Päävalikko

TT vai HPI

Aloittaja Stumpelo, 13.12.04 - klo: 15.05

Stumpelo

Eli mä nyt jo vähä alustavasti kyselen kolmata autoa vaikka toista en oo nähnykkää  :mrgreen:  niin minkä itse ottaisit nöistä seuraavista autoista:

HPI SAVAGE
TAMIYA TNX
Thunder Tiger EK-4
Thunder Tiger MTA-4
GS Sut
FG Monster Beetle
Kyosho Mad Force
Carson Attac Buggy
Traxxas T-Maxx
Duratrax Maxium PRO
Duratrax Nitro Quake
Kyosho Giga Crusher

Eli tämä ei ollut pelkästään TT ja HPI:n pikku kysely! katokaas mietin että mihin autoon seuraavaksi säästäisin niin tossa on lista autousta! eli karsikaa HEIKOT autot pois! ja kertokaa minkä noista itse ottaisit siinä on pari halpaa bensa käyttöstäkin mukana! tain tehään mielummin näin laittakaa omasta mielestä niinku tälläi kuis monen tähen auto se on sun mielestä:

HPI SAVAGE *****
TAMIYA TNX ****
Thunder Tiger EK-4 ***
Ja kertokaa jotain hyvää ja huonoa autosta!
jepajee

TeroK

Hpi Savage on nelivetonsa ansiosta huippuvakaa ja hiton hyvä ajettava. Ei kuitenkaan sovi aloittelijalle yhtä hyvin kuin T-Maxx

Tamiya TNX ei taida olla paras vaihtoehto sen takia että näihin pirsseihin uppoaa kyllä varaosia eikä Tamiyalla ole saatavuus Suomessa parhaimmillaan.

Thunder Tiger Ek-4:ssä on liika iso moottori(=Paljon tehoa ja pitävät renkaat asvaltilla ->voimansiirron kestävyys kyseenalainen)

Mta-4 on suunnittelijansa (Asson) puolesta varmasti laadukas monsteri. Kannattaa kysyä tuolta Antti R:ltä, sillä on ainakin ollut sellainen

GS Sut sopii enemmän crossiradalle kuin pihasuditteluun, tottakai jos rata on lähellä auto on varmasti pätevä

FG monster beetle on monsterien eliittiä, myös hinnaltaan! Bensakone, joten saa helpommalla polttoainetta.

Mad Forcessa on huonommat iskarit kuin Savagessa. Varaosien hinnat ovat kyllä valitettavan korkeita.

Carson Attack Buggy on isokokoinen, saatavuus Suomessa kuitenkin heikko(?)

Traxxas T-Maxx on loistava auto aloittelijalle! Sähköstartti ja kaiken maailman pientä nippeliä.

Duratrax Maximum pro on todella hyvä auto, varsinkin nimenomaan tuo PRO hop-uppien osalta

Nitro Quakesta ei pahasti ole kokemusta, jäi kuitenkin tuosta Hobbylinnan kuvasta vähän lelumainen tunnelma

Kyosho Giga Crusher on vääntävyydeltään loistava, turha kuitenkaan toivoa 2x kovempaa nopeuttaa. Muista myös, että säädöt on todella vaikea saada kohdalleen, koska jokainen moottori on yksilö.

Toivottavasti oli edes vähän apua  :roll:
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

jeejee

Lainaus käyttäjältä: "TeroK"

Kyosho Mad Forcessa on takaveto, joten huonompi ajettava kuin Savage. Huomaa myös huonommat iskarit.

Mistä lähtien mad force on takaveto? :?  Mitä sää Stumpelo kyselet kokoajan uusia autoja, kun et vanhojakan oo saanut?  :mrgreen:  Fg:ssä on bensakone mutta takavetonen, huono puoli ja hinta. Samanlainen toi duratrax pro on takapotku ja toi carsonin vehe.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Stumpelo

Pitää aina olla uus auto tiedos ku on saanu vanhan!
Uno on ja ssk on joululaja paketissa odottamas mua!
ja nämä asiat eivät haittaa autossa: Sopiiko alottelialle tai ei rahaa on, Varaosien saatvuus ja noita kaikkia autoja löytyy suomesta  :wink: [/b]

HPI SAVAGE
TAMIYA TNX
Thunder Tiger EK-4
Thunder Tiger MTA-4
GS Sut
FG Monster Beetle
Kyosho Mad Force tää on pois mun vaihto ehoista
Carson Attac Buggy
Traxxas T-Maxx
Duratrax Maxium PRO
Duratrax Nitro Quake
Kyosho Giga Crusher

tää viö tähän karsitaan tosta huonoimmat autot pois! eli karsitaan 5 huonoa autoa pois! eli te kokeneemmat autoiliat kertokaa 5 autoa noista mikkä otetaan pois.Ja huomioon kysees on mun tuleva auto notta pitää valita hyvin!
jepajee

TeroK

Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Lainaus käyttäjältä: "TeroK"

Kyosho Mad Forcessa on takaveto, joten huonompi ajettava kuin Savage. Huomaa myös huonommat iskarit.

Mistä lähtien mad force on takaveto? :?  Mitä sää Stumpelo kyselet kokoajan uusia autoja, kun et vanhojakan oo saanut?  :mrgreen:  Fg:ssä on bensakone mutta takavetonen, huono puoli ja hinta. Samanlainen toi duratrax pro on takapotku ja toi carsonin vehe.

HÄH???? Eikös se ole muka takavetoinen  :oops: ? Mä oon aina ollut siinä luulossa. Korjaanpas virheen.

jeejee

Kylläpä se 4wd on. Osta Stumpelo toi fg:n monsteri ja siihen 4wd muunnos ja kunnon iskarit.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

kukkalapio

Lainaus käyttäjältä: "TeroK"HÄH???? Eikös se ole muka takavetoinen  :oops: ? Mä oon aina ollut siinä luulossa. Korjaanpas virheen.
Onhan se periaatteessa puoliksi takavetoinen. Etudiffissä on yksitielaakeri, joka ottaa vain toiseen suuntaan. Eli jos itse modaa siihen pakin, niin ei vetäisi kuin takapyörät --> pakista ei "mitään" hyötyä.

Millonkos aiot hankkia ton kolmannen auton? Ja arvioi, että milloinko hankit sen..
Itsellä ei ole kyllä tiedossa mikä tulee olemaan seuraava auto, vaikka nykyinen onkin jo itellä.
Eikun siis ajattelin vain, että aiotko montakin äänestystä vielä väsätä ennen sitä kolmatta autoa? Jos se ei ihan pian sinulla ole, niin mahdatko muistaakkaan silloin mikä tässä topicissa jää parhaaksi arvioiduksi?
Tarkoitin siis vain että minulle tuo olisi ainakin vähän aikainen ajankohta miettiä noin ahkerasti ei seuraavaa, mutta sen seuraavaa autoa. Minulla ei meinaan ole autoa ostaessa vielä mielikuvaakaan, että milloin myyn sen, jota olen juuri ostamassa ja ostan jonkun toisen, jota nyt suunnittelen ostaessani uutta autoa.

Sekavako? Niin oli tarkoituskin...  :roll:

MarkusH

Itse valitsisin jonkin näistä:
-Hpi Savage
-Gs Sut
-FG Monster Beetle
-T-maxx
-Kyosho Giga Crusher

Ja kaikki siinä järjestyksessä minkä ottaisin ensiksi:
1.FG Monster Beetle
2.Hpi Savage tai Gs Sut
3.T-maxx
4.Giga Crusher

kukkalapio

No jos nyt vielä otetaan kantaa aiheeseekin, niin sanoisin tuon giganin olevan kyllä hyvin soveltumaton vähääkään aloittelijoille, tai vähän kokeneemmallekin. Siinä pitää osata jo säätää koneitakin. Vääntöä on savagessakin jo niin paljon, ettei koskaan loppunut voima möyriessä, ikinä ei renkaat luonnossa jumittunut niin tiukkaan, ettei kone jaksaisi pyörittää.

Ville Vainio

Sen verran voin kyllä sanoa että tuo MTA-4 on huippu auto, voimaa toimiva ja helppo puhistaa huoltaa! Ja todella hyvä ja helpposäätöinen kone.

MädForce oli pettymys, mutta nyt ajan jo toisella savagella, koitettuani välissä muutamaa muuta autoa. mm. MTA-4 ja MädForce

savage on kyllä rautaa kuhan saan vielä koneen ja lootan kuntoon,
Kyosho Inferno MP9e

Stumpelo

kolmas auto on ens vuoden kesäksi tai jouluksi! mutta lista on tämmönen karsittuna (punaset on karsittuja)

HPI SAVAGE
TAMIYA TNX
Thunder Tiger EK-4
Thunder Tiger MTA-4
GS Sut
FG Monster Beetle
Kyosho Mad Force
Carson Attac Buggy
Traxxas T-Maxx
Duratrax Maxium PRO
Duratrax Nitro Quake
Kyosho Giga Crusher

eli punaset on listalta poistettuja... eli jäljellä on enään
Savage,MTA-4,Monster Beetle,Attac Buggy ja Tmaxx noista hyvää ja huonoa tietoa vielä  :)
jepajee

MarkusH

Carson myös pois. Itse ottaisin myös MTA-4:n pois. Ja sun tapauksessa savagen. Itse ottaisin jäljelle jääneistä (Sut, Beetle, T-maxx) ekaksi Monster Beetlen, toiseksi Sut:n kolmanneksi t-maxxin :wink:

Itse valitsisin joko:
Beetlen
Sutin
Maxxin

Joona H

Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"Ja sun tapauksessa savagen.
Miksi ihmeessä?

MarkusH

Oho, katoin kyselijää joksikin muuksi( :oops: ), mutta se olikin Stumpelo. Savage tonne ennen maxxia :wink:

ToniL

Lisäisin joukkoon vielä yhden eli TeamLosin LST:n
On muuten ainut RTR auto missä tulee kunnon radio mukana eli JR:n XS3 syntikka lähetin ja vastarina myös syntikka. 6 muistipaikkaa ja kaikki tarpeelliset ohjelmoinnit.
T Toni L  www.sabe.fi/hobby
rc@sabe.fi   Puh02-2473222

Ville Vainio

Itse ottaisin myös MTA-4:n pois.

Minkä ihmeen takia mta pois?
Kyosho Inferno MP9e

Stumpelo

Savage voitti sinisistä
MTA-4 voitti punaisista
LST voitti vihreistä

Eli siis nyt tää on vs eli punaset taistelee toisiaan vastaan ja siniset toisiaan eli kumpi tippuu punasista esm:3x ääntä sutille niin se tipahtaa
ja sama juttu sinisillä ja sitten taistelee sinisen ja punasen voittajat toisiaan vastaan ja sit niistä voittaja taistelee vihreen voittajaa vastaan.
jepajee

Sakkeri91

Osta Savage! Eli siis ääneni sutille.

Stumpelo

jos ei se oo hyvä pihasutideluun niin multa ääni sutille! eli suti hävis ja savage voitti sutin.
jepajee

Joona H

Osta ihmeessä Losi.Parhaat radiot,isoin nitrokone,pakki ja sähköstartti vakiona,törkeän kokoiset (ja kuulemma hyvin toimivat) iskarit,hyvät servot (4kpl) yms.
Sai myös paljon kehuja RC Car Actionin testissä:
http://www.horizonhobby.com/Explore/Article.aspx?ArticleID=1400
Haukkuja ei oikeastaan tullut yhtään.
Tuossa linkki Losin sivuille:
http://www.teamlosi.com/kits/LST/index_main.htm

Keväällä on tulossa HoBaolta SUT:in tyylinen Truggy,ja sitä kannattaisi minusta odotella,ennenkuin menet uutta ostamaan.

