M8 SM-Sarja 2025 | Sarjakysely
Kausi on saatu päätökseen ja kyselyitä on kerätty erillisesti jokaisesta kisasta, jonka perusteella tehdään järjestäjien kanssa parannuksia ensikaudeksi. Sarjan kokonaisluonne on kuitenkin asia jota tulee ratkoa erillään, sillä kisan järjestäjät eivät aina pysty yksin tähän vaikuttamaan. Jos et siis spesifeihin kisakyselyihin kerennyt/jaksanut vastata vastaa ainakin tähän kyselyyn.
Ja jos olet koulukuntaa, joka uskoo siihen ettei nämä kyselyt mihinkään vaikuta niin ainakin seuraavat muutokset ollaan tehty käytännössä suoraan näiden meikäläisen kyselyjen perusteella:
Käyn nämä kyselyt aina ajatuksella läpi ja esittelen niiden tulokset järjestävälle kerholle. Vastaajia on noin 20%-50% kisoissa käyneistä, jolloin varmasti osan mielipiteet jäävät hieman taka-alalle. Nämä kuitenkin on konkreettisin asia radalla korvien höröllä pitämisen lisäksi, minkä perusteella kisoja kehitetään niin toivon mahdollisimman hyvää otantaa näihin ja kiitos teille kaikille, jotka jaksatte näihin vastata!
Sarjakysely 2025:
https://forms.gle/kAD5QPt3jmncZbqU7
Kausi 2025 Luokkayhteyshenkilön näkökulmasta
Kokonaisuudeltaan kausi oli hyvä ja kuljettajamäärä oli M8E puolella erittäin positiivinen. Haasteellinen tilanne toki on valloillaan M8-luokan puolella ja ratkaisuja siihen pyritään parhaimman mukaan löytämään. Oma näkemys kuitenkin on se, että syyt M8-kuskien puutteelle on pääosin puute mekaanikoista sekä maassa vallitseva taloudellinen tilanne. Voivottelut tästä ei kuitenkaan auta vaan pitää pystyä tekemään harrastamisesta saavutettavampaa ja houkuttelevampaa tästä huolimatta.
Edelleen järjestäjillä vaikeudet vapaaehtoisten löytämisessä ovat olemassa ja niiden ratkaisu vaatii vielä lisää pohdintaa. Ajanottaja on monelle kerholle muodostunut ongelmaksi ja tätä koskien lajiryhmä on jo alkanut tekemään työtä. Muita järjestelyn apukäsiä kuitenkin tarvitaan ja olen omilla toimillani ainakin pyrkinyt tekemään katsastajan työstä mahdollisimman yksinkertaista, jotta sen pystyy yksikin ihminen suorittamaan. Tulemme jälleen syksyn yli keskustelemaan järjestäjien kanssa viimevuoden tapaan ja keksimään parannuksia tulevalle kaudelle.
Omasta näkökulmasta kisojen järjestelyjen taso on parantunut joka kaudella mitä itse olen ollut luokkayhteyshenkilönä ja se luonnollisesti luo uskoa tulevaan.
Kausi on saatu päätökseen ja kyselyitä on kerätty erillisesti jokaisesta kisasta, jonka perusteella tehdään järjestäjien kanssa parannuksia ensikaudeksi. Sarjan kokonaisluonne on kuitenkin asia jota tulee ratkoa erillään, sillä kisan järjestäjät eivät aina pysty yksin tähän vaikuttamaan. Jos et siis spesifeihin kisakyselyihin kerennyt/jaksanut vastata vastaa ainakin tähän kyselyyn.
Ja jos olet koulukuntaa, joka uskoo siihen ettei nämä kyselyt mihinkään vaikuta niin ainakin seuraavat muutokset ollaan tehty käytännössä suoraan näiden meikäläisen kyselyjen perusteella:
- Palattu pidempiin lämmittelyaikoihin M8E-luokassa
- Siirrytty HV-jännitteeseen M8E-luokassa
- Siirrytty takaisin 4 osakilpailuun
- Pidennetty M8 A-Finaalin Shakedownia
- Lisätty M8-luokkaan Last Chance -finaali
- Tehty lukemattomia parannuksia kilpailuaikatauluun
Käyn nämä kyselyt aina ajatuksella läpi ja esittelen niiden tulokset järjestävälle kerholle. Vastaajia on noin 20%-50% kisoissa käyneistä, jolloin varmasti osan mielipiteet jäävät hieman taka-alalle. Nämä kuitenkin on konkreettisin asia radalla korvien höröllä pitämisen lisäksi, minkä perusteella kisoja kehitetään niin toivon mahdollisimman hyvää otantaa näihin ja kiitos teille kaikille, jotka jaksatte näihin vastata!
Sarjakysely 2025:
https://forms.gle/kAD5QPt3jmncZbqU7
Kausi 2025 Luokkayhteyshenkilön näkökulmasta
Kokonaisuudeltaan kausi oli hyvä ja kuljettajamäärä oli M8E puolella erittäin positiivinen. Haasteellinen tilanne toki on valloillaan M8-luokan puolella ja ratkaisuja siihen pyritään parhaimman mukaan löytämään. Oma näkemys kuitenkin on se, että syyt M8-kuskien puutteelle on pääosin puute mekaanikoista sekä maassa vallitseva taloudellinen tilanne. Voivottelut tästä ei kuitenkaan auta vaan pitää pystyä tekemään harrastamisesta saavutettavampaa ja houkuttelevampaa tästä huolimatta.
Edelleen järjestäjillä vaikeudet vapaaehtoisten löytämisessä ovat olemassa ja niiden ratkaisu vaatii vielä lisää pohdintaa. Ajanottaja on monelle kerholle muodostunut ongelmaksi ja tätä koskien lajiryhmä on jo alkanut tekemään työtä. Muita järjestelyn apukäsiä kuitenkin tarvitaan ja olen omilla toimillani ainakin pyrkinyt tekemään katsastajan työstä mahdollisimman yksinkertaista, jotta sen pystyy yksikin ihminen suorittamaan. Tulemme jälleen syksyn yli keskustelemaan järjestäjien kanssa viimevuoden tapaan ja keksimään parannuksia tulevalle kaudelle.
Omasta näkökulmasta kisojen järjestelyjen taso on parantunut joka kaudella mitä itse olen ollut luokkayhteyshenkilönä ja se luonnollisesti luo uskoa tulevaan.

