Kirjoittaja Aihe: uusi rc auto  (Luettu 53055 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TOMMI

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: uusi rc auto
« Vastaus #120 : 17.01.13 - klo: 21.50 »
Meinaatko ajaa autolla ulkona? Perus rauta-akseli ruostuu käsittelemättömänä hyvin nopeasti.
Itse tekisin rst-teräksestä akselin. Ei ruostu, eikä ole magneettinen.

Poissa e-revo vxl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: uusi rc auto
« Vastaus #121 : 17.01.13 - klo: 21.56 »
Joo ajattelin ajaa kyllä jos kehtaan tai uskallan  :laugh: mutta kesällä ja aivan kuivalla säällä enkä mihinkään lätäköihin ajatellut sukellusveneautoksi kokeilla. Tosin olisin kyllä tehnyt jostain sen tyyppisestä jos olisi ollut mahollisuus mutta toi on vasta prototyyppi toi koko vehe, Ja en usko että sillä ajomäärällä ruostuu varmaan ollenkaan.

Ajattel myös jotai pinnoitetta tuohon mulla on tossa teflonspreitä mut en yhtäään muista soveltuuko tohon hommaan.

Saatan myös jossainn radalla käydä koittamassa sisällä.

1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: uusi rc auto
« Vastaus #122 : 17.01.13 - klo: 22.17 »
Tuolta vanhan Asson manual ja sieltä näet yhden toteutustavan taka-akselin kiinnittämiseen / laakerointiin (kuva42). Tuossa oli painelaakeri laitettu akselille juuri tätä asiaa varten.

http://www.rctube.eu/download/rc/instruction/manuals/Team_Associated_RC12L_Manual.pdf

Mutta eikös tuossa ole painelaakeri sen takia, että akseli ei paina laakeria pesästään ulos?
Kyllähän laakerin pitäisi vetosuuntaakin hyvin kestää, perus neulalaakeri on sitten tietysti eriasia.

Tuskimpa tuosta akselin painosta mitään haittaa on, pääasia että se kestää ja ettei painopiste ole kuitenkaan taka-akselilla. :grin:

Yks juttu vielä, sulla on muuten spurri sileenä... :tongue:

Tuossa painelaakerin kuulat ottivat kiinni laipallisen laakerin leveään ulkoreunaan ja toisella puolella (spurrin puolella) oli tuo prikka, jota vasten se nojasi. Kyllähän laakeri pysyy pesässään ilman tuota painelaakeriakin, se ei käsittääkseni ollut sen tehtävä.

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: uusi rc auto
« Vastaus #123 : 17.01.13 - klo: 23.07 »
Tuo 8mm umpiteräsakseli on melko julma tuohon. Alumiinisena ja onttona tuo paksuus vois olla lähellä sopivaa. Tulee ihan turhia hitausmomentteja ja turhaa painoa. 6mm teräsakseli, eikä yhtenäistä paksua kohtaa vaan pelkät pienet olakkeet toppareiksi, niin saa reippaasti painoa pois ja kestää varmasti.

Tavalliset kuulalaakerit kestää kyllä ihan moitteetta, ihan samalla tavalla kuulalaakeri kantaa aksiaalikuorman liki kaikissa rc-autoissa joitain poikkeuksia lukuunottamatta.
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa saunamakkara

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: uusi rc auto
« Vastaus #124 : 24.01.13 - klo: 20.43 »
On kyllä aikamoinen rojecti :) toivotaan että auto toimii loppu peleissä :)!
ei itkulla rajaa kun ultiman moottori kuumenee ja sormet palaa :Kyosho Ultima DB/SC

Poissa e-revo vxl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: uusi rc auto
« Vastaus #125 : 29.01.13 - klo: 20.56 »
morjesta taas.

Nytten ei oo paljon tullu tehtyä tai ei ole ehtinyt yms. Mutta tuon taka akselin sain sorvailtua ja tehtyä kierteet ja hexitappireijät eli on nyt 98% valmis tuosta jostain keskeltä puuttuu enään se spurria pitävän osan kiinnitysreikä.

Tuota cnc koneistusta en ole vielä saanut pahoittelut siitä koska porvoossa ei taida enään olla oikeen ammattikouluillla henkilöstöä siihen hommaan mitä kävin kyselemässä. mutta hoidan tuon cnc puolen jostain muualta on muutama paikkakin jo tiedossa mitkä mahdollisesti voisi tehdä näitä osia mm. taitaa protoshoppi otaniemessä tehdä näitä niin siellä saatan teettää ne muutamat osat kun iskä tuntee työnkautta jotain porukkaa sieltä niin siinä on ainakin yksi pätevä vaihtis ja tosiaan ne kolme osaa on tällä hetkellä ne kriittisimmät niin pääsisi kasailemaan sitten.

siinä pari kuvaa akselista.

1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: uusi rc auto
« Vastaus #126 : 30.01.13 - klo: 09.02 »
Hyvältä näyttää :smiley:
Kannattaa jouhentaa heksin pinnin reiän reunat niin akseli kestää paremmin. Ihan pikkunen pyöristyskin tekee ihmeitä.

Poissa e-revo vxl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: uusi rc auto
« Vastaus #127 : 03.02.13 - klo: 14.44 »
noniin morjesta.

elikkä edelliseen viestiin eli joo kyllä teen tälläistä hienosäätöä sitten kiitos vinkistä.

Mutta mutta tässä hieman juttua taas mitä sain menneelläviikolla aikaan. eli akselin sain valmiiksi ja siihen nyt on kiinnitettävissä rinkelit. Sekä tein tuon akun yläpuolelle tulevan pannan. Siitä toki puuttuu kiinnitysreijät muta on tosi pieni juttu tehdä. Sen tein siis ihan vaan pellistä jonka kanttasin kummaltakin puolelta sisäänpäin kaksin kerroin varmaan tiedätte mitä tarkoitan ja sen näkee kuvastakin kyllä mutta siitä tuli todella kestävä keveyteensä nähden.

Noi hexi pinnit näkyy kuvassa ja älkää niitä ihmetelkö ne on väliaikasesti pelkät 2,5mm ruuvin pätkät kun en sen paksiusia tappeja löytänyt mistään itseltä. sekä myöskin itse hexit ovat muoviset, itse asialla pikkasen modatut mini e-revon hexit. myöhemmin kyllä teen itse alumiiniset hexit sinne.

Mutta asiaan eli siinä muutamat kuvat taas.

1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo

Poissa e-revo vxl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: uusi rc auto
« Vastaus #128 : 03.02.13 - klo: 14.45 »
ja vielä yksi kuva ei edellliseen mahtunut

1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo

Poissa an7t1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: uusi rc auto
« Vastaus #129 : 24.02.13 - klo: 13.52 »
Mitäs tälle projektille kuuluu?
Tamiya Pajero CC01 - Axial Wraith projekti

Poissa e-revo vxl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: uusi rc auto
« Vastaus #130 : 24.02.13 - klo: 21.22 »
Moro.

 Tälle kuuluu hyvää vaikken olekaan edistynyt syystä, että jäljellä olevat osat ovat vain pohja se ne akselia pitävät osat jotka pitäisi saada sillä cncllä tehtyä. ja nyt kun oli lomakin niin en ehtinyt käydä pyytämässä sitä koneistusta, mutta nyt ainakin tiedän mistä sitä pitää kysyä ja mikä paikka siis tekee ne osat mulle. Mutta edelleen pidän kiinni siitä että saan tämän kaaran sinne expoon. Ja myöhassä en ole vielä senkään kanssa. Hoidan ensikuun alkupuolella ne cnc piirustukset koneistajalle ja päivittelen sitten lisää tänne.

-Aki
1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo

Poissa aleksi321

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: uusi rc auto
« Vastaus #131 : 13.03.13 - klo: 20.02 »
onkos auto jo suunnillee valmis ?
team durango dex210 ja xray t3r

Poissa e-revo vxl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: uusi rc auto
« Vastaus #132 : 13.03.13 - klo: 22.22 »
Joo olis kun sais pohjan sekä ne kaks muuta osaa. P3rk3l3 justiin toissapäivänä sain tiedon sieltä koululta missä olisivat tehneet ne osat cnc:llä niin, että kun siellä on tulossa remontti niin niitä koneita on siirretty muualle ja eivät pysty vielä tekemään niitä  :angry: kohta mä teen oikeesti ite ne osat ihansama meni reijjät vinoon tai ei niin teen ne osat ja sitten kun saavat uudet koneet paikoilleen niin teetän ne siellä. Tai teen ne itse ehkä siellä  :wink: Hain sinne ammattikouluun eilen juurikin kone ja metalli alanne nimittäin.

-Aki
1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo

Poissa KP

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: uusi rc auto
« Vastaus #133 : 14.03.13 - klo: 00.01 »
Hienoa seurailla projektiasi, varsinkin kun olet noin taitava tekemään. Itse olen vuoden nuorempi eikä kärsivällisyys riittäisi noin suureen projektiin. Toivottavasti saat jostain pohjan ja muut osat hankittua, olisi kiva nähdä se valmiina ja toivon mukaan toimivana. En oikein osaa neuvoa noissa teknisissä asioissa, kun en ole läheskään niin taitava.
Pidän peukut pystyssä ja seurailen kyllä projektisi edistymistä.  :wink:

Kp

Poissa aleksi321

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: uusi rc auto
« Vastaus #134 : 19.03.13 - klo: 19.47 »
nyt alkaa olla jo pikkasen kiire jos aiot messuille ton auton saada.
team durango dex210 ja xray t3r

Poissa e-revo vxl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: uusi rc auto
« Vastaus #135 : 19.03.13 - klo: 21.36 »
Juu niin rupee tulemaan aika kiire  :sad: viikonloppuna otan urakan ja teen ne muutamat pienemmät kilkkeet mitkä puuttuu ja sitten onkin vaan ne isommat jäljellä.

Vähän rupeaa itseäkin epäilyttämään tämä expo homma valitettavasti ja asiaa hankaloittaa osien kanssa se että suurimmanosan olen tehnyt ja joudun tekemään kotona. Enkä siis asu omakotitalossa vaan kerrostalolla  :tongue:

mutta urakan otan nytten viikonloppuna ja jos en muuta keksi niin ainakin sen hankalimman eli pohjan niin teen hätävarana vaikka jostain muusta kuin metallista eli jostain muovista minkä voin ovelasti vaan maalata hopeiseksi messuja varten ja tehdä/teettää alumiinisen sitten kun koneisto on saatu takaisin paikoilleen siellä koululla.

-Aki
1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: uusi rc auto
« Vastaus #136 : 19.03.13 - klo: 21.38 »
Pohjalevyn voi tehdä myös vesivanerista. Se voisi olla toimiva ratkaisu käyttöönkin, olisi vähän joustoa.

Poissa e-revo vxl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: uusi rc auto
« Vastaus #137 : 19.03.13 - klo: 21.42 »
Niin muuten tosiaan jossei ollut vitsi toi niin ihan tosissaan vois olla aika hyvä toi vanerikin kun hioo sen kunnolla ja maalaa ovelasti ettei kukaan vaa huomaa et on puuta  :laugh: Ja vaneria saan helposti.

Thänks hyvä idea oli toi kaskun ei ittellä tullu mieleen
1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: uusi rc auto
« Vastaus #138 : 19.03.13 - klo: 21.45 »
Ei ollut vitsi. Helppo materiaali työstää ja tarpeeksi luja jotta voi ajaakin.

juhamatti

  • Vieras
Vs: uusi rc auto
« Vastaus #139 : 20.03.13 - klo: 16.30 »
Sinnikäs kaveri ainakin olet, onnea vain projektille ja toivottavasti tänä kesänä auto olisi jo liikenteessä :azn:

Poissa e-revo vxl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: uusi rc auto
« Vastaus #140 : 22.03.13 - klo: 18.08 »
Pikapäivitys.

Pohja alkais olemaan kohta siis valmis! löysin nimittäin kaapista palan vaneria tosin aika paksua eli 7mm mutta kestää vääntöä enemmän kuin riittävästi onneksi oli oikean suuntaista eli pitkittäis siinnassa pohja on jäykempi.

pidän teidät jännityksessä ja kuvia myöhemmin kun on maalattu yms....

-Aki
1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo

Poissa e-revo vxl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: uusi rc auto
« Vastaus #141 : 25.03.13 - klo: 19.32 »
morjesta.

Sorry en laittanutkaan sillon viime päivityksen jälkeisenä iltana niitä kuvia koska halusin samaan infoon eli tähän enemmän asiaa.

Elikkä pohja on nytten lakkausta vailla valmis ja pieniä koristus maalauksia vailla, ei ajattelin nyt maalata sen logon tuohon pohjaan vähän koristamaan.

Lisäksi tein eteen ne puuttuvat alatukivarret. Alunperin mulla oli tarkotus tehä alumiinista ne mutta en jaksanut alkaa alusta tekemään niin löysin samanpaksuista (6mm) jotain muovia en tiedä mitä on mutta hyvät ominaisuudet tähän hommaan eli sitkeää. jäykkää mutta hieman joustavaa ja hyvin työstettävää terävällä mattoveitsellä ja dremelillä. Itse epäilen tota joksikin pvc:ksi muta ei sillä väliä kestävää tuntuu olevan.

Sitten multa yksi kysymys tai onko ideoita kautta vinkkejä kun oon nyt tehny epäonnistuneesti ties mistä matskusta nooita tukivarsia pitäviä osia eli alas siis sellaset pienet 10x10x10mm möllykät (4kpl) varmaan tiedätte osan tarkoituksen siihen tulee sisälle puoliksi se tukivarren paikoillaan pitävä tappi. Niin ongellma on et vaikka noita oon koittanu alumiinista tehdä niin vaikka poraa penkissä ne reijjät niin ei mene keskelle millään. Ja + kun siihen tulee alapuolelle 3 tai 4 mm kierteet ruuville mikä pitää osaa pohjassa kiinni niin ei meinaa onnistua millään.

Auttakaas pliis jos on ideoita siihen mistä kannattaisi tehdä ja miten

Ja siinä muutama kuva.
1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: uusi rc auto
« Vastaus #142 : 25.03.13 - klo: 22.25 »
Joo olis kun sais pohjan sekä ne kaks muuta osaa. P3rk3l3 justiin toissapäivänä sain tiedon sieltä koululta missä olisivat tehneet ne osat cnc:llä niin, että kun siellä on tulossa remontti niin niitä koneita on siirretty muualle ja eivät pysty vielä tekemään niitä  :angry: kohta mä teen oikeesti ite ne osat ihansama meni reijjät vinoon tai ei niin teen ne osat ja sitten kun saavat uudet koneet paikoilleen niin teetän ne siellä. Tai teen ne itse ehkä siellä  :wink: Hain sinne ammattikouluun eilen juurikin kone ja metalli alanne nimittäin.

-Aki

Taidat mahdollisesti puhua nyt siitä amistosta jossa ite olen, eli askolassa kone ja metallialalla? siellä just muutto käynnissä kaikki koneet viedään pois, osa Porvooseen PTH metallille ja loput varastoon. ja toi remontti kestää ainakin vuoden.
eli ens vuoden ykköset joutuu menemään PTH:lle ammatti aineissa. atto aineet pidetään ilmeisesti koululla.

se meiän CNC työstökeskus vietii kyl PTH:lle mut ei ole ainakaan vielä verkossa kii.

taisit tuolla aiemmin mainita että siellä ei ole ollut vuoteen henkilöä joka osaa CNC koneistuksen? kyllä se meiän opettaja on tosi hyvä opettaa ton CNC työstökeskuksen ja CNC sorvin käyttöä  :grin:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa e-revo vxl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: uusi rc auto
« Vastaus #143 : 25.03.13 - klo: 23.24 »
Juu sinne niin juuri askolaan pistin haun ja sanoivat että eka vuosi on siellä pth.lla. Ensimmäisenä kävin siis kysymässä sitä cnc hommaa tossa porvoossa edupolilla jossa yksi puolituttu on ja siellä ei ole ollut sitä cnc tä vuoteen siis. Sieltä neuvvoivat tonne askolaan kyselemään.

En tiiä ootko ollu sillon paikalla mutta kävin siellä koululla muistaakseni perjantaina juuri ennen hiihtolomaa oisko ollu vissiinki siellä oli joku tunti justiin sillon meneillään kun kävin siinä pöyrähtämässä ku se opo näytti vähän niitä paikkoja siellä. Sillon siellä oli vielä jotain koneita sorvia yms ja sitte sielä ihan päässä muistaakseni oli joku astetta isompi cnc mylly viellä paikallaan.

Mutta niin takaisin tän auton pariin. Eli tuli tossa mieleen että millonkas se expoon ilmoittautuminen on tietääkös joku tätä lukeva henkilö? ja maksaako se jotain jos sinne vie näytille härvelin? en oo itte koskaan sinne vienyt siis mitään.

-Aki
1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: uusi rc auto
« Vastaus #144 : 26.03.13 - klo: 00.14 »
morjesta.

Sorry en laittanutkaan sillon viime päivityksen jälkeisenä iltana niitä kuvia koska halusin samaan infoon eli tähän enemmän asiaa.

Elikkä pohja on nytten lakkausta vailla valmis ja pieniä koristus maalauksia vailla, ei ajattelin nyt maalata sen logon tuohon pohjaan vähän koristamaan.

Lisäksi tein eteen ne puuttuvat alatukivarret. Alunperin mulla oli tarkotus tehä alumiinista ne mutta en jaksanut alkaa alusta tekemään niin löysin samanpaksuista (6mm) jotain muovia en tiedä mitä on mutta hyvät ominaisuudet tähän hommaan eli sitkeää. jäykkää mutta hieman joustavaa ja hyvin työstettävää terävällä mattoveitsellä ja dremelillä. Itse epäilen tota joksikin pvc:ksi muta ei sillä väliä kestävää tuntuu olevan.

Sitten multa yksi kysymys tai onko ideoita kautta vinkkejä kun oon nyt tehny epäonnistuneesti ties mistä matskusta nooita tukivarsia pitäviä osia eli alas siis sellaset pienet 10x10x10mm möllykät (4kpl) varmaan tiedätte osan tarkoituksen siihen tulee sisälle puoliksi se tukivarren paikoillaan pitävä tappi. Niin ongellma on et vaikka noita oon koittanu alumiinista tehdä niin vaikka poraa penkissä ne reijjät niin ei mene keskelle millään. Ja + kun siihen tulee alapuolelle 3 tai 4 mm kierteet ruuville mikä pitää osaa pohjassa kiinni niin ei meinaa onnistua millään.

Auttakaas pliis jos on ideoita siihen mistä kannattaisi tehdä ja miten

Ja siinä muutama kuva.


eikös noi 10x10x10mm palikoihin saa reiät keskelle jos lyöt semmosella pistepuikolla jäljen ja vaik viel NC poralla syvemmän montun? ja sit vast poraat normi terällä oikeen kokoisen reiän?
minkälaisella penkkiporakoneella olet noita yrittäny tehä? onks se ihan kunnon ratas vetoinen mis on hyvä X ja Y akselin ristisyöttöpöytä? vai joku halvempi hihna vetoinen porakone?
« Viimeksi muokattu: 29.03.13 - klo: 13.07 kirjoittanut s.heinonen »
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa e-revo vxl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: uusi rc auto
« Vastaus #145 : 01.04.13 - klo: 16.23 »
Noniin morjesta!

Nyt olen siis saanut tehtyä ne viimeiset isot osat eli ne taka akselin pidike osat. Tosin niistä puuttuu vielä se keskireikä jonka poraan keskiviikkona koulussa kumpaankin osaan koska ne pitää olla päällekkäin siinä penkissä + että se reikä on 13mm halkasijaltaan jotta siihen saa sen oikean laakerin kiinni niin en voi kotona millään porailla. Niin ja viimeistely puuttuu mutta sen teen kun reijjät on tehty oms. Mutta suurin osa on siis tehty nyt ja ainoat puuttuvat osat ovatkin enään ne etutukivarsia pitävät pienet osat johon kyllä keksin vielä jonkun ratkaisun mitenkä ne teen ja mistä.

Noita takapään osia muutin hieman matkalla kun niitä piti saada alemman niin katkaisin niiltä ''jalat'' ne ovat vähän ykninkertaisemmat nyt mutta se ei mitään haittaa ei ollenkaan.

Siinä kuva viellä.

1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo

Poissa eetuppi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: uusi rc auto
« Vastaus #146 : 27.04.13 - klo: 08.58 »
Mitään ei ole kuulunut joten tuli mieleen kysyä että kerkisikö valmiiksi expoon?
Itse en pääse expossa käymään  :undecided:

Mutta kieltämättä hieno projekti ollut tähän asti!  plussaa tämmöiselle sitkeydelle  :smiley:
Carnage brushless

Poissa e-revo vxl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: uusi rc auto
« Vastaus #147 : 27.04.13 - klo: 13.46 »
Moro.

Ai kamala unohtunut tää topikki tässä muun hässäkän keskellä siksi ei ole kuulunut mitään. Ja tosiaan pitää myöntää ettei ehtinyt expoon tälläkertaa mutta valmistuu luultavammin lähi viikkoina. Kuvia pistän pikkasen lisää kun kerkeän.

Mutta vaikkei expoon päässsytkään tälläkertaa tämä tuotos niiiin sitä kyllä pääsee varmasti näkemään kaikki halukkaan jollain tavalla. Saatan sen kanssa helsingissä jollain radalla käydä kokeilemassa esimerkiksi sen valmistuttua.

-Aki
1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo

Poissa e-revo vxl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: uusi rc auto
« Vastaus #148 : 18.05.13 - klo: 12.38 »
Dodii morjesta taas!

Nyt on kuulkaas sellanen juttu, että nyt ollaan todellakin loppu suoralla! Eilen siis tein valmiiksi ne taka akselia pitävät osat sekä etu tukivarsia pitävät kilkkeet. Eli nyt ei enään osia tartte tehdä. Ainoa asia mikä uupuu on takapään laakerit akselin reikä 6mm ja ulko halkasia 12mm paksuudella ei niinkää ole väliä mutta 4 kpl tarvisi sellaisia 6x12x jotain laakereita.

Nyt siis on pulkka lähes kasassa. Miinuksena kyllä aika iso osa osista on rumasti vinossa etenkin etupään osat, mutta renkaat kuitenkin tuntuu olevan suorassa ainakin edessä. Takana saattaa toi vaneri puhja tehdä temput mutta onneksi on 4mm ruuvit ja niille on 5mm reijjät että saa hieman säädettyä ettei ole renkaat vinossa kun on kuitenkin jäykkä akseli.

Nyt kysyisinkin sellaista, että oisko peräti jollain porvoolaisella tai täälläpäin liikkuvalla neljää kappaletta aikaisemmin mainittuja laakereita? ei tosiaankaan tarvi olla uusia. Saa olla käytettyjä ja sellaisia että lojuu turhana laatikoissa, mutta kuitenkin sellaisia että pysyy kasassa. Tartisin ihan silleen että pääsisi laittamaan kasaan ja kokeilemaan josko toi vaikka toimisikin.

Jos jolllain on laakeri asiaa niin mulle saa laittaa yv:tä

nii ja kuvia lisään kun ehin!

-Aki
1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo

Poissa e-revo vxl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: uusi rc auto
« Vastaus #149 : 02.07.13 - klo: 22.35 »
iltaa pitkästäaikaa.

Nyt on tämäkin projekti saatu päätökseen ja vehjettä on kokeltu ulkoilmassa.... ei olis voinu huonompi olla  :grin: ei sillä voinut ajaa kun pohja raapi maata ja spurri meni sileeksi koska se ei mahtunut kiinni ja täten piti leikata pohjaan reikä josta se tuli hieman ulos ja siksi ei ole videota ajosta kun en ehtinyt ottamaan.

hyvä puoli oli se että tuo jäykkä akseli tuntui erittäin hyvälle mitä vähän pääsi voimaa antamaan koneelle ja hieman kiihdyttämään. Lisäksi pitoa tuntui olevan takana mutta silti kun pohjaan painoi kaasun niin jos ei olisi ollut niin matala olisi ollut helppo vetää pienet driftit asfaltilla.

tämä ei jää tähän kuitenkaan, tuon ensimmäisen jätän hyllylle koristeeksi ja ''muistoksi'' ja en hajota tuota enempää. Vaan aloin suunnittelemaan uutta autoa--> isompaa, helpompaa tehdä ja missä pystyisi säätämään enempi kaikkia pyörän kulmia yms.

alustavasti on tulossa siis 1/6 kokoluokan auto jonka suunnittelen oikeisiin 1 kuuteen mittoihin oikeasta autosta. ja autoksi valitsin toki tuon oman lempparin --> Lotus esprit v8. pohjalevyä en ajatellut lainkaan vaan 10x10mm alumiini neliö putkesta tehdä sellaisen pohjalevyn johon kiinnittyy kaikki osat. Myöskin tuli todettua tuo ratasvälitys näissä omissa autoissa huonoksi joten ajattelin jonkinlaista remmivetoa.

Yksi asia mihin voisin kysyä apua niin en oikein ymmärrä kun laskin tuon 1/6 mitat niin normaali 18'' vanteilla ja matala profiilirenkailla mitkä tuossa 1:1 autossa on takana (285/40 zr18'') niin kun lasken siitä 1:6 mitat niin renkaan kooksi tulee lähestulkoot sama kuin käytetään 1:8 kokoluokan gt autoissa. Miksi?? eikö nuo perjaatteessa pitäisi olla myös skaalattu oikeasta autosta jollaintavalla? No mutta ei sillä niin väliä...
Seuraavaksi voisin pyytää jos jollain täälä porvoon lähistöllä on käytettyjä vaikka ihan loppuun ajettuja 1:8 tourin/gt katu auton renkaita niin voisin lahjoituksena haluta vaikka 1-2 kappaletta niitä renkaita niin se edistäisi suunnittelua kun saisi tarkat mitat esim. paljonko renkaan reunasta on hexin pohjalle, kuinka syvä hexi on, leveys, korkeus, yms... mulle saa laittaa vaikka yyveetä jos on valmis luopumaan vanhasta renkaasta. Niin ja halutessaan kun olen piirustuksissa valmis niin renkaan tai rengasparin saa takaisin jos vain haluaa.

Tuossa nyt jonkin verran asiaa taas pienen tauvvon jälkeen..
Niin tai tännekkin voi ilmoittaa jos on renkaita lahjoittaa
-Aki
« Viimeksi muokattu: 02.07.13 - klo: 22.41 kirjoittanut e-revo vxl »
1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo