Kirjoittaja Aihe: HoBao Hyper 2.0  (Luettu 451986 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #330 : 04.11.04 - klo: 19.49 »
Lainaus käyttäjältä: "ZáMú"
siinäpä se!!! :!:  :mrgreen:
Mitäs tämä tarkoittaa :?:
Are you sure?

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #331 : 04.11.04 - klo: 20.46 »
Lainaus käyttäjältä: "ZáMú"
Mikä radio on HoBao Hyper Sport RTR:ssä :?:
HoBao Hyper-7 Sport RTR on korvattu RTR paketilla,jossa tulee alkuperäinen,Sporttia parempi Hyper-7.
Radiona on Futaban rattiradio.
Hinta on noussut parannuksen myötä sellaiseen summaan kuin 490€.

Niin,ja itselläni on juuri tuo alkuperäinen HoBao Hyper-7 (ostettu rakennussarjana,jota ei saa enään),jota on viritelty sellaisella 80€:llä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #332 : 04.11.04 - klo: 21.44 »
2 kappaletta erittäin vähän ajettua PCR PRO härveliä.

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #333 : 04.11.04 - klo: 21.50 »
Tallissa 2kpl Hyper 7 pro-r mallia.
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #334 : 05.11.04 - klo: 15.40 »
Mistäpäin vois löytää set uppeja netistä,koskien HoBaota. Olis ihan mielenkiintoista verrata muiden ja omia ja ihmetellä kuinka samaan/erilaisiin on päästy...
Iso-Hepan sivuiltakin on Lavangon set up jätetty pois...

Niin,kukas muistaa mitkäs reiät on Hobaon iskarissa vakiona...
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa Jani Lindqvist

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #335 : 05.11.04 - klo: 16.11 »
Hobaon männissä on vakiona 2x 1.4mm reiät.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #336 : 05.11.04 - klo: 17.58 »
Pitäis varmaan joku setupkirjasto rakentaa sivuille, joten kaikilla joilla on toimivia setuppeja Hyper 7 autoihin eriradoille (muistakaa kirjoittaa rata lappuun) voi lähettää niitä mulle osoitteseen niko@sanderssona.com
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #337 : 05.11.04 - klo: 20.23 »
Tuo setup pankki olisi hyvä apu monen alkutaipaleelle...

Mikäs neste pitäis iskarissa olla kun hypyttää autoa. Perustana on vakio männät ja siniset jouset..   Simmiä taitaa olla 10 mm ja yläpää kiinni ylhäällä keskellä ja alapää sisällä..
Millaisen lento pitäis jousituksen niellä ihan nätisti ja missä kulkee raja että pohja kolisee maahan?
Haarukka iskarinesteen valintaan  lienee 35-50?
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #338 : 05.11.04 - klo: 21.11 »
Poraamattomilla männillä 35 takana ja 50 edessä toimii, eli 1,4mm reiät männissä. Jos vanhat männät niin täytyy porata 1,4 millisiksi.

Josella oli Turussa käydessään muuten samat, mutta takana 40 öljy ja toinen reikä porattu 1,7 milliseksi.

Itselläni nyt myös sama setup. Toimii oikeastaan kaikilla Suomen radoilla. Turussa ajan sinisillä jousilla takana ja edessä valkoiset. Muualla edessä ja takana siniset.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #339 : 05.11.04 - klo: 21.36 »
Kiitos... tuo auttaa jo paljon...
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #340 : 06.11.04 - klo: 01.20 »
Mulla on tällähetkellä takana 25 ja edessä 30 Asson öljyt.
Männät poraamatta.
Edessä ylhäällä sisimmässä ja alhaalla uloimmassa.
Takana ylhäällä on reikiä 5 joista iskari on toisiks uloimmassa ja alhaalla on ulkona.
Ylä vantti on sisällä alimmassa.
Jouset on siniset edessä ja takana.
Auto on siis Hyper7 PCR Pro ja koko auto on pivoteilla.

Perän pito on aivan tajuton, imee kuopat ja menee kuin kiskoilla.
Hypyt ottaa aivan mahtavasti, eli lentää pitkälle ja komeesti ja tulee alas nätisti.

Vähän vielä pitää säätää että saa pikkusen paremmin kääntymään sisään mutkaan.
Uskoisin että casterin pienentäminen tuo kummasti kääntyvyyttä lisää.

Mutkasta auto lähtee todella nätisti, eli voisin sanoa että täysin neutraalisti, ei ali/yliohjaa.
Pivoteissa vakiona ehkä vähän liikaa casteria, en tiedä mikä on kulma. Ja vaikea mitata kun on aktiivinen, eikä mulla oo astemittaa.
Osaiskos Niko kertoa tuon kulman apaut?

Diffit:
Edessä vakio, öljynä Kyoshon 5000.
Keskellä Spider, öljynä Kyoshon 5000.
Takana vakio, öljynä Asson 80.

Camppeerit on takana -1,5 ja edessä +-0.

Edessä hieman haritusta ja takana apaut 2 astetta aurausta.

Kallistuksen vakaaja on edessä se ohuempi ja takana vakio.

Lavangossa oon tolla ajellu.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #341 : 06.11.04 - klo: 01.54 »
2,3 mm etuvakaaja on musta noista etuvakaajista ehkä paras. Toimii parhaiten kaikkialla.

Jos haluat lisää kääntyvyyttä niin kokeile laittaa etuiskarit edessä alhaalla sisempään reikään ja siirrä ohjauksen sisemmän linkin pää ackermanlevyssä (ohjauslevyssä) taaempaan reikään. Taaemmassa reiässä kääntyy agressiivisemmin. Lisäksi etuspideriin (jos on) 3000 öljy tuo lisää kääntyvyyttä.
Mun diffisetup:
Etuspiderissä 3000 öljyä

Keskeellä käytän joko vakiodiffiä tai Spideriä. Vakiossa 5000 tai 7000 öljyä (yleensä 7000) ja Spiderissä 5000. Nyt taitaa olla kiinni Spider. Turussa mulla on ollut tossa Spiderissä 7000 öljyä silloin kun rata oli hyvässä kunnossa ja toivottavasti saadaan rata myös ensi keväällä hyvään kuntoon.

Takana mulla on 1000 ja 3000 öljyä puolet ja puolet eli noin 2000. Tosi liukkaalla oon käyttänyt 1000 öljyä niin perä seuraa kuin hai laivaa ja vastaavasti tosi hyvällä pidolla 3000 mut yleisesti 2000.
Jos haluaa hyvän peruslähtökohdan niin 1000 öljy on hyvä ratkaisu mun mielestä. Helppo ajaa.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #342 : 06.11.04 - klo: 02.09 »
ota Ackerman juttua oon ajatellu kokeilla.

Nii ja mulla on siis edessä vakio diffi.

Iskareita en mielelläni siirrä koska nyt auto on jousitukseltaan aivan loistava.

Uskoisin että toi Ackerman ja Camper vaikuttaa jo senverran että autosta tulee omaan hanskaan lähes täydellinen.
Auto siis kääntyy kyllä sisään aika hyvin varsinkin kun jarrulla vähän avittaa, mutta oma ajotyyli on vaan semmonen että jarrua painetaan ennen mutkaa ja päästetään irti samalla kun käännetään sisään ja hanalla ulos.
Eli semmonen "formula" tyyli.
Vaatii siis vain pikkuisen hienosäätöä jotta tulee halutunlainen.

Jokos sulle muuten on tullut niitä uusia ylätukivarsia tohon pivottiin.
Ja oisin erittäin kiitollinen jos jaksaisit mitata paljonko caster on vakiona ja jos ei hirveesti oo vaivaa niin vielä lisäks uudella ylätukivarrella.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #343 : 06.11.04 - klo: 02.29 »
HoBaon maailmalla kasvavan suosion takia ja jouluruuhkan takia tavarat ei vielä ole tulleet.

Pivoteilla toi caster oli aika paljon muistaakseni. Olisko ollut lähemmäs 30 astettä. Mulla on toi Hudyn setup teline (sikahinnoiteltu), jossa näkee casterin vain 20 asteeseen asti.

Katso kuvat:

Uudet ylätukivarret:
http://www.ofna.com/images/HyperPCR-top-nobody-BIG.jpg

Originaalit:
http://www.ofna.com/images/HypPBS-topDown-BIG.jpg
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #344 : 06.11.04 - klo: 02.38 »
No kappas, siitähän lähtee oikein rutkasti pois. Varmaan semmosen 10 astetta.

Mut onko sulla vaikka semmosta ihan perinteistä astelevyä, siis mitä on käytetty esim koulussa matematiikassa?
Sillähän sais edes sinnepäin lukeman.
Perskeles kun ei mullakaan oo ku toi RPM:n Camppeeri mitta jolla ei saa kun 10 astetta.

 :lol: Ei paljoa lämmitä. :lol:

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #345 : 06.11.04 - klo: 08.58 »
En mä sit niin puskassa ole noiden set-uppieni kanssa...
Edessä spider ja 3000
Keskellä vakio ja 7000
Takana  vakio ja 3000

Etuiskareissa 35 ja takana 30 Assot
Ja vieterit on siniset.

Mihis väliin osuu tuo musta jousi jäykkyydeltään?   Koskaan en ole kokeillut,mutta tuli auton mukana.
Kokeiltu on sinisellä ja valkoisella..  ja siniseen päädyin..

Hommaa aste tulkki ja vertaa siitä mittaa mihin tahansa mittaan jossa asteet riittää..    itse käytän sellaista.
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #346 : 06.11.04 - klo: 12.24 »
Mun setuppi on se, mikä Timpan sivuilla oli. Autohan on Timpan vanha. Tosin pieniä muutoksia on.

Kesäksi tulee hiilikuituhärpäke.

Setupista vielä, että mulla on edessä LRP 50wt öljyt ja takana LRP 40wt öljyt. Mäntinä mulla on 1,7mm poratut reijät ja jousina edessä valkonen ja takana sininen.
Takadiffistä löytyy 3000 öljy vakiodiffillä. Keskellä on Joselta ostettu diffi, josta ei ole hajua mitä öljyä pitää sisällään. Edessä on Spider 3000 öljyllä.
Etuvakaajana on toi 2,3mm.

Yhteenveto:
Auto toimii hyvin, tosin pitoa tuntuu olevan hieman liikaa, sillä kippaa röykystä, tai jos tulee alas pikkasenkin epäsuorassa.
Pientä puskuongelmaa oli, mutta se korjattiin muuttamalla radiosta lisää kääntyvyyttä  :mrgreen:  :mrgreen: .

Auto on muuten kaupan, joten privaa vaan jos on vähääkään kiinnostusta!
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #347 : 06.11.04 - klo: 21.14 »
Kumpaa mottia suosittelette Pro versioon aloittelijalle, Hyper 8 porttia vai Hyper 8 port pro.
Are you sure?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #348 : 06.11.04 - klo: 22.35 »
Lainaus käyttäjältä: "Mini-Z"
Kumpaa mottia suosittelette Pro versioon aloittelijalle, Hyper 8 porttia vai Hyper 8 port pro.


Kerralla Pro malli.
Eipähän tarvii olla ekan kuukauden jälkeen uutta hommaamassa.

Poissa Pinkki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #349 : 07.11.04 - klo: 15.47 »
hyper 7 pcr pro sanderssona version

Mulla etuiskareissa 40w asson oljyt ja takana 30w
Männät porattu 1,5 mm kokoisiksi
Jousina valkoiset edessä ja takana.

Ackermann levyssä se taaempi reikä

Etuspiderissa 5000
Keskivakiodiffissä n.8000
takana 2000

Kääntyy muuten hyvin,mutta nopeat mutkat/mutkaan sisään(riippuen tietysti ajotyylistä) puskee liikaa
Diipa daapa

Poissa Pinkki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #350 : 07.11.04 - klo: 22.54 »
ja tänään kävi sit näin  

Diipa daapa

Poissa Rahtimies

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #351 : 07.11.04 - klo: 23.27 »
Varsin normaalia...mulle käynyt jo kaksi kertaa. Saa nähdä kestääkö alumiiniset osat yhtään paremmin..luultavasti jostain muualta hajoaa kuitenkin. Hyvinhän tuo kuitenkin muuten on kestänyt kärrinpyöriä heitellä. Tulisi vaan kesä nopeasti taas:)

--Aaro--
Brat, Avante, Hornet, Grasshopper, Falcon, 808, SCRT10, M-03, Hyper 7 & 8, DEX410R, TT-01, T2

Poissa Pinkki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #352 : 07.11.04 - klo: 23.29 »
No kyllä mullakin muuten voltteja kestänyt,mut parkkeerasin ton 1/1 auton vähän väärään paikkaan,  :lol:
Diipa daapa

Poissa k_ingman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #353 : 08.11.04 - klo: 00.05 »
Noniin.. Päädyin myös tuohon HoBao Hyper 7 Pro PCR (Sanderssona-version) Moottoriksi tuli Hyper 8port vetostartti..   :wink:
Kyllä se sen tekee..

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #354 : 08.11.04 - klo: 00.36 »
Hyvä valinta  :wink:  vaikka oisin jättäny tuon vetostartin.

Poissa kc67

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/karic./
Hyvä valinta
« Vastaus #355 : 08.11.04 - klo: 06.58 »
Lainaus käyttäjältä: "k_ingman"
Noniin.. Päädyin myös tuohon HoBao Hyper 7 Pro PCR (Sanderssona-version) Moottoriksi tuli Hyper 8port vetostartti..   :wink:
Joo onneksi olkoon hyvä valinta ,itse tilasin sen valmis paketin hyper 7..ja niitä ei ole vielä hyllyssä joten odotellaan... :mrgreen:
Xray XB-8 ,Hobao Hyper7 pcr pro, Sirio kanai edition 1#,Team Infinity samurai .21, Sanwa mx-3

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #356 : 08.11.04 - klo: 07.49 »
HoBaon vetostartti on onneksi todella hyvä,ollut yli vuoden käytössä,eikä ole katkennut eikä takkuillut........nyt on tulossa tosin starttiboksi.
Esim.Kyoshoissa nuo vetostartit ovat kuulemma todella ronkeleita.

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #357 : 08.11.04 - klo: 08.07 »
Hobao on aina hyvä ostos :D  Tässä vähän katseltavaa kun autoja odottelette ja toki kaikille muillekin..
http://www.twf8.ws/new/tech/car/hobao/hyper7/hyper7build/hyper7index.html
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #358 : 08.11.04 - klo: 10.26 »
Tosiaan pahoittelen, että tällä kertaa toimitusaika on vähän pitkä Hyper 7 RTR autolle ja starttiboksille. HoBaolla painaa joulukiireet päälle. Näyttäis olevan suosio kasvussa muuallakin maailmassa ja MM kisojen TQ tulos ei ainakaan vähentänyt suosiota. Pääsee maistelemaan vähän sitä millä Kyosho on aina herkutellut, eli maailmanmestaruuksilla :-) Tiedä sitten miten olisi Yannickille käynyt, jos ei olisi käynyt niin kuin kävi :-D
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa k_ingman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #359 : 08.11.04 - klo: 16.15 »
Mitens on? Kun mulla nyt tulee tuohon HoBao Hyper PCR:ään se vetostarttinen kone, niin toimiiko se myös starttiboksilla?

Olenkohan ymmärtänyt oikeen että starttiboksin kumirengas pyörittää auton vauhtipyörää? Joten vetostarttiset koneet menevät yhtälailla starttiboksiin?

Roto start on vissiin taas erilainen.. Sellanen ns. pieni porakone jossa aksilalla jenkataan konetta?
Kyllä se sen tekee..