Kirjoittaja Aihe: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally  (Luettu 1056953 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa newbie78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3300 : 02.09.14 - klo: 09.05 »
Kertokaapas pikku-Traxxasien voimansiirron asiantuntijat, mikä osa tuolla ensimmäisenä rupeaa ääntä pitämään? Jarruttaessa / pakittaessa auto rutisee aika kurjasti ikäänkuin jokin ratas löisi yli.  :shocked: Sekä etu- että takadiffit shimmattu ja öljyt laitettu sisään. Muovinen keskikardaani vaihdettu teräksiseen.
Traxxas 1/16 E-Revo VXL Brushless // AquaCraft SuperVee 27 Brushless // Megatech Nirvana II // Walkera 4#3B Brushless // E-Sky Honey-Bee King 2

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3301 : 02.09.14 - klo: 11.19 »
En nyt halunnut mitenkään yleistää tota että ne kaikki aina vuotais mutta ainakin mulla oli niin. Kannattaa sun eka kokeilla laittaa niihin jäykemmät jouset ja paksummat öljyt.
s.heinosella oli sen kääpiö revossa jotkut alumiiniset iskarit ja sano että ne toimis.
Eiköhän se kohta kerro mitkä ja kuinka hyvät  :grin:

Täältä tullaan.. :grin: Eli itsellä siis Golden Horizonsin alumiini iskarit tai oikeestaan vain pelkät pöntöt: http://www.ghhobby.com/proddetail.php?prod=5118 Hyvät nuo on olleet, tosin yhdessä oli tuo korkki niin tiukka jo heti uutena että joutu vähän viilaa. Ei siis ole GH racingill laadunvalvonta ihan kohallaa :wink: Jousina Traxxas nickel finish: http://www.amain.com/Traxxas-GTR-Nickel-Finish-Shock-Spring-Set-2925-Rate-Blue-2/p225338 tolla setillä ei ole enään vuotanut. Ajatuksena oli myös vaihtaa iskarin tangot TiN tangoiksi mutta mitäpä niitä vaihtamaan kun orkkikset vielä ihan suorat ja naarmuttomat :wink:

Noista akuista niin itsellä on ollut Turnigyn 2200mah akku joka menee aika niukasti mutta ilman vaseliinia koteloon. Tosin tuo on 2s. 3s akkua saa ainakin 1600mah koossa...
Mitkäs öljyt sulla sit on?

En nyt tarkkaan muista mutta kuitenkin väliltä 50-65 wt.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa newbie78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3302 : 04.09.14 - klo: 23.07 »
Pihassa hyppelyä:
http://youtu.be/H2BjiSM3kT8

Pihassa hyppelyä 2:
http://youtu.be/5erpioWdXfg

Pihabashingia:
http://youtu.be/cGG8e-k1yMY

Metsäbashingia aka kalliolla kikkailua:
http://youtu.be/Mx7WbzmdfaI
« Viimeksi muokattu: 16.09.14 - klo: 00.08 kirjoittanut newbie78 »
Traxxas 1/16 E-Revo VXL Brushless // AquaCraft SuperVee 27 Brushless // Megatech Nirvana II // Walkera 4#3B Brushless // E-Sky Honey-Bee King 2

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3303 : 04.09.14 - klo: 23.50 »
Kertokaapas pikku-Traxxasien voimansiirron asiantuntijat, mikä osa tuolla ensimmäisenä rupeaa ääntä pitämään? Jarruttaessa / pakittaessa auto rutisee aika kurjasti ikäänkuin jokin ratas löisi yli.  :shocked: Sekä etu- että takadiffit shimmattu ja öljyt laitettu sisään. Muovinen keskikardaani vaihdettu teräksiseen.

Kovaa ajoa vaan :evil: mitään ei ole enään tehtävissä jos jo kerran rutisee. Veikkasin että etu diffi menossa jos vain jarruttaessa ja pakittaessa rutisee..
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa newbie78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3304 : 05.09.14 - klo: 19.14 »
Lainaus

Kovaa ajoa vaan :evil: mitään ei ole enään tehtävissä jos jo kerran rutisee. Veikkasin että etu diffi menossa jos vain jarruttaessa ja pakittaessa rutisee..

Jep, loppuun asti annan mennä armotta.  :wink: Mutta kiitos vinkistä, täytyypä purkaa kärryä ja katsella. Jännä, jos tuo on ruvennut hajoamaan, sillä siellä on shimmit ja uudet öljytkin sisällä.

EDIT: @s.heinonen: Osuit napakymppiin, kiitokset. Etupään diffirinkulasta olivat hampaat menneet. Uudet osat vaihdettu, diffi shimmattu ja auto toimii taas.
« Viimeksi muokattu: 15.09.14 - klo: 22.48 kirjoittanut newbie78 »
Traxxas 1/16 E-Revo VXL Brushless // AquaCraft SuperVee 27 Brushless // Megatech Nirvana II // Walkera 4#3B Brushless // E-Sky Honey-Bee King 2

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3305 : 16.09.14 - klo: 20.13 »
Pientä päivitystä...
Ennen:

Jälkeen:


Ensin ihmettelin että mikä hemmetti tuo pikku osa on ja mihin se tulee?


Asia kuitenkin selvisi aika nopeasti, sehän on tuo osa joka estää sen ettei nuo tukivarsien pinnit karkaa edestä. Mutta miksei näitä lovia ole voitu tehdä panssariin niinkuin muovisessa? Ja on tuossa alumiinisessa kans nuo taka pinnien pitimet panssarissa itsessään mutta sitten noihin etummaisten pinnien pitämiseen on tehty erillinen osa, kummallista :wink:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa newbie78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3306 : 16.09.14 - klo: 23.06 »
Montako grammaa tuli alumiiniosasta lisäpainoa?  :wink: Nuo muoviosat(kin) ovat kyllä kovilla, mutta ihmeen kestävä auto tämä kaiken kaikkiaan on..

Pihabashingia, -hyppelyä ja keulintaa 3S-lipolla
http://youtu.be/Lysy2Yq1cks?list=UUctthh8rWcJXjxgX-Tn75iQ

Kuten videosta huomaa, on auto melkoisen levoton mutta toisaalta hauska 3S-lipolla. Keskidiffi edelleen paketissa. Mutta hyvin nuo renkaat pullistuvat heti, kun auto vähän kiihtyy.
« Viimeksi muokattu: 16.09.14 - klo: 23.10 kirjoittanut newbie78 »
Traxxas 1/16 E-Revo VXL Brushless // AquaCraft SuperVee 27 Brushless // Megatech Nirvana II // Walkera 4#3B Brushless // E-Sky Honey-Bee King 2

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3307 : 17.09.14 - klo: 02.06 »
Hyvää pätkää :cool:

Alumiini panssari painaa ehkä tuplaten enemmän kuin muovinen, ei tullut mitattua painoa ja tuskin huomaa ajossakaan paino eroa.

Joo siis tuo pikku revo on pienten päivitysten jälkeen pommin varma. Onko sulla mitä tuning osia kii? RPM tukarit? Teräsvetarit? Teräs vetareita en tosin ainakaan itse ole tarvinnut, samat muovi vetarit olleet jo noin 2 vuotta kii ja nyt vasta alkavat hajoamaan :grin:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa newbie78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3308 : 17.09.14 - klo: 21.55 »
@s.heinonen: Aiemmin tässä ketjussa listasin noita osia ja korjailitkin vääriä suomennoksiani. Lista on tuosta jo kasvanut... Alkuperäisiä tällä hetkellä kiinni olevia osia ovat runko, moottori + nopari, voimansiirto ja auton peräosa siipineen. :tongue:

Mutta joo, RPM:n tukarit on sekä axle carriersit. Teräsvetareita en ole hommannut, kun ei ole ollut tarvetta. Ja jostain luin, että eivät oikein vettä siedä eli ruostuvat...   :undecided: Mutta muovisen kardaanin olivat kivet sorvanneet poikki ja se on nyt teräksinen.

Oleellisimmat hajonneet osat ovat olleet: kardaani x1, muovinen iskarin korkki x1, axle carrier x2, ohjaushärveli eli belcrank + ne muoviset pätkät servoon + tolppa, jossa ohjaushärveli kiinni x2, etu-diffirinkula + pinioni x1, orkkisservon rattaat x2 (nyt metallirattainen servo tilalla) ja sit noita muovipäitä noihin eri tukivarsiin on napsunut. Viimeisenä halkesi takasiipi, kun ei enää kestänyt noita pyörimisiä.  :cool:

Auto on kyllä saanut välillä melkoisen rumaakin iskua ja osumaa, joten siihen nähden saldo on siisti.

Yksi suosikkituunausosistani on ollut tämä: http://www.thetoyz.com/Traxxas/Mini-1-16-Revo/Suspension-Chassis/The-Toyz/13122/. Tuollainen on edessä ja takana: nostaa iskarit vaakatasoon ja ainakin omaan silmään näyttää geometrisesti paremmalta setupilta. Ja nuo hieman "vahvistavat" auton runkoakin.
Traxxas 1/16 E-Revo VXL Brushless // AquaCraft SuperVee 27 Brushless // Megatech Nirvana II // Walkera 4#3B Brushless // E-Sky Honey-Bee King 2

Poissa newbie78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3309 : 17.09.14 - klo: 22.01 »
Vanha kuva, josta näkyy ylhäältäpäin nuo aiemmin mainitsemani osat (chassis brace):
Traxxas 1/16 E-Revo VXL Brushless // AquaCraft SuperVee 27 Brushless // Megatech Nirvana II // Walkera 4#3B Brushless // E-Sky Honey-Bee King 2

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3310 : 17.09.14 - klo: 22.36 »
Joo monella on runko katkennut tuosta iskarien kohdalta, tuo osa varmasti parantaa kestävyyttä. Onko sulla muuten alumiini iskarit tai pöntöt? Ainakin näyttää siltä.

Teräs vetarit kyllä joo ruostuu elleivät ole kromatut. En käsitä miksi MIPin vetarit ovat mustia? Ovat kuitenkin aika arvokkaita niin eikö sillä hinnalla jo saisi kormattua ne ruostumattomiksi. Mutta siis kyllä muovi vetrienkin ne päät mihin tulee hexi ruostuu.

Niin ja miten olet saanut pinjonin rikki?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa newbie78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3311 : 17.09.14 - klo: 23.53 »
Nuo tukevat juuri tuota rungon heikointa kohtaa ja se noiden hommaamisessa motivoi. Ja kyllä, nuo ovat GTR:n aluiskaripöntöt.

Tätä siis tarkoitin: http://www.eurorc.com/product/3072/traxxas-differential-ring--pinion-gear. Tuo siellä edessä rutisi. Ilmeisestikin *köhöm* olin öljyjä vaihtaessani jättänyt pienen välyksen jonnekin ja se oli kohtalokas virhe. Toisekseen löysin aiemmin laittamani shimmin hieman oudosta paikasta: ei näemmä pitäisi yömyöhään enää näpertää auton kanssa. Mutta nyt uudet osat ja shimmit (oikeilla) paikoillaan, joten ei pitäisi toistua ihan heti.

Kuvassa alla muuten nuo Pro-Linen Titus-vanteet Dirt Hawg I:llä (http://prolineracing.com/tires/dirt-hawg-i-off-road-tires-mounted-on-black/black-titus-bead-loc-wheels/), vaikka eivät tuosta vinkkelistä erotukaan. Ovat kuitenkin olleet alla vain n. 5 kertaa, koska ovat melkoisen raskaat metallisine kiinnitysrenkaineen noin pieneen autoon. Ties vaikka myisin jossain välissä pois. Komeat kyllä muuten!  :cool:
Traxxas 1/16 E-Revo VXL Brushless // AquaCraft SuperVee 27 Brushless // Megatech Nirvana II // Walkera 4#3B Brushless // E-Sky Honey-Bee King 2

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3312 : 18.09.14 - klo: 02.58 »
Nii diffin pinjoni eikä moottorin pinjoni :grin:

Just piti sanoa että beadlockit varmaan aika painavat mutta on kyllä kans coolit :cool:

Mikä metallirattainen servo sulla on? Semmonen vihreä kuorinen Turnigy?

Niin ja paljonko oli postikulut noille chassis braceille tuolta The Toyz kaupasta?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa niko9877

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3313 : 18.09.14 - klo: 17.56 »
Viitteiskö joku linkata ohjeet ton keskidiffin poistamiseen? Joudunko puol autoo purkaamaan sen takia että otan sen pois? Itseni mielestä tylsä vehje kun ei keuli eikä mitään tuon keskidiffin kanssa. Ja voiko 2s lipot pistää rinnakkain? Kunhan ei sarjaan aja :D

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3314 : 18.09.14 - klo: 19.58 »
Itse en tiedä parempia ohjeita kuin räjäytyskuvat.
Eka vaihdelaatikko irti autosta >>> http://traxxas.com/explodedviews/71074-Chassis-Assembly
Ja sitten vaihdelaatikko auki ja keskidiffi pois >>> http://traxxas.com/explodedviews/71074-Transmission-Assembly

2s lipot voi laittaa rinnakkain, 3s akuista en tiedä. Toisaalta miksei vois? :wink:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa newbie78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3315 : 18.09.14 - klo: 22.27 »
s.heinonen: Kyllä, HobbyKingistä hommattu vihreä Turnigy. Eipähän ole enää servon rattaat ongelmana. Tuo ei ole vesitiivis, kuten alkuperäinen, joten täytyy vähän katsella.

Noista postikuluista TheToyzista.comista.. Kaivelin juuri kuittia ja postimaksu oli 8,16 $ eli n. 6,5 € (ei siis yhtään mitään). Samalla tilauksella oli sekä eteen että taakse nuo chassis bracet, jäähysiili ja jotain muuta pikku kilkettä.
Traxxas 1/16 E-Revo VXL Brushless // AquaCraft SuperVee 27 Brushless // Megatech Nirvana II // Walkera 4#3B Brushless // E-Sky Honey-Bee King 2

Poissa newbie78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3316 : 18.09.14 - klo: 22.43 »
Viitteiskö joku linkata ohjeet ton keskidiffin poistamiseen? Joudunko puol autoo purkaamaan sen takia että otan sen pois? Itseni mielestä tylsä vehje kun ei keuli eikä mitään tuon keskidiffin kanssa. Ja voiko 2s lipot pistää rinnakkain? Kunhan ei sarjaan aja :D

Tässä keskidiffin asennuksesta hyvä pätkä: http://youtu.be/T55XE88Y6F0. Kyllähän tuossa joutuu jonkin verran purkamaan..

Voit laittaa 2S:t tai 3S:t rinnakkain eli 2 x 2S tai 2 x 3S. Mutta akkujen pitää olla sitten kapasiteetiltaan jne. keskenään identtiset. Noihin akkukoteloihin menee 2200 mAh 2S tai 1400 mAh 3S.

Mut seuraa hieman lämpöjä. Mulla meni yhdelläkin 3S:llä vakiopinjonin ja isompien renkaiden kanssa lämmöt yli eli nousivat tuohon 200 F:n rajaan (n. 93 C). Ehkä katsoisin myös vähän jäykempää öljyä iskareihin tai jopa jäykemmät jouset, koska auton paino lisääntyy tietty kahta akkua käytettäessä. Tulee muuten mahalaskuja, jos enemmän hypit.
« Viimeksi muokattu: 18.09.14 - klo: 22.53 kirjoittanut newbie78 »
Traxxas 1/16 E-Revo VXL Brushless // AquaCraft SuperVee 27 Brushless // Megatech Nirvana II // Walkera 4#3B Brushless // E-Sky Honey-Bee King 2

Poissa niko9877

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3317 : 19.09.14 - klo: 09.11 »
Kiitoksia!:) mutta eikö se yhtään tuplaa voltteja vaikka ajais kahella 2s tai 3s akulla? Ainakin kun ajaa rinnakkain nimh akulla niin tuplaa ajo ajan vaan. Mutta toi se myös vähän vauhtia. Ku tuo pikku revohan kestää vaan 3s lipoa maksimissaan eli 14.8v? Oon ite ainaki luullut että kestää vaan yhtä 3s lipoa :D sen mä kyl tiiän ettei sarjaan saa ajaa kahta 2s tai 3s akkua kun tuplaa voltit :D

Poissa niko9877

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3318 : 19.09.14 - klo: 09.12 »
Siis 11.1v kestää maksimissaan.

Poissa aFox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3319 : 19.09.14 - klo: 12.53 »
Kun ne on rinnakkain niin ne on antanu enemmän virtaa kuin yks akku kun akun virrananto kyky on ollu rajottava tekijä.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3320 : 19.09.14 - klo: 14.00 »
Traxxasin mukaan saa laittaa 2x nimh akut SARJAAN eli silloin noparin kestävyys on 14.4v, tämä on minusta todella pöllösti tehty, miksei ole samalla tehty niin että kestäis kahta 2s lipoa eli jännite kestävyys olis 14.8v?
Tätä NiMhit sarjaan juttua traxxas joskus mainosti aika kovasti, +50mph kun laittaa Traxxas NiMh akut sarjaan ja vaihtaa 25T pinjonin moottoriin. 50+mph with additional NiMH battery -nykyään teksti on tuo mutta aikaisemmin puhuttiin myös siitä pinjonin vaihdosta..

newbie78: Siitä kestävempi diffi jos tuntuu että Traxxasin ei kestä :grin: http://www.thetoyz.com/Traxxas/Mini-1-16-Car-Series/Gears-Covers/Hot-Racing/16941/#

The Toyz:ilta löytyy kans alumiini alusta aika edullisesti: http://www.thetoyz.com/Traxxas/Mini-1-16-Car-Series/Suspension-Chassis/GPM/16607/ tosin tuo on taattua GPM laatua joten voi olla ihan p*ska :grin:
Mutta laadukas Integy sitten maksaa jo miltein 3 kertaa enemmän: http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=15281&p_catid=257&ratesortby=New#.VBwMY0p9SuY
Toki jotain osia on inventaariossa ja täys alumiini alusta on näemmä tarjouksessa 95.99$: http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=8803&p_catid=257&ratesortby=New#.VBwMbkp9SuY
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa eSATA

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3321 : 19.09.14 - klo: 14.14 »
Nikkeliakkujen jännite putoaa nopeasti käytössä.
Joskus muinoin laitteita mitoitettaessa laskettiin nixx jännite 1V/kenno kun taas Lipoilla 4V/kenno.
Eli kolme kennoinen Lipo ja 12 kennoinen(2xkuusi kennoa sarjassa)nimh ovatkin jännitteeltään tasoissa.
Cannondale Scalpel Team Replica

Poissa niko9877

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3322 : 19.09.14 - klo: 15.27 »
En ymmärrä miks kestää vaan 11.1v lipoa maksimissaan mutta kahta nimh akkua 14.4v kestää :D mutta jos rinnan laitan kahet 2s tai 3s ni tuplaa vaa ajo ajan vai? Eli lipos ei tuo yhtään tehoa niinkun nimh akuilla?

Poissa aFox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3323 : 19.09.14 - klo: 17.05 »
Jännitettä se kestää varmaan sen 14.4v mutta olisko se virta taas rajoitteena. Nimh akut jos ei anna sitä virtaa mitä lipo antaa yksistään niin tehoa ei anna sen enempää ku yhellä lipolla.

Ja et saa lisää tehoa jos lipot rinnakkain kytket jos vaan niissä on se purkuvirta moottorillesi riittävä.

Poissa kepa

  • Jäsen
    • Profiili
    • RC - pulausta...
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3324 : 19.09.14 - klo: 17.47 »
Jännitettä se kestää varmaan sen 14.4v mutta olisko se virta taas rajoitteena. Nimh akut jos ei anna sitä virtaa mitä lipo antaa yksistään niin tehoa ei anna sen enempää ku yhellä lipolla.

Ja et saa lisää tehoa jos lipot rinnakkain kytket jos vaan niissä on se purkuvirta moottorillesi riittävä.

Totta. Mutta juuri näissä 100% kaasu tilanteissa noi akut kyykkää ja ovat ratkaisevassa asemassa  (toki myös muu heikompi kuorma). Se jos on 2 rinnan sitä virtaa on tarjolla enemmän. Tämän voi testailla paljonko jännite tippuu noparin syötössä. Itsekin 2*1400Mha 3S Lipot Rinnan ja jos vertaa yhteen niin vähemmän akut näin kyykkää.

