Kirjoittaja Aihe: Traxxas Revo  (Luettu 928047 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1410 : 22.02.06 - klo: 15.11 »
Pljonkohan tulis hintaa muutokselle... :?
Traxxas Revo 2.5

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1411 : 22.02.06 - klo: 16.16 »
No kyl ainaki 300€ :roll:

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1412 : 22.02.06 - klo: 16.45 »
Onko MIP:n pushrodit tarkoitettu P1,P2 vaiko P3 rocker armeille?
Pituus on ainakin sama kuin Lunsfordin P2:lle tarkoitetuissa pushrodeissa
Onko se riippuvainen tuosta tangon pituudesta vai?

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #1413 : 22.02.06 - klo: 16.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
Onko MIP:n pushrodit tarkoitettu P1,P2 vaiko P3 rocker armeille?

Nuo on P1 rockereille, siis noin 102mm (Traxxasin omat on juuri 102mm)pitkät.
Traxxasin P2 rockereiden mukana tulee holkit pushrodien jatkamiseski, joten nuokin käy.
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
Pituus on ainakin sama kuin Lunsfordin P2:lle tarkoitetuissa pushrodeissa
Onko se riippuvainen tuosta tangon pituudesta vai?

Nämä onkin jo 108mm pitkät ja asennetaan ilman "jatkoholkkeja" paikoilleen.
Pushrodin mitta on rockereista riippuvainen, isompi numero tarvitsee pidemmät varret.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1414 : 22.02.06 - klo: 17.13 »
Oho,minä katsoin että noiden pituus oli sama.Taisinpa katsella eri rodeja,tässähän menee ihan sekaisin kun löytyy tankoja joka lähtöön :)

Kiitos!

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1415 : 22.02.06 - klo: 18.08 »
Niin tuo rb:hän ei ole blingiä :?  :mrgreen:

Tuskin tulee tuota 3.3 kokonaisuutta hankittua...ehkä joskus tiettyjä osia ko. sarjasta :?
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1416 : 22.02.06 - klo: 18.48 »
Lainaus käyttäjältä: "racer"
Tuskin tulee tuota 3.3 kokonaisuutta hankittua...ehkä joskus tiettyjä osia ko. sarjasta :?

Ne on viisaita kun ei parantele liikaa kerralla, ettei vanhempien omistajat
heti oo vaihtamassa, niin myös losilla ei muakaan paljo LST2 kiinnosta.

ps. jos arena truck LST versio tulee tuotantoon niin saatan vaihtaa
tai hommata lisäks... :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #1417 : 22.02.06 - klo: 18.55 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
ps. jos arena truck LST versio tulee tuotantoon niin saatan vaihtaa
tai hommata lisäks... :wink:


Sellanen losin prototyyppi on muuten nähty radoilla (Foorumeilla on kuviakin), eikä ole mikään yksittäisen harrastelijan tekele. ;)
Sori Off Topic....
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1418 : 22.02.06 - klo: 18.58 »
Hahaa jotain tälläistä saattoi odottaakin traxxakselta, tuota "conversion" kittiä täytyy kyllä harkita jossain vaiheessa. Kertokaas nyt joku että mihin se keski diffi vaikutti olellisesti?.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1419 : 22.02.06 - klo: 19.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Sellanen losin prototyyppi on muuten nähty radoilla (Foorumeilla on kuviakin), eikä ole mikään yksittäisen harrastelijan tekele. ;)
Sori Off Topic....

Siirsin vastauksen "oikeeseen" paikkaan...
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1420 : 22.02.06 - klo: 20.06 »
Esim. Hyppyristä alastultaessa sinulla on kaasupäälla ( ilman keskidiffiä kovarasitus takadiffiin ) ja auto tulee takarenkaat koskettaen maahan, jolloin suurin osavoimasta kohdistuu keskidiffin kautta etupyörille ja takapyörien vetovähenee, sillä seurauksella että keula laskee ja veto on taas etu ja takapyörillä. Eli auto ei keuli koska eturenkaiden noustessa voima välittyy pääosin etu pyöriin.

Hmm tulipa vaikeasti selitettyä  :?  

Ps: lukaskaas Arin sivut
http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/saato/setup.html#diffit
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1421 : 22.02.06 - klo: 20.06 »
Oikeastaan tämä Revon uudistaminen on aika erikoista Traxxasilta, koska ne ei sitä juuri ole harrastanu aiempienkaan mallien kohdalla. Taitaa olla vain pari poikkeusta ja nekin pienempiä muutoksia.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #1422 : 22.02.06 - klo: 20.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
Oikeastaan tämä Revon uudistaminen on aika erikoista Traxxasilta, koska ne ei sitä juuri ole harrastanu aiempienkaan mallien kohdalla. Taitaa olla vain pari poikkeusta ja nekin pienempiä muutoksia.

