Kirjoittaja Aihe: Team Associated SC10 4x4  (Luettu 220555 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #120 : 06.08.12 - klo: 23.27 »
Noh missäs kaikki asso velhot luuraa?
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #121 : 07.08.12 - klo: 00.16 »
Tuollainen siitä tälläkertaa tuli.
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #122 : 07.08.12 - klo: 06.26 »
kestävyydestä voin sanoa että kyllä kestää
yhtään osaa en ole vielä saanut rikki kesän rata-ajojen aikana
ajelin pari päivää tuolla overdrive rattaalla ja en huomannut suurta muutosta
ehkä vähän enemmän sai antaa kaasua mutkan jälkeen , kun eturenkaat vetää enemmän
hieman suuntavakaampi johtuen vakio auton takapainoisuudesta
ton slipperin käytöstä olen huomannut sen että kiristykset taitaa riippua aikapaljon siitä
että missä ajelee , sisä radalle lukkoon ja ulkona radan mukaan , vakio slipperi tiukalla ei kestä kovin tehokkaita moottoreita
kannattaa lukea www.lehtojärvi.net sivuilta autosta
toi kaveri on tutkinu autoa varsin perusteellisesti
axial jeep
tamiya m05

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #123 : 27.08.12 - klo: 18.46 »
Tulipas tällaisella autolla ajettua Vaasan Korrikunkku ja tulokset olivat aika yllättäviä  :grin:

TQ kaikkien alkuerien voitolla ja ainoana 12k ajaneena (*2) + akun hyytyminen + kaksi kädetettyä finaalia + yksi finaalivoitto = ansaittu 2. sija! Oli TODELLA kiva yllätys kuinka rennon ajettavan siitä sai pikku muutoksilla.. ja Akille kiitos kalustolainasta!

Setuppina tuo:

http://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/SC10_4x4/setup_sheets/SC10_4x4_2012_Hartson_JC_Spring.pdf

muutoksina ainoastaan edessä +2mm bumpsteer prikat raidetankojen ulkopäässä ja +2mm edessä ylätukivarsien ulkopäässä, sekä keltaiset jouset edessä (jouset lähinnä keskellä rataa olevan Jussi-hässäkän vuoksi). Muiltakin saman merkin kuskeilta kaiketi postiivista palautetta linkki ja jousimuutoksista?

Vanteina +3mm DE vanteet ja renkaina koko päivän AKAn Endurot.. auto renkaineen Kaukovirran Akilla joten ostotarjoukset sinnepäin  :wink:

Ai juu, ja jarru säädetty sekä säätimestä että radiosta heikoksi, ehkä joku 40% ja kaasua olisi voinut vielä pehmentää.. sähköistä en muista sen enempää kuin että merkki oli Tekin mutta arvoja en yhtään, Aki tietänee jos tulee jollekin uteliasuuskohtaus...

Vähän jäi kipinää kyllä.. saapa nähdä..  :roll:

Riku

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #124 : 27.08.12 - klo: 19.37 »
Kiitos sulle Riku noista säätö vinkeistä,ainakin oma ajokkini muuttu paljon paremmaksi noilla linkki muutoksilla,vielä kun sais tota ajo taitoa jostain...... :cry:
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #125 : 28.08.12 - klo: 12.39 »
Tänään pitäisi saapua kyseinen auto Factory Team Kit:inä  :wink: Sen jälkeen kasaamaan..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #126 : 31.08.12 - klo: 11.31 »
Saa nähä mitä tulee kun on eka kitti :grin: Ja "Kyllä" nukun sen ja vaimoni kanssa  :wink:

Associated SC10 4x4 Factory Team Kit
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #127 : 03.09.12 - klo: 12.41 »
kai se auto on siinä välissä aina  :grin:

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #128 : 06.09.12 - klo: 13.10 »
kai se auto on siinä välissä aina  :grin:
Heh..  :grin:

Huonokuva mutta näkyy missä mennään..  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #129 : 07.09.12 - klo: 09.43 »
Enää pientä säätöä..  :azn:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #130 : 09.09.12 - klo: 09.02 »
Valmis.. Koria lukuunottamatta  :smiley: Jos sen sais maalattua ens viikolla..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #131 : 11.09.12 - klo: 13.36 »
Vielä puuttuu numero kyltti ja pienet siivekkeet.. Vähän huonot kuvat kun ei tuo metallihohto näy mutta huomenna parempia kuvia..

