no ihan miten vaan itse ainakin koen aika tärkeäksi että tietää miten kierros ajat kehittyy miten muutokset esim ajotyylissä vaikuttaa kierrosaikaan yms
Hei haloooooo...
Se on se vihonviimenen kapistus mitä millään radalla tarvitsee.
Ilman ajanottoa on jouduttu ajamaan vuosikaudet treeniä.
Voi melkein sanoa että se on vasta viimevuonna ruvennut tulemaan radoille ihan treenikäyttöön.
Ei ole kuin muutama hassu vuosi siitä kun tässä maassa ei ollut virallista kierroslaskentakalustoa kuin pari hassua.
Niitä kierrätettiin kisoista toiseen ympäri suomen.
Se on vain ja ainoastaan puhdas hyödyke ja suurimmaksi osaksi itseasiassa voidaan sanoa jopa turhakkeeksi.
Touring autoilussa jne siitä on selvästi enemmän hyötyä kun viilataan setuppia ja yritetään saada se viimenen kymmenys pois ajasta.
Siinä tarvitaan jo kierroslaskentaa, kun jokaista auton muutosta ei pysty itse ajaessa ja silmällä mittaamaan.
Krossissa voi sanoa että totaalisen viimenen härveli mitä kukaan tarvitsee.
Jo pelkästään nämä personaltransponderit ovat vain muutama hassu vuosi sitten tullut suomessakaan käyttöön.
-05 vuonna ei esim polttiskrossikisoissa käytetty kierroslaskenta vielä tukenut niitä.
Joko ne tuli sinävuonna vasta suomen polttiskisoissa käyttöön, tai vasta -06... ihan varmaksi en muista kumpi vuosi oli.
Ja vasta viimevuonna esim lavangon radalle saatiin treenikäyttöön kierroslaskenta.
Ja jo nyt ollaan sanomassa että se olis tarpeellinen hankkia, vaikka ylipäätään rata on vasta hankkeilla.
Herätys nyt.
Ennen kierroslaskentaa on miljoona asiaa mitkä pitää tehdä ja hankkia...
Ja senkin jälkeen vielä toinen miljoona paranneltavaa jne.
Kierroslaskenta tulee TARPEELLISEKSI vasta kisoissa.