Kirjoittaja Aihe: LiPo akut autokäytössä.  (Luettu 1509974 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1950 : 29.07.09 - klo: 00.09 »
1A vai 1C? Sillä on eroa.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa laban

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1951 : 29.07.09 - klo: 00.18 »
joo tiedän kyllä :)

piti vielä omaa päätä testata ja kattoa noita muita akkuja, ei hemmetti noi kiinalaiset on sekasin!




joo ite olen kyllä lataillu alusta asti noita 3A:lla kun 1c nyt on yleensä suositus. rupes vain hirvittään kun tota yhtä akkua rupesin tarkastelemaan! :)

Poissa apophis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1952 : 29.07.09 - klo: 00.35 »
Sama vika kiinalaisten tarroissa täällä :wink: Kyllä niitä voi huoletta ladata sillä 1C virralla! Siinähän menis ikä ja terveys ladata 1A virralla.
Slash & Rustler & Mini Desert Truck

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1953 : 29.07.09 - klo: 00.42 »
Te ootte hauskoja, uskotte noita minimivoltteja eli puratte alle 3V/kenno mutta ette maksimi latausvirtoja....
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa TLCfani

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1954 : 29.07.09 - klo: 07.21 »
joo tiedän kyllä :)

piti vielä omaa päätä testata ja kattoa noita muita akkuja, ei hemmetti noi kiinalaiset on sekasin!




joo ite olen kyllä lataillu alusta asti noita 3A:lla kun 1c nyt on yleensä suositus. rupes vain hirvittään kun tota yhtä akkua rupesin tarkastelemaan! :)


No onhan noissa minimijännitteissäki eroja, oisko syynä tekstien eroihin se, että siellä paketin sisällä on eri valmistajan tai eri erän kennot? Jos 5 Ah akussa 1 A:n sijaan pukkaa 1C:llä, on akun kyllä syytä olla ulkona betonilla lipopussissa.

Poissa Youha

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1955 : 29.07.09 - klo: 10.11 »
En nyt oikeen ymmärtänyt pointtiasi. Kyllä itse ainakin lataan ihan sisätiloissa 5000mAh=5Ah lipoakkuja 1C virralla eli 5 ampeerilla.
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1956 : 29.07.09 - klo: 13.03 »
En nyt oikeen ymmärtänyt pointtiasi. Kyllä itse ainakin lataan ihan sisätiloissa 5000mAh=5Ah lipoakkuja 1C virralla eli 5 ampeerilla.

TLCfani ilmeisesti tarkoitti että jos 1A lataussuositus ylitetään viisinkertaisesti eli ladataan 1C:llä niin voi käydä köpelösti. Jos itselläsi on 1C akut niin sama ylitys suhteessa tarkoittaisi sitä että lataat 5000mAh akkua 25A tehoilla. Veisin kyllä silloin itsekkin akun jonnekkin hyvin kauas latautumaan.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa Youha

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1957 : 29.07.09 - klo: 15.01 »
Ou jeah! nyt selkis. Eiköhän tuo 1A akussa ole kuitenkin painovirhe. Ei ainakaan itsellä ole aikaisempaa tietoa että jotain 5Ah akkua tarvisi noin matalalla virralla latailla, vaan tietysti mistäpä noista kiinan kikkareista tietää.
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

Poissa apophis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1958 : 29.07.09 - klo: 17.38 »
Aivan varmasti on se 1A painovirhe! Täällä on ladattu nuita EC powerin 4300mAh akkuja 4,3A:lla kuten tapana on. Minkä tahansa speksin mukaan lipo kemia kestää 1C latausvirran.
Slash & Rustler & Mini Desert Truck

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1959 : 29.07.09 - klo: 17.39 »
Samoin tuo 2,75V minimijännite on virhe, kuuluisi olla 3,0V.

Poissa julkku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1960 : 29.07.09 - klo: 17.46 »
Mulla kyllä GM:n lipoissa 2.5v mutta kerran oli cut off pois ja tulivahingossa ajettua niin auto pysähtyi 2.8v /kenno ja akku vielä aivan uudenveroinen, en kyllä suosittele kokeilemaan kerroin vain oman kokemuksen. :afro:
|-Traxxas Slash 4x4-|-Spektrum Dx3r-|-Sanwa-|

Poissa Vilperix

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1961 : 31.07.09 - klo: 17.13 »
EC Power 4000mAh 3S1P 15C lipo Onko tämä millainen akku? Jaksaako viedä stampede vxl:llää eteenpäin, ja viekö millaisella vauhdilla. Onko laadukas?

Poissa Laakkanen

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1962 : 31.07.09 - klo: 21.37 »
EC Power 4000mAh 3S1P 15C lipo Onko tämä millainen akku? Jaksaako viedä stampede vxl:llää eteenpäin, ja viekö millaisella vauhdilla. Onko laadukas?

Miten lie tuo kun siinä on jatkuva 8 ämpäriä ulos anto ja tuo 15 on piikki. Miten mahtaa riittää.
Itsellä on jonkin aikaa ollut slashin kanssa käytössä kaksi 4300mah 2S1P jossa jatkuva 25C ja piikki 30C.  Toinen ottaa ladatessa melkein 4200mah sisään ja toinen on tainnut olla joka kerta otta alle 4000 sisään, tosin siinä on kyllä kennojen jännitteet olleet myös korkeammat kun aloittanut latauksen.
Ei näytä olevan ec powerin tarjonnassa kunnollista 3S lipoa, eli hobbycitystä sitten katsomaan.
Slash | Stampede.

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1963 : 31.07.09 - klo: 21.41 »
Hobbycitystä saa mm. Turnigyn 2S 5000mAh lipoja 20C jatkuvalla virranannolla $19,90. Kokemukset vissiin aika postiivisia, itselle tulossa muutama kappale just.

Flightmaxit on myös hyviä, joskin vähän kalliimpia. $42 taisin maksaa omista 3S 5000mAh 20C akuistani..
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa Paarma78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1964 : 01.08.09 - klo: 08.45 »
eZRun 80A nopari
1900kv XL kiinakone (max 75A)
EC Power 11.1v LiPo 4000mAh 10C (max 15C) 2kpl.

Tarkoitus on laittaa nuo rinnan. Onkohan noista akuista mihinkään tossa setupissa (onko virranantokyky alimitoitettu)? Muistelin että joku olis maininnu ettei mahottomasti potkua riitä sekä tuppaavat lämpenemään...

Mulla on juuri tuollainen ja se tosiaan lämpenee erittäin kevyellä setupilla. Eli 1/10 stadium truck + vakiohiilikone vakiovälityksellä ja akku on ajon jälkeen selvästi lämmin. Ehkä jopa kuuma (onpa tarkka määritelmä :)) Samassa autossa Yuntongin 5000mAh (20C) on käytännössä ympäristön lämpöinen ajosession jälkeen.

Miten kävi sun setupilla, lämpeneekö?
Onko toista akkua johon voisit verrata?

Akut kyykkäs käytännössä heti, joten eivät ehtineet edes lämmetä. Nuo akut vois soveltua käyttöön jossa virtaa tarvitaan tasaisesti ja VÄHÄN! Muuhun niitä en itse laittaisi. Tulipahan tzekattua, eipähän tarvii vastaavaa kiinakamaa enää ainakaan omiin tarpeisiin (autokäyttöön) ostaa.

Nyt tulee sitten laatulipoa tilalle jossa virranantokyky on varmasti riittävä...

Siinäpä kommentit...
Perheen autot: Xray T3 2012 VTR/Touring | Xray T2 007 drifter | Tamiya DB01R | Tamiya DF-03ra | Xray M18T | TD DESC210R

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1965 : 03.08.09 - klo: 17.42 »
Nyt on Turnigyt käsissä. Takapuolen tarra kertoilee seuraavaa:

"NEVER charge above 2C"

Onko kukaan kokeillut ladata näitä 10 ampeerilla? Omasta laturista ei 1C (eli 5A) enempää irtoa niin vaikea lähteä kokeilemaan  :roll:
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1966 : 03.08.09 - klo: 17.46 »
Nyt on Turnigyt käsissä. Takapuolen tarra kertoilee seuraavaa:

"NEVER charge above 2C"

Onko kukaan kokeillut ladata näitä 10 ampeerilla? Omasta laturista ei 1C (eli 5A) enempää irtoa niin vaikea lähteä kokeilemaan  :roll:

Itelle tulee pian pari 3S Turnigya, mutta enpä usko että haluan silti kokeilla kiinanlipoja 2C:lla vaikka Graupnerista se irtoaiskin..
1C:llä mennään, turvallisuus ennenkaikkea, mulla ainakaa mikää kiire mihkää ole..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1967 : 03.08.09 - klo: 18.07 »
Nyt on Turnigyt käsissä. Takapuolen tarra kertoilee seuraavaa:

"NEVER charge above 2C"

Onko kukaan kokeillut ladata näitä 10 ampeerilla? Omasta laturista ei 1C (eli 5A) enempää irtoa niin vaikea lähteä kokeilemaan  :roll:

Itelle tulee pian pari 3S Turnigya, mutta enpä usko että haluan silti kokeilla kiinanlipoja 2C:lla vaikka Graupnerista se irtoaiskin..
1C:llä mennään, turvallisuus ennenkaikkea, mulla ainakaa mikää kiire mihkää ole..

mutta kun joku tunnettu jenkki firma kasaa omat akkunsa niistä samoista kiina kennoista ja laittaa tarrat päälle niin silloin on turvallisempaa ladata sillä 2C virralla?
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1968 : 03.08.09 - klo: 18.14 »
Nii i, ja kijoitettua tekstiä täytyy uskoa ainakin jenkkilässä.
Ja jos leviää batterit käsille 2c latauksella, onhan muutaman miljoonan rikkaampi.  :grin:

Itsellä on nyt 6kpl Turnigyn lipoja (2 x 4s 5ah ja 4 x 3s 5ah) ja pari vielä tuloillaan, ikuna en oo enempi ladannut kuin 1c ja en meinannut kokeilla isommalla ladatakkaan, vaikkakin HC mainnostaa 2c latausta.
son loppu ny.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1969 : 03.08.09 - klo: 18.18 »
Nyt on Turnigyt käsissä. Takapuolen tarra kertoilee seuraavaa:

"NEVER charge above 2C"

Onko kukaan kokeillut ladata näitä 10 ampeerilla? Omasta laturista ei 1C (eli 5A) enempää irtoa niin vaikea lähteä kokeilemaan  :roll:

Itelle tulee pian pari 3S Turnigya, mutta enpä usko että haluan silti kokeilla kiinanlipoja 2C:lla vaikka Graupnerista se irtoaiskin..
1C:llä mennään, turvallisuus ennenkaikkea, mulla ainakaa mikää kiire mihkää ole..

mutta kun joku tunnettu jenkki firma kasaa omat akkunsa niistä samoista kiina kennoista ja laittaa tarrat päälle niin silloin on turvallisempaa ladata sillä 2C virralla?


Niin, tiedän kyllä että sen tarran alla on juuri niitä kiinan kennoja, sitä vähän tarkotinkin.
Enkä siis lataa muulla kuin 1C, sano tarra mitä tahansa.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1970 : 03.08.09 - klo: 22.16 »
Sama homma täällä,itsellänikin on noita Turnigyn kiinalipoja ja en todellakaan meinaa ladata 2C:llä hennoo pian alakerran naapuri tykätä kyttyrää kun katossa savuaa iso reikä :azn:
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1971 : 04.08.09 - klo: 09.05 »
Mulla on 3Racing:in 3700 mah 2 kennosia 25C purkua tarjoavia lipoja
joissa lukee takana tarrassa, et saa ladata 2C virralla,
MUTTA EN lähde kokeilemaan tuuriani, vaan lataan kiltisti sillä 1C virralla.

Ko. akut on ollu mulla driftissä käytössä ja hyvin on pelanneet, voin suositella.

Toni  :wink:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa JL-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1972 : 04.08.09 - klo: 09.38 »
Mitä siinä on tuurista kiinni? Jos lukee 2C niin pitäisi kestää sillä lataamista.

Miksi uskallatte ladata 1C virralla, jos se lukee lipon takana. Lataisitte silloinkin 0,5C VARMUUDEN VUOKSI.

Tylsää porukkaa täällä.
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1973 : 04.08.09 - klo: 10.06 »
Toi 1C arvo on se nyrkkisääntö ja käytäntö noiden lipojen kanssa.

Vaikka tarra lupais et saa ladata 2C:llä, niin on aina loppupeleissä
turvallisempi ladata sillä 1C:llä...

Toki voit aivan vapaasti ladata liposi esim. 2C:llä ja hyvällä tsäkällä polttaa kämppäs...

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1974 : 04.08.09 - klo: 10.22 »
Toi 1C arvo on se nyrkkisääntö ja käytäntö noiden lipojen kanssa.

Vaikka tarra lupais et saa ladata 2C:llä, niin on aina loppupeleissä
turvallisempi ladata sillä 1C:llä...

Toki voit aivan vapaasti ladata liposi esim. 2C:llä ja hyvällä tsäkällä polttaa kämppäs...

Toni

Niin vaikka se olisi yhtä turvallista käyttää sitä 2C virtaa, niin eipä ole mitään takeita miten se vaikuttaa akun käyttöikään. Latausaikakaan ei läheskään puolitu, jos lataa akun ihan täyteen asti.

Jos haluaa varmistaa, ettei kämppä pala, niin sitä latausta ei kannata jättää vahtimatta, oli latausvirta sitten mitä tahansa. Ja kiinavehkeillä kun on noi toleranssit vähän suurempia..

Poissa JL-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1975 : 04.08.09 - klo: 11.21 »
Lipopussi + palamaton alusta on itellä joka ikinen kerta ollu paikka missä lataan lipojani. Ja itse olen yleensä 5m päässä laturista koko session ajan.
Hyvällä tsäkällä poltat kämppäs ladatessa sillä 1C virralla, joten se siitä.
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1976 : 04.08.09 - klo: 11.34 »
En polta kämppääni, koska valvon latausta ja lipo pussi löytyy kans.
Lipot oikein käytettyinä ei oo vaarallisia.

Joo, ei herneitä...

Toni  :azn:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa JL-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1977 : 05.08.09 - klo: 01.23 »
Juu ei tässä mitään itkemään ruveta :lol:
Kuhan esitin oman kantani asiaan, eli en näe syytä miksei voisi ladata 2C jos paketissa niin lukee :wink:
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1978 : 05.08.09 - klo: 01.51 »
3reiska akkuja olen ladannut niin kovalla virralla kuin omasta laturista on irronnut... Eli 5A... Eli siis enemmän kuin 1c, mutta vähemmän kuin 2C
Ei pienintäkään turpoilua, lämpenemistä tai mitään...
Turpoomisen uupuminen on todettu kun oli kovakuorinen akku pöydällä auki.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1979 : 05.08.09 - klo: 06.34 »
RC-harrastajan painajainen on se kun autosta on rikki osa ettei sillä voi ajaa. Indeed.

Oma tilanteeni se, että Li-Pot ladattu piripintaan ja olen odotellut reilun viikon osaa autooni.

Ja se kyskä. Pitäisikö noita Li-Poja nyt purkaa snadisti vai edes huolestua? Kuvittelisin saavani puuttuvan osan tällä viikolla ja pääseväni kurittamaan taas autoa.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria