Kirjoittaja Aihe: JariV:n projekteja  (Luettu 346648 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Tein valintani auton nimeksi.

HSP X-Treme Baja 50cc

Eli Joel P:n ehdotus voitti. Tuolla oli monta TODELLA hyvää mutta loppupeleissä tää oli mielestäni paras.

Joel, kun saan auton valmiiksi ja säädettyä niin jos tulet jossain välissä Pääkaupunkiseudulle ja on ajokelejä ja en oo ite kerenny ajaa tota tohjoks niin kiinnostaako ottaa siitä tyypit?  :grin:
Just joo.

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
just joo mun oli parempi :D oon muute tulos nyt huomen käymää hesan suunnalla :D vois tulla kattoo sun edistystä :D jos tietäs kadun osotteen  :cheesy:
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Puhelinnumero vaihdettu yv:ksi.

Soita tai pistä txt, jos oon himassa sopivaan aikaan niin tuu kattomaan vaan. En haluu täällä julkisella foorumilla ilmotella osotettani.
« Viimeksi muokattu: 10.07.08 - klo: 23.48 kirjoittanut JariV »
Just joo.

janitor

  • Vieras
Kannattaa piilottaa toi numerokin julkiselta foorumilta, jos haluaa suojella yksityisyyttään. Puhelinumeron avulla löytyy usein se osoitekin.
Joka tapauksessa hyvä nimi ja hyvä palkkio.

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Tein valintani auton nimeksi.

HSP X-Treme Baja 50cc

Eli Joel P:n ehdotus voitti. Tuolla oli monta TODELLA hyvää mutta loppupeleissä tää oli mielestäni paras.

Joel, kun saan auton valmiiksi ja säädettyä niin jos tulet jossain välissä Pääkaupunkiseudulle ja on ajokelejä ja en oo ite kerenny ajaa tota tohjoks niin kiinnostaako ottaa siitä tyypit?  :grin:

Helkkari, tottakai! Kiitoksia tästä  :wink: Katsotaan, meneekö montakin vuotta että pääsen käymään  :mrgreen:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Ok Joel, ilmoittele josko olet jossain välissä tulossa sitten.

Kiitos kaikille nimiä ehdottaneille. Tää nimikeksintä ei varmaankaan olis näin hienoon lopputulokseen päätynyt ilman teitä kaikkia. Luulisin että jokainen ehdotus antoi ideoita toisille. Mulla oli noi ajotyypit mielessä jo alusta lähtien mutten halunnut sanoo siitä mitään. Tälleen tilanne säilyi kaikkein "puhtaimmillaan".
Just joo.

Poissa hc cob

  • Jäsen
    • Profiili
HSP "merkki" antaa tosta aika huonon kuvan
tästä syystä:
http://www.rckauppa.fi/index1.html
http://www.rckauppa.fi/index1.html
noi on melken kaikki hsp-autoja paitsi muutama HBX jotka on melken samoja
ja on ihan surkeeta kiina-laatua

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Tästä on jo keskusteltu...
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa jaakkimo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hienon nimen ootta keksiny!! Ootko JariV jo alotellut korin tekemistä?

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Iltaa... vaiko yötä,

mä oon vaan vasta hahmotellut korin päähäni. Itse asiassa tää ilta meni tehdessä vetarikuppeja, ne on nyt valmiit hahloineen kaikkineen. Huomenna sitten sovitan vetaripäädyt paikoilleen, pitää vielä sorvata niihin pieni kevennys pallon juureen, että saa vielä hiukan enemmän takajousitukseen liikerataa. Myöskin kattelin että takaiskarien alapäiden telineet alatukivarsissa saattavat olla aavistuksen liian lähellä vetareita, joten saatan joutua vielä nostamaan niitäkin.

Kunhan kaiken tuon saan tehtyä niin voimansiirto on täysin valmis. Vasta sen jälkeen aloitan korin.

Sitten kunhan saan servot ostettua voi tehdä ohjauksen raidetangon laakeriakselit ja lopullisen liikeradan joka sitten määrittää lopullisen eturenkaiden kääntyvyyden. Jossain välissä sitten teen jarrusatulan linkkitankojen lopullisen välityssuhteen mutta siihenkin tarvii tiedon servon voimasta, joten sitäkään ei lopulliseen kuosiin ennen sähköjen himassaolemista saa.

Kyl laite edistyy, mut nyt ei oo laittaa mitään kuvii ku niissä ei olis juurikaan mitään ihmeellistä kateltavaa.
Just joo.

Poissa Matti Lehtinen

  • Tulokas
    • Profiili
Moikka Jari.V!

Olen tässä taustalla seurannut projektiasi jo jokusen päivän ja haluan vain nostaa hattua sinulle.

Kerrassaan hieno prokkis ja mielenkiinnolla odotan lopputulosta, joten tsemppiä vain toivottelen. =)

Matti.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Kiitokset Matti.

Kun niitä päivityskuvia on pyydetty niin tässä yksi:


Eli nyt veto on saatettu moottorilta kummallekkin takapyörälle saakka. Vetarit on edellä mainituilla dimensioilla olevat ja materiaalina on hitsattava happoteräs, eli noita ei tartte edes maalata noita ite vetareita kun eivät ruostu. Jopa noi tigisaumatkin saa jäädä viimeistelemättömiksi kun kerran niin makosesti sai ne paistumaan yhdeksi luuksi. Toki harjakiillotan noi mutta siinä se sitten onkin. Nyt on siis kaikki vaikeat osuudet voitettu. Loppuduunaaminen on sitten ku laskettelis fillarilla alamäkee nätin tytön perässä  :grin:
« Viimeksi muokattu: 19.12.13 - klo: 18.32 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
Hyvältä näyttää. muutes millos sen ohjauksen laitat jotta saatas vähä ajo videoo  :lol:
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
No kuten tuolla aiemmin sanoin niin ei oikein voi tehdä ohjausta valmiiks saakka kun ei oo servoja ja sähköjä muutenkaan. Ja niiden hommaamiseen menee aikaa kun on tässä kesän aikana tärkeämpiä rahankäyttökohteita.

Funtsin tota ohjaintakin ja aattelin, että mun tarttee ilmeisesti ostaa nelikanavainen rattiradio, eli tollanen:

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXTHR6&P=SM

Ei ihan halpa, mutta kun tollasen hommais jo valmiiks niin sitten jossain vaiheessa jos tohon vempeleeseen laittaa vaihteellisen moottorin niin ton ohjaimen napeilla pystyis ohjaamaan ylös- ja alaspäin vaihtamista. Tää on mulle vähän harmaata aluetta, mutta jotenkin en vaan osaa nähä mahollisuutta miten kolmikanavainen suoriutuisi helposti tosta ylös-alas vaihtamisesta.

Vai miten on? Auttakaa mua tässä, mä en vaan oikein tiedä noiden hyvien nykyradioiden kapasiteettia kun oon aina ajanu vanhoilla ohjaimilla.

Niin joo, tuli tossa tehtyä kanssa takavakaaja happosesta myös.
Just joo.

Mika R

  • Vieras
hyvältä näyttää Jari!

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
ohjain ois vajaa 400€  :mrgreen:
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Kori melkein valmis, pari pikkupeltiä vielä puuttuu...

Kuvapäivityksiä parin päivän sisällä, kamera huollossa.
Just joo.

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
tais kameran linssi hajota kun näkiton komistusen  :cheesy:
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Tällaisella itse ajan, ja löytyy 4 kanavaa. Omat heikkoutensa radiolla, mutta selvästi halvempi:
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/9956

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
mitenkä projetkti edistyy. ei oo kuulunut mitään pitkään aikaan ::d
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa Timitri87

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
anteeksi ku tunkeilen näin mutta voisko joku auttaa tuon kytkin paketin hommaasessa ja vauhti rattaan. se on sama kone melkein ku jariv:llä .. mutta mä laittelen sitte kuvia koneesta vaikka ja autosta kuha kerkii  :undecided:

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
ai. onko sullakin kiinni mopon kone autossa :D taiat tarkottaa sitä ekan sivun nelari konetta.
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa Timitri87

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
joo sitä just tarkotan:D

Poissa Monstertruck76

  • Veteraani
    • Profiili
Hei JaniV.. Jenkeissä oltiin  :shocked: ihmeissään tuosta sun autosta...Pitäs se sun maili osoite saada niille niin pääsisivät kyseleen sulta kun ikävä olla tietämättömänä välikätenä...
« Viimeksi muokattu: 17.08.08 - klo: 19.31 kirjoittanut Monstertruck76 »
Tamiya Hilux 4x4 Mountaineer. Tamiya TXT-1. Kyosho Mad Cruiser, 1/1 lumikone RC. RC Bruder kaivuriprojekri.

janitor

  • Vieras
Missä on HSP X-Treme Baja 50cc?
Kansa tahtoo nähdä ja kuulla lisää.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Työn alla laite edelleenkin. Tässä on vaan tullut kaikenlaista muuta puuhaa väliin joten ei ole tietenkään edennyt samaan tahtiin kuin tuolloin aiemmin kun sitä tuli tehtyä jokainen päivä.

Tullut myös katteltua kaikenlaisia isompia moottoreita  :smiley:
Just joo.

Poissa jaakkimo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili

Työn alla laite edelleenkin. Tässä on vaan tullut kaikenlaista muuta puuhaa väliin joten ei ole tietenkään edennyt samaan tahtiin kuin tuolloin aiemmin kun sitä tuli tehtyä jokainen päivä.

Tullut myös katteltua kaikenlaisia isompia moottoreita  :smiley:
jaha nälkä on jo kasvanut!!! :grin:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Joo,

kyllä se on kasvanu  :grin: Mä oon tässä nyt vaan pähkäilly pitempään jo jokusen vaihtoehdon kanssa mutten oikein oo saanu selvyyttä itelleni. Eli puoliautimaattikoneet olis vaihteineen makeita saatikka täysautomaatit. No, puoliautomaatit on yleensä aika lussuja ja ainoostaan Husqvarna on tehny kunnollisii automaattikoneita ja niitä ei oikein tunnu olevan myytävänä tänä päivänä. Aiemmin on ollut.

Sit taas ihan manuaalivaihteinen kone olis makee, mutta sen ohjaamiseen tarttee aikasta monta eri kanavaa... ja plussana vielä että jos olis vaikka 6 vaihdetta ja huippunopeus vaikka 100 km/h niin niitä pykäliä pitäs olla sotkemassa ihan koko ajan...tuleeko ajamisesta liian monimutkasta? En tiiä vastausta. Olis kumminkin eniten todellisuuden tuntua tollasessa.

Helpoin ja ehkä jopa paras vaihtoehto olis keskipakokytkimellä varustettu mikroauton ilmajäähy ICA-J moottori ilman vaihteita.
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Terve Monstertruck,

tosta vasemmalta mun sigun alapuolelta kirjekuorta vaan. Siinä on privasähkis. Milles foorumille siellä oot laitellu sit juttua?
Just joo.

Poissa Timitri87

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
terve kaikki mulla olis alkamassa kohta puolin nelari koneen värkkääminen hobaoon st . voiko joku vastaa tähä kyssäriin että saako fg auton kytkin paketin käymään tähä koneeseen  http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=8790&grpid=4406     vastatkaa mahdollisemman nopeesti