Kuten olen jo muutamaan kertaan maininnut ja tännekin kopioinut.
Säännöt ovat olleet tällaiset siitä lähtien kun schumin renkaat keksittiin WJ renkaiksi...
*Ei ole sijoittunut missään yksittäisessä sähkökrossin SM-kilpailussa vuonna 2011 parhaaseen kolmannekseen (esim 42 kisaajaa -> paras kolmannes = 14 parasta)
*Ei ole sijoittunut kaudella 2010-2011 / 2011-2012 missään WJ-sarjan osakilpailussa A-finaaliin
Eli mikäli ei täytä näitä määritelmiä niin saa ajaa vapaalla renkaalla.
Ei ole ollut sääntöä että jos on aikaisemmin ajanut WJ kisoissa niin kuuluu rengas säännön piiriin.
Tuon kyseisen säännön on aikanaan sääntöjen tekijät halunneet laittaa, jotta näin madalletaan aloittelijan kynnystä tulla kokeilemaan kisaamista ilman että on edes pakko hankkia jotain renkaita.
On mahdollisuus ajaa vaikka kesältä jääneillä renkailla.
Tämä sama myös kuskeille jotka eivät noiden ylläolevien pykälien sisällä ole.
Eli tuossa on säännöt mitkä ovat aina olleet ja jotka ilmeisemmin tulevat myös hyvin tuollaiset olemaan.
Olen ehdottanut ainoastaan pienen porsaanreiän paikkaamista, eli poistaa tuon luokka maininnan, jolloin poistuu lähes 100% se mahdollisuus että joku kovempitasoinen kuski tulisi ajamaan WJ kisaan jollain vapaalla renkaalla joka olisi mahdollisesti selkeä etu.
Ehdotukseni siis vain yksinkertaistaa ja jopa lyhentää pykäliä.
Ei muuta.
Nimenomaan surkuhupaisaa on ollut se vääntö ja ihmeellinen hampaiden kiristys mikä tästä on pitänyt joidenkin ottaa.... Ja tehdä hommaa hankalaksi.
Masa heitti mulle pallon että ehdotan jotain asian korjaamiseksi... No ehdotin hyvin yksinkertaista asiaa joka ainoastaan pienentää porsaanreiän niin pieneksi että siitä ei sittisontiainenkaan meinaa mahtua, ja nuo pykälät vain ja ainoastaan myös yksinkertaistuvat ja jopa lyhenevät tältä osin.
Minä en ole kyseistä sääntöä keksinyt... En ole sitä myöskään läpi tunkemassa... Se on jo pari kautta olemassa ollut sääntö mihin ehdotin pientä "tarkennusta"
Ihmetyttääkin suuresti joidenkin asenne ja henkilökohtaisuuksiin meneminen.
Ps: renkaiden kanssa ei tarvitse arvuutella tai arpoa mitenkään.
Mikäli ei kuulu säännön piiriin, saa ajaa vaikkapa maastosarjan renkaitaan talvella loppuun mielummin kuin heittää ne roskiin...
Tai aloitteleva kuski joka ajaa kenties pienemmällä budjetilla, mutta haluaisi kokeilla kilpailemista, saa tulla ajamaan niillä mitkä alla sattuu olemaan.
Hyvin reilua ja ymmärrettävää, eikä tuossa pykälässä ole mitään huonoa.
Nämä asiat ovat myös erittäin helposti säännöistä luettavissa. Yllättävän harva vain näköjään tuntee sääntöjä.
Edit:
Vielä muistutuksena ainoa asia mitä yllä olevaan sääntöön ehdotin korjaukseksi.
Masa päättää onko ehdotuksessa järkeä tuollaisenaan vai muokataanko sitä kenties hieman... Vai jääkö säännöt sellaiseksi kuin ovat tähänkin asti aina olleet.
Ensimmäinen pikainen hajatelma:
*Ei ole sijoittunut missään yksittäisessä SM-kilpailussa vuonna 2011 parhaaseen kolmannekseen (esim 42 kisaajaa -> paras kolmannes = 14 parasta)
*Ei ole sijoittunut missään WJ-sarjan osakilpailussa A-finaaliin
Olisko tässä kenties edes jonkinlainen kompromissi asiaan?
(ainakin helppo muutos... tartti vain vähän deleteä)