Kirjoittaja Aihe: Tamiya Ford F-350 High Lift  (Luettu 76540 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TommyW

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 25.09.06 - klo: 00.05 »
Rakas joulupukki: mikäli otat jo tähän aikaan vuodesta lahjatoiveita vastaan, saisitkos kääräistyä minulle tällaisen pakettiin: http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=58372  :wink: (Pistä mukaan vielä ne tarvittavat 42kpl kuulalaakereita...)

Onpahan Tamiya taas julkaissut melkoisen täsmäaseen meille ikileikkijöille... ...eihän tämä toki enää samanlainen malmikasa ole kuin Blazerit, Hiluxit, Bruiserit ja Mountaineerit napalukkoineen kaikkineen, mutta melkoisen "eroottinen" laite silti näin muovisempanakin...

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #1 : 25.09.06 - klo: 08.41 »
Tuo on kyllä todella hienon näköinen. Tollasella olis jo tyyliä möyriä.

mm. 3-vaihdetta, diffilukot jos haluaa käyttää, lehtijouset, 4 pyörä ohjaus mahdollisuus jne.

Täältä "vain" 360$ + sähköt. http://www.killerhobbies.com/Browse_Item_Details.asp/Item_ID/937273/categ_id/302/parent_ids/0,302/Name/Tamiya_Ford_F350_Hi-Lift_kit_-_TAM58372
Axial SCX 10 TR

Poissa TommyW

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #2 : 27.09.06 - klo: 14.17 »
Tässä näytteeksi yhden Tamiya-clubilaisen videopätkä (19MB):

http://www.tamiyaclubdata.com/movies/16/mQO4D5N66NJ.wmv

(kopioi linkki selaimen otsikko-riville, jos ei aukea suoraan)

On se vaan kaunista... :wink:

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #3 : 27.09.06 - klo: 14.32 »
Olishan hieno fiilistelyauto... :wink:
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa JVL

  • Veteraani
    • Profiili
    • kuvia omista vermeistä
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #4 : 27.09.06 - klo: 21.56 »
tere

guugeli löysi auton saksasta 449€ hintaisena +tietenkin postit.
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Poissa suiza

  • Jäsen
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #5 : 30.09.06 - klo: 14.29 »
tai suomesta  http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=747
Racing Factory -verkkokauppa - Tamiya Ford F-350 High-Lift
Hyper 10TT,Clod keppi,TLT-xrc ,club 10

Poissa RacingFactory

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #6 : 30.09.06 - klo: 14.44 »
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=18386

Varaa heti omasi, autot saapuvat vajaan 2 viikon kuluttua.

Kotimainen vaihtoehto :mrgreen:

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #7 : 30.09.06 - klo: 15.56 »
Jenkeissä F-350:ä myydään 250 eurolla (320USD) - Suomessa Rc-harrastus ei ole varsinaisesti tyhjätaskujen hommaa, tuplahinta ja heikompi ostovoima on huono yhtälö.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #8 : 30.09.06 - klo: 16.18 »
Lainaus käyttäjältä: "RacingFactory"
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=18386

Varaa heti omasi, autot saapuvat vajaan 2 viikon kuluttua.

Kotimainen vaihtoehto :mrgreen:


Hienoa Mikke!

Poissa nihel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #9 : 30.09.06 - klo: 16.26 »
Lainaus
Jenkeissä F-350:ä myydään 250 eurolla (320USD) - Suomessa Rc-harrastus ei ole varsinaisesti tyhjätaskujen hommaa, tuplahinta ja heikompi ostovoima on huono yhtälö.


Nyt en malta olla kommentoimatta :wink:

Auto jenkeissä 250€, rahti min. 80€ ( tää auto ei mahdu kirjekuoreen), kuulalaakerit 30-40€ tekee jo yhteensä 370€.

Sitten tämän kokoinen paketti jää tulliin.
Loppusumma 370€ +alv 22% tekee 450€.

Tähän verrattuna suomi-auto on edelleen ihan kohtuu hinnalla :mrgreen:
Tamiya TRF416|www.racingfactory.fi|HARM SX3 WC Edition|UltimateRacing|Muchmore

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #10 : 30.09.06 - klo: 16.42 »
Juu se on harmi ettei näitä valmisteta Suomessa...  :) Miksköhän ei????
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #11 : 30.09.06 - klo: 20.40 »
Lainaus käyttäjältä: "nihel"
Lainaus
Jenkeissä F-350:ä myydään 250 eurolla (320USD) - Suomessa Rc-harrastus ei ole varsinaisesti tyhjätaskujen hommaa, tuplahinta ja heikompi ostovoima on huono yhtälö.


Nyt en malta olla kommentoimatta :wink:

Auto jenkeissä 250€, rahti min. 80€ ( tää auto ei mahdu kirjekuoreen), kuulalaakerit 30-40€ tekee jo yhteensä 370€.

Sitten tämän kokoinen paketti jää tulliin.
Loppusumma 370€ +alv 22% tekee 450€.

Tähän verrattuna suomi-auto on edelleen ihan kohtuu hinnalla :mrgreen:


Näin laskettuna toki - tarkoitin kuitenkin sitä, että käytännössä ei kuitenkaan tunnu lainkaan kohtuulliselta, jos Yhdysvalloissa asuva rc-harrastaja voi kantaa lhs:stä kaksi autoa samalla rahalla kuin suomalainen yhden.

Ymmärtääkseni jenkeissä ei myöskään ole Tamiyan tuotantolinjaa, joten molemmat kauppiaat joutuvat tilaamaan pakettinsa pieneiltä keltaisilta ihmisiltä. Hintaero siis syntynee erilaisesta verotuksesta ja eri suuruisista katteista, joista jälkimmäinen taitaa olla kytköksissä myynnin volyymiin.

Niin tai näin, ameriikan vastiineeni hakee kaupasta auton ja minä jään haaveilemaan katkerana.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa Tomas

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #12 : 30.09.06 - klo: 22.15 »
Todella nopeaa ja hyvää palvelua RacingFactorilta, soitin Mikelle aamupäivällä ja tiedustelin jos saisi niitä hommattua, nyt jo myynissä verkkokaupassa!!!  :D

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #13 : 01.10.06 - klo: 10.47 »
Lainaus käyttäjältä: "ClodZ"
Ymmärtääkseni jenkeissä ei myöskään ole Tamiyan tuotantolinjaa, joten molemmat kauppiaat joutuvat tilaamaan pakettinsa pieneiltä keltaisilta ihmisiltä. Hintaero siis syntynee erilaisesta verotuksesta ja eri suuruisista katteista, joista jälkimmäinen taitaa olla kytköksissä myynnin volyymiin.


Amerikassa on huomattavan paljon enemmän harrastajia ja sitä myötä liikkeiden tilauserät ovat selvästi suuremmat, jolloin tehdasalennuksetkin ovat selvästi suurempia. Tullimaksut, verot, kuljetuskustannukset jne. vaikuttaa myös. Amerikassahan (tai noh ehkä pikemminkin U.S.A:ssa) ei osavaltioiden välillä taida tullimaksuja olla. En tiedä sitten, että kuinka suuri ero niistä prosentuaalisesti tuotteen hintaan tulee.
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #14 : 02.10.06 - klo: 12.58 »
Olis kyllä kerrassaan hieno peli. Tekis vähän jopa mieli.
Mitähän olis, mitä vois myydä pois, jotta rahoitus onnistuisi. Hmmm..
allekiroitus

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
Voorti
« Vastaus #15 : 19.10.06 - klo: 21.21 »
Onko moni päässyt kokeilemaan Fordin ajo-ominaisuuksia?

Poissa RacingFactory

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #16 : 20.10.06 - klo: 00.07 »
Vai odottaako kaikki laakereita :oops:

Poissa geswas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #17 : 20.10.06 - klo: 02.25 »
Laakereita odotellessa, kori on kyllä jo valmis. Jos viikonloppuna pääsis kasaamaan...  :)
-Pate-

Poissa Tomas

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #18 : 20.10.06 - klo: 08.25 »
Emme ole pelkästään levänneet laakereilla (heh heh). Iskarit on kasattu ja kori pohjamaalattu.

Poissa geswas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #19 : 22.10.06 - klo: 19.51 »
Eilen illalla sain liftin vihdoin kasaan ja akullinen on nyt ajettu. Aika hauska härveli, ainakin XC alustaan verrattuna täysin erillainen ajaa. Paino tekee autosta raskaamman ja rauhallisemman ja käytös on paljon aidompaa. Vaihteet toimii hyvin ja 2 riittää joka paikkaan mut 1 on kuningas rock grawlingiin. Joustoja pitää saada lisää vaikka en laittanut kun yhdet lehdet alusta on aika kankea. Traction barin laitoin jo taka akselille ja eteen täytyy
vielä laittaa koska lehdet  tuppaa ruveta vääntymään tiukassa paikassa ja auto alkaa telkkimään. Vinssi täytyy vielä virittää paikalleen joka vaatii uuden etupalkin tekemisen.  Korotus ja isommat renkaatkaan ei olisi myöskään  pahitteeksi ja ja...  :lol:  Taitaa sama kierre alkaa kun oikeessakin offihärvelissä!  :wink:
-Pate-

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #20 : 22.10.06 - klo: 22.48 »
Ai kun sais ajotilannekuvii tai videoo !  :)
riittääkö muuten 1 kanava,1servo  kaikkien vaihdeasioiden etäkäyttöön?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #21 : 22.10.06 - klo: 23.33 »
Lainaus käyttäjältä: "4wdkanootti"
Ai kun sais ajotilannekuvii tai videoo !  :)
riittääkö muuten 1 kanava,1servo  kaikkien vaihdeasioiden etäkäyttöön?


