Ainakin "autossa paikallaan"-kuvasta näkee, että kytkin kello pitäisi olla lähempänä vaihdelaatikkoa, eli prikkoja kellon sisäpuolelle, jos vaan suinkin mahollista tai jos konetta saa eteenpäin työnnettyä. Näytti myös siltä, että kone ei ole ollut kohtisuorassa spurriin nähden. Ja välystä ollut liikaa.
Välyshän löytyy kivasti näin:
- Laitat tavallista kopio tms.- paperia spurrin ja kellon väliin (yksin-kaksin-tai kolminkerroin, eihän valmistus toleranssit ihan justiinsa ole, kannattaa aloittaa yksinkerroin)
- Työnnä kone niin lähelle kuin spurria saa
- Katso moottoripukista motor-plateen nähden onko suorassa
- Kiristä ruuveja hiukan ja tarkista suoruus
- Pyöräytä spurrista paperi pois välistä
- Tarkista onko välystä sopivasti (tuntuma harjaantuu itellään)
- Jos ahistaa jossain kohtaa, niin laita paperikerros pykälää paksummaksi ja aloita alusta
Huomioitavaa spurrin kestoon on myös:
- Kytkinpalat, jos kytkinpalat kuumentavat kelloa pahasti (palat luistavat, tehon tai palojen kuluneisuuden takia), spurri voi sulaa
- Jarrujen liikkuvuus, jos jarrut jäävät laahaamaan toisinaan, voi kello lämmetä ja spurri sulaa
- Kello/spurri-välitys, jos välitys ei ole koneelle ja kytkimelle sopiva, voi spurri sulaa. Huomioikaa tämä vaihtaessanne renkaita isompiin halkaisijaltaan
- Slipper-kytkin, jos se pääsee luistamaan, kitkapinta on hyvin nopeasti kiillottunut ja se ei enää pidä, voi sulattaa spurrin
- Kaikki mikä aiheuttaa vastusta auton vapaalle kululle (laakerit, diffit, vaihteisto, renkaiden paino)
Toi metallispurri/kello- yhdistelmä on kyllä kestävä, mutta haittoina siinäkin suurentunut pyörintä massa, kytkin palat voi loppua tai palaa pitämättömäksi juuri kuumuuden takia aika salakavalasti ja jos spurri ei sula, ei voi myöskään päätellä missä vika on.
Että näin, toivottavasti on apua, itse on tullut käytyä näitä läpi jo jonkin aikaa. Kaikki tämä siis perustuu kokemukseen Savagella, ei arvailuihin.