No juu, ei kai niihin koneisiin turhaan niitä kampiakseleita ole vaihdettu... Kysyn vaan??
Jospa minäkin nyt kysyn vaan...
Eli ketkä ovat moottoriinsa vaihtaneet KAMPIAKSELIN???????
Kiertokankia on tottakai vaihdettu, koska jokaiseen moottoriin pitää kiertokanki ennemmin tai myöhemmin vaihtaa.
Ossissa tuokaan ei ole yhtään sen nopeammin tapahtuvaa kuin missään muussakaan koneessa.
Ossin sylkky/putki kestää niin kauan että sen elinaikana kerkeää kerran kiertokangen vaihtaa... Tai sitten mikäli on ollut priima tikissä eikä koskaan piikillä, voi olla että kestää koko koneen iän.
Tärkeintä on kuitenkin muistaa että etulaakeri kannattaa pitää aina hyvässä kunnossa.
Itse vaihtelen kohtalaisen tiheeseen tahtiin.
Pienikin välys etulaakerissa saa aikaan kampuran värinän joka taas tietysti syö kiertokankea ja takalaakeria.
Eli senkus vaihtelee sitä etulaakeria vaikka 1-2 gallonan välein niin moottori on varmasti erittäin pitkäikäinen ja varmatoiminen.
Omalla V-Specilläni olen ajanut jo reilu 10 kilpailua + treenit päälle...
Nyt se tosin on jo niin väljä että saa siirtyä uuden moottorin tieltä. (tietysti uusi spekki)
Ilmeisemmin tulen vaihtamaan uuteen koneeseen etulaakerin lähemmäs 4 kertaa koneen elinikänä jotta saan jälleen luotettavan ja loistavan moottorin.