Joo, vain T-Maxxin kone, T/E-Maxxista Wide versio aiemmin.
Nyt päivittyi vielä Revon lisäksi T-Maxxit moottorin, jarrujen, vetoakseleiden, pivottien ja vaihteiston osalta!
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1423 : 25.02.06 - klo: 14.36 »
No niin....medasecilta tuli Integyn P2 alu rockerit.Alkuun tuskailin että hitto tarttee tilaa viel p2 pushrodit mut kummastukseni autoa silmäillessäni huomasin,että hankkimani traxxasin punaset alu rodit soveltuvat P1,P2 ja LT rockereille Very Happy Eli eikun säätämään..

Aluks entiset P1 alu rockerit irti,uudet P2 mallit tilalle ja testausta pöydällä.Jousen preloadia sai kiristää entiseen verrattuna varmaan liki 1cm!!!
Sitten piti hyökätä tietokoneelle vakoilemaan jenkkien setup lappuja...Melkeen kaikissa setupeissa roll center on ylimmissä reijissä,omani olivat vielä alemmissa.Eli eikun ylempiin..hieman säätöä preloadiin..ja AVOT.

Ainakin pöydällä jousitus tuntuu todella hyvältä verrattaen P1 rocker ja ala roll center versioon nähden.Pöytä ei tosin totuutta kerro mutta edellinen setuppi ei omaan hanskaan loppupelissä sitten käynytkään...keväällä sitten näkee...
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1424 : 25.02.06 - klo: 18.59 »
P1, P2 ja LT rokkereilla on kaikilla sama pushrod, sillä erotuksella, että P2 kanssa pitää käyttää (ainakin Traxxasin-)rokkerien mukana tulevia korotusholkkeja jotka laitetaan pushrodeihin rodendien alle. Tämä pidentää rodin kokonaismittaa arviolta noin 5mm. Pitäisi pysyä maavaran samana, eikä joudu ruuvaamaan preloadeja.

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHGD3&P=ML

P3:lle on sitten ne omansa, huomattavasti "tavallisia" pidemmän rodit.
allekiroitus

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1425 : 25.02.06 - klo: 19.23 »
Mulla on nuo integyn rockerit ja niissä ei tullu mitään holkkia sinne väliin...jos jollai on niitä holkkeja niin voisiko ystävällisesti ilmoittaa niiden mitat?
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1426 : 25.02.06 - klo: 19.36 »
Enpä oikein tiedä mistä tämän päivän ajo reportin alottaisi lavangon radalta. Siinä klo:12:00 aikoihin menimme radalle ja ei vielä muita harrastajia näkynyt. Siinä jonkun aikaa lapioimme/kolasimme rata aluetta, siinä sitten rupesin pikku hiljaa laittamaan revoa ajo kuntoon ryypyttämällä konetta, kerkesin pyörittäämään akkukoneella noin 5 sek tiger driveä kunnes kuului ikävä niks naks ääni ja mietin että p....kele tässäkö tämä päivä nyt sitten on. No radalle onneksi siinä vaiheessa oli jo tullut yksi toinen harrastaja joka veikkasi että tigerissä on vain öljyä joka estää yksisuuntais laakeria toimimasta, no ei muuta kuin tigeri irti ja tutkimaan sekä kuivailemaan öljyt pois jota siellä oli. Ja eikun takas kiinni ja pyörittämään, ja ei vieläkään ottanut oikein laakeri kiinni joten homma uusiks ja vielä varmistukseksi vielä kuumailma puhaltimella jotta pienimmätkin öljyt palaisivat pois. TÄMÄ toimenpide osoittaui erittäin huonoksi koska eihän siinä tohinassa tajunnut että neulalaakeri peti on nylonia joka ei ihan kestä kuumailma puhallinta. :mrgreen: Onneksi tällä toisella harrastajalla oli pakissa mukana yksi vara yksisuuntais laakeri joka vieläpä oli oikean kokoinen tiger driveen. Toinen pulma olikin sitten saada vanha irti rata olosuhteissa, no ei siinä 10 minuuttia kauempaa mennyt kun uusi laakeri oli jo kiinni. ( Kiitos prolinen avaimen)MYÖS ERITTÄIN SUURET KIITOKSET TAMIYA KAVERILLE JOLTA OSTIN VARALAAKERIN. Ja vihdoin ja viimein sitten saatin revo tulille ja päästin testaamaan spoolia, täytyy kyllä sanoa että drifting jätkät olisivat kateellisia sen verran liukasta se oli että ei oikein kauheita ajo haluja sillä pidolla ollut. Myös todella huonot renkaat ovat lumelle nuo moabit. Asia kuitenkin korjaantu toivottavasti ennen monsteri karkeloita kun meinasin prolinen bow tiet sinne hankkia. No tulipahan siinä päivän mittaan testattua harrastus historiassa ensimmäistä kertaa M8 autoa kiitos testistä moukarille. No ei muuta kun nähdään kuinka sitten ensiviikonloppuna auto toimii. 8)

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1427 : 26.02.06 - klo: 13.31 »
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
TRX 2.5:sta dynotettiin Xtreme-RC:ssä huipputehot 1,3.
Se on se vanha ja tussu malli,revossa on TRX2.5R ;).
RB,the power of champions.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1428 : 26.02.06 - klo: 13.53 »
Näin ekana kertaa livenä Revon Hesassa Hobby Pointissa ja ei voi sanoo muuta kuin on komee, hankin varmaan seuraavaksi autoksi Revon 8) Toi moottori näyttää vain tosi pieneltä, mutta kyllä se varmaan kuljettaa ihan hyvin tota Revoa :roll:
- Tapsa

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1429 : 26.02.06 - klo: 14.45 »
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Näin ekana kertaa livenä Revon Hesassa Hobby Pointissa ja ei voi sanoo muuta kuin on komee, hankin varmaan seuraavaksi autoksi Revon 8) Toi moottori näyttää vain tosi pieneltä, mutta kyllä se varmaan kuljettaa ihan hyvin tota Revoa :roll:
Osta isompi jos siitä ongelmaa on,ei se ihmettelemällä kasva.
RB,the power of champions.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #1430 : 26.02.06 - klo: 16.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
TRX 2.5:sta dynotettiin Xtreme-RC:ssä huipputehot 1,3.
Se on se vanha ja tussu malli,revossa on TRX2.5R ;).

Joo, mutta vasta Savagen 4.6 malli antaa silti vastusta tuolle "pikkumoottorille".  :wink:
Viimmekesänä PRCA radalla ei noilla normisavageilla ollu mitään vastusta Revolle, Losi LST oli Monster Truck ainut mikä antoi tasavertaisen vastuksen.
Niin ja tuota "isompaa" Revoa (3.3) saa ensi kuun lopusta vasta.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1431 : 26.02.06 - klo: 16.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Viimmekesänä PRCA radalla ei noilla normisavageilla ollu mitään vastusta Revolle,
Losi LST oli Monster Truck ainut mikä antoi tasavertaisen vastuksen.

Mukava nähdä jotain LSTn kehuiksi verrattavaa Revo topikissa :shock:  :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1432 : 26.02.06 - klo: 16.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Näin ekana kertaa livenä Revon Hesassa Hobby Pointissa ja ei voi sanoo muuta kuin on komee, hankin varmaan seuraavaksi autoksi Revon 8) Toi moottori näyttää vain tosi pieneltä, mutta kyllä se varmaan kuljettaa ihan hyvin tota Revoa :roll:
Osta isompi jos siitä ongelmaa on,ei se ihmettelemällä kasva.

Kattoo nyt, pitää ostaa eka auto :lol: Onko tuosta Revosta tulossa 3.3 malli, joka on valmis, eikä tartte ostaa erikseen noita osia?
- Tapsa

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1433 : 26.02.06 - klo: 16.32 »
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Onko tuosta Revosta tulossa 3.3 malli, joka on valmis,
eikä tartte ostaa erikseen noita osia?

Maksaa varmaan sen koneen verran enemmän...
Eikä oo vielä saatavilla.
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #1434 : 26.02.06 - klo: 16.45 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Viimmekesänä PRCA radalla ei noilla normisavageilla ollu mitään vastusta Revolle,
Losi LST oli Monster Truck ainut mikä antoi tasavertaisen vastuksen.

Mukava nähdä jotain LSTn kehuiksi verrattavaa Revo topikissa :shock:  :wink:


Sehän oli vain totuus.  :wink:
Revo 3.3 on 50$ kalliimpi (eli noin 40€) kuin vanhempi 2.5 malli, eli ei paljon....
Towerhobbiesilla 532$ http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0095p?FVSEARCH=Traxxas+Revo+3.3+RTR&FVPROFIL=++&search3=Go
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1435 : 26.02.06 - klo: 17.57 »
On kyllä aika kalliit 3cm jos tollasen rungon yms hommaa,kun kisoissakin vakio revo vie muut 6-0  :lol:
RB,the power of champions.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #1436 : 26.02.06 - klo: 18.05 »
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
On kyllä aika kalliit 3cm jos tollasen rungon yms hommaa,kun kisoissakin vakio revo vie muut 6-0  :lol:

Onhan siinä isompi konekkin, 60% tehokkaampi...
Joten minusta on kyllä hintansa väärtti.....
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #1437 : 26.02.06 - klo: 21.25 »
Niin kuin tiedetään, keskidiffi aiheuttaa monissa närää, nyt kun keskidiffi sallitaan paljastan "salaisen" projektini.
Itsellä on projektina viskokytkin yksisuuntalaakerilla, se olisi sallittu koska takapää on 100% kiinteä, vain etupää pääsee luistamaan ja vain toiseen suuntaan.
Monster Truck säännöissähän oli aiemmin kiellettynä keskidiffi, eli keskitasauspyörästö.
Tasauspyörästöhän tämä ei ole, koska ei edes "tasaa" mitään, luistaa vain ja ainoastaan toisesta päästä (Luistaminehan ei ole kiellettyä).
Idea tähän tuli kahdestakin Traxxasin autoon (T/E-Maxx ja Revo) saatavilla olevasta "varusteesta".
Niin kuin monet tietävät, Revoon saa "quic turn" etukardaania jossa yksisuuntalaakeri, T/E-Maxxiin saa diffiä jossa kitkalukko (Sama periaate kuin kuuladiffissä mutta ilman kuulia).
Nämä kaksi yhdessä olisi ajanut saman asian, mutta koska vaihteistossa on tilaa peruutusvaihteen poiston jälkeen, ajattelin yhdistää nuo kaksi innovaatiota sinne.
Itse laite on todella yksinkertainen, siihen tarvitaan 2kpl alkuperäistä vaihteiston ulostuloakselia, yksisuuntalaakeri, diffin kuoret, "ylijäänyt" ulostuloakselin ratas ja itse tehdyt peltilamellit.
Sitten mitenkä tuo on tehty / toimii....
Takapäässä oleva akseli on katkaistu ja kiinnitetty rattaaseen sokalla kiinteästi.
Poraa 4kpl kiinnitysruuvin reikiä rattaaseen, jotta saat sen diffinkuoreen kiinni.
Rattaassa on diffin puolella porattu tiukka reikä jossa on yksisuuntalaakeri (Kun laitatte katsokaa että on oikein päin).
Toista akselia tervitaankin sitten etupäähän, siinähän on "poorit" niin kuin moni tietää, sille tarvitsee tehdä pyöreitä prikkoja 3-4kpl jotka sopivat "pooriin" niin etteivät pyöri siinä (Helpointa olis tehdä uusi akseli joka olisi neliskanttinen).
Sitten tarvitsee tehdä 4-5kpl neliskanttisia prikkoja joissa on pyöreä reikä, niin iso että pooriakseli sopii niistä läpi.
Kokoominen suoritetaan seuraavasti, pudota poorillinen akseli diffin kuoreen, laita ensin neliskanttinen prikka sisään, sen jälkeen akselin pooriin sopiva, jne.
Lopuksi täytä diffikotelo sopivan jäykällä diffiöljyllä, öljyn jäykkyys määrää kytkimen tiukkuuden, lopuksi kiinnitä ratas diffikoteloon.
Alla kuva liki valmiista kytkimestä (Liki valmis siksi että itse tehdyt lamellit on vähän "huonoja" ja yksisuuntalaakeri hivenen luistaa diffiöljyn takia)....

Seuraava projekti saattaa olla että teen samanlaiset sisuskalut etudiffiin, mikään ei estä etteikö tuo sopisi sinnekkin, ajaahan se saman asian sielläkin (Tämä oli alkujaan "hätävara" jos tuo viskokytkin jostain syystä olisikin kielletty).  :wink:
Mikään ei ole niin kekseliäs kuin ihminen.......  :mrgreen:
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1438 : 26.02.06 - klo: 21.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
On kyllä aika kalliit 3cm jos tollasen rungon yms hommaa,kun kisoissakin vakio revo vie muut 6-0  :lol:

Onhan siinä isompi konekkin, 60% tehokkaampi...
Joten minusta on kyllä hintansa väärtti.....
Tarkotin et jos ostaa tollasen muutos sarjan,ni on kalliit 3 senttiä ;)
RB,the power of champions.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #1439 : 26.02.06 - klo: 22.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Revo 3.3 on 50$ kalliimpi (eli noin 40?) kuin vanhempi 2.5 malli, eli ei paljon....

Odotetaampa suomen hintaa... Villi veikkaus n.100e :?

ps. ei LST2:nenkaan maksa ku joku 60-70usd enemmän ku LST
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars