Olisi varmaan pikku hiljaa aika lopettaa noiden nimh akkujen kanssa vehtaaminen ja siirtyä LiPo aikaan. Muutamakin asia mietityttää, mutta aika hyvin on tästä ketjusta löytynyt vastauksia. Sellainen jäi kuitenkin mietityttämään, kun nopeuden säätimessä on cutoff niin eikös se voi periaatteessa silti pistää lipon pilalle jos esim. 2s lipossa toinen kenno tyhjeneekin toista nopeammin. Nopeuden säätimistähän ei kuitenkaan mene mitään liitäntää siihen akun balanceri liitäntään ja näin ollen nopari ei pysty valvomaan yksittäisen kennon jännitettä vaan se cutoff perustuu kennojen yhteisen jännitteen valvontaan? Vai onko se edes mahdollista, että toinen kenno tyhjenee nopeammin kuin toinen jos lähtökohtana on se, että akku on ladattu balanceria käyttäen? Toivottavasti tuosta saa selvää.
Toinen kysymys mikä heräsi on noista GM V-MAXX hardcase lipoista. Mistään ei oikein löydy tietoa, että meneekö noiden liittimet sen akkukotelon läpi eli siis voiko ne liittimet laittaa sinne akkuun kummalta puolelta haluaa? Ainakin LRP Lipo Competion Car Line akuissa on tuo mahdollisuus. Tietysti olen ilahtunut jos joku osaa sanoa jotain noiden yllämainittujen LiPojen laadusta, koska pähkäilen kumpiako hankkisi?