Kirjoittaja Aihe: Team Associated SC10 4x4  (Luettu 230239 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #540 : 12.09.13 - klo: 07.43 »
Jep.. Tänään illalla kolvailen noi piuhat kiinni, niin eiköhän jotkut testiajot siinä ehdi vedellä  :smiley: Liian kovaahan tuo menee radalle kun itse käytän vaan 3S akkuja mutta eiköhän tolla pysty Tikkurilassakin ajaa kun vähän tehoa rajoittaa säätimestä.

Mikä moottori tuo tarkalleen on ja assoonko mahtuu 3s akut myös? :)
Moottori on Tekin Pro4 HD 3000kV, joita en ole vielä yhtään nähnyt täällä suunnalla liikenteessä. Tämä on siis Tekiniltä ensimmäinen 550 kokoluokan motti SC 4x4:lle suunnattu. Mikko osti Teknoonsa tollasen 4300kV version. Se versio on toki vaan 2S akuille mutta toki parempi virallisiin kisoihin kun 3S:llä ei saa ajaa :smiley:. Akkuina käytän TRXn omia 4000mah 11,1V. Ne menee just hyvin ton "hihnaboksin" alle ja jää vielä vähän tilaakin. Kovakuorisena en usko 3Sien mahtuvan ellei pienennä akun kapasiteettia.

Ok,itsekin olen joskus topiccia  seuraillut ja nyt sittten päätin kysyä.
Huipuissa ei varmaan toivomisen varaa tuolla motilla  :grin:
EXC125

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #541 : 12.09.13 - klo: 07.49 »
Jep.. Tänään illalla kolvailen noi piuhat kiinni, niin eiköhän jotkut testiajot siinä ehdi vedellä  :smiley: Liian kovaahan tuo menee radalle kun itse käytän vaan 3S akkuja mutta eiköhän tolla pysty Tikkurilassakin ajaa kun vähän tehoa rajoittaa säätimestä.

Mikä moottori tuo tarkalleen on ja assoonko mahtuu 3s akut myös? :)
Moottori on Tekin Pro4 HD 3000kV, joita en ole vielä yhtään nähnyt täällä suunnalla liikenteessä. Tämä on siis Tekiniltä ensimmäinen 550 kokoluokan motti SC 4x4:lle suunnattu. Mikko osti Teknoonsa tollasen 4300kV version. Se versio on toki vaan 2S akuille mutta toki parempi virallisiin kisoihin kun 3S:llä ei saa ajaa :smiley:. Akkuina käytän TRXn omia 4000mah 11,1V. Ne menee just hyvin ton "hihnaboksin" alle ja jää vielä vähän tilaakin. Kovakuorisena en usko 3Sien mahtuvan ellei pienennä akun kapasiteettia.

Ok,itsekin olen joskus topiccia  seuraillut ja nyt sittten päätin kysyä.
Huipuissa ei varmaan toivomisen varaa tuolla motilla  :grin:
Näin taitaa olla kun saan oikeet rattaat ja säädöt kuntoon :wink: Toki toisena autona tuo E-Maxx jota ajetaankin 22,2voltilla ja taitaa Asso jäädä siinä kisassa mutta vähän eri luokan autotkin  :smiley:
« Viimeksi muokattu: 12.09.13 - klo: 07.53 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #542 : 12.09.13 - klo: 08.01 »
Jep!
EXC125

Poissa Maukka70

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #543 : 12.09.13 - klo: 11.21 »
Tuossa just kasasin ft mallin. Kuinka nihkee teillä on ollut uutena tuo voimansiirto.
Mugen Seiki, Ninja, Team Associated, Futaba, Robitronic, Sky Rc,Novarossi,Hudy

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #544 : 12.09.13 - klo: 11.55 »
Tuossa just kasasin ft mallin. Kuinka nihkee teillä on ollut uutena tuo voimansiirto.
Mitä tarkoitat nihkeenä ? Hihna jotenkin takkuinen vai tökkiikö joku muu ?

Itsellä ainakin rullaa hyvin kun hihnan sääti oikeelle kireydelle.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Maukka70

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #545 : 12.09.13 - klo: 15.42 »
Se ei rullaa kevyesti. Ei töki mitenkään. Ihan kuin olisi jarrua koko ajan päällä. Jos vaikka vertaa asso B44.2, niin se rullaa kevyesti kun tämä möhkö taas ei :D



Mugen Seiki, Ninja, Team Associated, Futaba, Robitronic, Sky Rc,Novarossi,Hudy

Poissa gargoth

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #546 : 12.09.13 - klo: 20.39 »
Se ei rullaa kevyesti. Ei töki mitenkään. Ihan kuin olisi jarrua koko ajan päällä. Jos vaikka vertaa asso B44.2, niin se rullaa kevyesti kun tämä möhkö taas ei :D
Diffarit on kireällä. itsellä oli sama juttu,, noin 4-8 akullisen jälkeen kului uutuuden karheus veke, ja nyt on normi =)

Toivottavasti sulla on moottorissa potkua.

Poissa Maukka70

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #547 : 13.09.13 - klo: 07.41 »
Tuota vähän minä ajattelinkin. Ei kun kovaa ajoa.
Mugen Seiki, Ninja, Team Associated, Futaba, Robitronic, Sky Rc,Novarossi,Hudy

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #548 : 13.09.13 - klo: 08.17 »
Tuota vähän minä ajattelinkin. Ei kun kovaa ajoa.
Kui uus kitti sulla oli ? Lähinnä, että tuliko sen mukana just noihin sun gearien taakse 1 vai 2 shimmiä ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #549 : 13.09.13 - klo: 08.30 »
Tässäpä tämä uusi Tekin  :smiley: Saatiin eilen kolvattua tuo tuohon ja yö myöhään säädin ja laitoin kiinni. Vielä siis puuttuu noiden piuhojen järkkäämistä ja kiinnittämistä nippareilla että tulee vähän siistimmäksi  :wink: Liittimet paremmin kiinni yms.. Viikonloppuna pitäs sit testaa miten lähtee mutta jeesus miten sulava liikkeinen toi motti on  :shocked:




Muokkaus..

Nyt on johdotkin suojattu siististi..

« Viimeksi muokattu: 13.09.13 - klo: 11.43 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Maukka70

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #550 : 13.09.13 - klo: 10.33 »
Tuota vähän minä ajattelinkin. Ei kun kovaa ajoa.
Kui uus kitti sulla oli ? Lähinnä, että tuliko sen mukana just noihin sun gearien taakse 1 vai 2 shimmiä ?

Kitti tuli tällä viikolla RCM:lle ja sieltä heti minulle. Kaksi shimmiä oli mukana.

Sähköinä http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_1357/products_id/241211/n/LRP-Flow-WorksTeam-Brushless-ESC ja http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_1889_222_2851_2853_2863/products_id/226984/n/LRP-Vector-X20-Brushless-Motor-65

Vielä kuva ennen sotkemista.
Mugen Seiki, Ninja, Team Associated, Futaba, Robitronic, Sky Rc,Novarossi,Hudy

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #551 : 13.09.13 - klo: 10.39 »
Tuota vähän minä ajattelinkin. Ei kun kovaa ajoa.
Kui uus kitti sulla oli ? Lähinnä, että tuliko sen mukana just noihin sun gearien taakse 1 vai 2 shimmiä ?

Kitti tuli tällä viikolla RCM:lle ja sieltä heti minulle. Kaksi shimmiä oli mukana.

Sähköinä http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_1357/products_id/241211/n/LRP-Flow-WorksTeam-Brushless-ESC ja http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_1889_222_2851_2853_2863/products_id/226984/n/LRP-Vector-X20-Brushless-Motor-65

Vielä kuva ennen sotkemista.
Sitten uskon myös, että toi diffi ahistaa alussa  :smiley:

Mitäs tossa koneessa on kV luku ? Onko sulla tietoa.. En ole ennen tuohon vaan törmännyt  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #552 : 13.09.13 - klo: 14.12 »
Tuota vähän minä ajattelinkin. Ei kun kovaa ajoa.
Kui uus kitti sulla oli ? Lähinnä, että tuliko sen mukana just noihin sun gearien taakse 1 vai 2 shimmiä ?

Kitti tuli tällä viikolla RCM:lle ja sieltä heti minulle. Kaksi shimmiä oli mukana.

Sähköinä http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_1357/products_id/241211/n/LRP-Flow-WorksTeam-Brushless-ESC ja http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_1889_222_2851_2853_2863/products_id/226984/n/LRP-Vector-X20-Brushless-Motor-65

Vielä kuva ennen sotkemista.
Sitten uskon myös, että toi diffi ahistaa alussa  :smiley:

Mitäs tossa koneessa on kV luku ? Onko sulla tietoa.. En ole ennen tuohon vaan törmännyt  :smiley:
Näky olevan 5400kv kone.
Arrma mojave 6s blx
Hpi racing savage flux hp

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #553 : 13.09.13 - klo: 14.22 »
Tuota vähän minä ajattelinkin. Ei kun kovaa ajoa.
Kui uus kitti sulla oli ? Lähinnä, että tuliko sen mukana just noihin sun gearien taakse 1 vai 2 shimmiä ?

Kitti tuli tällä viikolla RCM:lle ja sieltä heti minulle. Kaksi shimmiä oli mukana.

Sähköinä http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_1357/products_id/241211/n/LRP-Flow-WorksTeam-Brushless-ESC ja http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_1889_222_2851_2853_2863/products_id/226984/n/LRP-Vector-X20-Brushless-Motor-65

Vielä kuva ennen sotkemista.
Sitten uskon myös, että toi diffi ahistaa alussa  :smiley:

Mitäs tossa koneessa on kV luku ? Onko sulla tietoa.. En ole ennen tuohon vaan törmännyt  :smiley:
Näky olevan 5400kv kone.
Mistä katoit ? Tolla meinaa kierrokset menee 7,4Voltilla teoriassa yli tuon speksien..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa gargoth

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #554 : 13.09.13 - klo: 15.30 »

[/quote]Sitten uskon myös, että toi diffi ahistaa alussa  :smiley:

Mitäs tossa koneessa on kV luku ? Onko sulla tietoa.. En ole ennen tuohon vaan törmännyt  :smiley:
[/quote]
Näky olevan 5400kv kone.
[/quote]



Tuo tekis jo mieli haastaa drag raceen omalla assolla, asvaltilla :D

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #555 : 13.09.13 - klo: 15.42 »
540 koneella kannattaa kokeilla hyvin maltillisia välityksiä ...
tuo 6.5t pannu kuumenee tosi paljon jo nelkku krossissa 
axial jeep
tamiya m05

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #556 : 13.09.13 - klo: 18.27 »
540 koneella kannattaa kokeilla hyvin maltillisia välityksiä ...
tuo 6.5t pannu kuumenee tosi paljon jo nelkku krossissa
Kuumenee kyl salee noi 540 koneet tolla käämityksellä. Ja siis ei tossa kyllä speksien mukaan voi olla 5400kV kone kun sillä kierrokset menis jo yli 39000rpm ja spekseissä motti kestää joku 38000rpm.

Tarpeeks kovaa se menee joka tapauksessa  :grin:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #557 : 13.09.13 - klo: 18.40 »
Specifications:
RPM: 38,480
Weight: 165g
kV: 5,200
Power: 414
Magnet material: WorksTeam Sintered (12.5mm #50637)
Voltage input: 3.7 - 7.4V
Winding: Star (Multistrand Copper Winding)

tuossa vielä lisää tietoja koneesta .....

siis mä en ymmärrä et miksi porukka edes yrittää ajaa näitä correja 540 koneilla .....
autot painaa melkein 3 kg kaikki ..... verrattuna nelkku krossiin joka painaan .... itelläni asson 44.1 ft laatikko ilmoittaa 1,7 kg .... niin on siinä ainakin 1 kg eli maito purkin verran enemmän painoa moottorille .

mutta kun auton paino rupee olee siinä 3 kg hujakoilla ...... niin suosittelisin kaikille ihan oikeesti noita 550 koneita / comboja .....

axial jeep
tamiya m05

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #558 : 13.09.13 - klo: 18.43 »
Specifications:
RPM: 38,480
Weight: 165g
kV: 5,200
Power: 414
Magnet material: WorksTeam Sintered (12.5mm #50637)
Voltage input: 3.7 - 7.4V
Winding: Star (Multistrand Copper Winding)

tuossa vielä lisää tietoja koneesta .....

siis mä en ymmärrä et miksi porukka edes yrittää ajaa näitä correja 540 koneilla .....
autot painaa melkein 3 kg kaikki ..... verrattuna nelkku krossiin joka painaan .... itelläni asson 44.1 ft laatikko ilmoittaa 1,7 kg .... niin on siinä ainakin 1 kg eli maito purkin verran enemmän painoa moottorille .

mutta kun auton paino rupee olee siinä 3 kg hujakoilla ...... niin suosittelisin kaikille ihan oikeesti noita 550 koneita / comboja .....
Amen..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #559 : 13.09.13 - klo: 18.48 »
Jopa Maxxi on ollut tätä mieltä ymmärtääkseni ... ?
että tuo 540 koneella ajaminen ei onnistu kuin tuolla durangon vehkeellä ..... ja sekin säädöistä riippuen
maxxi osaa säätää  tuon duragonsa 540 koneelle sopivaksi , sitä en kiellä , mutta en kyllä alkuun lähtis
540 vehkeillä corri harrastusta aloittamaan .

Tässä vain oma mielipiteeni 2 vuotta näillä correilla ajeltuna .
axial jeep
tamiya m05

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #560 : 13.09.13 - klo: 18.56 »
Specifications:
RPM: 38,480
Weight: 165g
kV: 5,200
Power: 414
Magnet material: WorksTeam Sintered (12.5mm #50637)
Voltage input: 3.7 - 7.4V
Winding: Star (Multistrand Copper Winding)

tuossa vielä lisää tietoja koneesta .....

siis mä en ymmärrä et miksi porukka edes yrittää ajaa näitä correja 540 koneilla .....
autot painaa melkein 3 kg kaikki ..... verrattuna nelkku krossiin joka painaan .... itelläni asson 44.1 ft laatikko ilmoittaa 1,7 kg .... niin on siinä ainakin 1 kg eli maito purkin verran enemmän painoa moottorille .

mutta kun auton paino rupee olee siinä 3 kg hujakoilla ...... niin suosittelisin kaikille ihan oikeesti noita 550 koneita / comboja .....
Amen..


kyllä mcly  sullakin vehkeet lämpenee varmasti vaikka  ajeletkin noilla 3s akuilla .....
Toi moottori on vaan niin huonossa paikassa että , sen täytyy olla tosi tehokas
axial jeep
tamiya m05

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #561 : 13.09.13 - klo: 19.00 »
Jopa Maxxi on ollut tätä mieltä ymmärtääkseni ... ?
että tuo 540 koneella ajaminen ei onnistu kuin tuolla durangon vehkeellä ..... ja sekin säädöistä riippuen
maxxi osaa säätää  tuon duragonsa 540 koneelle sopivaksi , sitä en kiellä , mutta en kyllä alkuun lähtis
540 vehkeillä corri harrastusta aloittamaan .

Tässä vain oma mielipiteeni 2 vuotta näillä correilla ajeltuna .
Durangossa pystyy ajamaan aika helposti 540 koneella radalla, tosi helteisenä päivänä en ole kokeillut, silloin moottorituuletin saattaa olla pakollinen. Bashaukseen kannattaa laittaa isompi kone/4 pole, mutta radalla teho ei aina ratkaise, vaan ajettavuus on myös tärkeä. Ulkona ajoin 4 pole koneella, mutta se hajosi pari viikkoa sitten ja laitoin 6.5t koneen kiinni ja auto kulkee pääsuoralla suunnilleen samaa vauhtia mutta ajettavuus on mielestäni paljon parempi... Asso ilmeisesti painaa vähän enemmän(?) joten 540 kone voi olla kovilla.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #562 : 13.09.13 - klo: 19.08 »
Jopa Maxxi on ollut tätä mieltä ymmärtääkseni ... ?
että tuo 540 koneella ajaminen ei onnistu kuin tuolla durangon vehkeellä ..... ja sekin säädöistä riippuen
maxxi osaa säätää  tuon duragonsa 540 koneelle sopivaksi , sitä en kiellä , mutta en kyllä alkuun lähtis
540 vehkeillä corri harrastusta aloittamaan .

Tässä vain oma mielipiteeni 2 vuotta näillä correilla ajeltuna .
Durangossa pystyy ajamaan aika helposti 540 koneella radalla, tosi helteisenä päivänä en ole kokeillut, silloin moottorituuletin saattaa olla pakollinen. Bashaukseen kannattaa laittaa isompi kone/4 pole, mutta radalla teho ei aina ratkaise, vaan ajettavuus on myös tärkeä. Ulkona ajoin 4 pole koneella, mutta se hajosi pari viikkoa sitten ja laitoin 6.5t koneen kiinni ja auto kulkee pääsuoralla suunnilleen samaa vauhtia mutta ajettavuus on mielestäni paljon parempi... Asso ilmeisesti painaa vähän enemmän(?) joten 540 kone voi olla kovilla.
Vauhdilla ei nyt varmastikaan paljoa tee radalla ja varsinkin sisäradalla mutta on tollasesta 4Pole koneesta aika iso etu tällaisen valas auton kanssa. Painoa on about saman verran kun Losissa eli PALJON  :smiley: Toi on kyllä huonossa paikassa tuuletuksenkin kannalta että hyvä olis pitää tuuletinta tuossa vaikka ei olisi kuuma päivä. 550 kone kyl jeesaa vähän mutta kyllä sekin lämpimänä käy ilman tuuletinta. Maxxi on kyl ihan oikeessa tossa rata ajossa. Sinne kun ei tarvii konetta joka kiertää yli 40000rpm. Tai en tiedä onko siitä haittaakaan jos vaan on tarpeeks nopeet kädet  :wink:

Se mikä itellä on vielä epäselvää on, että mitä hyötyä saadaan 48P rattaiden kanssa verrattuna 32P ? Mitä hyötyä ja haittaa on ? Maxxi ? Totte ?
« Viimeksi muokattu: 13.09.13 - klo: 19.12 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #563 : 13.09.13 - klo: 19.22 »
Jopa Maxxi on ollut tätä mieltä ymmärtääkseni ... ?
että tuo 540 koneella ajaminen ei onnistu kuin tuolla durangon vehkeellä ..... ja sekin säädöistä riippuen
maxxi osaa säätää  tuon duragonsa 540 koneelle sopivaksi , sitä en kiellä , mutta en kyllä alkuun lähtis
540 vehkeillä corri harrastusta aloittamaan .

Tässä vain oma mielipiteeni 2 vuotta näillä correilla ajeltuna .
Durangossa pystyy ajamaan aika helposti 540 koneella radalla, tosi helteisenä päivänä en ole kokeillut, silloin moottorituuletin saattaa olla pakollinen. Bashaukseen kannattaa laittaa isompi kone/4 pole, mutta radalla teho ei aina ratkaise, vaan ajettavuus on myös tärkeä. Ulkona ajoin 4 pole koneella, mutta se hajosi pari viikkoa sitten ja laitoin 6.5t koneen kiinni ja auto kulkee pääsuoralla suunnilleen samaa vauhtia mutta ajettavuus on mielestäni paljon parempi... Asso ilmeisesti painaa vähän enemmän(?) joten 540 kone voi olla kovilla.
Vauhdilla ei nyt varmastikaan paljoa tee radalla ja varsinkin sisäradalla mutta on tollasesta 4Pole koneesta aika iso etu tällaisen valas auton kanssa. Painoa on about saman verran kun Losissa eli PALJON  :smiley: Toi on kyllä huonossa paikassa tuuletuksenkin kannalta että hyvä olis pitää tuuletinta tuossa vaikka ei olisi kuuma päivä. 550 kone kyl jeesaa vähän mutta kyllä sekin lämpimänä käy ilman tuuletinta. Maxxi on kyl ihan oikeessa tossa rata ajossa. Sinne kun ei tarvii konetta joka kiertää yli 40000rpm. Tai en tiedä onko siitä haittaakaan jos vaan on tarpeeks nopeet kädet  :wink:

Se mikä itellä on vielä epäselvää on, että mitä hyötyä saadaan 48P rattaiden kanssa verrattuna 32P ? Mitä hyötyä ja haittaa on ? Maxxi ? Totte ?

Jos Asso painaa yhtä paljon kuin losi niin silloin kantsii kyllä laittaa ison koneen.

48dp on hiljaisempi, ja sillä saa välityksen vähän tarkemmin oikeaksi ja on hieman smoothimpi. 32dp kestää enemmän.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #564 : 13.09.13 - klo: 20.11 »
Asso painaa suunniilleen +- 200g saman verran kuin losi

eli moottorilta vaaditaan paljon .....

ite ajelin vuoden assolla tenshock 4600 kv moottorilla , voimaa ei voi olla koskaan liikaa .... :wink:
oli hyvä ajaa tuolla moottorilla , jos tarvitsee tiputtaa tehoja , niin ohjaimesta se käy helpoiten

Mutta näissä nelkku correissa tullaan jo siihen pisteeseen , että sähköt toimii , mutta ne akut ...... ei niissä vaan riitä potku .....
Siitä johtuu varmasti aika monen huonot ajo kokemukset , kun ei kulje ja ajoaika on lyhyt ....
joten

varmistakaa noparin virransaanti  , ennenkuin rupeatte säätämään  / vaihtamaan osia .....
axial jeep
tamiya m05

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #565 : 13.09.13 - klo: 20.52 »
siis eihän noiden rattaiden ero ole muu kuin
hienosäätö ....
48 voi säätää tosi tarkasti , ja ratastus on hiljainen
32 eli asso ja traxxas käyttää tätä kokoa ... suht koht hiljainen ja välitykset vielä hyvin vaihdettavissa tarkalleen omiin ajohaluihin

mut toi mod 1 on aikas raju noiden välityksien suhteen , jo yhden hampaan lisääminen pinjoniin muuttaa erittäin paljon
axial jeep
tamiya m05

Poissa Maukka70

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #566 : 14.09.13 - klo: 07.07 »
Pitää myöntää, että itsellä ei ole kokemusta näistä korreista ja niiden sähköistä yhtään.

Josta pääsemmekin seuraavaan kysymykseen:

Kestääkö tämä nopari: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_1357/products_id/241211/n/LRP-Flow-WorksTeam-Brushless-ESC

tätä moottoria: http://www.lrp.cc/en/products/electric-motors/brushless/produkt/x12l-short-course-550-bl-modified-50t/details/

Vai pitääkö suosiolla ostaa tehokkaampi(sopivampi) nopari?
Mugen Seiki, Ninja, Team Associated, Futaba, Robitronic, Sky Rc,Novarossi,Hudy

Poissa kaistapää

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #567 : 14.09.13 - klo: 08.57 »
specsien mukaan ton flow säätimen pitäisi(?) kestää toi lurpin 550 kone mutta takuita en osaisi antaa.kyseinen kone on ollut kova kuumumaan ja muiden kokemuksien perusteella vei virtaakin ihan todella paljon.
muutamilla kavereilla on ollut toi mosa assossa ja lämpöä on todella paljon jo suhteellisen lyhkäisillä ajosessioilla.
Assossa kone on vaan niin piilossa ja jäähdyttävää ilmavirtaa ei luonnostaa juurikaan tule.mietin et jonkinlainen "spoileri" voisi auttaa eli lexania leikellen ja siipeä muokkaamaan.

alumiinipohjalevyisissä autoissa pohjalevy itsessään on todella tehokas jäähdytin...omassakin(durango) pohjalevy lämpiää suunnilleen samaan lämpötilaan koneen kanssa,ei tossin kylläkään kovin kuumaksi.lämmön siirtymistä voisi tehostaa piitahnalla.....hmmm.....
Kesämies!

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #568 : 14.09.13 - klo: 10.31 »
specsien mukaan ton flow säätimen pitäisi(?) kestää toi lurpin 550 kone mutta takuita en osaisi antaa.kyseinen kone on ollut kova kuumumaan ja muiden kokemuksien perusteella vei virtaakin ihan todella paljon.
muutamilla kavereilla on ollut toi mosa assossa ja lämpöä on todella paljon jo suhteellisen lyhkäisillä ajosessioilla.
Assossa kone on vaan niin piilossa ja jäähdyttävää ilmavirtaa ei luonnostaa juurikaan tule.mietin et jonkinlainen "spoileri" voisi auttaa eli lexania leikellen ja siipeä muokkaamaan.

alumiinipohjalevyisissä autoissa pohjalevy itsessään on todella tehokas jäähdytin...omassakin(durango) pohjalevy lämpiää suunnilleen samaan lämpötilaan koneen kanssa,ei tossin kylläkään kovin kuumaksi.lämmön siirtymistä voisi tehostaa piitahnalla.....hmmm.....
Kyllä toi piitahna salettii auttaa mutta sillon kun itse olen ajellut tuulettimen kanssa niin ei se ole liiaksi kuumennut. Toki Itselläni ollut tuossa autossa aina 550 kokoinen kone. Nyt ton Tekinin kanssa on hieman enemmän tilaa enkä ole vielä tuuletinta siihen hommannut. Pitänee katsoa ratkaisut..

Tossa kuva koko autosta uudella moottorilla ja kyllä tila on hieman pieni  :smiley:

[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa gargoth

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #569 : 14.09.13 - klo: 16.27 »
specsien mukaan ton flow säätimen pitäisi(?) kestää toi lurpin 550 kone mutta takuita en osaisi antaa.kyseinen kone on ollut kova kuumumaan ja muiden kokemuksien perusteella vei virtaakin ihan todella paljon.
muutamilla kavereilla on ollut toi mosa assossa ja lämpöä on todella paljon jo suhteellisen lyhkäisillä ajosessioilla.
Assossa kone on vaan niin piilossa ja jäähdyttävää ilmavirtaa ei luonnostaa juurikaan tule.mietin et jonkinlainen "spoileri" voisi auttaa eli lexania leikellen ja siipeä muokkaamaan.

alumiinipohjalevyisissä autoissa pohjalevy itsessään on todella tehokas jäähdytin...omassakin(durango) pohjalevy lämpiää suunnilleen samaan lämpötilaan koneen kanssa,ei tossin kylläkään kovin kuumaksi.lämmön siirtymistä voisi tehostaa piitahnalla.....hmmm.....

Piitahnaa en kyllä suosittele rungon ja moottorin väliin, enemmänkin vastausta kannattaa hakea eräänlaisista "lämpötyynyistä" joita käytetään muunmuassa näytönohjaimien muisti sekä virranhallintapiirien jäähdyttämiseen, vähemmän sotkuista sekä tod näk kestävämpää.