Yhdellä servolla hoituu vaihteisto

Poissa geswas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #22 : 23.10.06 - klo: 19.27 »
Tänää tuli sitten koeponnistettua liftiä vähän reilummin. Missään ultimate kivikossa sillä ei kyllä vakio kunnossa tarvii ajella. Auto on koko ajn jonkun kiven päällä joko akseleistaan tai pohjapanssarin päällä killumassa. Kovin kallellaankaan ei kannata näköjään ajella, kaks kertaa katon kautta kivikkoon kyljelleen koko 3kg komeus ja maalit ketullaan monesta paikasta.  :evil:  Kallio nousuissa on kyllä pitoa aika uskomattomasti varmaan painon ansiosta. Sitten löysin paratiisimaisen mutapaikan puol kuivuneesta rannasta ja siellä vierähtikin oikeen pari tuntia. Pieneen rengaskokoon ja painoon verrattuna menee kyllä uskomattoman hyvin mudassa vaikka olisi akseleita myöten upoksissa. :shock:  Ja XC:ssä ilmennyt puutuminen mutaleikeissä on mennyttä aikaa. Potku riittää 2 vaihteellakin porskuttamaan
täysrähinällä mutalentäen! Akku (Nosram 4000) kestää näköjään tolkutoman kauan, 2,5 tuntia ajoin tänään eikä mitään merkkkejä loppumisesta.
-Pate-

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
Highlift
« Vastaus #23 : 15.11.06 - klo: 17.02 »
Aika hiljaista ollut tässä topikissa..  :|
geswas, joko vinssi paikoillaan? omaa Fordia korotin 1/2" ja tilasin 2.2 Moab's kumit. Mootori vaihtuu hiilettömään ja lipolla ajoaikaa

Poissa geswas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #24 : 18.11.06 - klo: 14.08 »
Juu hiljaista on ollut. Eikö muita lifti harrastajia ole palstalla?  :|  Vinssi on ollut paikallaan jo pitemmän aikaa. Hyvin toimii, laitoin lavalle vinssin "päävirtakatkaisijan" ettei vahingossa tule vinssailtua. Naruksi pitää varmaan  laittaa karhunlankaa. Siima ei näytä kestävän vaikka pitäs kestää 8,1kg! Korotin koria 15mm ja alla pyörii nyt HPI:n 2.2 Yokohama Geolanderit ja Split 5 vanteet. Nyt pystyy jatkamaan offailua talvellakin kun kantaa nuo isommat pyörät hyvin umpihangessakin. Ois kiva nähdä kuvia muitten lifteistä, ketkä niitä nyt sitten tilaskin. Tuolta löytyy kuvia mun vekottimesta, tosin vakiokuntoisena.

http://petrisimolin.com/ThePalsta/pop_profile.asp?mode=display&id=3355
-Pate-

Poissa at

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/aazee/
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #25 : 18.11.06 - klo: 14.37 »
Kokeileppas Fireline-siimaa siihen vinssiin, kyllä kestää..

http://www.healfishing.com/kauppa/products.php?g1=9e57ab&g2=d2a0f1

Poissa geswas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #26 : 18.11.06 - klo: 15.50 »
Juu kyllähän sellasta siimaa löytyy mikä kestää vaikka 20kg mutta ku ei oo tuo siima oikee hyvä muutenkaan ku tuppaa joustamaan niin paljon... Hyvä karhunlanka kestää kyllä tarpeeks, eikä venykkään niin paljoo.
-Pate-

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #27 : 25.11.06 - klo: 17.37 »
Lainaus käyttäjältä: "geswas"
Juu kyllähän sellasta siimaa löytyy mikä kestää vaikka 20kg mutta ku ei oo tuo siima oikee hyvä muutenkaan ku tuppaa joustamaan niin paljon... Hyvä karhunlanka kestää kyllä tarpeeks, eikä venykkään niin paljoo.
Itseasiassa Fireline on kuitusiimaa, joka ei juurikaan veny.

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #28 : 27.11.06 - klo: 21.14 »
Muutama kuva Lifistä



Poissa AssoPoika

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi
Tamiya Ford F-350 High Lift
« Vastaus #29 : 28.11.06 - klo: 21.43 »
Kyllähä se komia on.  :wink: