yhden VTR-kisan kokemuksen perusteella ja sen mitä olen seurannut vtr-kisaamista renkaista:
-renkaat on asfaltilla tosi hitaat ja liukkaat, jos ne pääsee kuivamaan käyttämättömänä
-sisällä renkaat ei kestä runsasta pitoaineen käyttöä, koska niissä ei ole vyörakennetta. kun rengasta marinoidaan pitoaineella, se pehmenee, ja tästä seuraa se että se laajenee kuten krossarin rengas kaasua painaessa. ongelmia tästä tulee mm. kippaamista kiihdytyksissä jossa käännetään ja suunnanvaihdoissa ongelmia.
eli käytännössä rengasta ei pysty sisällä ns. ajamaan loppuun asti, koska rengas ei pysy kasassa pehmenemisen vuoksi.
tuosta syystä suosittelisin jotain renkaita, joissa on vyörakenne mutta heikompi pito vs. FTT touring tyylinen sliksi että luokan idea säilyy.
joskus pari vuotta sitten katselin amerikan nettikaupassa, ja ainakin yhtä VTR-tyylistä vyöllistä (belted) kuviorengasta oli saatavilla. nyt nopealla surffauksella ei löytynyt.
moottorisääntö kai olisi järkevä vapauttaa siten, että 17.5T, vapaa moottorin ennakko, blinky, maksimivälitys, mutta erikoismoottori (ns. outlaw moottorit) kielletty. vanhoja moottorimalleja ei taida löytyä kovin hyvin?
1425g paino, onko tämä sääntö nykyaikainen vai onko se suunnattu sitä ajatellen jos jollakin on vanhaa kalustoa joka ei mene kevyempään painorajaa? monen kilpurissa taitaa olla haastava saada tarpeeksi painoja sopimaan, toki riippuen korista ja sen painosta.
tässä vain mun 0.02 centtiä aiheeseen.
ne toki saa päättää jotka luokkaa aikovat ajaa ja harrastaa.