Kirjoittaja Aihe: HoBao Hyper 2.0  (Luettu 452022 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #270 : 16.09.04 - klo: 18.42 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Tosta PRO mallista en ole kuullut yhtä hyvää kuin vakiomallista. 8 port pro ei kuulemma tahdo pysyä kunnolla käynnissä, vakiomalli pysyy kauniimmin. En sitten tiedä mikä jutusta on totta, mutta itse ostan vakiomallin ja viritytän sen ;)!


Et ole kuullut.

No kuulet nyt.
Mulla ja kaverilla on molemmilla parikuukautta ollu toi Boost versio käytössä ja kun vaan sai säätöihin niin kulkupuolesta ei oo ollu pulaa.
Ala vääntöäkin on niin paljon että välillä tuntuis olevan vähän turhan äkänen.
Ainoa mitä kaipais vähän lisää ois huippuja. Tuntuu vähän ettei kiertäis ihan niin kirpeesti ku haluais.
Tää tulee siis eteen siinä vaiheessa kun Lavangon loppuun kuluneet hyndät päättää yhtäkkiä heittää tervettä liian ylös niin ei oikein saa käännettyä keulaa ylös ja tuntuu kuin ei ihan kiertäis tarpeeks.
No mut vertailukohteina on tietysti ollu huippu koneet.
Olen ollut 8 port Pro boost versiooni erittäin tyytyväinen.
On antanut rahoille kyllä erittäin hyvän vastineen.


Oli muuten Jose ihmettelemässä mun auton kulkua vajaa viikko sitten lauantaina. Ja kuulema mainitsi kaverille että pitääpäs kokeilla tota Boost versioo kun noin kulki.
Vaihdoin vaan polttoaineen vähän laadukkaampaan niin alko kone kiekumaan todella ilosesti. Sihdon Jussikin oli kysyny kaverilta että oonko mä hommannu jonkun uuden pannun ku kulkee niin perhanasti.
Pari kertaa lennätin auton Lavangon taka hyppyristä puoltoista metriä yli vastahyndän tasaselle.
Ja kone käy vielä naurettavan viileenä, 98 celsiusta.

Mika R

  • Vieras
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #271 : 16.09.04 - klo: 19.45 »
Katopas vaan! Mitä menovettä sä käytät, 25% ?
Mullakin on tossa MP:ssä nyt käytetty Hyper 8 port turbo, saapa nähdä miten kulkee huomenna jos uskaltautuis radalle kelistä huolimatta ennenn kisaa..

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #272 : 16.09.04 - klo: 20.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Katopas vaan! Mitä menovettä sä käytät, 25% ?
Mullakin on tossa MP:ssä nyt käytetty Hyper 8 port turbo, saapa nähdä miten kulkee huomenna jos uskaltautuis radalle kelistä huolimatta ennenn kisaa..


25% tottakai  :wink:
Merkkinä Model Technics.

Kylä läähtee!

Poissa Raipe

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #273 : 17.09.04 - klo: 12.21 »
kuinkas hyvää tollanen 25% tekee koneelle? olen kuullu että tollanen määrä pilaa koneen... itse käytän 16%.

Poissa Jani Lindqvist

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #274 : 17.09.04 - klo: 12.35 »
Kyllä nämä koneet on suunniteltu 25% litkulle.. Harvemmin näkee muita käytettävän
Eikä se sitä todellakaan pilaa

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #275 : 24.09.04 - klo: 20.03 »
Tossa toissapäivänä iskin HoBaoon kiinni etuvakaajan,ja ongelmana on se,että puskurin takana piilossa olevat ruuvit eivät kiristy kunnolla ja koko vakaaja heiluu.......mikä avuksi,vai kuuluuko heiluminen asiaan?

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #276 : 25.09.04 - klo: 03.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
Tossa toissapäivänä iskin HoBaoon kiinni etuvakaajan,ja ongelmana on se,että puskurin takana piilossa olevat ruuvit eivät kiristy kunnolla ja koko vakaaja heiluu.......mikä avuksi,vai kuuluuko heiluminen asiaan?


Itselläni ei ainakaan heilu vakaajat mitenkään, kyllä niiden ruuvien pitäisi kiristyä kunnolla, mutta muovi voi olla vähän kulunut tjsp. niin ei enää pidä.

 -Hount

Mika R

  • Vieras
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #277 : 25.09.04 - klo: 08.17 »
Minusta ei ole tarkoitus kiristää niitä ruuveja loppuun asti; vakaajan pitää päästä liikkumaan. Ruuvien sen sijaan ei, laita CA liimaa (pikaliimaa) jos muu ei auta ihan vähän ruuveihin.

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #278 : 25.09.04 - klo: 10.10 »
Pitänee koittaa sitä CA:ta,kiitti.

Poissa Pinkki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #279 : 25.09.04 - klo: 23.55 »
jee! Nyt ois semivalmis hobao!

puuttuu viel sähkölaitteet,mut nuuten kasassa.
Ohjeet eros osista jonkin verran,oli kyllä silti helpohko kasattava.

Intoa tuntuu olevan enemmän kuin aikaa  :)

p.s. onkos tuo muuten kisalaillinen pilli,mikä tuli mukana?
Diipa daapa

Poissa jere89

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #280 : 26.09.04 - klo: 01.41 »
Jos ei lue mitään pillissä niin ei ole hyväksytty.
Wild dodge ram
Hobao hyper7

Poissa artell

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.students.tut.fi/~artell
Brake camit väärinpäin
« Vastaus #281 : 26.09.04 - klo: 18.44 »
Hei! Kasailen tässä hyper 7 pro pcr:ää, ja huomasin kauhukseni että tuplajarrusysteemin brake camit ovat peilikuvia aiotusta, eli jarrupaloja painava alapalikka on laitettu tappiin väärin päin. Onko muilla kokemusta tästä ja voiko ne laittaa paikoilleen siitä huolimatta?

Poissa artell

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.students.tut.fi/~artell
Re: Brake camit väärinpäin
« Vastaus #282 : 26.09.04 - klo: 19.18 »
Lainaus käyttäjältä: "artell"
Hei! Kasailen tässä hyper 7 pro pcr:ää, ja huomasin kauhukseni että tuplajarrusysteemin brake camit ovat peilikuvia aiotusta, eli jarrupaloja painava alapalikka on laitettu tappiin väärin päin. Onko muilla kokemusta tästä ja voiko ne laittaa paikoilleen siitä huolimatta?


Itse itselleni vastaten: Taitaa olla vaan manuaalissa topologinen virhe.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #283 : 26.09.04 - klo: 19.33 »
Ihan oikeinhan se näyttää tossa ohjeissa olevan, eli suora osa jarrupaloista pois päin.

Tai no tarkemmin kun katsoin niin on niissä ohjeissa pieni virhe, mutta silti ne tulee niinkuin sanoin.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Re: Brake camit väärinpäin
« Vastaus #284 : 26.09.04 - klo: 19.35 »
Lainaus käyttäjältä: "artell"
Hei! Kasailen tässä hyper 7 pro pcr:ää, ja huomasin kauhukseni että tuplajarrusysteemin brake camit ovat peilikuvia aiotusta, eli jarrupaloja painava alapalikka on laitettu tappiin väärin päin. Onko muilla kokemusta tästä ja voiko ne laittaa paikoilleen siitä huolimatta?


Onkos sulla muuten pivotball systeemillä toi PCR vai normaaleilla saranatapeilla?

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #285 : 26.09.04 - klo: 22.12 »
Onko kukaan koittanut seuraavia vaihtoehtoja hobaossa.
-etu spider keski spider
-etu spider keski torssen
-etu torssen keski torssen
-etu torssen keski spider
-etu torssen keski vakio

vai onko paras etu vakio keski vakio?

En pääse sinuiksi nykyiseen yhdistelmään etu vakio keski torssen, ei sovi mulle.
T:Rami
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa artell

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.students.tut.fi/~artell
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #286 : 26.09.04 - klo: 23.02 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Ihan oikeinhan se näyttää tossa ohjeissa olevan, eli suora osa jarrupaloista pois päin.

Tai no tarkemmin kun katsoin niin on niissä ohjeissa pieni virhe, mutta silti ne tulee niinkuin sanoin.

Mutta kun minun palikkani ei vastaa ohjeissa olevia palikoita. Jos pistän suoran osan poispäin jarrupaloista, pitäisi servojen työntää eikä vetää jarrutettaessa että viisto osa osuisi jarrupaloihin.

En tiedä onko minulla saranatapit vai pivot ballit, en ole vielä avannut ko pussia kun en halua sotkea osia keskenään.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #287 : 27.09.04 - klo: 00.24 »
Ihan oikeat ovat. Ei viiston kuulukaan osua vaan sen paksumman pään kuuluu osua jarruttaessa.
Viisto on vain tehty sitä varten että kun painaa kaasua niin linkit pääsee liikkumaan toiseen suuntaan jarruttamatta.
Osat ovat oikeat, eli pitkä taakse ja lyhyt eteen.

Ois aika vaikee uskoa että on tehty väärinpäin oleva muotti noita osia varten.

Eihän sun tarvii pusseja avata että näät onko pivotit vai saranat.
Pussithan ovat läpinäkyvät ja muistaakseni tukivarret ja ohjauspalat ovat irtonaisina.

Poissa artell

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.students.tut.fi/~artell
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #288 : 27.09.04 - klo: 09.53 »
Hyvä homma, kiitoksia tiedosta, hyvä jatkaa kokoamista turvallisin mielin  :) Ohjeessa oli kyllä selkeä virhe.  Täytyypä tänään tarkistaa pivot ball tilanne kun pääsen töistä kotiin.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #289 : 27.09.04 - klo: 15.01 »
Rph:lle. Itse ajeltiin alkukausi torssen keskellä - muuten vakiot. Loppukausi vakioilla kaikissa. Paremmin ajo sujui pelkillä vakioilla, mutta kokeneesta kuskista ei ole kyse. Torssen keskellä kyllä parantaa kiihtyvyyttä mukavasti, mutta tekee autosta levottovamman. Kuski näemmä ajaa mieluiten tiukasti sisällä, joten rauhallinen auto on parempi tuolle tyylille ja kapeille suomiradoille.

Jos rata on tasainen ja liukas (aika harvoin, mutta joskus kesäkuivalla) niin torssen on hyvä, muuten vakioilla. Näin ainakin itse jatketaan (säistä päätellen ensi vuonna). Spiderit tietty kiinnostaa, mutta kun ne pakista puuttuu, niin laitetaan rahat mieluimmin ajamiseen.

Poissa artell

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.students.tut.fi/~artell
Re: Brake camit väärinpäin
« Vastaus #290 : 27.09.04 - klo: 20.13 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Onkos sulla muuten pivotball systeemillä toi PCR vai normaaleilla saranatapeilla?

Saranatapeilla näyttäisi olevan.

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #291 : 28.09.04 - klo: 10.16 »
Suomen olosuhteissa Torsen diffejä EI kannata käyttää MISSÄÄN tilanteessa......mun mielestä. Testattu on. Aika harvoin tarvii ulkomaillakin
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #292 : 28.09.04 - klo: 10.29 »
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Suomen olosuhteissa Torsen diffejä EI kannata käyttää MISSÄÄN tilanteessa......mun mielestä. Testattu on. Aika harvoin tarvii ulkomaillakin


Miks? Et siis huomannut eroa testatessa?

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #293 : 28.09.04 - klo: 10.42 »
En tiedä puhutteko nyt Hobaon Torssenista, mutta se ei ole mielestäni kovin oikean lainen torsseni. Mutta en tiedä =)

Ps. Blennu tuu ostaa Torsseni pois siihen infernoon!  :D

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #294 : 28.09.04 - klo: 12.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
En tiedä puhutteko nyt Hobaon Torssenista, mutta se ei ole mielestäni kovin oikean lainen torsseni. Mutta en tiedä =)

Ps. Blennu tuu ostaa Torsseni pois siihen infernoon!  :D


No mikäs siinä on niin erilaista että ei oo oikean lainen?

Torsen on torsen vaikka Flooralla paistas. :mrgreen:

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #295 : 28.09.04 - klo: 13.51 »

Tuossa on torssen. Tollasta oon blennulle myymässä kun ei sovi kanaihin tuo =D

Mutta en nyt muista onko hobaon saman näköinen sisältä =)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #296 : 28.09.04 - klo: 14.28 »
No tuo on nimenomaan Torsen, ja niinkuin sanoin niin Torsen on Torsen vaikka Flooralla paistais.

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #297 : 28.09.04 - klo: 15.23 »
Kuvassa on ihan oikea thorsen. 7proon mukana tuleva spider on paketissa jossa lukee thorsen... sotkee monia..

Ihan oikea 1:1 kilpa-auto ainakin muuttuu kankeaksi ajettavaksi tuollaisella lukolla,entä nämä pienet? Etenee,muttei käänny...
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #298 : 28.09.04 - klo: 16.06 »
Ainakin minä olen laittanut torssenit pidon takia.
Ei sudi.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #299 : 28.09.04 - klo: 16.11 »
Voitko JQ hieman tarkentaa vastausta. Rasva-apinaa kiinnostaa lähinnä teoreettisesti millainen radan/auton/renkaiden/moottorin tulee olla, jotta torssen on parempi kuin normaali tasauspyörästö?

(Tai sitten vastaat sähköpostilla, jotta saan hintaa etu- ja keskitorsoista!)

Tai sitten käytetään ajo-opetteluun näitä diffeja, kun saa haastetta ihan ilmaiseksi.

Tai sitten opettelisi kiinnittämään ensin koneen kunnolla että olis tasauspyörillä voimaa mitä jakaa...