Kirjoittaja Aihe: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI RAKENTELIJA, LUE ENSIN KOKO KETJU LÄPI!!)  (Luettu 1826900 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ÄIJÄ93

  • Veteraani
    • Profiili
siis möyrintämoottorissa pitäisi riittää vääntöä. ylärajaahan ei ole  ja voihan se olla harjatonkin mutta yleensä tuppaavat maksamaan jo aika paljon settinä.
Jos lähtisin toteuttamaan tuota piilossa olevaa raktoriani niin getriebe doktorilta tilaisin akselit eteen ja taakke ja 4:1 välityksinsen planeettavaihteisen moottorin jonka kaveriksi voisis laittaa sitten normaalin noparin. k-raudasta alumiini profiilirunkoa taikka sitten paikal. peltifirmalta isompaa teräs / rauta levyä ja siitä runkoa kasaan
kun ite nysvää saa just semmosen ku sattuu tulemaan
rc työkoneita jo vuodesta 2009 lähtien  Team lilium drifters: 61 impala drifter

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Suunnitelin ettei eteen tule vetoa eikä renkaat ole toisiinsa yhteydessä. Myös eteen jousilla toteutetun jousituksen ja taakse lukkoperä ilman joustoa. Mutta pitää alkaa tutkailemaan tota saksanmaan tarjontaa, vaikkakin tähän asti olen ollut suht hukassa.   :huh: Mutta aikaa on kyllä suunnitella ennekuin koipi paranee. Ja jos keksin ovelan tavan tehdä taaksekin jousitus niin tokihan sen toteutan.
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa ÄIJÄ93

  • Veteraani
    • Profiili
empä tiiä tarviiko ratkori jousia niissähän on edessä keinuakseli takaakseli kiinni rungossa meinasitko bruderista alottaa veistelyn?
kun ite nysvää saa just semmosen ku sattuu tulemaan
rc työkoneita jo vuodesta 2009 lähtien  Team lilium drifters: 61 impala drifter

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Alusta asti. Sunnittelussa oon suht hyvä, toteuttamiseen löytyy intoa ja vaikeimpiin kohtiin tuttavapiiristä ammattilaisia. Keinuakseli? Eli siis eturenkaat akselissa oka on vaan keskeltä kiinni.
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa ÄIJÄ93

  • Veteraani
    • Profiili
kyllä niin ne on kiinnitetty.
pitäsköhän tuolta joulupukilta toivoa uutta projekti aihiota :evil:
kun ite nysvää saa just semmosen ku sattuu tulemaan
rc työkoneita jo vuodesta 2009 lähtien  Team lilium drifters: 61 impala drifter

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Minusta se on kannattavaa. Mäkin tekisin niin mutta sitten ei jäis varaa radioon. Muutes tuolta saksasta tilaaminen, miten se käytännössä käy?
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa ÄIJÄ93

  • Veteraani
    • Profiili
Itse hankkisin aihion ensiksi ja sitten vasta radion. voithan laittaa sen tf-5 ohjaimen siihen niin pääset ainakin ajelemaan sillä sitten  :wink:
kun ite nysvää saa just semmosen ku sattuu tulemaan
rc työkoneita jo vuodesta 2009 lähtien  Team lilium drifters: 61 impala drifter

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Kanavien puute... Onhan mulla lennokkiharrastuksen takia 4ch radio mutta siinä häiritsee kiteet. Ilmeisesti lennuradioilla näitä ajetaan?
E:Ja luulisi olevan helpompi laittaa sinne kaikki tarvittava kun rakentaa alusta asti, vai?
« Viimeksi muokattu: 18.11.11 - klo: 10.27 kirjoittanut HELIUM »
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Täällä tuntus olevan eniten tietoa noista heti koneen perään laitettavista alennusvaihteista.
Onko missään näkynyt kovien tehojen sietosia malleja, mieluiten kuulalaakereilla?
Tai edes voiteluaineen lisäyspisteellä ja tiivisteillä?
Ajatus pyörii HK brushless halpiskoneitten pistämisessä tommosen eteen. Kun kuljetettavaa alkaa olla liki 300 kiloa, ni ei enää viittis ostaa yhtään kestovoidelluin liukulaakerein olevaa mallia. Pari kokeilua on nyt hyytynyt 5mm akselisen koneen sovittamisessa, loput elinkaaren loppumiseen jo sovittelussa.
Niinkuin painoista voi lukea, tuote ei ole ainoastaan radioteitse etäkäyttämalli. Ei kuitenkaan ihmislastissa.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa MitsuEvo

  • Veteraani
    • Profiili
Ei ole ainakaan mulle vielä tullu vastaan semmosia missä olis voiteluaineen lisäyspistettä, mutta kuulalaakeroituja alennusvaihteita teräsrattailla löytyy, esim. täältä: http://www.lemo-solar.de/shop/getriebe_06-1_38-3.php?p=22 Voimankestosta en osaa sanoa, mutta luulisi ainakin jotakin kestävän kun rattaat ja kuoret on terästä.


Poissa ÄIJÄ93

  • Veteraani
    • Profiili
ilotulittaja2011: se pitää 90% ite kasata :grin:

piru kun minun kardaanin joku on kadottannu ei pääse manilla ajamaan  :undecided:
dear santa: toinen veävä takaakseli olis poikaa. mites jos tekis sillälailla että etummaiseen löis lukkoa ja takimmaisen jättäs diffin varaan. tietysti olisihan se kiva jos sen saisis tehtyä kitkalliseksi malliksi. :tongue:
kun ite nysvää saa just semmosen ku sattuu tulemaan
rc työkoneita jo vuodesta 2009 lähtien  Team lilium drifters: 61 impala drifter

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Miksei suoraan molempiin lukkoa?
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa MitsuEvo

  • Veteraani
    • Profiili
Kääntyminen heikentyy aika paljon jos molempiin laittaa lukot.

Poissa ÄIJÄ93

  • Veteraani
    • Profiili
ja renkaat kuluisi vähemmän  :laugh:
mutta joo voisi lähteä ettiskelemään sitä jos vaikka sais auton ajoonkin. voisi taas asentaa auran eteen kun lunta tulee kuitenkin kohta. yritän valostella sen kopin tänään  :roll:
kun ite nysvää saa just semmosen ku sattuu tulemaan
rc työkoneita jo vuodesta 2009 lähtien  Team lilium drifters: 61 impala drifter

ilotulittaja2011: se pitää 90% ite kasata :grin:

piru kun minun kardaanin joku on kadottannu ei pääse manilla ajamaan  :undecided:
dear santa: toinen veävä takaakseli olis poikaa. mites jos tekis sillälailla että etummaiseen löis lukkoa ja takimmaisen jättäs diffin varaan. tietysti olisihan se kiva jos sen saisis tehtyä kitkalliseksi malliksi. :tongue:
eli mitä pitää ite kasata?

Poissa maqqaRa

  • Jäsen
    • Profiili
Lainaus käyttäjältä: ilotulittaja
eli mitä pitää ite kasata?
RTR-auto on yleensä 95 % valmiiksi kasattu, tuo taas on 90 % kasaamaton. Käytännössä siis kasaat koko laitteen itse.
MAN TG 410 A 6x6, Savage Flux (X)XL ja lentäviä

Poissa N-a-l-l-e

  • Tulokas
    • Profiili
Vollen telinnosto tottelee nyt radiota. Käytin tuota alkuperäistä rungon kylkeen tulevaa ohjausvipua servon ja
akselin välissä. Laitoin myös ketjun servon ja vivun väliin ketjun jotta akseli pääsee joustamaan telin ollessa alhaalla.






plussat sulle mies :D...ite en olis välttämättä tommosta keksiny :D :D

Poissa N-a-l-l-e

  • Tulokas
    • Profiili
olen miettinyt tommosta kappaletavaranosturia...koukkulava autoon...:D:D on niitäkin youtubes nähty :D...ja siihen kun vielä sais asennettua ton kasetti järjestelmän ni a`vot sit sen vois jos värittää suomen väreihin :D...ja joku 4-5 aikselinen alusta :D...

Poissa vx550w

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Moro.

Olen seuraillut näitä teidän ajoneuvojen edistystä 50s asti, niin nyt olen miettinyt, että onko kellään kokemusta tälläisestä pelistä? http://www.wonderlandmodels.com/products/carson-rc-unimog-rtr-24ghz/ 

Katselin youtubesta videoita ja lueskellut ton tietoja, niin sanokaa suoraan kannattaako ostaa vaiko ei? Eli tarkoitus olisi tehdä tähän aura ja muita tien hoitolaitteita, eli tarvitsisin tietoa jaksaako tuo työntää mitään.

Joitain kauppoja olen katsellut, mutta hinnaksi euroissa tämä olisi sen 200€ + postit.

Poissa ÄIJÄ93

  • Veteraani
    • Profiili
periaatteessa kaikella voi työntää lunta (nikoilla ei)
Paino on iso apu ja neliveto ja se että skaalassa työnnetään lunta eikä missään 10 cm paksusessa nollakelin lumessa.
Itellä on tuo 6x2 kuormuri jaksanu mennä talvella ihan hyvin ja jaksaa 3-5 cm pakkaslunta työntää. Tarvii aina lumikökköjä perälavalle, että saa enempi pitoa.  :laugh:

Renkaan kuviointi vaikuttaa mulla on katu renkaat tuossa ja aika heikosti menee sitten pahemmissa paikoissa. :angry:
sanoisin että tuo kyllä menee lumessakin ja työntääkin sitä jos ei niin karkeemmat tassut alle tai vaikka ketjut ja parit painot runkoon  :wink:
kun ite nysvää saa just semmosen ku sattuu tulemaan
rc työkoneita jo vuodesta 2009 lähtien  Team lilium drifters: 61 impala drifter

Poissa vx550w

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Niin arvelinkin, että painoa tarvitsee jokusen verran. Jospa ton pistäisi tilaukseen ja katsoo mitä tulee. Jos tämä ei taho olla mieluisa, niin ostetaan uusia osia ja katsotaan mitä saa aikaan. Ja tuo lumiketjut on hyvä idea.  Kiitos nopeasta vastauksesta. =)

Poissa vx550w

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili

Vollen telinnosto tottelee nyt radiota. Käytin tuota alkuperäistä rungon kylkeen tulevaa ohjausvipua servon ja
akselin välissä. Laitoin myös ketjun servon ja vivun väliin ketjun jotta akseli pääsee joustamaan telin ollessa alhaalla.







Onko tuossa jokin lukitus, joka pitää akselin alhaalla? Ajattelin, että onko tämä koristeeksi tehty vai onko tarkoitus tuoda kantavuutta lisää.

Poissa ÄIJÄ93

  • Veteraani
    • Profiili
ei ole vaan silloin se joustaa kuten teli akseli ylhäällä pitämiseen tarvitaan lukitusmekanismi  :laugh:
kun ite nysvää saa just semmosen ku sattuu tulemaan
rc työkoneita jo vuodesta 2009 lähtien  Team lilium drifters: 61 impala drifter

Poissa vx550w

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Okei. Tulipahan tämäkin selville. =)

Poissa vx550w

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
En tiedä pystyttekö edes ennustelemaan tämän auton virran kulutusta, mutta kuinka kauan tämän auton akku kestää ajossa? 9.6v 750mAh  Mietiskelin, että pitäisikö samantie ostaa toinenkin aukku ja pikalaturi.

http://www.wonderlandmodels.com/products/carson-rc-unimog-rtr-24ghz/     :azn:
« Viimeksi muokattu: 01.12.11 - klo: 22.07 kirjoittanut vx550w »

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
750mahia? En usko että kauaa kestää. Onhan noi touringautot eri asia mutta 3330(tj.) mahia kuluu jo alle vartissa.
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa ÄIJÄ93

  • Veteraani
    • Profiili
3300 mahisella nimhillä olen ajanut puolisen tuntia.
kannatan isompaa akkua. ei vara venettä kaada kuin sanontakin käy  :roll:
kun ite nysvää saa just semmosen ku sattuu tulemaan
rc työkoneita jo vuodesta 2009 lähtien  Team lilium drifters: 61 impala drifter

Poissa vx550w

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Okei. Ainut ongelma on, että ei taho löytyä 9.1v akkuja pelkästään 7.2 onko sillä paljoa väliä jos laittaa 7.2v 4100 mAh akun. Vai pitääkö moottorivaihtaa pienempää?

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Ajatko sä samalla akulla rekkaa ja tf-5:ttä? Riittääkö ku on vaan 7,2V? Vai onko joku eri akku?
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr