taka-aurauksen olevan hieman pielessä suoraan paketista otettaessa, joten sen säädin sisäänajon aikana kohdilleen kääntämällä sitä varten olevaa linkkiä. Sitten kun pääsin tuota lenkkiä jo hieman heittämään, niin vielä tietenkin ohjauksen trimmillä laitoin auton menemään suoraan. Muita säätöjä en sen pahemmin vielä kerennyt katsomaan. Pitää aurauskulmat jne katsella tarkemmin tässä jossain välissä kun kerkeää.
Yleisvaikutelma autosta siis on todella hyvä ja olen autoon enemmän kuin tyytyväinen. Nyt vain sitten pitää hieman alkaa etsimään autoon korvaavia osia, jotta tuosta muovisesta yleisvaikutelmasta pääsee eroon. Lähinnä tarkoitan nyt tuota harmaata muovia, joka tuntuu olevan sellaista materiaalia että napsahtaa kyllä poikki aika helpolla ("nikkomuovia"). Alumiiniset pukit iskareille ja alumiinisilla rungoilla varustetut iskarit ovat varmaan heti ensimmäisenä listalla hankittavina, mutta tietysti myöskin alumiinisen pohjalevyn alla olevat tukirakenteet, sekä etu- ja takapuskurit, jotka ovat tätä samaa materiaalisia siis, niin ovat uudistettavien listalla kun vain sopivia osia löytyy. Samoin myösin jostain muoviseoksesta / grafiitin oloisesta tehty pilli varmaankin vaihtunee nopeasti metalliseen, ettei tuppaa sulamaan kesällä kun lämmöt pääsevät nousemaan. :mrgreen:
Renkaista sen verran, että varmaankin nuo vakiorenkaat lähtevät jossain vaiheessa "lomalle", jonka jälkeen sitten pitää alkaa katsomaan hieman tarkemmin kuviointeja jne. Tässä vaiheessa kuitenkin puuhastelen noihin reiät ja tarkistan onko vanteessa jotain tukittavia koloja myöskin. Jos jollain on tiedossa mistä tähän löytyy viripalikoita tms, niin linkkejä tms saa toki laittaa näkyville. ;)