eli siis 2s ja 3s on ilmeisesti lipoja.
Joo, Lipot tulee eri kennoisina, yksi kenno on aina 3,7 volttia. Niitä laitetaan sarjaan. yleisin on 2S (2 sarjasssa) = 7,4 volttia. 3S on myös käytetty 3* 3,7volttia = 11,1 volttia. 4S, 5S ja isommat ovat harvinaisempia.
Eli kun noita lisää, niin moottori saa enemmän voltteja = enemmän kierroksia (moottoreissa KV luku, eli kierrosta / voltti).
Tämä yksin ei tietysti riitä, vaan nopeudensäätimen tulee kestää ko. volttimäärä ja pystyä syöttämään moottorille ne voltit (ja ampppeerit jotaka voi laskea akun mAh ja C luvusta). Myös moottorin pitää kestää ko. teho.
Valitaan moottori jossa riittää kiertoa ja potkua, otetaan siihen nopeudensäädin joka jaksa syöttää moottorille tarpeeksi voltteja ja ampeereja = tehoa. Ja sitten akku josta riittää ampeereja (mAh) ja voltteja.