no...nää on kyl siinä tapauksessa yksilöitä koska mulla ei lämpö ongelmia ole ollu...vakio kansi..vakiotulppa..jne...niin ne vaan hobbylinnasta väitti et lämpimämmästä koneesta irtoo enempi tehoo..tai lauselman antoi se virtanen joka kuulemma ajaa jossain ihan kilpaa..luulis sen jotain tietävän vai liekkö puheli lämpimikseen :?
Ja minäkö en kisaa aja?
No jokatapauksessa.
Jos kone käy liian lämpösenä niin se alkaa nopeasti puutumaan. Eli alavääntö katoaa kokonaan. Ulvilassa nähtiin kisoissa parilla jampalla näin käyneen.
Heti kun lämmöt on liian korkealla niin mutkasta ulostulo on pelkästään MMMOOOOOO OO...ooooo WIIIIII...
Eli kiekuu kyllä korkealta, mutta alhaalta ei oikeasti vedä pätkääkään.
Liian kuumana käyvä kone kuluu enemmän ja on jo muutenkin tehoton koska sylinteri laajenee lämmetessään reilusti enemmän kuin mäntä. Käys siis väljempänä, joten kiertää tietysti kovaa kunhan vaan siihen nopeuteen pääsee.
Jos et usko niin kokeile ihan rauhassa laittaa vaikka sukka koneen päälle ja sit ajamaan. Et varmasti saa lisää tehoa vaikka lämpösempänä käykin.
Tai kokeile kääntää konetta vaan kylmästi piikimmälle. Tiettyyn pisteeseen asti saat tehoa lisää, mutta kuten sanoin niin raja tulee vastaan nopeasti ja kone kuluu enemmän.