Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 3.0  (Luettu 580813 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2550 : 16.11.05 - klo: 22.20 »
Meikä ei oo ketjuja viel väsänny, oikeastaan en oo edes viel asiaa miettiny... Mut jos sellanen tarve on niin yhdessä illassahan tollaset väsäilee... Tuli tässä kirjotellessa mieleen et vois tehdä uudenlaiset piikkirenkaat...eli ketjut mut se kehä mihi poikkiketjut menee kiinni, ni tekis sen vai putkesta sellane 1cm tai pienempi leveys. Sit siihe vaika hitsillä nauloja kiinni ja sovittais mitan sillee et olis vähä yli renkaan... Ketjut sit siit kumin yli... Pitäis lumella ja takuulla pitäis jäällä  :lol:
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2551 : 16.11.05 - klo: 22.24 »
Lainaus käyttäjältä: "nirppu988"
Mikä on kun ei vaihde pysy savagessa päällä?
Olen kokeillut säätää ja kokeilin n.15 eri asentoa sille vaihdetangolle mutta ei vaan vaihde pysy päällä..


Mitä vaihdetankoa olet säätänyt? Ja miten vaihteettomuus ilmenee? Sivuääniä ja rutinaa savagen laatikot pitävät tiettävästi aina.

Lainaus käyttäjältä: "jeppe"
Diffeissä ja vaihteistossa on varmaan öljyt?


Savagen laatikossa EI SAA olla yhtään öljyä, rattaat pyörii kuivana. Tiedoksi näin etukäteen, ennen kuin avaat sen tilaamasi Savagen laatikon ja ihmettelet asiaa.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2552 : 16.11.05 - klo: 22.38 »
Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"
Savagen laatikossa EI SAA olla yhtään öljyä, rattaat pyörii kuivana.
Johtuen siitä että savagen laatikossa on yksi-suunta laakeri joka mahdollistaa sulavan "rullaamisen"... ilman sitä, jos täydestä vauhdista vähennät kaasua (niin että kytkin pitää vielä) niin auto "jarruttaa" moottorilla, savagessa niin ei käy vaa yksi-suunta laakeri alkaa toimiaan...

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2553 : 16.11.05 - klo: 22.43 »
ymmärretty :wink:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2554 : 16.11.05 - klo: 22.55 »
Kumpi ensin, uudet renkaat vai pakki?
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa mika69

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2555 : 16.11.05 - klo: 23.07 »
Jose.92: Joo kyllä on tiedossa tuon polttoaineen vaarallisuus, tän vehkeen tankaukset hoidan minä.

Toki pojat tankkaa oman mopon ihan helposti ja turvallisesti, on niille sen verran mennyt oppi perille.
Niin ja pojat on 7v ja 11v, monta lelu rc autoa pojilla on ollut ja naapurissa käyneet ajamassa vähän terhakammalla sähköautolla, mutta tää savage on silti aika raju hyppäys.
Mutta eiköhän se siitä rupee hanskassa pysymään...

-Mika

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2556 : 17.11.05 - klo: 07.18 »
Juu.
Ajattekin että jos laittaisin sen auran kiinni niihin etupuskurin ylä tukivarsiin. Voihanse olla että ei kestä. Pitää laittaa tosta tollanen erillainen panssari jne
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2557 : 17.11.05 - klo: 11.28 »
Mulla on ollu ajatuksena pistää pohjaan kiinni. Tai mahdollisesti iskaritolppiin jotenki... saa nähdä mitä kehkeytyy... Joku suksiki sinne tarttis auran alle pistää ettei aura sukella maahan vaikka auto joustaa...

EDIT: No nyt on vähä päästy alkuun tossa auran rakentelussa ja kiinnityspaikka on löytynyt. Tässäpä muutama kuva

 Osat jotka tein
 Osat kiinni Savagessa
 Joustavuus ylöspäin
 Joustavuus alaspäin
 Kuva pohjasta
 Kiinnitys runkoon noi kulma palat tulee varmaa viel vaihdettua ettei oo klappia ja tällä hetkel ne ottaa alatukivarsiin kiinni hieman. Mut tää o proto
 Kuva etualalta

Kuvissa tosiaan savage sit tiputettu vakio jousilla, iskareilla ja iskaritolpilla alas. Talveks tulee varmaan nostettua täysin ylös. Vielä tarttis kehitellä miten auran tohon kiinni pistän. Ilmeisesti lyön putkenpäät lyttyyn, reikä niihin ka auran läpi suoraan noihin putkiin. Noiden putkien pituus muuten 30cm. Kivaa tää rakentelu  :lol:
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa Hjpt

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2558 : 17.11.05 - klo: 16.01 »
Onks Savage 25 rtr:ssä vastarille semmonen neljän patterin systeemi vai akku?
Jos on akku, niin sehän tarttee sitten oman laturin?
Ton rtr-paketin lisäks pitää siis ostaa vaan hehku, rotolle akku ja sen laturi?

