Kirjoittaja Aihe: HoBao Hyper 2.0  (Luettu 451972 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #210 : 23.08.04 - klo: 23.28 »
Lainaus käyttäjältä: "solar4"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Kukas osais sanoa varmaks noitten HoBaon iskarinjousienjäykkyys erot?
Eli kun auton mukana tulee kahdet, siniset ja lilat.
Ja sit on vielä erikseen ostetut siniset medium jouset.
Eli mikä on löysin ja mikä on jäykin.
On näppituntumalta niin lähellä toisiaan ettei osaa kyl sanoa mitään.

Musta - purple - sininen - valkoinen. Löysimmästä jäykimpään.


Mites kun on erikseen autossa mukana tulevat ja erikseen ostetut siniset? Onks niis mitään muuta eroo ku ulkonäkö?

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #211 : 24.08.04 - klo: 16.00 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "solar4"
Musta - purple - sininen - valkoinen. Löysimmästä jäykimpään.

Mites kun on erikseen autossa mukana tulevat ja erikseen ostetut siniset? Onks niis mitään muuta eroo ku ulkonäkö?

Ei kuulemma.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #212 : 24.08.04 - klo: 17.25 »
Lainaus käyttäjältä: "solar4"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "solar4"
Musta - purple - sininen - valkoinen. Löysimmästä jäykimpään.

Mites kun on erikseen autossa mukana tulevat ja erikseen ostetut siniset? Onks niis mitään muuta eroo ku ulkonäkö?

Ei kuulemma.


Oisko jollain tohon tieto?

Poissa jere89

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #213 : 31.08.04 - klo: 21.05 »
Voi perhana muuten et kävi huono tsäkä olin ostanut just uuden voimaservon ohjaukseen ja kokeilin sit mökil sitä....jälkeenpäin vähän harmittaa ku ei oo tultu hommattuu tota fail safea ku olin ehtiny ajaa joku puol minsaa ja sit hyperin vastaan ottimen virta katkasijasta lähti johto irti ni sit oli menoa ja mun tuurilla tottakai mereen :evil: . Mut sit vaa sukeltamaa auto ja moottori auki ja öljyt sisää ja auto kuivuu, seuraavana päivänä testasin eikä mitää ollu rikki :mrgreen: .

ps.auto meni vähä yli 2 metrin syvyyteen :mrgreen:
Wild dodge ram
Hobao hyper7

Poissa rc aleksi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #214 : 31.08.04 - klo: 21.16 »
Voi piip onneks mitää ei hajonnu katos se on se hobao :D ....
hobao ei ole enää piristämässä päivääni se hoiti hienosti tehtävänsä........

Poissa jere89

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #215 : 31.08.04 - klo: 21.24 »
Niinpä, onneks ei menny mitää ois harmittanu vähäse jos uus voima servo ois hajonnu heti alkuun :cry: . mut niihä se on et hobao kestää (kyl varmaan muutki mut en oo kokeillu :mrgreen: )
Wild dodge ram
Hobao hyper7

Poissa Rahtimies

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #216 : 31.08.04 - klo: 23.16 »
Niin, ja tuossa tilanteessa ei Fail-safe edes olisi auttanut. Se kun myöskin tarvitsee virtaa toimiakseen,ja ottaa sen vastarinakusta. Eli se kyllä auttaa jos lähettimen ja vastaanottimen väliltä katoaa signaali,mutta ei jos esim akun liitin lähtee irti.
Brat, Avante, Hornet, Grasshopper, Falcon, 808, SCRT10, M-03, Hyper 7 & 8, DEX410R, TT-01, T2

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #217 : 31.08.04 - klo: 23.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Rahtimies"
Niin, ja tuossa tilanteessa ei Fail-safe edes olisi auttanut. Se kun myöskin tarvitsee virtaa toimiakseen,ja ottaa sen vastarinakusta. Eli se kyllä auttaa jos lähettimen ja vastaanottimen väliltä katoaa signaali,mutta ei jos esim akun liitin lähtee irti.


Aika hyvä pointti  :wink:

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #218 : 01.09.04 - klo: 08.03 »
Olen jossain nähnyt myös sellaisen Fail-Save-syteemin, jossa on ihan oma sisäinen varavirtalähde, jonka avulla fail-save jaksaa vääntää servot vielä ennalta määrättyyn asentoon, vaikka vastarinakku lentäisikin kyydistä. En vain kuollaksenikaan muista laitteen nimeä tai paikkaa, jossa olen sen nähnyt.

Mika R

  • Vieras
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #219 : 01.09.04 - klo: 11.42 »
paras failsafe on se kaasarin kuminauhavitirys

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #220 : 01.09.04 - klo: 12.24 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
paras failsafe on se kaasarin kuminauhavitirys


Jep. :wink:
Paras ja halvin.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #221 : 01.09.04 - klo: 12.42 »
Kuulakärkikynän jouset ovat mulla toimineet ihan hyvin PTA:ssa. Siinä siksi, koska siitä autosta löytyy paikka kiinnittää se toisesta päästäänkin.

Monsterissa ja muissa autoissa olen käyttänyt joko O-rengasta (luistikaasarissa) tai sitä kuminauhaa (rotary) vetämään kaasaria kiinni. Mutta voimaservoja käyttävien kannattaa huomioida, että aina tavallinen kuminauha ei jaksa vetää kaasaria kiinni jos servo vääntää liikaa vastaan radioiden sammuttuakin.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #222 : 01.09.04 - klo: 13.04 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Kuulakärkikynän jouset ovat mulla toimineet ihan hyvin PTA:ssa. Siinä siksi, koska siitä autosta löytyy paikka kiinnittää se toisesta päästäänkin.

Monsterissa ja muissa autoissa olen käyttänyt joko O-rengasta (luistikaasarissa) tai sitä kuminauhaa (rotary) vetämään kaasaria kiinni. Mutta voimaservoja käyttävien kannattaa huomioida, että aina tavallinen kuminauha ei jaksa vetää kaasaria kiinni jos servo vääntää liikaa vastaan radioiden sammuttuakin.


Jos radiot sammuu niin mikä sitä servoa käskee siinä tapauksessa kääntämään vastaan?
Vielä jos kaasussa on joku laadukas kuulalaakeroitu servo niin se yleensä pistää vähemmän vastaan kuin vakio servo.

Eri asia tietysti on jos tulee radio häiriö missä servo saa virheellistä käskyä vääntää lisää kaasua, mutta sitä ei kyllä yleensä esiinny ellei joku laita radioitaan päälle samalla taajuudella. Silloin ei kyllä auta vieteri, kuminauha eikä failsafe. Silloin auttaa ainoastaan kova ääni joka käskee SAMMUTTAMAAN SEN PER¤¤#&*n OHJAIMEN :!:

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #223 : 01.09.04 - klo: 13.40 »
Ainakin omalla kohdallani on molemmat Hitecin HS-645MG:t olleet ilman virtaakin melko jäykkiä. Mutta toimivat ihan hyvin sen kummemmin virtaa syömättä... Tiedä häntä.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #224 : 01.09.04 - klo: 14.01 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Ainakin omalla kohdallani on molemmat Hitecin HS-645MG:t olleet ilman virtaakin melko jäykkiä. Mutta toimivat ihan hyvin sen kummemmin virtaa syömättä... Tiedä häntä.


Itselläni on kaasussa KO PROPO PS2143 nopeus 0.08s 60° vääntö 8kg  ja ohjauksessa Futaba S9451.
Molemmat ovat kyllä reilusti löysempiä kääntää ilman virtaa kuin yksikään vakio kuulalaakeroimaton.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #225 : 01.09.04 - klo: 15.54 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Ainakin omalla kohdallani on molemmat Hitecin HS-645MG:t olleet ilman virtaakin melko jäykkiä. Mutta toimivat ihan hyvin sen kummemmin virtaa syömättä... Tiedä häntä.
Mulla ainakin toi sama servo on ainakin yhtä herkkä kuin vakioservot.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #226 : 01.09.04 - klo: 15.57 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Ainakin omalla kohdallani on molemmat Hitecin HS-645MG:t olleet ilman virtaakin melko jäykkiä. Mutta toimivat ihan hyvin sen kummemmin virtaa syömättä... Tiedä häntä.
Mulla ainakin toi sama servo on ainakin yhtä herkkä kuin vakioservot.


No sitähän minäki.
Kyllähän nyt jokainen vähänkään parempi kuin vakio kääntyy herkemmin.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #227 : 01.09.04 - klo: 17.38 »
Nojaa, ehkä olen vain luulotautinen ja luulen että se on jäykempi... Tai se lähtee pyörimään vähän vankemman oloisesti tai jotenkin... En osaa selittää asiaa kunnolla joten pidän lärvini kiinni.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Raipe

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #228 : 02.09.04 - klo: 23.24 »
Mikäs kone kannattais hankkia tohon hyper 7 proohonn taitaa olla ens kesän ostos ja pari muuta autoo :mrgreen: .

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #229 : 03.09.04 - klo: 07.15 »
Jos halpaa ja hyvää haet niin osta vaikka samalta valmistajalta Hyper 21 8-port. Ei pahan hintainen edes: 120e!

Sirio on taas hyvä sulle jos ajat kovaa kisaa eikä budjetti leikkaa kiinni helposti. Sama juttu RB:llä, Novarossilla ja Piccolla.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #230 : 03.09.04 - klo: 08.43 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Jos halpaa ja hyvää haet niin osta vaikka samalta valmistajalta Hyper 21 8-port. Ei pahan hintainen edes: 120e!

Sirio on taas hyvä sulle jos ajat kovaa kisaa eikä budjetti leikkaa kiinni helposti. Sama juttu RB:llä, Novarossilla ja Piccolla.

Missä toi muuten maksaa ton 120€? Ku towerissa ainaki maksaa 144 dollaria+kaikki kulut: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXESC3&P=ML

Poissa tommilk

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #231 : 03.09.04 - klo: 08.59 »
Iso-Hepalla 120 €

Poissa Raipe

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #232 : 03.09.04 - klo: 09.57 »
Hobao hyper 21 8pro 150e.. kuulostaa ihan jees.. täs joku kesä pitäis alkaa kilpailemaanki. mut toi kuulostaa aluks ihan hyvält.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #233 : 03.09.04 - klo: 10.13 »
Ottakaas huomioon että tosta PRO mallista on se Boost malli erikseen joka on 200€ pintaan.
Saatavilla ainakin Sanderssonasta.
Itse olen ollut tyytyväinen tohon Boost mallii.
Ei oo lavangossa tarvinnu nopeudessa häpeillä kalliimpien rinnalla.
Ongelma on ollut hyppyreissä, hypyt lentää aina liian pitkälle.
Esim. Lavangossa se takahyndä lentää tasaselle.
Ja se hyppyri sarja menee ylleensä pilalle kun eka hyppy lentää ylipitkäks suoraan kolmanteen hyppyyn.
No harjotus tekee metsurin :)

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #234 : 03.09.04 - klo: 19.03 »
Tosta PRO mallista en ole kuullut yhtä hyvää kuin vakiomallista. 8 port pro ei kuulemma tahdo pysyä kunnolla käynnissä, vakiomalli pysyy kauniimmin. En sitten tiedä mikä jutusta on totta, mutta itse ostan vakiomallin ja viritytän sen ;)!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Johnny_M

  • Tulokas
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #235 : 03.09.04 - klo: 19.40 »
Nyt täytyy kommentoida. Hobaon Hyper 8 Pro moottori on yksi luotettavimmista moottoreista. Pysyy käynnissä ihan niin pitkään kun haluaa, oli auto oikein tai väärin päin. Perusmalli on myös loistava kone. Ainoa huono puoli on että moottorissa on huono alavääntö.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #236 : 03.09.04 - klo: 19.52 »
Kiitos informaatiosta. Ircin puolella kuulee välillä väärääkin tietoa ja onhan aina niitä maanantaikappaleitakin olemassa.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #237 : 03.09.04 - klo: 20.08 »
JQ sanoo ettei pitää enemmän vakio mallista, kuin pr0sta. Itse ajan vakiolla ja kulussa ei ole puutetta. 13T kello niin alavääntöäkin on.
Sanotaanko vaikka näin, että jos lähtee hypprin juurelta, niin ei pääse ylitse, mutta vähän reilummalla vauhdilla hyndään niin pääsee. Hyvä kone, toimii kuin kello.
Pysyy myös hyvin käynnissä; lavangon kertseissä 45min finaalissa sammui 2 kertaa syy: fuili loppui tankille tullessa, varikolla.... (tarkasti lasketty)  :mrgreen:
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #238 : 03.09.04 - klo: 20.38 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Tosta PRO mallista en ole kuullut yhtä hyvää kuin vakiomallista. 8 port pro ei kuulemma tahdo pysyä kunnolla käynnissä, vakiomalli pysyy kauniimmin. En sitten tiedä mikä jutusta on totta, mutta itse ostan vakiomallin ja viritytän sen ;)!


Et ole kuullut.

No kuulet nyt.
Mulla ja kaverilla on molemmilla parikuukautta ollu toi Boost versio käytössä ja kun vaan sai säätöihin niin kulkupuolesta ei oo ollu pulaa.
Ala vääntöäkin on niin paljon että välillä tuntuis olevan vähän turhan äkänen.
Ainoa mitä kaipais vähän lisää ois huippuja. Tuntuu vähän ettei kiertäis ihan niin kirpeesti ku haluais.
Tää tulee siis eteen siinä vaiheessa kun Lavangon loppuun kuluneet hyndät päättää yhtäkkiä heittää tervettä liian ylös niin ei oikein saa käännettyä keulaa ylös ja tuntuu kuin ei ihan kiertäis tarpeeks.
No mut vertailukohteina on tietysti ollu huippu koneet.
Olen ollut 8 port Pro boost versiooni erittäin tyytyväinen.
On antanut rahoille kyllä erittäin hyvän vastineen.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #239 : 05.09.04 - klo: 21.55 »
Onko Hyper 8:sta mitään uutta tietoa? Vois alkaa miettiä kans uutta autoa, mutta seiskaa ei viitsi enää ostaa. Vaikka takuulla sillä selviäisin ja enemmänkin.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.