Onpas komea tämä McLarenin (ainakin väritykseltään) uusi takasiipi 8)
Katsotaan,jos Kimi pääsisi Imolassa maaliin asti!
Testeissä (siis edellisissä,nämä kuvat ovat Paul Ricardin radalta,aikoja eikä kierrosmääriä ei ole näkynyt) McLareni on ainakin kestänyt suht hyvin,semmosta 100 kierrosta/per auto/per päivä ajelivat testeissä.
Tosin vauhti ei ollut mitenkään huikaisevaa,tasaisesti jäivät Buttonille.
Any way,jos saisivat autonsa jollain ihmeen ilveellä kuntoon jo Imolaan,voisi McLarenilla olla vielä mahiksia kuljettajien-mestaruuteen,ja miksei nyt tallimestaruuteenkin.
Renaultilla voisi olla jonkinlaisia mahdollisuuksia haastaa Ferrarit,tai ainakin BARit:
--------------------------------------------------------------------------------------
Renault'lla uskotaan isohkoon parannukseen
Renault'n F1-talli tuo viikonloppuna Imolan radalla ajettavaa San Marinon GP-kisaa varten uuden moottoriversion sekä joukon muita uudistuksia, joiden uskotaan parantavan ranskalaiskilpureiden vauhtia entisestään.
Renault on valmistajien MM-sarjassa tällä hetkellä toisella sijalla.
- Uskomme Imolassa käytettävien uudistusten merkitsevän R24-automme suorituskyvylle isohkoa askelta eteenpäin. Moottorimme B-kehitysversio on tässä keskeisessä roolissa. Sen lisäksi meillä on parannuksia automme aerodynamiikkaan, takasiivekkeeseen, ilmanohjaimiin ja diffusööriin, Renault'n tekninen johtaja Bob Bell kertoi.
Vajaan kolmen viikon takaisessa Bahrainin GP:ssä Renault-kuski Fernando Alonso jäi parhaiden kierrosaikojen vertailussa Ferrarin Michael Schumacherin vauhdista 0,4 sekuntia. Nyt Renault uskoo kirineensä juuri sen verran eteenpäin.
- Molemmat kuljettajamme olivat testeissä sitä mieltä, että uudistukset parantavat autoamme. Uskomme, että automme nopeus kohenee noin 0,4 sekuntia kierrosta kohden Imolan radalla. Tietysti muutkin tallit tekevät kehitystyötä, mutta toivomme pystyvämme nyt kaventamaan Ferrarin etumatkaan, Bell ennakoi.
Auton suurin kehitysaskel tulee uudesta RS24B-moottoriversiosta.
- Teimme ensimmäisten kisojen jälkeen pientä hienosäätöä RS24A-moottoriimme, mutta RS24B-versio edustaa jo isompaa kehitystä. Uuden version suhteen tavoitteenamme on suorituskyvyn parantaminen säilyttäen kuitenkin A-versiosta tutun luotettavuuden. Olemme parantaneet moottorimme hetkellistä huipputehoa sekä sitä, miten moottori antaa tehoa erilaisilla kierroslukualueilla. Lisäksi moottorimme ajettavuus on parantunut, Renault'n F1-tallin moottoripuolen tekninen johtaja Rob White kuvaili.
(MTV3)
--------------------------------------------------------------------------------------