Pakko vielä sanoa,että itse olisin valinnut SUT:in Savagen sijasta.....
Aika järjetön äänestys systeemi,kun tulos riippuu puhtaasti siitä,kumman auton puolestapuhujat sattuvat ekana vastaamaan :lol:

Stumpelo

juu kattellaan! ens vuonnahan se auto vasta tuleeki! eli otan pois monstre beetlen se on musta vähä tuhnun iso  :?  eli
Savaget,Losi ja MTA-4 on jäljellä koska en tykkää suoraan sanotusti
t-maxxista ku se on 1:10 ja ku sen pitää olla 1:8 täl kertaa  :wink:
Muokkaus:
Nyt en enää poista mitään vaan näistä valitsen:
Losi LST
Hpi Savage
Thunder Tiger MTA-4
Eli nyt kaiken mailman kehut ja valitukset/viat noista autoista ja tietoa mistä noita LST:eitä saa
jepajee

Joona H

Lainaus käyttäjältä: "Stumpelo"tietoa mistä noita LST:eitä saa
LST:tä ja sen osia on saatavilla Sabesta.

TeroK

VOI JÖSSES mikä kaara tuo LST! .26 kone, 1/8 eipä vois paljon enempää pihasudittelu autolta toivoa! Kannattaa todellakin harkita/ostaa tai kattella sitä Hobaon uutta crossarimonsteria.

Eikö sulla ole tilaa tolle Monster Beetlelle? Kerrostalossa asut, arvaan ma? Kyllähän sen periaatteessa pitäisi mahtua. Tosin livenä se näyttää miljoona kertaa isommalta kuin kuvissa  :roll: Totesin saman Savagen kohdalla  :wink:

jeejee

Voihan toi t-maxx olla 1/10 mutta se on aika lähellä savagen mittoja..

Stumpelo

En asu kerrostalos! asun maallaa omakoti talos  :mrgreen:  kyllä on tilaa vaikka kahelle kymmenel beetlel mut se on aika tympee ajettava ku en tykkää 1:6 kaaroista kolmantena autona  :mrgreen:  mua himottaa 1:7 tai 8 hihi
jepajee

jeejee

Pisteet ja ISOT alkukirjaimet kiitoos..

TeroK

Lainaus käyttäjältä: "Stumpelo"En asu kerrostalos! asun maallaa omakoti talos  :mrgreen:  kyllä on tilaa vaikka kahelle kymmenel beetlel mut se on aika tympee ajettava ku en tykkää 1:6 kaaroista kolmantena autona  :mrgreen:  mua himottaa 1:7 tai 8 hihi

No sitten varmaan kannattaisi ostaa Savage tai tuo LST. Mä oon ymmärtäny että sulla nää hommat ei oo rahasta kii?  :)  Miten niin muka 1:6 tympeä ajettava??? Takavedon vuoksi? Siihen saa sitten sen nelivedon hihnalla. Ajattele nyt sitä Atte 6w kun se näkee sun auton niin sehän lentää kuuhun  :mrgreen: !

Jankka

Olen kanssa vähän kattellu polttismonsteria ja tullut siihen tulokseen ,että Savage SS tai Team Losi LST. Toi Losin LST kiinnostais, kun olen muutaman Losin auton omistanut ja ne ovat olleet todella laadukkaita, joten uskosin LST:n jatkavan samaa rataa ja ei tarvi heti ostaa viritysosia ,kun on valmiiksi kunnon auto. Savage on toisaalta paljon halvempi, mutta siihen menee hieman rahaa ennenkuin se on vastaavassa kunnossa kuin LST,.....vaikee valinta.

MarkusH

Lainaus käyttäjältä: "jeejee"Pisteet ja ISOT alkukirjaimet kiitoos..

Heko heko, pidätkö muka aina itse huolta isoista alkukirjaimista, tuskin

jeejee

Menee otks. Oonko sanonut että oisin täydellinen?