[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #132 : 11.09.12 - klo: 13.47 »
Kauan porukalla on mennyt tän auton kasaamiseen muuten aikaa ? Itellä varmaan valmiiksi kori maalattuna vei vajaa 10 tuntia. Eka kitti oli tosin  :azn:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #133 : 12.09.12 - klo: 07.40 »
Valmiina  :smiley:


« Viimeksi muokattu: 12.09.12 - klo: 07.43 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #134 : 14.09.12 - klo: 18.16 »
kohta menee kyllä hermot tuon rutinan kanssa ....
koko auto käyty moneen kertaan läpi , mutta rutinaa kuuluu edelleen
eli rutina kuuluu silloin kun kiihdyttää kovasti pitävällä alustalla , esim mutkan jälkeen kiihdytettäessä
remmi on tarkistettu , diffit purettu  eikä mitään silmiinpistävää häiriötä ole havaittavissa .
yksi mutta, taka diffin 1 neljästä ruuvista pyöri tyhjää ... voisiko tämä olla se syypää ? joka olisi aiheuttanut
rattaiden kulumisen ?
joku taisi jo kerran mainita diffin rattaiden shimmaamisen , mutta kokeili et ei sinne kyllä mahdu mitään välyksen mukaan ...

axial jeep
tamiya m05

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #135 : 14.09.12 - klo: 18.49 »
No jo on ihme,oletko nyt ihan varma,että remmi on piukalla?
Mulla ei tollasta ongelmaa ole ollut koskaan(kaikkea muuta kyllä)mun kärry rutisee ainoastaan jarrutuksissa, kun ajaessa pääsee remmi löystymään.
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #136 : 14.09.12 - klo: 18.58 »
remmi on kyllä , ehkä vähän liianki tiukalla
ihan vaan kokeilu vuoksi , mutta se on pois suljettu
kokeilen vielä varmuuden vuoksi vaihtaa diffin taakse , sitä kyllä epäilen
ja otan remmin pois , josko se rutina sitten loppuis ....
pistän infoa tänne päin että missä se rutinan aiheuttaja oli
kunhan saan tarpeeksi vaihdettua noita osia...
harmittaa vaan kun pitää ostaa osia ihan mutu tuntumalla .
axial jeep
tamiya m05

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #137 : 14.09.12 - klo: 20.08 »
Oletkos katsonut,ettei mikään ota mihinkään kiini/tai kokoamisvaiheessa vahingossa eksynyt väärän mittainen ruuvi väärään paikkaan?
Entäs onko kiviä voimansiirrossa?

Spurrin taustastalle eksyy joskus kiviä ja olen myöskin kaivanut kiviä pois  hihnapyörästä.
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #138 : 14.09.12 - klo: 20.15 »
normi ajossa jos ajellaan rauhallisesti , tuota rutinaa ei kuulu
ainoastaan kuuluu kun laitetaan kaasu pohjaan
esim radalla ajetaessa ...  hihnan rutinat on pois suljettu , kun on toi ft runkotuki asennennettunakin.
eli auto ei fleksaa rungon mukaan
kokeilen tuota diffin vaihtoa vaikka en tiedä onko siitä apua ...
axial jeep
tamiya m05

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Re: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #139 : 14.09.12 - klo: 22.32 »
Se on jompi kumpi diffi kun rutisee. Tunnettu ongelma, lisää shimmiä isojen lautasrattaiden alle, niin rutinat loppuu.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk 2
SC10 4x4

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #140 : 14.09.12 - klo: 23.01 »
ei sinne enään mitään mahdu .....
ei se vika tuossa shimmaamisessa ole vaan jostain ihan muusta .... epäilen että , pienen tutkimuksen jälkeen
vika löytyy taka diffin kuluneesta planeetta pyöristä , mikä on on yhteensattuma siitä kun 1 ruuvi diffin kotelosta on ollu löysyllä , ja siten vääntäny koko diffin vinoon , ja siitä johtuu nykyinen rutina , kun kaikki on
yhteen sattumien summa .....
axial jeep
tamiya m05

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #141 : 14.09.12 - klo: 23.12 »
mcly
millä sähköillä mennään ?
axial jeep
tamiya m05

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #142 : 17.09.12 - klo: 09.50 »
mcly
millä sähköillä mennään ?
Mulla %¤%¤=¤%(#¤%" kanssa rutisee.. kerpele.. Ite ajelen tällä hetkellä Mamba Max Pro escillä ja sitten tuolla 2400kv moottorilla ja siis mä olen avannut takadiffin ainakin 4 kertaa ja tarkastanut sen että pyörii todella sulavasti kun laittaa kiinni. Kitti siis täysin uusi. Ehkä 3 akullista ajettu. Ja rutina kuuluu heti kun lyö kunnolla lämää. Missä hitossa se syy voi olla. Jotenkin varmaan takadiffi se kyllä on mutta ihmettelen kun olen sen avannut jo 4 kertaa ja tarkastanut kaikki. Ihmettelen lähinnä sen takia kun auto on täysin uusi, ellei ole jokin valmistusongelma tuo lisä shimmien laittaminen. Liian pitkät ruuvitkaan ei musta voi olla kyseessä.. Mulla alkaa jotenkin tuo taka diffi menemään "lukkoon" kun laitan spurrin, slipperin ja beltin siihen ? Musta laitan ihan ohjeiden mukaan. Miten sulla on Totte ton kanssa ? Kun sä laitat homman ns. kasaan ja pyörität vaikka vaan toista takarengasta taaksepäin - eteenpäin - taaksepäin - eteenpäin, niin jääkö se "lukkoon" ja beltti alkaa vetää ? vai onko tämä siis ihan tarkoituskin ?

Ite en ole vielä laittanut shimmejä siihen diff sun gearin taakse mutta millä shimmeillä kandee aloittaa ? Kuinka iso reikä ja mikä halkasija tai paksuus ? Ehdotuksia ? Tänään testaan sen.. Infoan tuliko muutosta..

Onko ton lisäshimmien laittamisen tavoite saada toi diff sun gear pysymään täysin vaakatasossa, eikä niin että se pääsee hieman elämään ? Ja tämäkö olisi suurin syy tuohon rutinaan, että diff sun gear kääntyy hieman suuressa kaasutuksessa ja irtoaa hieman toiselta reunalta noista planet geareista ja "sutii" tyhjää vaan hipaisten planet geareja ?
« Viimeksi muokattu: 17.09.12 - klo: 12.18 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
SC10 4x4 FT/RTR/RS
« Vastaus #143 : 17.09.12 - klo: 12.25 »


Autona toimii siis FT:n kitti versio ja rakentamiseen meni 10h. Mites porukalla on aikaa tähän vierähtänyt ?

Omassa autossa sähköinä toimii Mamba Max Pro Esc ja sen rinnalla Castlen 2400kv moottori.

Autossa oli heti aluksi ongelma kun täyskaasulla rusahteli. Vikaa etsiessä ainoaksi mahdolliseksi paikaksi löytyi takadiffi. Foorumeita lukemalla selvisi, että perusongelma näissä on vakio shimmien kanssa väärä mesh tuossa sun gearissa suhteessa planet geareihin. Ensin kuitenkin avasin diffin varmaan 4 kertaa ja asetin kaiken uudestaan mutta vika ei lähtenyt pois. Tämän jälkeen metsästin shimmejä tuolla 5x13x0,1mm mitoilla. Niitä ei löytynyt mistään, enkä viitsinyt ostaa kokonaan uutta rebuild kittiä. Päätin ostaa HobbyFactorystä 6x11,5x0,2mm shimmejä ja asentaa ne tuon sun gearin alle. Ideana siis asentaa lisä shimmi tuon vakioshimmin ja sun gearin väliin. Tällä tavalla ongelma poistui minun osalta ja auton käyttäytiminen muuttui täysin. Nyt siis enää säätämistä vaille valmis. Nyt on kieltämättä kyllä hymy naamalla ja into päästä säätämään autoa taas kohilleen..

Alla listattuna testattavat asiat ongelman ratkastamiseksi. Lisään sitä mukaan listaan kun tulee ehdotuksia  :smiley:
  • Diffin sun gearin taakse pitäisi lisätä ylimääräisiä shimmejä, että mesh olisi kohdillaan
Onko muita ehdotuksia millä saataisiin rutinat pois jos yllämainittu ei auta ja kuinka paksuja shimmejä porukka on käyttänyt ?

Minulla oli myös ongelmana se, että kun pyörittää vaikka vaan toista takarengasta taaksepäin - eteenpäin - taaksepäin - eteenpäin, niin diffi jäi jumiin ja renkaiden pyörittäminen alkoi pyörittämään jo belttiä vaikka näin ei ilmeisesti pitänyt tapahtua. Kyseinen ongelma myös hävisi kun asensin ylimääräisen shimmin. Toivottavasti nämä auttavat muitakin saamaan tuon helvetin rasittavan äänen pois ja ajo muuttuu nautinnolliseksi  :cool:
« Viimeksi muokattu: 18.09.12 - klo: 20.19 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #144 : 17.09.12 - klo: 12.41 »
Koitetaanko jatkaa täällä http://rc10.fi/index.php?topic=69945.0 ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: SC10 4x4 FT/RTR
« Vastaus #145 : 17.09.12 - klo: 16.05 »
niin sanotusti lukkoon ei pitäis mennä ...
siis pyöriikö se esim eteenpäin pyöritettäessä pelkästään normaalisti ?
itelläni kävi kerran tuota diffin koteloa rakentaessa ,että meni vahingossa ruuvit sekasin
ja liian pitkän ruuvin ansiosta meni laatikko jumiin ..  :wink:

olen myös etsinyt moneen kertaan vikaa tuosta diffistä ... mut ei löydy mitään silmiinpistävää
shimmaamaan ei pysty yhtään , on kyllä niin tiukka .

huomenna pitäis tulla uusi diffi rcm:ltä
kokeillaan taas jos rutina loppuis
axial jeep
tamiya m05

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC10 4x4 FT/RTR
« Vastaus #146 : 18.09.12 - klo: 16.02 »
niin sanotusti lukkoon ei pitäis mennä ...
siis pyöriikö se esim eteenpäin pyöritettäessä pelkästään normaalisti ?
itelläni kävi kerran tuota diffin koteloa rakentaessa ,että meni vahingossa ruuvit sekasin
ja liian pitkän ruuvin ansiosta meni laatikko jumiin ..  :wink:

olen myös etsinyt moneen kertaan vikaa tuosta diffistä ... mut ei löydy mitään silmiinpistävää
shimmaamaan ei pysty yhtään , on kyllä niin tiukka .

huomenna pitäis tulla uusi diffi rcm:ltä
kokeillaan taas jos rutina loppuis
Jos siis pyöritän molempia pyöriä eri suuntiin niin pyörii hyvin mutta jos otat vaan yhestä pyörästä kiinni ja teet sellasta edestakaista liikettä niin sitten menee hetkeksi jumiin ja beltti alkaa vetää mutta sitten taas kun otat toiselta puolelta kiinni ja pyöräytät sitä rengasta vastakkaiseen suuntaan niin kaikki ok ? Ihme juttu tosiaan sekin. Ite shimmaan tänään ja katon tapahtuuko mitään vai jatkuuko rutinat. Ite mittaan noi ruuvit ohjeen mukaan mouserilla mutta jos ohjeissa on fiba niin tiedä sittne tuota  :cheesy: Pitänee tarkastella kaikkea.. Infoa heti jos uusi diffi skulaa paremmin ?

Miltkä mitat sulla niissä lisä shimmeissä on ja kuinka paksu pakka yhteensä ?
« Viimeksi muokattu: 18.09.12 - klo: 20.22 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC10 4x4 FT/RTR/RS
« Vastaus #147 : 18.09.12 - klo: 20.09 »
Nyt on takadiffi shimmattu ylimääräisillä 0,2mm shimmeillä ja ääni on poissa  :wink: Toivottavasti sä Totte saat tolla uudella diffillä homman kuntoon. Toi ääni on meinaa niin rasittava..  :angry: Hassua vaan, että kun itellä on FT kitti ja rakennettu täysin ohjeiden mukaan niin homma ei toimi niin kuin pitäisi vaan heti pitää purkaa ja säätää.. Tästä suuri miinus AE:lle. Luin tuolta muilta foorumeilta, että porukka on valitellut ihan RTR vehkeissäkin tuota samaa rutinaa ja soittamalla AE:n aspaan ovat saaneet uusia lisä shimmejä tuohon. En tiedä miten toi toimisi Suomessa ?
« Viimeksi muokattu: 18.09.12 - klo: 20.23 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: SC10 4x4 FT/RTR/RS
« Vastaus #148 : 19.09.12 - klo: 06.19 »
jep
nyt avasin diffin ... taas  ja sama vika täällä , sun gear kulunut oudosti päältä ja shimmi sen alla
oli mennyt kuperaksi , sai tehdä kovasti töitä että sai sen pinnin pois..

no tästä oppineena .... eteenpäin

axial jeep
tamiya m05

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC10 4x4 FT/RTR/RS
« Vastaus #149 : 19.09.12 - klo: 07.00 »
jep
nyt avasin diffin ... taas  ja sama vika täällä , sun gear kulunut oudosti päältä ja shimmi sen alla
oli mennyt kuperaksi , sai tehdä kovasti töitä että sai sen pinnin pois..

no tästä oppineena .... eteenpäin
Onko sulla siellä alla ne vakioshimmit 5x13x0,1-0,2mm vai jotkut muut ? Ihmettelen tuota miten ne voi mennä kuperiksi jos shimmi on oikean kokoinen ? Katoitko oliks sun diffikotelo sitten kulunut niiden shimmien alta tai onko se o rengas ehjä ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG