Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - vee73

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 17
1
Vapaa keskustelu / Vs: Youtube:sta keskustelua ja videota.
« : 15.10.15 - klo: 07.22 »
Mun masiina menee 43kmh. Riittää moneen paikkaan. Kartingradalla pakko hiljentää kurveihin.
Mutta lisää nopeutta on tulossa.. :) Että voi suorilla kiihdyttää kunnolla.
Moottori ei ole kehityksen jarruna, eikä elektroniikka.
Ongelma on softa, jota ei kukaan VIELÄ ole tehnyt menemään kovempaa.

Akutkaan ei ole ongelma. Lipot mulla on nyt.
Niistä saa kyllä ulos kaiken tarvittavan. Nytkin niistä otetaan ulos käytännössä vain vähän yli 100A.
Lataus mulla onnistuu alle 10 minuutissa vaikka akut on 9000mAh 16S.
Lataan ne kahtena 8S pakettina ja latausvirta 2x60A

Nyt juuri mulle tulossa uutta softaa testiin... Edellisen ongelma oli motocrossradalla kallistetut kurvit. Niihin piti pikkusen hiljentää softan takia. Nyt ei enää pitäis olla ongelma.
Näitä kun ei ole kukaan tajunnut tehdä tällaista ajoa varten :)
Mutta uskon että asia muuttuu kunhan tyypit innostuu..
Ja sitten kohta näillä ajetaan ties minkälaista kisaa.

2
Vapaa keskustelu / Vs: Youtube:sta keskustelua ja videota.
« : 14.10.15 - klo: 22.18 »
Juu on kiva skeittirampeilla kikkailla. Joka paikassa on kokeiltu :)
Omasta mielestä maastoajo ja crossiradalla ajo mukavinta. Sitten kartingradalla ajo on myös jäynää.

3
Vapaa keskustelu / Vs: Youtube:sta keskustelua ja videota.
« : 14.10.15 - klo: 21.58 »
Kyllähän tämän kaikki halukkaat oppii.
Perus ajon tasaisella oppii yleensä 5 - 60 minuutissa.
Maastoajo kyllä vaatii sitten paljon pidemmän reenin.
Kohtuu ajassa oppii ajamaan sielläkin, mutta vaatii jo pitkää reeniä että voi kovaa ajella.
Haasteena on uskaltaa luottaa vekottimeen, ja vielä isompi haaste saada pidettyä homma kasassa epätasaisessa maastossa.
Kroppa joutuu koville kun pitää tasapainolla ohjata koko hommaa, ja jalat toimii jousituksena ja iskareina.
Ja pienikin virhe iskunvaimentimien toiminnassa kostautuu :D Koska pito on kaikki kaikessa, ja jos sen menettää tulee enemmän tai vähemmän haastavaa bonusta.
Ite olen reenannu nyt vuoden päivät. Suunnilleen 3-6 tuntia päivässä talvellakin. Nykyään ajan vähemmän.

En tiedä onko crossitaustasta hyötyä. Ite en ole harrastanut mitään extremeä ennen tätä. Vain maastopyöräilyä.
Skeittaajat ovat olleet nopeimpia oppijoita yleisesti ottaen. Sen mitä nyt ovat pikaisesti kokeilleet.


4
Vapaa keskustelu / Vs: Youtube:sta keskustelua ja videota.
« : 14.10.15 - klo: 19.40 »
Flipit aika mahdottomia nykyisellä systeemillä. Gyro kun kiihdyttää renkaan vauhtia sitä enemmän mitä enemmän sitä kallistaa. Ja jos yrittää flippiä se joutuu kiihdyttää aika lailla. Ja taas sitten jarruttamaan.
Ehkä sitten joskus on mahdollista sekin..
Tällä hetkellä laite sammuttaa itsensä kun kallistaa tarpeeksi. Jos näin ei olisi, se vaan kiihdyttäisi hulluna vaikka on kaatuneena maassa.

6
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 24.09.14 - klo: 20.42 »
Tuupin heikoimmat kohdat on abaut diffi. Myös spurrin akselin toisessa päässä on jousitappi joka tykkää katketa.
Mitkään päivitysdiffit ei juurikaan paranna tilannetta.
Muutenhan sitä nyt ei saa hajoamaan juur mistään jossei osu johonkin kovaan suurella nopeudella.

7
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 24.09.14 - klo: 13.15 »
On meillä omakin rata. Vai luulikko että teillä vain on :)

8
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 24.09.14 - klo: 12.37 »
No mä mittaan kestävyyttä hieman erilailla. Ja vaikka mekkaaja olis kuka, tai keskellä mikä tahansa diffi tai slipperi tai säädetty miten tahansa, se ei kestä piste
Ja jos kestävyyttä mitataan aina sillä mihin auto on tarkoitettu, niin sitten vakio tuuppi lässiä ei saa ikuna rikki.
Mutta kuka oikeasti ajaa vakio lässillä. Varmaan 5% kuskeista.

9
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 24.09.14 - klo: 09.40 »
Mä en jaksais vakioilla kihnuttaa :/

10
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 24.09.14 - klo: 09.19 »
Tuuppi kestää, nelkku ei. Siitähän tässä oli kyse :)
Ajetaanko jossain sitten pienemmillä harjattomilla ?

11
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 24.09.14 - klo: 09.05 »
Itellä ei ole nelkkua mutta huollan kyllä niitä kavereille.
Samoilla sähköillä ajetaan molempia autoja. Eli n.1300W koneilla 3S.
Varsinkin keskidiffi nelkussa aina p*skana. Sitä vaan ei saa kestämään vaikka mitä tekee.
Tyypit onkin vaihtaneen nelkut pois tai laittaneet Hobaon nelkun. Sitten kestää. Ja jotkut ajaa Hobaon nelkkua aivan tolkuttomilla moottoreilla (n.3000-4000W muistaakseni) eikä siltikään ole ongelmia.
On ne ihan raivopäisiä vekottimia semmosilla moteilla :D
Tuuppi lässi ei pysy semmosella koneella kasassa kun muutaman kierroksen :D

12
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 23.09.14 - klo: 22.03 »
2wd kyllä on. Mutta 4wd ei todellakaan. Ei niissä ole mitään samaa osaa keskenään.
Nojoo. Takavetarit.
Kaikki nelkkujen omistajat on kironnu ne 10. Kertaa joka ajoreissulla.
2wd kuskit tyytyväisenä ajelee.

13
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 21.09.14 - klo: 17.40 »
Joo ei tartte uskoa. Ei ole minulta pois :D
Mutta moni on sanonut.. Olis pitänyt uskoa.

14
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 21.09.14 - klo: 15.06 »
Älä koske pitkälläkään tikulla 4wd lässiin. Ne on aina rikki. Aina niistä on diffit tms.  auki kun muut kuskit ajaa.

15
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 24.08.14 - klo: 19.37 »
Mitkä tahansa käy joissa luvataan lässiin sopivan. Ei se ole nii justiinsa.
Kaupan hakuun vaikka, slash wheel. tms.

16
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 24.08.14 - klo: 10.38 »
Viimeisenä iskarit. Jos ne on kunnossa, ne toimii ihan hienosti.
Pioneer Louise renkaat kesäksi. Niitä saa suomesta ja ei maksa paljon, ja hyvä pito vähän kaikkeen.
Ja koko kierros etuvanteilla. Tulee muutaman millin leveämmälle, mutta sitten auto ei kaadu niin helposti.
http://fi.eurorc.com/product/2974/louise-sc--pioneer-rengas--musta-vanne---traxxas-etu--liimattu---soft--

Talveksi laparenkaat ja eteen "irokeesit" :)

Taakse Proline Sling Shot.
Pehmetä ovat. Mutta ne on just siksi hyvät. Esin jos meinaa jäädä kiinni lumeen, nii kaasua vaan ja kumit venyy ja lähtee auto helpommin liikkeelle.

Eteen
Proline Sling Shot.

Jos tajutonta pitoa taakse kesäksi, nii Proline Badlands.

Nää esimerrkejä.

17
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 10.08.14 - klo: 11.36 »
Kiertää enempi ja on pienempi pikkusen.
Videota en nyt muista onko. Pitää ettiä.
Hyvin se kuitenki käyttäytyy. Ei tuolla muuten kaikki tuuppilässikuskit ajais.
Jokainen on laittanut tai laittamassa.
Eikä ylikuumentunut kellään vaikka ajeltu yli 30asteen helteillä.

18
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 10.08.14 - klo: 09.11 »
Me täällä Rovaniemellä melkein kaikki käytetään tämmöstä yhdistelmää 3S setupissa, eikä ole lämpöongelmia.
Auto kulkee sopivasti ja on vääntöä kun 4 puolainen kone:

Moottori
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=17701

Nopari
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8993

Pinjoni
http://www.amain.com/Search?s=Robinson+Racing+5mm+Bore+48P+Machined+Pinion+Gear+%2833T%29

Ja 86 spurri, tai pienempi.


19
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 27.07.14 - klo: 22.09 »
Nyt alkaa hommat luistaa. Mä hommasin pätevän henkilökohtaisen avustajan RC-hommiin. Insinöörin paperitkin sillä.
On kyllä ehdottomasti viisain insinööri jonka olen tavannut.
https://www.youtube.com/watch?v=tfjPUi6Y42o

20
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 24.07.14 - klo: 22.26 »
Kyllä tuommoseen joku selvä vika täytyy löytyä.
Ei mikään olematon pikkujuttu voi tuota saada aikaan.

Entäs autojen painopisteet? Onko samankokoiset akut?

21
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 24.07.14 - klo: 21.52 »
Ahistaako laakerit tai vetarit toiselta puolelta?

22
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 02.07.14 - klo: 07.50 »
Varsi on helppo suoristaa vaikka käsin. Ei kannata uutta laittaa.

23
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 20.06.14 - klo: 19.38 »
Niin kauan osaa vaihtoon että vika löytyy. Voisko olla aihetta myös ohjainta kokeilla vaihtaa?

24
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 15.03.14 - klo: 01.28 »
Linkin ohjeet tuolle radalle varmaan hyvät, mutta jos on röykkysempi rata niin pitää tehä just päinvastoin.

25
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 14.03.14 - klo: 19.01 »
Mä olen yrittänyt ostaa, mutta mistään en löytänyt vaikka googletin kuinka.
Yritin vielä varaosina ostaa, mutta ei niinkään löytynyt.

26
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 28.02.14 - klo: 16.55 »
Nuossa alumiiniosissa ei ole juurikaan järkeä. Muoviset kestää ihan hyvin ja on paljon kevyempiä ja halvempia.
Joo, on alumiini jäykempää, mutta tässä osassa ei mitään merkitystä.

27
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 20.02.14 - klo: 21.56 »
Se näkyy tuossa kuvassa.

28
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 20.02.14 - klo: 19.25 »
Varmaan ebaystä saa uutta Traxxasin omaa juuri ilmestynyttä.
Ulkomaisten kauppojen toimariaika baut 1-3 vko. Ehkä liquidrc nopeampi kuin amain.

29
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 20.02.14 - klo: 19.14 »
Noo amainhobbies, liquidrc esim.. Ja varaosanimellä tai numerolla kun googlettaa niin löytyy vaikka mistä.
Runko kyllä kestää aika hyvin. Mutta jos hajoaa niin ostaa sitten LCG-rungon, eli matalan painopisteen semmosen.

30
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 18.02.14 - klo: 07.35 »
Ei siihen mitään kytkintä tarvi. Johot yhteen vaan.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 17