Olen tällä foorumilla jo useasti nähnyt suosituksen vaihtamaan kaasuservoksi ajatellun Hitecin HS-645 nopeampaan HS-625:seen. Onkohan kukaan tullut edes ajatelleeksi kuinka nopeasti autossa oleva moottori pystyy reagoimaan kurkun aukeamiseen. Toisaalta se pitää yleensä paikkansa, että 625 jaksaa kyllä käyttää jarrua.
Jos tuo 645 avaa täysin moottorin kurkun 0,1 sek ja 625 0,8 sek, niin eroa ei varmasti pysty huomaamaan varsinkin, koska moottoriltakin kestää jonkun aikaa reagoida lisääntyneeseen ilman saantiin. Ohjauksessa asia on hieman eri, koska se on periaatteessa täysin viiveetön. Lisäksi kaasuservon jarrupuoli on myöskin käytännössä viiveetön, joten tältä kantilta se 625 olisi parempi valinta, mutta huomaako sitä 0,02 sek eroa tässäkään, on ihan toinen asia sitten.
Ja sitten laitetaan vielä yksi mietinnän kohde lisää: kuinka nopeasti pystyt painamaan kaasun pohjaan tai kääntämään ratin toiseen laitaan ohjaimesta. Tuskin tämäkään onnistuu keltään ilman viiveitä. Eli keskimääräistä nopeammat servot ovat nopeampia kuin käyttäjä.