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2559 : 17.11.05 - klo: 16.04 »
25 RTR:ssä on 4 paristoinen tsydeemi vakiona. Toimii silläkin ihan kohtalaisesti. Vastariboxi on vaan turhan ahdas. :(
Traxxas Revo 2.5

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2560 : 17.11.05 - klo: 16.04 »
Onhan siinä neljän patterin systeemi :D

Edit: En ihan ehtinyt ekaksi :mrgreen:

Poissa Hjpt

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2561 : 17.11.05 - klo: 16.21 »
Entäs jos ostaa akun? Jos esim. 3000mAh patterit vaihtaa 2000mAh, niin toiminta-aikahan vaan pienenee?
Ja käykö siihen sama laturi, kuin rotostartin akkuun, vai tarviiko oman?

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2562 : 17.11.05 - klo: 16.24 »
Ei vissiin käy, erillaiset päät nääs.
Ja aika pienenee luultavasti...
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2563 : 17.11.05 - klo: 16.31 »
Siellä on vakiona se patterikotelo. Älä käytä akkupattereita vaan akkua esim.  http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=38&products_id=530

Jännite eli voltit vaikuttaa kantomatkaan ja servojen tehoon/nopeuteen. Virta eli ampeerit (tässä tapauksessa milliampeerit) vaikuttaa kestoon, eli kauankos riittää virtaa. Mulla on itellä tollane akku ku tossa linkin päässä ja sillä ajellu nyt suunillee 2h ja vielä on virtaa. Mahtuu heittämällä vastarin koteloon. Kuuluu siis kategoriaan "Hyvä ostos". Eikä oo kallis.

Äläkä nyt hullu mene latailee vastarin akkua (6V) millään roton akkulaturilla. Koska roton akkuhan on 7.2V eli se pelkästään on jo 1.2V enemmä. Ja yleensä latausjännite on aina vähän suurempi viel ku akun jännite. Itsekki latasin ton roton akun jollai ~8V jännitteellä... Eli jos tunget jotai 8V toho vastarin 6V akkuun saattaapi olla et lämpee aika pirusti...
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2564 : 17.11.05 - klo: 16.34 »
Sanoiko joku että oli ite tehnyt svageen alumiiniset kytkin palat? En nyt ite löydä viestiä
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Hjpt

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2565 : 17.11.05 - klo: 16.40 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumphu"
Siellä on vakiona se patterikotelo. Älä käytä akkupattereita vaan akkua esim.  http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=38&products_id=530

Jännite eli voltit vaikuttaa kantomatkaan ja servojen tehoon/nopeuteen. Virta eli ampeerit (tässä tapauksessa milliampeerit) vaikuttaa kestoon, eli kauankos riittää virtaa. Mulla on itellä tollane akku ku tossa linkin päässä ja sillä ajellu nyt suunillee 2h ja vielä on virtaa. Mahtuu heittämällä vastarin koteloon. Kuuluu siis kategoriaan "Hyvä ostos". Eikä oo kallis.

Äläkä nyt hullu mene latailee vastarin akkua (6V) millään roton akkulaturilla. Koska roton akkuhan on 7.2V eli se pelkästään on jo 1.2V enemmä. Ja yleensä latausjännite on aina vähän suurempi viel ku akun jännite. Itsekki latasin ton roton akun jollai ~8V jännitteellä... Eli jos tunget jotai 8V toho vastarin 6V akkuun saattaapi olla et lämpee aika pirusti...


Eli akulla saa jännitteen täyteen 6 volttiin, mutta kesto on sitten tolla akulla vain 1/3 3300mAh akkupattereiden kestosta?
Oiskohan tää laturi sitten hyvä ostos? http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=38&products_id=349
Ja onhan siinä vakio-ohjaimessa paikka, josta ladata?

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2566 : 17.11.05 - klo: 16.43 »
No toi on niitä halvimpia... Kyllä ihan kannattava.
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2567 : 17.11.05 - klo: 16.53 »
Joo ajoaika tippuu kolmannekseen. Mutta niinku aikasemminki jossain jo olen todennu. Ajan mieluummin 2-3h hyvin hallussa olevaa ja toimivaa autoa. Kun 6-9h huonosti jarruttavaa ja kääntyvää autoa.

Laturi on hyvä ostos, itellä on tollane halpis biltema monikäyttölaturi. Jännitesäätö 0-12V mutta se tuntuu antavan esim 12V säädöllä 16V ulos... Eli sähkömittarilla oli käyttöä kun sopivat jännitteet ettisin. Sit vaan kolvailin vähä ja nikkaroin ni sain sellasen päädyn millä pystyn lataamaan vastarin akkua ja roton akkua molempia. Ulosanto tossa on vaan 800mAh joten roton akkukin kestää 4h ladata täyteen.
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2568 : 17.11.05 - klo: 20.16 »
No onko niissä diffeissä vakio öljyt hyvät?? Entä iskari öljyt?
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2569 : 17.11.05 - klo: 20.28 »
Lainaus käyttäjältä: "jeppe"
No onko niissä diffeissä vakio öljyt hyvät?? Entä iskari öljyt?


Ei ole öljyjä diffeissä, rasvaa vaan. Kannattaa laittaa pikapuolin sinne prikkoja moneen rakoon välysten poistamiseksi ja rasvojen poiston jälkeen öljyt.

Edit. Iskariöljyistä 25 mallissa en mene sanomaan, mutta epäilen niiden olevan samaa laatua 4.6 SS-kit:in mukana tulevan kanssa, joka on paksuudeltaan 10 wt eli aikas litkua. Iskariöljyn paksuus riippuu siitä mitä jousia käytät ja missä maastossa ajat.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2570 : 17.11.05 - klo: 20.28 »
Minulla ainakin oli vakio diffiöljyt todella surkeat. Kannattaa vaihtaa :wink:

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2571 : 17.11.05 - klo: 20.49 »
Mitä öljyjä kannattaa laittaa? Entä ne prikat... Mihin kohtaan tarkalleen?
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2572 : 17.11.05 - klo: 20.57 »
Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"

Pinjonin ja diffikotelon väliin 8 x 10 x 0.2 mm (HPI tuotenro Z877) ja diffin laakereiden ja diffikupin ja lautasrattaan väliin 10 x 12 x 0.1 mm (HPI tuotenro Z891). Sopivasti että on välyksetön, mutta ei ahista, ja ottaa hyvin pinjoni lautasrattaaseen kiinni.


Öljyiksi käyttötarkoituksen mukaiset öljyt, eli mitä suurempi numero pullon kyljessä, sitä jäykempi öljy/kovempi lukkovaikutus.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2573 : 17.11.05 - klo: 21.08 »
Tämä auto tulisi soramonttu/tie/maasto käyttöön :mrgreen:  Mikähän se oikea jäykkyys on?
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2574 : 17.11.05 - klo: 21.24 »
vaikka 30k molempiin päihin. sillä pelittää, ja mutta on iskareissa nuo vakiot öljyt purple jousien kanssa ja ihan hyvin toimii myös...

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2575 : 18.11.05 - klo: 15.18 »
Myt olis savage matkahuollossa, jännittää :lol:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2576 : 18.11.05 - klo: 15.20 »
Minkäs lainen öljy pitää olla jos haluaa silleen ajaa että kurviin kovaa ja sitte ohjataan luistoo kaasulla. (ymmärtiköhän kukaan?)
Traxxas Revo 2.5

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2577 : 18.11.05 - klo: 15.21 »
Ei kovin löysä? jäykkänä saataa heitellä mitens sattuu :lol:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2578 : 18.11.05 - klo: 15.28 »
Aaah.... Vihdoinkin sain savagen valmiiks :D ei siihen menny kun noin 10 tuntia. Kuvia laitetaan kuhan haen ensin kameran postista ja pääsen himaan... Koppa tosin on vielä maalaamatta mutta siitä lisää kun on maalattu...
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2579 : 18.11.05 - klo: 16.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Nikke&Savege25"
Minkäs lainen öljy pitää olla jos haluaa silleen ajaa että kurviin kovaa ja sitte ohjataan luistoo kaasulla. (ymmärtiköhän kukaan?)


sun täytyy tossa hakee sitä lukkoperää, eli mahdollisimman kankeat öljyt sinne.
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi