Pojat, pojat. Tässä yritetään kovasti kehittää talvisarjaa ja pienenä toiveena esittäisin, että kommentit, joita täällä heitellään, olisivat rakentavia, jotta ne eivät aiheuta "hallaa" kisajärjestäjille / sarjalle. Turhanpäiväinen jurputus / huutelu jos jäisi muualle.
Ja sitten pari kommenttia kommentteihin:
Kuten P.N. laskit, niin nelkussa rengassarja maksaa tällä hetkellä tuon 38.08 EUR. Jos taas ostaa ne pregluedina, niin hintaa tulee 34,87 EUR. Kimppatilausmahdollisuus löytyy myös, kannattaa tutustua siihenkin, jos porukalla renkaita on tilaamassa. Liian kallista?
Ja tuo yksi sarja on tosiaan se sarja, jolla koko kisa ajetaan läpi.
Esim kesällä kisaporukka ajelee aika paljon kahdella sarjalla, jolloin kisarenkaat maksavat 4*12 + 4*6,63 = 74,50 EUR. Yhdellä setillä jos ajaa kisat, niin silloin se tekee n. 37,75.
Edelleen on keskusteltu ja vihreää valoa näytetty säännölle, jolla aloittelijat pääsevät mukaan kisaan vapaalla renkaalla. Tämän säännön työstäminen on vielä vaiheessa, mutta tulossa se kuitenkin on.
Aina yksityyppisääntö aiheuttaa jossain päin närää, se on valitettava tosiasia. Mutta jos rengas vapautetaan, niin kisaajien on testattava kaikki mahdolliset vaihtoehdot läpi, jotta ratakohtaisesti löytyisi se nopein paketti. Ja kuten mm. Haze totesikin, se ei ole se halvin tapa.
Yksityyppisääntöjä on käytössä aika paljon muutenkin, juuri vakioimaan joitain muuttujia tässä muuttujien viidakossa. Kesäsarjaa ajetaan yksityyppirenkaalla, toimii. Turistipojat ajelevat yksityyppirenkailla ja maksimaalisella pidotuksella, toimii. Marisevat vain diffin ja vetareiden kestävyyttä tms. Drifting-renkaalla olisi tuokin ongelma jo ratkaistu. =) (Ei herneitä, turistikuskit).
Niin, ihan tosi. Yritetään nyt rakentaa sarjaa oikeasti, muutenhan nämä yritykset sarjan kehittämiseksi kaatuvat jo ennen, kuin on kisattu ensimmäistä kisaakaan. Kenen etu? En tiedä, viisaammat vastatkoon...