Kirjoittaja Aihe: HPI Baja 5B  (Luettu 989700 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa arre_80

  • Tulokas
    • Profiili
HPI Baja 5B
« Vastaus #2070 : 25.12.10 - klo: 23.07 »
Onko Tornion suunnilla joku hyvä ajopaikka nyt talvella, vähän ahdasta pihalla!!!
Traxxas e-revo 2.0, Slash, Minirevo vxl x 2, Arrma Outcast, Hpi Baja 5b, Carson gasdevil

Poissa OklaMokla

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2071 : 27.12.10 - klo: 15.53 »
Bajalla on sitten hauska ajella, tulppa paloi pohjaan, nyt on uusi tulppa, joka on kuumempi.
Tuo kytkin on sitten ihan vapaana kaikelle hiekalle sun muulle shitille niin onko siihen saatavana jotain suoja systeemiä?
129otAd6tFm9YghjjSeMmb8QtdxHMvKdda

Poissa arre_80

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2072 : 27.12.10 - klo: 18.39 »
Onhan noita suojia myynnissä esim. DDM:llä(www.davesmotors.com), mut itellä ei kyll ollu mitään tarvetta semmoselle edellisessä autossa(uudessa oli paikallaan kun ostin).
Traxxas e-revo 2.0, Slash, Minirevo vxl x 2, Arrma Outcast, Hpi Baja 5b, Carson gasdevil

Poissa speedy_g

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2073 : 28.12.10 - klo: 11.36 »
Arre tuu takas etelään sieltä, vermoparkkikselle sudittelee =)

BTW onnistuin tuhoo sen samanpikku nippelin minkä sulla meni siinä kolarissa, muuta ei onneks mennyt.

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2074 : 28.12.10 - klo: 20.55 »
Tuo kytkin on sitten ihan vapaana kaikelle hiekalle sun muulle shitille niin onko siihen saatavana jotain suoja systeemiä?

Mulla on käytössä tuollainen:

http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.2437/.f

Sillä saa kohtuuhinnalla kytkimensä suojaan ja käypi vakio-osien sekaan. Mulla on aika pölyiset olosuhteet omalla radalla, tuo kyllä moninkertaistaa kytkimen ja kellon iän. Sitten jos raaskii laittaa toisen mokoman rahaa, niin onhan niitä umpikopallisia kellon pitimiä ja vaikka mitä hienoa, kun laittaa vaan yhä lisää rahaa kiinni. Itsellä jossain vaiheessa haaveissa Turtle Racingin kytkinsysteemit + vaihdelaatikko. Mutta tuolla pääsi hyvin alkuun.

-DIY
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2075 : 28.12.10 - klo: 21.20 »
Joo, mutta sitte on kytkimen kesto lyhyt... se kun perskeles tarvii jäähytystä mitä viritetympi kone ja mitä korkeammalta kytkin alkaa ottamaan kiinni :wink:
Tää on niitä fifti sixsti hommia.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa speedy_g

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2076 : 28.12.10 - klo: 22.00 »
Joo, mutta sitte on kytkimen kesto lyhyt... se kun perskeles tarvii jäähytystä mitä viritetympi kone ja mitä korkeammalta kytkin alkaa ottamaan kiinni :wink:
Tää on niitä fifti sixsti hommia.

Aivan mietin ite kanssa ihan samaa, kun latasin omaani Elconin V2 nelipalasen kytkimen. Mitä kaverin bajan Elcon V1 kytkintä katoin 15litran jälkee (ei suojattu), en kyllä vois sanoa että olisi ollut merkittävää kulumaa.

Noita vakiokytkin kyllä kuluu melkohaipakkaa noin muutenkin.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2077 : 28.12.10 - klo: 22.42 »
Joo, mulla on elcon v2 eikä oo suojattu, ei myöskään kulunu juurikaan 10L jälkeen. Mutta tolla mun T.S koneella se veti tossa syksyllä lapat tummaksi = hieman lämpes ja sitä kautta alko luistamaan. Pyhkäsin 3M karhunkielellä puhtaaksi ja taas pelittää hienosti.

Jotenka ite en uskalla ajatellakaan umpinaista suojausta.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa OklaMokla

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2078 : 29.12.10 - klo: 11.03 »
Katson mitä teen, nuo kilpikonnaracincin kytkinsysteemit houkuttelee.
Vakoilla ajalen vielä jonkunaikaa, pelottaa vaan, että meneekö sinne hiekkaa sisään! Mutta se nähään, ajan nyt ensiksi tämän poroksi.
129otAd6tFm9YghjjSeMmb8QtdxHMvKdda

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2079 : 29.12.10 - klo: 11.18 »
No voihan siihen yhen outwearssin uhrata suojapussiksi. Suojaa pölyltä ja kuitenki jäähytys toimii. Pientä virittelyä vaatii tietysti.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2080 : 29.12.10 - klo: 19.05 »
Joo, mutta sitte on kytkimen kesto lyhyt... se kun perskeles tarvii jäähytystä mitä viritetympi kone ja mitä korkeammalta kytkin alkaa ottamaan kiinni :wink:
Tää on niitä fifti sixsti hommia.

Joo, sullahan Habaku on siinä koneessa löylyä jokseenkin tuplasti sen mitä mulla  :wink:. Maltillisten tehojen lisäksi mulla on vakiokytkin vakiojousella sekä tiheät välitykset. Joten ei ole umpinainen kytkin lämmennyt, vaan ratkaiseva asia on ollut pöly/hiekka.

Kytkimestä vaihdelaatikkoon. Teillä pojat kun on kauheita tehoja käytössä, niin onko kukaan saanut kellotettua rajaa sille, missä vaiheessa muovinen orkkiskoppa pullahtaa? Munkin asetukset kyllä koppaa koettelee, mutta eivät vielä hylkää. Muovinen orkkisdiffikoppa meni päivitykseen hetikohta, kun paransin jarrua, mutta vaihdelaatikon koppa on vielä kestänyt, vaikka näkyy venyttelevän.

Entä sama kysymys vetonivelten orkkiskupit? Onko rajaa löytynyt?

Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa speedy_g

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2081 : 30.12.10 - klo: 10.02 »
Arre_80, on davesin raceportattu  kohtuu erää kone + VRC vaimentamaton putki kiinni ja käsittääkseni hyvin on muovikopat tähän mennessä kestäny. 

diffi/akseli kupit kestää kunhan vetäri ei pääse vääntymää. Noi orkkis "heavy duty drive shaftit", omasta mielestä kandee päivittää esm. Dark soulin vermeisiin. Kierot vetarit kuluttaa kohtuu tehokkaasti noihin kuppeihin "montut" ihan vakiovehkeissäkin. Tietty vetari kumit kun menee ja hiekkaa pääsee väliin prosessi nopeutuu siitä sitten. Kumisuojiakin on ainankin noihin Dark soulin vetareihin.

http://www.darksoulracing.com/DogBones.html

Mitä diffikoppaan tulee, niin meinasin itse päivittää kopan aluun vasta kun tarvii ottaa diffi auki.

Suosittelen kyllä kytkimen päivitystä, tulee ihan erilainen ajaa eikä tartte murehtia kytkimen kulumista, ainakaan samalla tavalla. 






« Viimeksi muokattu: 30.12.10 - klo: 11.06 kirjoittanut speedy_g »

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2082 : 30.12.10 - klo: 10.56 »
Ostin tuossa heikkona hetkenä Lauterbacherin vaimikäsenytoli nelipalaisen kytkimen.
Odotin että paketin mukana olisi tullut jokunlainen säätöohje jolla sais edes suuntaa siitä mille kierrosluvulle kytkimen toiminta asettuu kun noita säätöruuveja pyörittelee.

Noh, eipä tullut paketissa ohjetta, siispä kysyn teiltä joilla mahdollisesti kokemusta on, että tavoitteena on saada kytkin toimimaan kuten vakio (ottaa kiinni jo 6000rpm tai mahdollisesti alempaa) niin kutenmiten niitä säätöruuveja tulee pyörittää? Vai antaako olla vakioasetuksella.

Joo, joo tiedetään. Kaikki muut haluaa säätää kytkimen jonnekin 8000-10000rpm, mutta meillä tuo 5 vuotias poika haluaa ajaa autolla kanssa. Tuo Baja on hiukan turhan nopea nuorison käsiin ellei kaasua rajoita, josta taas seuraa, että jos kytkin ottaa vasta ylhäältä kiinni niin nuorison kaasunrajoituksilla se jää luistamaan = kytkin lämpenee ja palaa piloille.

Kiitos vastauksista etukäteen.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2083 : 30.12.10 - klo: 18.15 »
DIY-man. Mulla on ihan RTR bajan diffi ja on kestäny 3vuotta  :shocked: Tolla T.S:llä ei tosin kauheasti ole kuisattu mut asfaltilla olen kyllä silläkin ajanu.

Diffin ulostulot on myös vakiot, alkaa oleen kulumaa. Pyöränakselissa on vahvistus.

Ite tein jarruvipuun sellasen homman että otin jousen pois ja pistin bensaletkusta pätkän tilalle, sinne säätöpäähän.
Ja kaasunpalautusta tyhjäkäynnille paransin jousella. Eli jousen toinenpää siihen mustaan mötikkään mistä lähtee linkki kaasuvivulle ja toinenpää servonvipuun. Vetää paremmin kaasun tyhjäkäynnille.
Tahtoo sontabensa seos yms... tehä linkeistä nihkeitä, pari kertaa jääny kaasupäälle ja ....  :lol: Sillon ei kyllä naurattanu, kun ei oo kill switsiäkään.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa OklaMokla

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2084 : 30.12.10 - klo: 19.42 »
Vähä-älyisyyteni johdosta, minun täytyy täällä kysyä, mitä tarvitsen, että voin kasata parhaan mahdollisen TS moottorin?
DDM:stä saa jotain http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/sc.12/category.37329/.f
Sen pitäisi olla 30.5 cc.

Eli jos pistäisitte linkkiä niihin parhaisiin osiin mitä rahalla saa niin  :wink:
129otAd6tFm9YghjjSeMmb8QtdxHMvKdda

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2085 : 30.12.10 - klo: 21.25 »
Mistäpä sen tietää mikä on paras. Ite otin syksyllä 2-pulttisen lohkon kun 4-pulttista ei löytyny mistään... kohtuu hinnalla.

Eli nyt ottasin 4-pulttisen ja jos sä haluut 30,5cc niin osta se trevorin oma 30,5cc sylkky hässäkkä, tai ESP sitä en tiiä kumpi on parempi.


Tämä trevorin http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.7322/.f

Tai esp http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.7256/.f

Ja +2mm kampura hässäkkä kumpaankin
« Viimeksi muokattu: 30.12.10 - klo: 21.29 kirjoittanut Habaku »
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa OklaMokla

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2086 : 31.12.10 - klo: 10.42 »
Juu kiitos :) Pitkällä tulevaisuudessa voin omistaa ts reed moottorin :grin: Mun budjetilla se ei oo ihan mikään kahen kuukauden juttu.
Ostan sen simpsonin headkitin, on niin kaunis :)

Olen niin tietämätön, että täytyy vaivata, jostainhan täytyy aloittaa.
Eli siis jos haluan kasata ts moottorin tyhjästä, niin tarvitsen siihen kenties
Tämän http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.1310/.f
Sekä http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.7322/.f
Myös http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.1292/.f
Ja http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.5961/.f
Sitten myös alumiininen vetostartti ja vauhtipyörä.
Sanokaa mulle mikä jäi välistä?

129otAd6tFm9YghjjSeMmb8QtdxHMvKdda

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2087 : 31.12.10 - klo: 11.49 »
Pikasesti katsottuna tossa on kaikki tarvittava. En ihan varma ole, mut eikös kaasari kuulu moottoriin vaiko onko se eriasia näissä bensoissa?

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2088 : 31.12.10 - klo: 11.57 »
Joo, kaasari tarttee ostaa erikseen ja kytkin. Toki vanhat käy, mut kulutus tavaraa noi on. Siitä tulis hieno kone noilla osilla  :wink:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa OklaMokla

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2089 : 31.12.10 - klo: 13.44 »
Kiitos avusta.
Tulevaisuudessa luultavasti mulla on tollanen kone, mutta tällä budjetilla siihen mene aikaa.
Mikä olisi hyvä kaasari ja vauhtipyörä, sellainen joka olisi kevyt?
Vetostartin kuoreksi tulee tällänen http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.6951/.f. ja se "kahva" tulee olemaan tämä http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.4706/.f .
Kaunis motti tulossa, mutta sitä on turha odottaa pitkään aikaan.
Erityiset kiitokset habakulle joka on vastannut ryhmiin kysymyksiini.
« Viimeksi muokattu: 31.12.10 - klo: 13.47 kirjoittanut OklaMokla »
129otAd6tFm9YghjjSeMmb8QtdxHMvKdda

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2090 : 31.12.10 - klo: 13.58 »
Juu, sitä varten kai täällä pyörii, että voi avuksi olla  :wink: Vauhtipyörän kevennys "tehdastekosissa" syö hieman jäähdytys tehokkuutta. Kun se tehdään sorvaamalla niitä ripoja kapeammaksi. En lähtis tolle linjalle ainakaan näissä tehokkaissa koneissa.

Koti konstein voi tehdä erilailla, mut tarvis jollakin konstilla saada sitte tasapainotettua...ei alottelijoiden hommaa jos suoraan sanotaan.

Männän kevennyksellä saa saman vaikutuksen, ilman että menetetään jäähdytyksestä tehoa.

Eli suomeksi, kaasuun vastaavuus paranee, kiihtyvyys paranee ja max. kierroksia nappaa enemmän.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa OklaMokla

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2091 : 31.12.10 - klo: 14.11 »
Ok, tämän normimoottorin vauhtipyörä sopii varmaan hyvin siihenkin.

Mitä eroa on tällä http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.1292/.f
ja
tällä http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.1289/.f
Kumman hankin?

E: kallis setti 753.44€
« Viimeksi muokattu: 31.12.10 - klo: 14.19 kirjoittanut OklaMokla »
129otAd6tFm9YghjjSeMmb8QtdxHMvKdda

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2092 : 31.12.10 - klo: 14.23 »
Tolla kalliimmalla (täytetty) saadaan kampikammio ns. täydemmäksi. Tämähän taas nostaa tehoa kun kaasuilla on tilaa vähemmän kiertää koneessa. Teho pikkasen nousee tolla.

EDIT. Tuota täytettyä itse käytän ja sitä suosittelen jos haluat varmstaa tehon määrän  :wink:. Ja joo, mulla on normi vauhtis paikallaan.

EDIT2 Laskitkohan kaikki maholliset alvit yms... aattelin vaan kun/ jos laitat noi kaikki rojut mitä ilmotit, niin ei kyllä alvien kans toi summa riitä  955,- euroa alveineen ilman kaasaria ja kytkintä :shock:
« Viimeksi muokattu: 31.12.10 - klo: 14.56 kirjoittanut Habaku »
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa OklaMokla

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2093 : 31.12.10 - klo: 15.00 »
Juu, laskin vain kaikki rojut yhteen, en viittinyt laskea alvia mukaan enkä tullis yms, olisin saanut meinaa sydänkohtauksen.
129otAd6tFm9YghjjSeMmb8QtdxHMvKdda

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2094 : 31.12.10 - klo: 15.06 »
Juu, mutta tulee hieno kone  :tongue:
Syksyllä kyllä mietiskelin, et mun 1:1 auto on halvempi kun tää baja. Kytkinki maksaa enemmän kun tuohon mun jettaan  :p
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2095 : 31.12.10 - klo: 19.01 »
Mulla on ihan RTR bajan diffi ja on kestäny 3vuotta  :shocked: Tolla T.S:llä ei tosin kauheasti ole kuisattu mut asfaltilla olen kyllä silläkin ajanu.

Ite tein jarruvipuun sellasen homman että otin jousen pois ja pistin bensaletkusta pätkän tilalle, sinne säätöpäähän.
Ja kaasunpalautusta tyhjäkäynnille paransin jousella. Eli jousen toinenpää siihen mustaan mötikkään mistä lähtee linkki kaasuvivulle ja toinenpää servonvipuun. Vetää paremmin kaasun tyhjäkäynnille.
Tahtoo sontabensa seos yms... tehä linkeistä nihkeitä, pari kertaa jääny kaasupäälle ja ....  :lol: Sillon ei kyllä naurattanu, kun ei oo kill switsiäkään.

Jaa RTR diffi on kestänyt niin hyvin! Mutta onkos se siltikään muovinen, elikkä onko tarvinnut avata vaihteistoa ja katsoa mitä siellä on? Eikös uudemmissa RTR:ssä ole jo valmiina alumiininen diffikoppa. No voihan se olla niinkin, että sillä mun kopalla vain tuli tunnit täyteen, 4 vuotta, ensimmäisiä Bajoja, mitä tuli markkinoille.

Minä pistin koko jarru/kaasuvivuston uusiksi. Jarrulle lähtee servon vivulta oma tanko ja se on puolta lyhyemmässä momenttivarressa servon vivussa kuin kaasu. Kun eihän jarru tarvitse suurta liikematkaa vaan voimaa. Ja sinne jarrulevyn päähän laitoin huomattavasti jäykemmän jousen. Kaasun tangossa taas on rasvattu ja kumisuojattu messingistä sorvattu "joustinsyliteri". Eipä pölyt tms. vaikuta, mutta pitää muistaa päivittää rasvausta silloin tällöin.
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2096 : 01.01.11 - klo: 19.09 »
HEH. Hyvää uutta vuotta vaan kaikille.

Oma uusi vuosi ei ainakaan lähtenyt näin alkuunsa sujumaan niin kuin elokuvissa. Pihalla ihmettelin kun ei auto tahtonu käynnistyä muuten kuin nykimällä ihan hulluna. No heräs se sitten tulille, mutta tyhjäkäynti tuntu nousevan vaan koko ajosession ajan vaikka säätöihin en koskenu. Sammutin koneen ja vähän myöhemmin yritin saada uudelleen käymään, mutta ei heränny.

Ekaks tuli mieleen et sylinterin ja lohkon välissä on vuoto. Konetta purkaessa huomasin et koko sylinteri on alhaalta halki. Ei taitaa uusi vuosi alkaa koneremontilla.

Tarkastin koneen ja mäntä ei ole päässyt iskemään kanteen, kampiakselin ja männän laakerit on kunnossa ja väljää ei löytynyt mistään.

Mistäs moinen sylkyn halkeeminen voisi johtua, vai voiko olla syynä että konetta ei oikeen jaksanu ajaa kunnolla lämpöiseksi ennen kuin anto enemmän leipää?

Niin kone on 2 bolt CY ja 30,5ccm.

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2097 : 01.01.11 - klo: 21.17 »
Otan osaa  :sad: . Mutta toivotan kuitenkin hyvää uutta vuotta sullekin sekä kaikille muille!

En osaa tohon muuta sanoa, kuin että hanan antaminen vajaalämpöiselle koneelle ei minusta kuulosta potentiaaliselta syyltä tuollaiseen vaurioon. Kyllähan sitä lämpöshokkia tulee vaikka millä mitalla, kun lentää penkan yli katolleen hankeen ja höyry vaan nousee putkesta ja koneesta, eikä se siihen(kään) ole koskaan haljennut. Enemmänkin tuntuisi, että tuollaisessa olisi kyse jostakin laatuongelmasta. Ostitko Davelta? Jos ostit, niin hyvä, sieltä saa hyvin herkästi neuvoja sekä myöskin tulevat herkästi vastaan, jos asia vaikuttaa olevan taakuujuttuja.
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2098 : 01.01.11 - klo: 22.24 »
Juu, uutta vuotta multakin kaikille !

Eipä osaa sanoa, kuin että en minäkään usko tuohon liian kylmään koneeseen. Toki kaikki on mahollista... Eipä oo itelle kohalle tullu, emkä ole kuullu muiltakaan moista sattuneen.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa OklaMokla

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2099 : 02.01.11 - klo: 10.11 »
Hyvää uuttavuotta! Tulin miettineeksi, ja huomasin miten ns. aktiivisia bajan omistajat on. Meillä on bajafoorumit, bajaskunkworks suunnittelee hyviä osia yms. Eli bajan omistajista suurin osa ei ole sellaisia "istuu mökissä hiljaa" tyyppejä, mitä monen muun auton kanssa on, vaikka niitä olisi maailmassa enemmän mitä bajoja.
129otAd6tFm9YghjjSeMmb8QtdxHMvKdda