Sen verran on tullut YV:tä tosta Storm Sportista että tässä lyhyesti: Minusta auto on erittäin hyvä auto harjoitteluun hieman Lavankoa kesymmille radoille tai miksei myös Lavankoon ja muille kovemmille radoille jos malttaa olla ottamatta kovimmat hyndät täydellä kaasulla (etenkin jos ei osaa kuten minä). Kisatilanteessa tämä on tietenkin mahdotonta koska ajetaan kelloa vastaan. Tällaiseen ei-niin-vakavaan-ajoon tuo on mitä mainioin auto eikä sen hinta ole niin suuri este homman aloitukseen kuin kalliimmat merkit ja mallit. Autossa on silti hyviä fiitsereitä kuten vinohammastetut kestävät diffit, hyvä ajettavuus ja helpohko säätö. Osien laatu on hyvää keskitasoa joka riittää useimmille tuollaiseen mukavaan satunnais-krossaukseen. Alle 400e kokonaishintaan sisältyvä moottori on myös tehokas ja helpohko säätää ja tuntuu kestävän hyvin. Sillä voi myös kisata.
Tositoimiin autosta ei sellaisenaan kuitenkaan ihan ole, joka nyt tuskin on tuohon hintaan mikään yllätys. Itse lähdin kokeilumielessä ja ~5-6 treenin ekan kisan jälkeen on auton vaihto edessä Pro malliin. Siitä en osaa siis vielä sanoa enempää, se nähdään Salon kisojen jälkeen jos ehdin niihin mukaan. Sportin pala-palalta päivitys ei aivan näytä riittävän kisoihin asti, joten asiaa kannattanee lähestyä auton vaihdolla Prohon, johon muokataan vakio- ja lisävarusteista sopivimmat auton paino, kestävyys ym huomioiden.
Olennaista on saada auto kevyemmäksi etenkin etupäästä ja jousitus saada toimimaan paremmin. Sportistani oli tosin mm. hingepinit ja alusta korvistaan vääntynyt joka vaikutti jousituksen jäykistymiseen loppua kohti. Sportin vaimennus on nimittäin tehtaalta tullessa eritääin hyvä. Pro-osien myötä autosta tulee myös olennaisesti vahvempi (lähinnä alusta, koska muita osia oli jo pitkälle päivitettyu Prohon).
Moottori tulee olemaan tehokkaampi jolla saanee hyppyhin enemmän vauhtia ja kontrollia. Tämä siis jos ehdin seuraavaan kisaan ajamaan GS kisakoneen sisään. Pilli tulee olemaan OSssin femca hyväksytty pilli (ainoa kisahyväksytty minkä nyt tähän hätään sain hommattua). Tärkeää tässäkin on sen keveys.
On selvää että auto alkaa lähestyä kanssasisariaan hinnassa, joten enää ei varmaankaan voi puhua paljonkaan halvemmasta autosta, ainakaan Hobaoon verrattuna. Aika näyttää miten se pärjää kisapirssinä muita vastaan suomen karuissa oloissa.
Osia muuten löytyy jos joku on Sportin vakio-osia vailla; mm. sinieloksoitua alumiinia lähes uudenveroisena verrattain halpaan "kilohintaan" (laita YV).