Samaa mieltä.
siis mieluummin isommalla luvatulla C kertoimella oleva tuore kiinalipo, kuin 2-3 vuotta kaupassa kärvistellyt ex laatutuote.
Tai sitten ihan uutuustuote, ni ei voi olla vanhaa varastoa.
Tämän kokemuksen sanon 4 vuoden maxamps tuhojen jälkeen.
10 kpl 8A2s sellasia mennyt ja koko ajan uudet ostot heikompia ku edelliset...
(luvattua 400A peak ei tuu edes testipukkiin 6:dennella kerralla)
(suspended 240A samaa vikaa)=
(160A jatkuvaa ei anna vaan jo Mambamax 100A saa akun lämpöiseksi, pullistumaan **)
( liporajan saa laitta 3,1 volttiin niillä, koska pienikin lämpöero akun kennojen välillä hukkaa balanssin kuormalla. Tätä ei tee 5A toiset lipot samassa autossa)
toinen asia on sitte se opettelu lipomaailmaan yleensä
- tasuriliittimien pito puhtosena
- lipoakku hyytyy enempi viileässä jo +10 asteen alla, muttei käytöllään kuumenna takasin.
- lämpöeristettynä kylmälläkin ilmalla voi ajella kunhan se sitten saa lämpöä jostain .
- kun akku väsyy ja kapasiteetti heikkenee, latausamppeereitakin pitää pienetää uuden c arvon mukaan.