Tää ei suoraan kokemus ole 150a mallsita vaan 120a mallista, mutta liippaa niin läheltä että aattelin tähän topicciin jakaa kokemukseni.
Ostin itse yhden Turnigy Trackstar 1/8 2300KV 120A vesitiiviin kombon ja toisen identtisen ostin kaverilta.
Ensinmäinen käytössä ollut rupesi reboottaamaan itseään jatkuvasti eikä sitä voida käyttää ajossa.
Toinen tuntui toimivan mutta mystisesti autosta hajoili servoja, ensin thunder tigerin oma, sitten traxxas:sin servo ja nyt eilen päivällä hobbykingin oma 14kg vesitiivis metallirattainen servo.
Eilen illalla tuli tutkittua asiaa, aluksi vikaa epäiltiin että vastaanottimen antennissa. Vaihdoin ohjainta/vastaanotinta mutta sitten en saannut servoa toimimaan ollenkaan (aiemmin toimi mutta antoi häiriötä kaasuun, jolloin auto temppuili). Kokeilin kolmatta (hobbykingin oma) vastaanotinta/ohjainta, tälläkertaa kun autoon kytkin virrat päälle niin tuli elektroniikkakäryt (ei savua, mutta vahva haju) vastaanottimesta. Tässä vaiheessa heräsi epäillyt onko vika nopeudensäätimessä.
Kokeilin tokaa käyttämääni radiolaitetta ja pikaisesti käytin toimivaa servoa, joka totteli. Eli vika olisi servossa tai nopeudensäätimessä mutta tuo hobbykingin vastaanottimen hajun anto herätti epäilyksensä.
Kytkin auton ilman servoa, servon lähtöihin (channel-1) tein piuhan josta voin helposti sekä turvallisesti mitata jännitteet yleismittarilla, sain mitattua 15,5V. Heräsi oma epäilys että ymmärränkö edes miten servolle virtaa jaetaan kun voltit ovat noin ihmeelliset, ja kun piuhoja on kolme.
Tänään kytkin autoon vielä irrallaan sen toisen identtisen noparin (joka reboottailee), niin tämän noparin kanssa sain mitattua servon kanavasta jännitteet 5,0 ja 6,0V, joka luultavasti siis pitää paikkansa.
Eli loppuyhteenvetona:
Ostettu 2kpl noita comboja, mitä sillä olen saannut? Olen saannut 2 toimivaa moottoria, 2 rikkinäistä nopeudensäädintä, ja saldon kukkuraksi nopari on tapattanut kolme servoa.
En ainakaan itse aijo jatkossa ostaa hobbykingin nopeudensäätimiä, seuraavaksi ostoon menee 1/8 Mamba Monster 2 joka sekin on vesitiivis.