Tässä on muutamia asioita, mitä itselle tuli mieleen.
Oma ehdotus radoista:
1/8 savirata
ehkä 1/10 turffirata, jolla on mahdollista ajaa myös auttavasti 1/8 autoilla, edellyttää tietysti, että kuskeja riittäisi.
Aloittelijarata turffista. Tämä voisi olla pieni alue, joka on tarkoitettu aloittelijailtoihin ja joissa aloittelijat voivat ajaa rauhassa. Korokkeeksi riittäisi sellainen polven korkuinen alusta.
Radat:
- Saviradassa pitää olla hyvät kaadot välialueille, joista on toimiva vedenpoisto
- Välialueisiin pitäisi kehittää jotain toimivaa. Nykyinen turffi systeemi saattaisi toimia ihan hyvin, jos sen päälle ei valuisi savea.
- Kastelu järjestelmään voisi myös kehittää jotakin parempaa. Esim. maahan upotettu putki josta sitten keskemmältä rataa lähtisi letku. Silloin ei tarvitsisi vetää niin pitkää letkua perässä.
- Radat olisi hyvä tehdä kansainvälisten mittojen mukaan, jotta myöhemmin on mahdollisuus järjestää esim. EM kisoja halutessaan. Se tekee myös kansainvälisiin kisoihin treenaamisesta mielekästä.
- Reunaputkiin pitää keksiä jotakin paremmin toimivampaa isolla radalla, koska nykyiset putket eivät kestä kauhean hyvin.
Varikkotilat:
- Sähköt pitäisi tehdä kunnolla, jotta ne toimisivat ja olisivat turvalliset, sekä lailliset. Tämän hetkiset sähköt toimivat välillä ja välillä ei. Niiden laillisuus ja turvallisuus on myös vähän niin ja näin.
- Varikkotilan lattia olisi hyvä olla asvalttia tai betonia, mikä helpottaisi sen siivoamista ja tekisi siitä myös siistimmän näköisen.
- Varikko pitäisi olla toisesta päästä suljettava/avattava, jotta kuumalla kelillä sitä voidaan tuuletta ja kylmällä kelillä saadaan lämpö pysymään paremmin sisällä.
- Kaivuutöitä tehdessä kannatta tehdä ääni- ja nettijohtoja varten putkitukset maahan (esim. varikon ja korokkeen välille, jos ne ovat erilliset rakennukset). Se helpottaa niiden laittamista ja pidentää johtojen elinikää.
- Myös parkkipaikka olisi kiva saada asvaltille, mutta siihen ei taida rahat riittää. Se helpottaisi paljon tavaroiden kuljettamista autolta varikolle ja toisinpäin