Kirjoittaja Aihe: 2-tahti moottorin virittely  (Luettu 329620 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa meize79

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #870 : 21.11.13 - klo: 17.25 »
Miten ja mistä rouhit pyttyä? Kuvia?
Tuon ohjeen mukaa tein, tosin aavistuksen varovaisel kädel..
http://www.5thscaleracingforum.com/vb/showthread.php?496-engine-porting

Mutta kyllä toi kone ainaki saman kiertää ja räyheemmi ku enne viilausta...

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #871 : 21.11.13 - klo: 18.37 »
Taitaa olla putki sitten syynä kiertämättömyyteen ainakin osaksi.
Just joo.

Poissa meize79

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #872 : 21.11.13 - klo: 18.42 »
Taitaa olla putki sitten syynä kiertämättömyyteen ainakin osaksi.
Ööps... miksi? Vrc bigbore rear silenced, alkukäyrää jatkanu noin 60mm...

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #873 : 21.11.13 - klo: 18.58 »
No justiinsa toi lisäpituus vie sitä käyttöaluetta alemmaksi. Paljon puuttuu kyllä kiekkoja ja toi putkijuttu ei välttämättä oo se ainoa asia mikä sen tekee. Hyvin ja huonosti toimivan putken ero saattaa huippukierroksissa olla helposti 1500 rundia tai sinne suuntaan.

Vaimentamaton pääty olis parempi tossa putkessa, sen vaimenninosan voi leikata siitä saumastaan irti ja laittaa tilalle samankokoista putkea sinne kartion päähän stingeriksi. Tyypillinen stingeripituus on 3-4 senttiä mutta pitemmällä saa hieman lisää vastapainetta ja siten huipputehoa. Se ei kuitenkaan nosta paljoakaan kierrosaluetta.
Just joo.

Poissa meize79

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #874 : 21.11.13 - klo: 19.14 »
No justiinsa toi lisäpituus vie sitä käyttöaluetta alemmaksi. Paljon puuttuu kyllä kiekkoja ja toi putkijuttu ei välttämättä oo se ainoa asia mikä sen tekee. Hyvin ja huonosti toimivan putken ero saattaa huippukierroksissa olla helposti 1500 rundia tai sinne suuntaan.

Vaimentamaton pääty olis parempi tossa putkessa, sen vaimenninosan voi leikata siitä saumastaan irti ja laittaa tilalle samankokoista putkea sinne kartion päähän stingeriksi. Tyypillinen stingeripituus on 3-4 senttiä mutta pitemmällä saa hieman lisää vastapainetta ja siten huipputehoa. Se ei kuitenkaan nosta paljoakaan kierrosaluetta.
Tuossa pieni pätkä videota vrc bigbore kiinni ennen viilausta ja kaasarin vaihtoa...
Himoto megap mxb5

Poissa mrx-3

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #875 : 24.11.13 - klo: 21.18 »
Miten ja kuinkapaljon vaikuttaa kaasarin säätöihin jos vaihtaa vakio 26cc koneeseen ESP 30,5cc pyttykitin ja sisuskalut? Kaikki muut roippeet on vanhasta koneesta.

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #876 : 25.11.13 - klo: 16.11 »
Tehot kyl lisääntyy ton setin myötä kun sehän on sit 30.5cc esp!
Sun kaasari on ilm. Walbron 668 jos se on siit 26cc:stä ni muista sovittaa imusarja imuaukkoon.
Ja sit onko sulla mikä pakari tulossa siihen? kannattaa kyl hommata joku kunnon tehari siihen ni saat huomattavasti enemmän irti ko. paketista!
Ja kannattaa myös harkita esim. Walbron 990:n hommaamista kaasuttimeksi!
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

Poissa kenblock

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #877 : 25.11.13 - klo: 17.45 »
Oha tääl lukennu et 668 ei juuri eroo 990 millä tapaa tehojen puolest, voi jopa toimmi paremmi ko tuo 990 malli.
Koklaa eka ja vaihra vast si jos ei toimmi.

Poissa mrx-3

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #878 : 25.11.13 - klo: 20.29 »
Joo, kaasari on 668 eli se mikä Fuelien mukana tulee.
Kyseessä on Baja 5sc ss kit, jonka tilasin parikuukautta sitten ja sain sen viikkositten.
Auton odottelu kesti sen verran kauan, että kerkesin yhden auton hinnan verran lähettää rahaa
DDM:lle. Sieltä tarttui ostoskoriin muunmuassa tuo pyttykitti ja tämmöinen putki http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.6345/.f
Eli uusi harrastaja liittyy tähän ronsujen ihmeelliseen maailmaan.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #879 : 25.11.13 - klo: 20.32 »
Tolla putkella ainakin kokoa piisaa, luulis olevan alavääntöä.
Mistä tilasit auton kun meni niin kauan odotellessa?

Poissa mrx-3

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #880 : 25.11.13 - klo: 20.50 »
Hobbylinnasta tuli. Oli kuulema Englannin päässä toimitus vaikeuksia. No ei se minua haitannut, kerkispähän törsätä kilkkeisiin.

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #881 : 26.11.13 - klo: 17.53 »
Mua on alkanu kiinnostaa noi pocket bikejen moottorit

Tämäkin 49cc pata 159$ http://www.pocketbikeparts.com/Engine_49cc_2_Stroke_no_electric_start_p/x7en302482.htm
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa Nieminen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #882 : 27.11.13 - klo: 01.00 »
Hyllyssä olisi täysin uusi ajamaton Zenoahin 260rc1 eli kaksi pulttinen. Saako tuohon kunnon pyttysettiä mistään esim 30.5cc kun näyttäisi olevan kaikki 4 pulttiseen.

Voin antaa vaihdossa tuon jos jollain pyörii nurkissa kireämpi valmis motti.  :wink:
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #883 : 27.11.13 - klo: 06.00 »
Saahan niitä, varmasti myös muualtakin kuin ddm: ltä.

http://www.davesmotors.com/ca370dd3x

http://www.davesmotors.com/cc253
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #884 : 27.11.13 - klo: 08.51 »
Kannattaa kysyä pyttysatsia myös MCD kauppiaalta (Elfving racing), kun sillä on yleensä ollut hyllytavarana moottorin osia. Sais ainakin nopeasti kotio.

Poissa Nieminen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #885 : 27.11.13 - klo: 10.38 »
Jep tuo esp kitti olisi varmaan hyvä, mitenkäs tuo kampuran laita että tarvitseeko minkä tuolta valita? Vakio ei varmaan tuon kanssa istu?  Mitenkäs tuohon kittiin reedien lisäys, onko hyötyä? Joutuu mitä ilmeisemmin imuaukon koneistamaan läppiä varten?
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

Poissa kenblock

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #886 : 27.11.13 - klo: 11.53 »
Eixe ollu niin, jottei tota 2-pulttist toinna viritellä, ei kestä paineita, ja voi korkata pytyn irti jos ruuvit löystty?
Osta ennemp 4 pulttinen senoah ja viritä se tai joku rcmk.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #887 : 27.11.13 - klo: 15.55 »
Joskus jotain asiaa suoltaa lokkikin, vaikkei sulla taida olla etes bensa-autoa, siis rc käyttöistä.
Tosiaan ei toinna 2-pulttista rueta virittämään, kalliiksi tulee ja se ei kestä samalla tavalla kuin 4-pulttinen.
Tai ei se kestämiestä ole kiinni, vaan siitä, että sylinteriä pitää vain kaksi pulttia paikallaan, ja jos toinen alkaa hiukankin löystymään koneen käydessä, niin se korkkaa syn pytyn irti ja se on sit game over.
Mulle yhdelle 2-pulttiselle kävi niin.

Poissa Aeced

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #888 : 27.11.13 - klo: 17.13 »
oliskos joku voinut punnita tommosen mahd. isokuutioisen koneen painon? tässä ois pieni projekti meneillään mihin suunnitteilla olis tulossa 50cc karting kone, että onko tuo Raket 50cc liian painava.. massiivista monsteria on suunniteltu. saa muuten ehdottaa että mitkä tukivarret yms!
JQ The CAR E-conversion* losi ten-scte tlr*

Poissa Fleku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #889 : 27.11.13 - klo: 19.13 »
Joskus jotain asiaa suoltaa lokkikin, vaikkei sulla taida olla etes bensa-autoa, siis rc käyttöistä.
Tosiaan ei toinna 2-pulttista rueta virittämään, kalliiksi tulee ja se ei kestä samalla tavalla kuin 4-pulttinen.
Tai ei se kestämiestä ole kiinni, vaan siitä, että sylinteriä pitää vain kaksi pulttia paikallaan, ja jos toinen alkaa hiukankin löystymään koneen käydessä, niin se korkkaa syn pytyn irti ja se on sit game over.
Mulle yhdelle 2-pulttiselle kävi niin.

 Olen hieman eri mieltä,tosin en ole expertti,mutta mitä lukenut niin ei ne niin paskoja ole nuo 2 pulttisetkaan,kunhan pitää ne pultit kireällä.  :laugh:  vasta oli bensa auto puolella juttua tästä aiheesta ja tässä lainaus sieltä jarin viestistä ,olen samaa mieltä:" Ehkei kannata niin kauheen orjallisesti katsoa sitä montako pulttia siinä pytyn kiinnityksessä on käytetty. Sekä neli- ja kaksipulttiset ratkeaa ihan samalla tavalla kun painetta on tarpeeksi. Vakiokoneissa tai vähäsen kutitelluissa ei olla edes lähellä. Kunhan silloin tällöin varmistaa että pultit on kireellä niin kummatkin on ihan yhtä hyviä siinä mielessä että jos sulla on hyvä 2-pulttinen niin ei siitä kannata rahaa lähteä maksamaan että vaihtaa tilalle vaan nelipulttisen."
« Viimeksi muokattu: 27.11.13 - klo: 20.46 kirjoittanut Fleku »
Baja 5sc

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #890 : 27.11.13 - klo: 20.10 »
Itsekkin olen sitä mieltä että kunhan vain on tarkkana kiristyksien kanssa niin suurempia ongelmia tuskin ilmaantuu. Onhan Trevorillakin kaksi pulttisia reed koneita.

Mutta onhan selvää että nelipulttinen on varmempi valinta.

Periaatteessa nelipulttisten hinnat on jo sitä luokkaa että olisi järkevää hankki suoraan sellainen. Jenkkilässä alkoi black friday myynnit monessakin paikassa ja kelvollisen viripannun saa jo hieman päälle 200 dollarilla

esim
http://www.oneillbrothers.com/rc-car/black-friday-sale/6261-5-5hp-prostock-30-5cc-4-bolt-long-block.html

Tämä kone on varustettu jyrsityllä alakerralla jonka hinta jo yksinään on 129 dollaria. Kone tulee myös pinnoitetulla männällä jonka arvo on sekin noin 30 dollaria.

Tuohon voi loput kamat ottaa vanhasta koneesta (vauhtipyörän, kytkinkupin, kytkimen, imukaulan, puolan ja kuoret)

Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Nieminen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #891 : 27.11.13 - klo: 23.30 »
Tuo kyllä olisi halpa paketti.  :tongue:

Tuli hetkellinen aivopieru ja tilasin tämän kitin toiseen mottiin..   :undecided:
http://www.ebay.com/itm/Rovan-30-5cc-Big-Bore-Upgrade-Engine-Kit-fit-KM-ZENOAH-CY-23-29cc-Engines-/141028103987?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item20d5ee1733

Pulttien löystymiseen varmasti hieman apua toisi kunnon pinnapultit lohkoon?
« Viimeksi muokattu: 27.11.13 - klo: 23.48 kirjoittanut Nieminen »
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #892 : 28.11.13 - klo: 01.09 »
Pinnapultit vois olla ylös saakka ulottuvat ja kannenpulttien välissä vois olla tukeva levy, joka painaa tulpan ympäriltä. Toki siellä pinnapulttien juuressa vois olla vielä mutterit ton lisäks. Ei varmasti ratkeis enää eikä löystyis.
Just joo.

Poissa kaasari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #893 : 30.11.13 - klo: 09.05 »
Tuo kyllä olisi halpa paketti.  :tongue:

Tuli hetkellinen aivopieru ja tilasin tämän kitin toiseen mottiin..   :undecided:
http://www.ebay.com/itm/Rovan-30-5cc-Big-Bore-Upgrade-Engine-Kit-fit-KM-ZENOAH-CY-23-29cc-Engines-/141028103987?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item20d5ee1733

Pulttien löystymiseen varmasti hieman apua toisi kunnon pinnapultit lohkoon?

Meneex tää heittämällä Baja 5b SS vakiohilujen tilalle?
Serpent S411 Eryx * TLR 8ight 2.0 EU * Axial SCX10 Honcho * Sanwa * Reedy * Thunder Power * Speed Passion * Core RC * LRP * V-Dezign * Nosram

Poissa Nieminen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #894 : 30.11.13 - klo: 09.31 »
Meneex tää heittämällä Baja 5b SS vakiohilujen tilalle?
Lainaus
Meneex tää heittämällä Baja 5b SS vakiohilujen tilalle?

Menee kaikkiin 2 pulttisiin zenoah ja cy. Eli kyllä.
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

Poissa Nieminen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #895 : 30.11.13 - klo: 09.33 »
Lainaus
Meneex tää heittämällä Baja 5b SS vakiohilujen tilalle?

Menee kaikkiin 2 pulttisiin zenoah ja cy. Eli kyllä.
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #896 : 30.11.13 - klo: 11.34 »
No ei se nyt heittämällä mene, joudut kokonaan lohkon avaamaan ja kampiakselin vaihtamaan.
Sit kasaat sen ja vaihdat ton isomman pannun siihen, ja männän tietenkin kampeen eka, sen 36mm.

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #897 : 30.11.13 - klo: 12.56 »
Tuo kyllä olisi halpa paketti.  :tongue:

Tuli hetkellinen aivopieru ja tilasin tämän kitin toiseen mottiin..   :undecided:
http://www.ebay.com/itm/Rovan-30-5cc-Big-Bore-Upgrade-Engine-Kit-fit-KM-ZENOAH-CY-23-29cc-Engines-/141028103987?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item20d5ee1733

Pulttien löystymiseen varmasti hieman apua toisi kunnon pinnapultit lohkoon?

Meneex tää heittämällä Baja 5b SS vakiohilujen tilalle?


Video #1 Tutorial Rebuilding the CY 23CC Engine
Tossa on hyödyllinen video jos et ole ennen korjaillu zenoahia
katso kaikki jaksot
« Viimeksi muokattu: 30.11.13 - klo: 13.04 kirjoittanut kesseli »
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa kaasari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #898 : 30.11.13 - klo: 14.22 »
Heh...pienkoneasentaja koulutukseltani ja sillä leipäni saan. Kysyin vain, ku en oo perillä mikä tyypiltään Bajan vakio mylly. Maanantaina saan itse auton ja nyt jo visioin virityksiä. :wink:
Serpent S411 Eryx * TLR 8ight 2.0 EU * Axial SCX10 Honcho * Sanwa * Reedy * Thunder Power * Speed Passion * Core RC * LRP * V-Dezign * Nosram

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #899 : 30.11.13 - klo: 15.22 »
Oikeeta puhetta, niin se mopo voi sit helposti karata käsistä bajaa harrastaessa, löytyy jos jonkinlaista tuning ja ööberi hööperi viripalikkaa, osalla ei tee p****akaan, mut jotkus on melkein välttämättömiä hommata heti alkuunsa.