Jännite EI nouse rinnankytkennällä kuten moni sanonut, mutta ajoaika/KAPASITEETTI kyllä. Tarkoittaa myös, että jos rajumpi motti/nopari sitä virtaa on akuilla annettavana enemmän! Eli ne jotka on sen toisen akku kotelon uhranneet noparille ja ajaa yhdellä 3S lipolla joka on ~1xxxmha purkuvirta 3S. häviää paljon jos vertaa, että nopari on autossa eripaikassa ja 2*3S Lipot Rinnakkain jolloin tuota virtaa akut pystyvät antamaan noin tuplaten.

Siksi autoteollisuus käytti ainakin jossain fordin ransiteissa tupla-akkuja kylmä jäynistykseen suomessa. Miinuksena toki se, että akkujen oltava samaa kapasiteettia ja jos toinen huononee ennen toista, käy toiselle samoin.

Itse en ole huomannut RC ajossa eroa, koska balanserin kautta lataan aina akut. Näin "hifistynyt" ei auton akun lataus ole.
Traxxas E-Revo VXL 1/16.

Poissa aFox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3325 : 19.09.14 - klo: 18.14 »
Totta. Mutta juuri näissä 100% kaasu tilanteissa noi akut kyykkää ja ovat ratkaisevassa asemassa  (toki myös muu heikompi kuorma). Se jos on 2 rinnan sitä virtaa on tarjolla enemmän. Tämän voi testailla paljonko jännite tippuu noparin syötössä. Itsekin 2*1400Mha 3S Lipot Rinnan ja jos vertaa yhteen niin vähemmän akut näin kyykkää.

Juu kyllä niistäkin lipoista saa lisää virtaa rinnan kytkennällä jos siis ei ole riittävä purkuvirta yhdellä. Meinasin että yks lipo saattaa antaa enemmän ku kaks nimhiä.

Poissa kepa

  • Jäsen
    • Profiili
    • RC - pulausta...
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3326 : 19.09.14 - klo: 18.47 »
Totta. Mutta juuri näissä 100% kaasu tilanteissa noi akut kyykkää ja ovat ratkaisevassa asemassa  (toki myös muu heikompi kuorma). Se jos on 2 rinnan sitä virtaa on tarjolla enemmän. Tämän voi testailla paljonko jännite tippuu noparin syötössä. Itsekin 2*1400Mha 3S Lipot Rinnan ja jos vertaa yhteen niin vähemmän akut näin kyykkää.

Juu kyllä niistäkin lipoista saa lisää virtaa rinnan kytkennällä jos siis ei ole riittävä purkuvirta yhdellä. Meinasin että yks lipo saattaa antaa enemmän ku kaks nimhiä.
Totta!
Traxxas E-Revo VXL 1/16.

Poissa niko9877

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3327 : 20.09.14 - klo: 14.13 »
Juu käväsin kysymässä ja sano hobbylinnnassa ettei ole järkeä pistää rinnakkain kun sama se vaihatko toisen akun koteloon ekan akun ajettua. Ja veti muuten heti vetarin rikki edestä kun otin keskidiffin pois :D mulle sais tarjota myös alu osia jos jollain ois myydä :)

Poissa Offinuub

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3328 : 20.09.14 - klo: 20.54 »
Mistäs shimmilevyt diffeihin?kuinkas paksuja ne on? Tarttis kovasti sellasia.

Poissa newbie78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3329 : 22.09.14 - klo: 17.50 »
Mistäs shimmilevyt diffeihin?kuinkas paksuja ne on? Tarttis kovasti sellasia.

Noi shimmit ovat paperinohuisia eli nämä mainitaan lähes joka paikassa: Team Associated RC18T, tuotekoodi 21141 tai ASC21141. Esim. http://www.ebay.com/sch/sis.html?_nkw=RC18T%20Differential%20Shim%20Set%20324x%20409x%20005%20ASC21141&_itemId=371003030268

Ja YouTubesta löytyy hyvää ohjetta, miten asentaa.
« Viimeksi muokattu: 22.09.14 - klo: 18.12 kirjoittanut newbie78 »
Traxxas 1/16 E-Revo VXL Brushless // AquaCraft SuperVee 27 Brushless // Megatech Nirvana II // Walkera 4#3B Brushless // E-Sky Honey-Bee King 2