Et mistään suurempia hintoja noille löytänyt? Jääköön nyt taivastelematta enempää mistä tuo posketon hintaero tulee Suomessa, mutta sitä en ymmärrä että harjallisen ja harjattoman mallin välinen hintaero on Suomessa kaksinkertainen, siihen verrattuna mitä maailmalla. Ilmeisesti dollarin kurssissa on jokin progressio. Mahtaako sitten syynä olla tieto siitä, että sen harjallisen ostajalle saa myydä muutaman koneen kesässä, kun aktiivisella pihasudittajalla se vakiokone ei kestä viikkoakaan. Toki tietty valveutunut asiakas käyttää hyväksi täkäläistä tuotevastuulakia ja vaatii tilalle uuden ilmaiseksi. Tiedän useamman, joka on näin tehnyt ja yllättäen aina on tilalle annettu jokin muu kone, jottei saman asian vuoksi tarvitse asioida uudelleen.
Itse ostin pojalle aikanaan XL-5:den ja eihän se kone kestänyt viikkoakaan, kun poika oli sillä ajelemassa päivittäin. Silloin ei mitään VXL:ää ollut, enkä tiennyt näistä autoista mitään ja niin moottoreihin ja akkuihin upposi kesän aikana auton hintaan toiseen kertaan. Kyllä siinä tuli mietittyä moneen kertaan, onko tässä mitään järkeä. Seuraavana keväänä sovittiin, että saan myydä sen auton pois ja ostaa tilalle VXL:n, kun sellainen oli tullut markkinoille. Hintaa päivitykselle tuli kokonaista 44 euroa + matkakulut tulliin. Sitä kauppaa en ole katunut.
Siihen piti sitten myöhemmin ostaa vielä LiPO-akkuja, kun ei niistä nikkelikennoista saanut tarpeeksi virtaa ulos, mutta Kiinastahan noita saa, eikä paljon maksa.
Toki se on niin, että varmaan sen XL-5:n olisin ostanut vaikka VXL olisikin ollut saatavilla, sen verran kova oli ja on hintaero. Sitä on myös hirveän vaikea arvailla etukäteen jääkö auto lopulta hyllyyn pölyttymään vai ajetaanko sillä pari-kolme tuntia päivässä kuten meillä. No näin loska-aikaan vähän vähemmän, mutta kyllä tuo jatkuvasti tuntuu tuota ulkoiluttavan tälläkin kelillä.