Tuli tosta akun latauslämpötilasta mieleen itsellä vastaavan tyyppinen tapaus:
Kennoina Peak Racing GP 4300 Powerflo pötköön tehtynä, akkua latailtu/käytetty toista kesää, lähellä 100 latauskertaa, vaikea tarkkaan sanoa. Viimeiset viisi latauskertaa akku lämpeni ladatessa ja ajettaessa poikkeuksellisen paljon aiempaan verrattuna, menokin oli heikentynyt huomattavasti. Viimeisellä ajokerralla teki jo kipeetä käteen, kun nostin Stampedea "mahan" alta ja kannoin tallin pöydälle. Eikun koppaa pois ja pienoinen lämpimän pölyn ja muovin tuoksahdus pelmahti nenään....oli yhdestä kennosta muovikuori alkanut sulamaan. IR-mittari näytti hetken ihmettelyn jälkeen 129 astetta ja ihan celsius-asteita oli.
Kuva sanoo enemmän kuin....
Kenno on siis ihan vaan käsin taitettu umpeenjuotetusta pötköstä, ei kolvilla irroteltu, noi lämpöjäljet on ihan kennon aiheuttamia ajaessa.